Sportpools Vuelta

1 2 3 4 5 6 7
Milanos Kateros

Dit keer is het bij mij geen kwestie van de hoeveelheid punten, maar de hoeveelheid plekken.
Wat veel toffe 1 en 0 punters zeg!

Maar er zullen er ongetwijfeld veel af gaan vallen als de verhoudingen in de ploeg duidelijk gaan worden. Alleen buitenkansjes met de juiste stalorders zijn buitenkansjes.

aart-sportpools

'@Adelaar

Dit heeft met name te maken met dat in Tour de France meestal uitgesproken favorieten zijn. In de Giro en Vuelta is dit vaak minder duidelijk.

alarmstrong

'@noud
Je kan roison en mas wel 1 punt geven, maar de vraag is hoe ver ze achter alle andere jongeren komen, laat staan alle favorieten. Burgos is toch andere koek :)

Edit: roison=roson
En reichenbach uit vorm, dus wel 0 waard

Laatst gewijzigd
Coma Cat

Interessante puntenverdeling. In principe kan je je hele team vullen met goede klassementsmannen, maar in welke mate gaan zij punten pakken t.o.v. aanvallers.

Milanos Kateros

Voor wie denken jullie dat BMC gaat rijden? Toch een aantal sterke mannen; Caruso, Sanchez, TJ, Roche, Dennis...
Diezelfde twijfel heb ik eigenlijk bij Quickstep.

Ab Normaal

'@Milos
Die rijden niet voor 1 persoon maar hebben denk ik, allemaal de vrijheid.

hill

Dennis toch nog een keer proberen als kopman? Weet niet hoe dat werkt met zoveel goede renners die ook allemaal wel "mee kunnen komen". Quick step veel potentiële ritwinnaars... lastig voor de poul..

Ab Normaal

Ik ben er grotendeels wel uit.
Alleen heb ik de vreemde tik om zoveel mogelijk zwarte punten te gebruiken.
In het team wat ik heb samengesteld kom ik uit op 19 zwarte punten en dat voelt raar. Alsof ik iets laat liggen.
Bovendien zie ik er een renner tussen met 1 zwart punt waarvan ik overtuigd ben dat ie 0 punten gaat pakken en dus een ideale kluns is.

Dat zou betekenen dat ik 2 punten "over" heb.
Daarvoor zou ik een nuller kunnen inruilen voor een 2 punter. Kandidaten daarvoor zouden voor mij zijn Poels en Kelderman. Beiden zijn redelijk in vorm, voordeel van Kelderman is dat hij kopman is en voor eigen succes mag gaan, wat bij Poels nog maar afwachten is. Voordeel van Poels is dat zijn afdaling en sprint beduidend beter zijn en hij wat vaker op zijn fiets blijft zitten.

De laatste nullers waar ik over twijfel zijn De La Cruz, Soler, Goncalves en Atapuma. Ik kan er twee nemen (drie als ik besluit voor 19 zwarte punten te gaan). Mijn instinct zegt voor Atapuma en Goncalves te gaan, al is voor De La Cruz de Vuelta zijn hoofddoel en mag hij voor eigen succes gaan. Soler wordt wel erg gehyped en ik heb mezelf beloofd na de tour om niet meer iemand te nemen omdat anderen roepen dat hij het zo goed gaat doen.

Poeksel

Is die eenpunter de renner die vorig jaar in de Tour één keer in de top 100 van een etappe eindigde? Want dan hebben we dezelfde op het oog.

Het zou overigens goed kunnen dat bij het ideale team niet alle zwarte punten gebruikt zijn, maar over het algemeen lijkt het me dat je met extra punten kan upgraden. Tenzij je vindt dat er renners bijzitten die twee punten lager of hoger hadden moeten zijn...

Ab Normaal

'@Poeksel
Als die ene keer een 22e plaats is, dan hebben we het over dezelfde :)

Ik wil juist niet upgraden Aru en Bardet twijfel ik gewoon teveel over, kunnen het heel goed doen, maar ook makkelijk hun punten niet waard zijn.
Nibali zal ongetwijfeld punten halen maar vind ik te duur.
Ik neem dus maar één renner met meer dan 2 zwarte punten. En dan kom je een heel eind met goede renners.

