Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 223 ... 226 227
raymankapeens

Ik moet zeggen dat ik zowel de ronde als de mensen hier tijdens de Vuelta leuker vindt dan tijdens de Tour. Wat gemoedelijker zeg maar

Iedereen bedankt en tot de volgende keer

Lowland

Ruim de top 30 gehaald. Jammer dat De la Cruz nog tegen het asfalt ging, was anders mooi top20 geweest. Met Degenkolb de grootste miskoop deze Vuelta. Al met al dik tevreden!

fietsliefhebber

40 punten tekort voor een bekertje helaas. Bij de giro een nieuwe kans.

dspiky

Na een mooie eindsprint (en dankzij het uitstekende presteren van mijn vier sprinters vandaag) nog 4e geworden in de algemene poule. Dankzij de berekeningen van Pietje kwam het niet helemaal onverwachts, maar de verschillen waren erg klein. In totaal zo'n 900 punten laten liggen door onder andere drie keer de etappewinnaar niet op te stellen (Alaphilippe, Trentin en Lopèz) en drie keer Alaphilippe kopman te maken in etappe waarin hij niet bij de beste twintig reed. Slechts twee etappes de ideale combinatie van 9 renners uit mijn selectie opgesteld. Met deze 900 'extra' punten was ik uiteraard ruim eerste geworden, maar iedereen zal punten hebben laten liggen. Het geeft wel het belang van de dagkeuzes aan.

Zou ook nog graag het 'ideale team' zien en, als het mogelijk is, ook het goedkoopste team waarmee je kon winnen.

Bedankt voor de vele posts en op naar de Giro!

Stuff

Na een bekertje bij de tour nu opnieuw! 37e algemeen, m'n beste ronde ooit.
Nu op naar het voorjaar. Voor de eerste keer het klassiekerspel meedoen, ben benieuwd of dat ook gaat lukken!

JimKro

Het zou eigenlijk wel leuk zijn als er in Scorito ook een ranking wordt bijgehouden van de subpoules. Eventueel met de gemiddelde score als meetpunt. Ik denk dat onze forumpoule erg goed voor de dag zou komen! Deze Vuelta lijkt zo op het eerste gezicht een erg succesvolle ronde voor de forumleden hier.

Ook ik heb weer genoten van de discussies en overwegingen hier op het forum. Als ook het volgen van een aantal succesvolle deelnemers. Het niveau wordt steeds hoger!

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Vond het ook een leuke editie. Mede door de onvoorspelbaarheid van de etappes en ook natuurlijk omdat het goed ging. Uiteindelijk 9e geworden. By far mn beste resultaat, zeker ook met dank aan de input van het forum.

Dat er zoveel mensen hier hoog eindigen geeft denk ik wel aan dag het uitwisselen van inzichten zonder je éigen kritische blik daarbij te verliezen, bij kan dragen aan een goede uitslag.

Felicitaties aan ieder die zijn of haar doelstelling heeft behaald en tot bij de klassiekers.

wesley1983

Wel mooi om te zien dat de winnaar na een mislukte Tour voor hem, meteen de fiets binnensleept in zijn 2e deelname aan Scorito.

embargo

Als Trentin het puntenklassement wint sta ik gewoon 4e.
Maar geen probleem, ben alsnog 5e, erg blij mee!
Gefeliciteerd aan het podium en helemaal knap van de nummer 4, van 12 naar 4 op de laatste dag!

embargo

Haha @dspiky, dat was jij dus.
Klasseprestatie man!

kevinraar

Ik ben helaas op de laatste nos flink gezakt naar 88.8 procent

raymankapeens

Hoezo noemde hier iemand DLC miskoop? 166 puntjes voor 1.000.000 is toch netjes?

embargo

Ik heb zelfs 214 voor DLC

Valvuillerdemoz

Hier zelfs 296. Eigenlijk mijn beste koop. Zonde dat ie nog uitviel een na laatste etappe.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

85,3%, en daar wil ik het graag bij laten.

'Smiley die huilt..... maar..... maar wacht eens even...... hij lacht... hij lacht!!!! Jihaaaa!!!!!'

Felicitaties aan de top 10 klasbakken. Heel goed gedaan. Alle topicleden, mijn dank is groot dat ik weer een ronde gedoogd ben. Ook weer wat wijzer geworden hoop ik. De sfeer was prima. Tot volgend seizoen!

