Scorito Vuelta 2017

« 1 2 3 4 ... 226 227
Timdepunter

Na het enorme succes van het Tour de France forum met enorm veel berichten, discussies, tips en dwaalsporen is dit het forum voor de Vuelta. Iedereen veel succes in de voorbereiding en geniet ervan.

Het spel werkt eenvoudig:
Stel een team samen van 20 renners;
Stel iedere etappe 9 renners op;
Kies per etappe één van je 9 opgestelde renners als kopman.
De volledige spelregels en de puntentelling zijn te bekijken via de website en in de Scorito-app.

Je hebt tot uiterlijk zaterdag 19 augustus, 17:30 uur

De hoofdprijs:[/b]
Een Scott Speedster Racefiets

Schrijf je nu in

vincentbosse

Ronde van Polen even in de gaten houden. Zitten goede klassementsrenners in die zich voorbereiden op de Ronde van Spanje.

Italia

Vind het deze keer erg lastig. Zo weinig sprinters en zo veel klassementsmannen, maar allemaal erg duur.

vincentbosse

Een overzicht van alle 21 etappes:
- 5 vlakke etappes (2 heuvelachtige finales)
- 5 heuveletappes (2 finish heuvelop)
- 9 bergetappes (6 finish bergop)
- 1 individuele tijdrit (vlak)
- 1 ploegentijdrit

Minder sprints dan in de TdF

Laatst gewijzigd
mcnuggets

Heerlijk al die heuvel/punch etappes. Veel spannender of je de juiste renners hebt in tegenstelling tot bergen en vlak.
Wie durft Alaphilippe aan, Nicholas Roche? broertjes Yates?

klassikl

De 'sprinters' zijn wel duur gekeken naar de kwaliteiten van die renners t.o.v. de klassementsmannen. Niet geheel onlogisch aangezien er zo weinig rappe mannen aan de start verschijnen maar toch.

vincentbosse

Ja sowieso is de Vuelta mede hierdoor mijn favoriet.
Ik neem ze alle 4 niet maar zoek nog wel naar alternatieven

Starlynk

'@mcnuggets: Alaphilippe is voor mij een zekerheidje :)

Lattiv

Voor iedereen is Alaphilippe een zekerheidje, net als Teuns, Froome, Nibali en Zakarin. De les is altijd dat unieke koopjes die je vindt helemaal niet uniek zijn en dat dus 90% van je team vrij standaard is. Denk dus niet dat je enige bent die gezien heeft dat renners als Valls, Denifl maar 500.000 kosten en Oomen en Roson 750.00

Laatst gewijzigd
thombvb

Sorry hoor, maar degene die jij noemt zijn totaal geen zekerheid voor mij.

ONCE

Teuns rijdt ook geen Vuelta, tenminste vooralsnog

thombvb

En bovendien zie ik Teuns er niet bij staan, maar je zal wel Theuns bedoelen.

MatthiasVDH

12 berichten ver, de Theuns/Teuns verwarring kan beginnen!

Wieleramateur

Ik heb me ook geregistreerd voor de Scorito-Wielerflitssubpoule. Nog nooit meegedaan aan Scorito, ik zie wel wat het geeft. In het verleden heb ik wel eens meegespeeld met Wielerprono en recent speel ik geregeld mee bij Gitovu (Belgisch...).

Er is inderdaad nogal een redelijk verschil tussen Dylan Teuns en de meer bekendere Belgische rappe man bij Trek-Segafredo. Dylan is een leuk talent dat nu resultaten boekt in Wallonië en in Polen, maar sowieso zou ik hem niet snel selecteren voor de Vuelta, zelfs indien hij zou meedoen. Tenzij hij heel goedkoop is.

Ik moet de prijzen nog allemaal bekijken, maar verwacht wel wat van Soler ook bijvoorbeeld. Betancur doet dacht ik ook mee, maar die heeft een Tour achter de rug waarin hij -denk ik- toch top-20 reed. Is dus wel weer op het betere pad...

RubenVB

Yessss! Op naar weer 200 pagina's met dezelfde soort discussies die we bij elke grote ronde hebben! Zinnn ann!

Starlynk

'@RubenVB: verwacht niet dat we die 200 pagina's gaan halen hier :p 100 zou al een record zijn voor de Vuelta ;)

bart1e

Ik zie al redelijk wat mooie koopjes er tussen staan, formolo en S. sanches maar 1 miljoen, net als konig.
Even afwachten wat de kopmannen gaan zijn voor de vuelta :)

Lattiv

Het grote dilemma voor mij is in hoeverre de klassementsmannen die de Tour hebben gereden nu weer 3 weken op topniveau kunnen presteren. Froome heeft bewezen dat hij dat kan. Aru heeft dat niet.

janstof

Budget van 42 miljoen! is 10 miljoen minder als de tour als ik het goed heb!
Froome, Nibali, Contador, Aru, Zakarin, Chaves, Yates, Majka, Kruijswijk allemaal 3 miljoen en hoger! Daarnaast nog mannen als Pozzovivo, Jungels, Yates, Meintjes, Kelderman, Barguil, Formolo, Köning, Sanchez, Oomen etc. Er zijn natuurlijk nog veel meer, en er kunnen nog mannen bijkomen zoals Bardet. Deze Vuelta wordt een stuk moeilijk voorspellen dan de tour!

Hunneman180

Leeft Leopold 'de koning' König nog? Ben echt fan geworden van die kerel in de Vuelta van 2013 was het geloof ik toen die een aankomst bergop won. Als die gewoon zijn niveau haalt moet die toch podium kunnen rijden, maar ja, neem je die gok?

RubenVB

'@Starlynk Even afwachten inderdaad, maar boven de 100 komen we wel!

Het parcours is niet echt Scorito gezind moet ik zeggen! Veel etappes moeilijk te voorspellen!

Kraanwater

Wordt vooral interessant om te zien welke klassementsmannen tour-vuelta gaan doen. Denk zelf dat Aru het hier moeilijk mee zal krijgen. De ITT van 40km wordt ook belangrijk. Etappe 2 zou wel leuk kunnen worden met wind?

WCEendT

Eerste dat mij opviel was:
Simon Yates goedkoop.
Lopez te duur.
Cort en Drucker te duur.
Soler 2M waar praten we over?!!?!!?!
Valls 2* Klimmen en 500K.
Zakarin om een of andere reden 500K meer waard dan iedere andere AK renner.

@RubenVB
200 pagina's it is.

Wel leuk dat je bij de Vuelta met andere Pro Continetale ploegen te maken krijgt, zitten leuke renners tussen.

Oh en 42M budget ben ik zeer tevreden mee :).

Laatst gewijzigd
klassikl

Gelukkig heeft scorito wel op een rijtje gezet wie er goed de kasseien overkomt.

Starlynk

Mijn eerste selectie heeft 10 klassementsrenners, 5 klimmers, 1 tijdrijder, 1 aanvaller en 3 sprinters.. misschien moet het nog iets gebalanceerder :p

« 1 2 3 4 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.