Adelaar

Dat ben ik met je eens, Poeksel. Bijvoorbeeld Goncalves zou ik gelijk inruilen voor iemand als Trentin. Goncalves heeft in 2015 1 x heel veel punten gehaald in een vrije rol bij Caja Rural. Nu moet hij waarschijnlijk knechten voor Zakarin en verwacht ik niet te veel punten van hem.

Ik denk overigens dat die eenpunter Pellizotti is.

Vrouwvandepool

Wanneer je je kluns upgrade naar die 1-punter die 0 punten haalt kan je gratis een 2-punter upgraden naar de te dure Nibali. Wanneer je verwacht dat Nibali meer punten haalt dan de betreffende 2-punter is dit een gratis wissel lijkt me (wanneer je het 'too-cool-for-school-element' van een pool winnen met 19 punten niet meerekent).

Ab Normaal

Dat verwacht ik helemaal niet.
Nibali is in mijn optiek een beetje over zijn top. Kon het nog wel enigszins redden in de gelijkmatige klimmen van de Giro, maar met die steile dingen in de Vuelta geloof ik meer in anderen. En als ik optel wie ik ik per se wil hebben kom ik uit op 19 punten (inclusief Trentin, dus die hoef ik niet meer te upgraden). En ik geloof niet automatisch dat de puntenrenner meer punten scoort dan die nuller. Gaat Poels of kelderman meer punten scoren dan Atapuma?

Het grote doel van Atapuma was de Giro, die kon hij niet rijden vanwege een blessure. In de tour heeft hij het rustig aan gedaan, zich getest in de laatste twee bergetappes. Gaan Wilco en Wout dan echt meer punten halen?

En nee, die éénpunter is niet Pellizotti.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Atapuma is toch een zeer onzekere factor, zoals vooral Colombianen dat wel vaker zijn. Wie zegt dat hij nu de goede vorm heeft? Over Chaves kan je je hetzelfde afvragen. Ik denk dat er wel een aantal tweepunters waarbij je meer zekerheid op punten hebt dan bij Atapuma.

PS Waarom is Stannard eigenlijk 1 punt? :)

Kingstown

'@ Ab:

Denk gewoon dat het een ééndagskoers is en dat probleem van alle zwarte punten moeten gebruiken is ook meteen opgelost!

PS: Waarom is Cedric Pineau eigenlijk 1 punt? :)

Laatst gewijzigd
jp.vanoosterhout

je moet niet veel sprinters nemen,maar zo belangrijk om de juiste sprinters te kiezen !maar welke????

Ab Normaal

Ik neem precies één sprinter: Trentin.
Slechts als Drucker alsnog aan de start verschijnt zie ik reden om er nog één te nemen.

Ab Normaal

Owww Cort Nielsen gaat mee 😀
Die ga ik ook overwegen.

Noud89

Ik heb ook alleen Trentin, en had eerder Bonifazio nog. Cort Nielsen is voor mij ook een optie als hij niet te duur is.

jp.vanoosterhout

zou de oude rojas nog punten halen,er zitten enkele ideale etappe's bij voor hem met klimmetje en vlak daarna !

Ab Normaal

Als ie er voor gaat wel, maar dat is altijd de vraag bij Rojas.

Noud89

Hmm ik vind 2 punten voor een sprinter in deze Vuelta al wel erg duur met het beperkte aantal kansen. Modolo of Degenkolb nemen is natuurlijk helemaal uit den bozen. Maar zo op het eerste gezicht vind ik twee punten voor Cort Nielsen ook te veel.

jp.vanoosterhout

maar stel degenkolb wint 3 etappe's,dat is niet onmogelijk en ook bij modolo niet

Silent Hill

Ik sluit nog steeds niet uit dat Theuns de Vuelta niet rijdt, dan wint Degenkolb niet 1 etappe.

Ab Normaal

2 pt voor Cort Nielsen vind ik ook teveel.
Nogmaals, ik blijf mij afvragen wie de vluchters in de sprintetappes gaat terughalen.
Orica niet als je naar de rest van de selectie kijkt.
Trek ook niet, dus ja, wie dan wel?
Vorig jaar had je QS voor Meersman. Denk niet dat ze dat voor Trentin ook gaan doen nu ze ook Jungels, De La Cruz en Alaphilippe in de selectie hebben.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.