Laatst gewijzigd
Phally

Werd nog spannend maar gelukkig ook nog net de 99% gehaald, uiteindelijk 314e, grootste ontbrekenden waren Contador, Kelderman en DLC, extra renner van sky buiten Poels was ook welkom geweest, ondanks dat ik altijd fan ben geweest van Contador had ik heb geen krediet gegeven dat hij dit nog zou kunnen presteren, al heb ik er zeker van genoten wat een afscheid! DLC en Kelderman lang in de running geweest voor de ploeg maar enkele verkeerde keuze's in hun plaats genomen, al bij al tevreden!

Proficiat aan iedereen met een topnotering, en tot bij de klassiekers!

nathancouw

Helaas! Geen bekertje, 98,4 % gestrand. Geen Zakarin en Contador en wel een Aru en Majka is toch wel bitter. Betancur die uit de ronde werd gereden net op het moment dat hij zo ongelooflijk goed was (Bedankt Tejay!) en de verkeerde skyknecht (Rosa) gekozen. Aantal verbeterpuntjes en wat pech. Over het algemeen tevreden.

Dumoulist

Uiteindelijk 13de geworden. Ook wel gaaf om te zien dat de maximale score van 100% in m'n scorito index staat. Dat krijgen alleen de eerste 18 deelnemers, dus ik zit er nog net bij:)

Rampweek 2: Ik heb het vooral laten liggen in etappe 8, 10 en 11 waar ik ritswinnaars als Trentin, Alaphilippe en Lopez niet had opgesteld. Ook Majka ontbrak in de etappe waar Alaphillipe won. Vervolgens in etappe 12 en 13 Majka en Alaphilippe captain gemaakt en uiteraard eindigde ze toen niet in de punten! Het gemis van Contador hoefde voor mij dus ook niet fataal te zijn om nog te kunnen winnen.

Uiteindelijk is het m'n succesvolste ronde ooit geworden en daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn. De reden waarom veel forumleden (de fanatieke wielervolgers) hoger scoren in de Vuelta zit hem naast de weinige valpartijen ook in het feit dat de Vuelta als laatst komt van de grote rondes. Hierdoor kan je de vorm van renners aan het eind van het seizoen veel beter inschatten. Vooral bij de Giro is het nog gissen naar de vorm van renners. Bij de Tour zijn er vooral veel valpartijen/uitvallers die een te grote invloed hebben.

En dan nog even wat over Moscon. Wat een topper is/wordt dat! Moscon en Lopez zijn toch wel de 2 pareltjes voor de toekomst.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Waar topcoach scorito mij normaliter meer ligt (3/4 x gouden bekertje) dit maal dankzij alle tips en tricks van 't forum toch weer wat bijgeleerd en 162e geëindigd. Dik tevreden!

Kijken of ik voortaan wat meer kan bijdragen bij de wielermanager. Met 't topcoach forum hier moet dat iig lukken. Misschien volgend jaar bij de giro ook wel haha!

sprintgeit

'@Dumoulist.
Vergeet ook niet dat je er met de Vuelta best wat naast kan zitten. Als je qua verhoudingen maar ok zit. Ik had Yates Majka en Pozzo. Toch 8 mln die niet bijzonder veel opleverde. Als dat met de tour gebeurt waar je per se 7 a 8 dure sprinters moet hebben dan ben je de lul. Dat haalt al wel iets van de geluksfactor weg.

StijnvanA_

Geëindigd op 97.8%, best tevreden!

Jasperdewaal11

382e plek (99%) binnengesleept :) dus ik ben er blij mee. Van mij mag het zo weer 2018 worden voor nieuwe kansen :)

timoo

Uiteindelijk geëindigd op 98,7% in de eerste twee weken steeds tussen plek 100 en 200 gestaan. Aantal keer de juiste kopman gekozen in de vluchtetappes. Uiteindelijk in de laatste week meer risico genomen met het selecteren van de kopman wat een mij een aantal plekken heeft gekost. Majka Costa yates en pozzo scoorde toch onder verwachting. Helaas ook geen contador en kelderman in mijn selectie

dazzler2120

Het zag er met die laatste etappe zo mooi uit met Trentin (C), Manzin, Schwarzmann en Garcia... Uiteindelijk door de klassementspunten toch nog afgezakt naar 97.4%...
Nu begint de voorbereiding op het klassiekerspel, vorig jaar echt bagger erop gescoord (58%). Mijn piekvorm was gericht op de tour/vuelta. Komend jaar kijken of ik deze piek wat meer naar het voorjaar kan halen.

De bavariaan

Net buiten de 99%:( toch genoten van deze editie! Bedankt voor het plezier en gefeliciteerd iedereen met z'n bekertje^^ tot volgend jaar iedereen.

1 2 ... 223 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.