Sportpools Vuelta

1 2 3 4 5 6 7
Noud89

Ik denk dat Trek, Orica, Quick-Step en UAE echt allemaal wel een mannetje gaan inzetten om die vlucht terug te halen. Anders heeft het ook geen zin om Degekolb, Modolo, Trentin en Cort Nielsen mee te nemen.

Als die vier ploegen een pact maken en allemaal 1 a 2 renners laten werken (Rast, Reijnen, Bewley, Tuft, Zurlo, Mohoric, De Clerq, Terpstra) dan is de vlucht zo bijgehaald. Heb je ook nog kans dat Cofidis een handje komt helpen met Vangenechten en wie weet DDD ook nog wel voor een Reguigui.

Ab Normaal

En wie gaat dat organiseren? Je weet toch hoe dat gaat? Iedereen laat liever een ander het werk doen.

Adelaar

In de Tour reden de ploegen met een beetje sprinter ook als kippen zonder kop alle gaten dicht. Nu hebben ze meer kans op een ritzege dan toen. Ik zie ook nog de ploegen van de iets mindere sprinters meewerken voor bijv. Blythe, Lobato en Debusschere.

Poeksel

Zou je Cort Nielsen als hij een eenpunter was wel nemen, Ab?

Noud89

'@Ab Normaal

Met alle respect, maar Trek gaat Degenkolb toch niet meenemen naar de Vuelta om vervolgens niet voor een sprint te gaan. Zelfde voor UAE met Modolo. Bij Cort Nielsen en Trentin zou je nog kunnen zeggen dat de ploegen gaan gokken of het bij elkaar komt. Al zet Quick-Step normaal gesproken altijd wel iemand op kop.

Het is ook gewoon een prima mogelijkheid voor Quick-step om etappes te winnen met Trentin in dit veld. En Jungels (Vervelend pacours voor hem), Alaphilippe (Lijkt qua vorm nog niet top) & De La Cruz (Zit toch net onder de echte top) lijken me ook niet meteen zekerheidjes. Normaal laat Quick-step (Wat je ook van ze mag vinden) het zelden na om de koers in handen te nemen als ze een kans zien.

Zou mij niet zoveel verbazen als Declerq, Devenys, Terpstra sowieso regelmatig werken voor Trentin. En ook Jungels zie ik nog wel een paar keer heel hard werken voor Trentin, want daar is hij sowieso niet vies van.

Ab Normaal

'@Poeksel
Dat denk ik wel.

Poeksel

In dat geval moet het wel lukken de 21 punten vol te maken :)

Ab Normaal

Ai, Theuns én Degenkolb....

Rechter K

Nu alle ploegen zo'n beetje bekend zijn, blijft er voor mij nog 1 dilemma over:

LL Sanchez of Omar Fraile?

Fraile schijn met zekerheid voor de bergtrui te willen gaan, maar ik betwijfel of hij hier wel goed genoeg voor is met dit parcours en deelnemersveld. Bovendien had ik hem in de Giro ook in mijn ploeg en slaagde hij er iets te vaak in om in de verkeerde vlucht plaats te nemen of op het juiste moment niet voorin te zitten in de kopgroep.

LL is een geweldige renner die zijn ritten altijd goed uitkiest en ook regelmatig goed afrondt. Daarnaast kan hij wat puntjes sprokkelen in de ITT. Hij heeft echter wel 2 kopmannen waar hij wellicht zo nu en dan voor moet opofferen.

Wat zijn jullie ideeën betreffende deze twee?

elrio

'@Rechter K ik denk dat ze allebei te duur zijn met 2 zw er zijn volgens mij heel veel 2 punters die meer punten gaan halen en ook zekerder zijn.

Rechter K

'@elrio:

Dat weet ik wel zeker, maar die heb ik allemaal al. :)

Noud89

Fraile is wel een hele leuke renner om in je team te hebben. Zit ik echt altijd van te genieten.

Ab Normaal

Ik twijfel nog een beetje over Aru.
Die korte steile beklimmingen van de Vuelta liggen hem wel, bovendien heeft hij dit seizoen nog niet zoveel gereden.

Aan de andere kant is hij in de tour juist wel weer diep gegaan.
Mijn probleem is dat ik twee punten "over" heb en nog 1 renner te selecteren heb.
Twijfel nu tussen Kelderman en Poels (heb verder eigenlijk alleen maar twee punters in mijn team) of ik kan Trentin opofferen en dan van die laatste renner Aru maken. En dan voor Trentin een nuller nemen. Goede nullers zijn er namelijk in overvloed.
Maar gaat Aru zoveel meer scoren dan Klederman/Poels om de punten van Trentin te compemseren.

Noud89

Ik denk eerlijk gezegd dat Poels het echt fantastisch gaat doen, de zware ronde van Polen met die steile muren is voor mij wel een redelijke indicator en Poels was in de slotetappes gewoon de sterkste. Bovendien zijn zowel Poels als Kelderman gewoon sterker op de muurtjes dan Aru en allebei beter uitgerust.

Ab Normaal

Dus jij zou bij een keuze tussen Poels en Kelderman voor Poels gaan?

Kingstown

Ik zou nog eerder voor Oomen gaan dan voor Kelderman. Dat is en blijft een brekebeentje. De laatste 3 jaar heeft hij iig nauwelijks meer iets gepresteerd en zeker niet in Sportpools termen. Giro 2014 dat hij voor het laatst echt zijn punten is waard geweest. Als je trouwens de punten van Poels bekijkt de afgelopen jaren dan is dat ook bagger.

Noud89

'@Ab

Poels is voor mij in ieder spel een absoluut zekerheidje. Is in hele goede doen, en zo fris aan de Vuelta start staan is een enorm voordeel. Ik herinner me nog ene Chris Horner die in 2013 hetzelfde voordeel had als Poels nu heeft. Kelderman is wel een risico ja dat geef ik toe.

Ab Normaal

Jungels toch ook nog maar bekeken.
Het moet dus Poels, Kelderman of Jungels betekenen.

Poels: pro: fris en in vorm, contra: Froome. Als die het lastig heeft mag Poels knechten, het is en blijft Sky.
Kelderman: pro: kopman en redelijke tijdrit, contra: onzekere factor. Kan in potentie de meeste punten pakken als ie echt goed is, maar ook het minste als ie er door zakt.
Jungels: pro: bewezen puntenpakker en super tijdrit, contra: rijdt voor het eerst een tweede grote ronde in één jaar. Weet zelf niet hoe zijn Vuelta er uit gaat zien, laat staan dat ik dat moet weten.

Dat is dus mijn laatste keuze. 1 van deze drie.

Ab Normaal

'@Noud
Was ie wel eens vaker, ik blijf altijd twijfelen of ie wel drie wekenlang iedere dag 1005 geconcentreerd en top kan blijven.

Noud89

Zelf weten. Mijn advies heb je. ;)

Ik twijfel dan weer wat ik moet met een renner als Chaves.

Ab Normaal

Snap ik. Maar Chaves is een geweldige puntenpakker, heeft, denk ik, de Tour puur gereden voor de wedstrijdkilometers en in voorbereiding voor de Vuelta.
Het blijft natuurlijk een gok, maar ik kan me niet voorstellen dat als hij nog slecht is, ze 'm de Vuelta laten rijden.

Chaves is echt de allereerste die ik ingevuld heb. Nog voor Froome. Maar een garantie is het niet.

ratjetoe

M'n kluns is gepakt op doping, kan ik m'n team weer gaan omgooien...

elrio

'@ratjetoe wees blij dat ie niet zaterdag gepakt is, want dan was je begonnen op -100. Hij stond ook bovenaan mijn lijstje van 2 puntsklunzen maar ik ben uiteindelijk voor een 1 puntskluns gegaan.

Scultura903

Ik verwacht dat Pellizotti wel een goede kluns is, als je al de behoefte hebt aan extra punten.
Stannard is nou ook niet echt een puntenpakker, ook een optie.

Er zijn ook wel een aantal 2-punters die voor kluns door kunnen maar het blijft gokken in de Vuelta, bovendien kom ik wel rond van 21 punten :).

Ik twijfel nog over het volgende: Aru en een 1 punter (Rui Costa/Trentin) eruit en Nibali erin, of zo laten.

Iemand nog opties voor een 0-punt sprinter? Zat zelf aan Lobato te denken.

elrio

Blythe, Lobato, Manzin, Schwarzmann, Van Asbroeck, Debusschere, Molano, Reguigui, Kragh Andersen

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.