Sportpools Vuelta

1 2 3 4 5 6 7
Poeksel

Veel nulpuntsprinters, afgezien van Lobato is Debusschere de grootste naam, al zou een Blythe, een Schwarzmann of een Van Asbroeck best een uitschieter kunnen hebben. Vraag is sowieso of ze het beter gaan doen dan al die andere interessante nulpuntsrenners....

Xill

Samuel Sanchez op doping betrapt en Formolo ziek. Weer even puzzelen...

Scultura903

Ik denk dat ik het hou bij Lobato en een andere nulpunter (niet sprinter).

Dan blijft over: Nibali + 0 punter OF Aru + Rui Costa

Rui Costa kan best wat punten halen door kort te eindigen in veel etappes, denk ik. Geen idee of Aru iets waard is...

Nibali denk ik vrij veilig voor een goed klassement (top 5).

Milanos Kateros

Nibali gaat wel podium rijden denk ik. Aru is naar mijn mening een onzekere factor. Maar wellicht gaat ie ineens vol voor de bergtrui en etappes als ie een snelle achterstand heeft. Dan zal ie ook zn punten wel waard zijn.

Milanos Kateros

Denk ik ook Ab. Anders zouden ze wel vol inzetten op Adam Yates als kopman en wellicht Drucker mee voor de sprints. Ik denk dat ze wel vertrouwen hebben in Chaves. Aan de andere kant zijn er behoorlijk wat tweepunters die het wel eens erg goed zouden kunnen doen..

Noud89

Ze nemen Cort Nielsen gewoon mee voor de sprint daar. Drucker meenemen zou vanuit Orica heel erg apart zijn. Al is het wel een omgekeerde Rohan Dennis move dan.

Onbekende gebruiker

Daarnaast denkt hij dat het warme weer een cruciale rol gaat spelen. "De hitte mag je niet onderschatten. Ik heb me er een beetje op proberen voor te bereiden door in Oostenrijk om de dag de sauna in te duiken. Het zijn allemaal dingen die straks bepalen hoe sterk iedereen zal zijn'', aldus Kruijswijk.

Zo'n professionele aanpak van Steven, dat belooft wat!

Adelaar

'@Sammy: Dat komt denk ik omdat Kruijswijk weet dat hij er niet supergoed tegen kan.

De Colombianen, Spanjaarden, Italianen hebben dat minder nodig omdat ze het gewend zijn. En de witte Keniaan kan het ook wel hebben denk ik.

Kingstown

Moet ook op zoek naar een nieuwe kluns.

En zijn er nou mensen die serieus overwegen om Poels op te stellen? jullie weten in welke functie hij mee gaat en wat de punten zijn die hij de afgelopen jaren heeft gescoord ? Die haalt nog geen 30 punten in totaal. Zelfs niet als hij met Kruijswijk de sauna in gaat.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@Adelaar: en jij denkt dat hij door drie keer in de sauna te gaan zitten dat hij beter leert fietsen in de hitte?

@King: als ik de commentaren bij de verschillende nieuwsberichten over Poels lees dan is er een groot contingent van overtuigd dat Wout beter gaat presteren dan Thomas en Landa.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

'@Noud, dat zou inderdaad apart zijn. Ik was ff in de war. Knecht voor Cort laten we dan maar zeggen =]

Adelaar

'@Sammy: ik lees nu jouw bericht nog een keer en ik miste de eerste keer de ironische noot die je er in had gelegd.

Dus om je vraag te beantwoorden: Nee!

alarmstrong

Dacht dat Majka juist in vorm was, maar met 3 punten ga je toch twijfelen om hem op te stellen. In de tour leek hij echt super en in polen ook goed.
Kruijswijk niet nemen is extra pijnlijk als ie het in de derde week weer flikt, en kans is vrij groot. Kort eindigen op de muurtjes is alleen wel lastig voor hem.
Wat jullie?

Poeksel

'@alarmstrong: als je daar overtuigd van bent zou ik geld op hem inzetten. Bij sommige bookmakers krijg je tien keer je inzet als hij top drie haalt... diezelfde bookmakers (of de gokkers) schatten Aru ook hoger in dan Kruijswijk en Majka trouwens, terwijl wij vast denken dat Aru erdoorheen gaat zakken. Maar kort eindigen op muurtjes is ook relevant inderdaad. Misschien dat daarom Simon Yates ook op drie punten staat.

alarmstrong

'@ poeksel
Perfecte kluns die Simon, misschien eerste week wat puntjes en verder knechten

Ab Normaal

Heb jij die 3 punten dan nodig? Ik kan een schitterend team maken van minder dan 20 pt. Echter, ik heb een ziekelijke behoefte om mijn punten op te maken. Wordt er zelfs onrustig van.

alarmstrong

Tja Ab, de meeste punten worden hoe dan ook gepakt door de uiteindelijke top 3. Als bv nibali zijn punten waard is, zullen er dus ook 2 punters door het ijs zakken of minder punten halen dan gedacht.
Als nibali erg goed is, heb je helemaal een probleem.
Daarom neig ik naar maximale inkoop zwarte punten.
Dat wil zeggen: hopen dat de top 3 erbij zit en dat er 1 of 2 minder mogen presteren, zonder meteen kansloos te zijn

Milanos Kateros

Telt Sportpools trouwens wel jongerenpunten mee dat iemand weet?

Ab Normaal

Ja. Die tellen dat wel mee

ratjetoe

'@Kingstown: maar dat werd ook gezegd over het nemen van knechten van Froome in de Tour: uit analyses bleek dat die over het algemeen weinig punten haalden. Toen kwamen Thomas, die in de weinige etappes dat hij meereed zeer veel punten sprokkelde, en natuurlijk Landa. Wat betreft Poels is de vraag of Woutje enig eergevoel heeft en doorrijdt tot de finish, i.p.v. zich volledig te laten afzakken zoals hij in de Tour deed.

ratjetoe

Pantano of Van Garderen? Ik wil TJ eigenlijk niet, zeker aangezien er berichten zijn dat hij voor het klassement wil gaan, maar ben toch bang dat hij er opeens een Barguil-achtige Vuelta uit perst.

elrio

In het interview met Poels geeft hij aan dat hij als schaduwkopman gaat en niet als meesterknecht, dus dat hij kort in het klassement moet blijven staan voor als er iets gebeurd met Froome. Natuurlijk zal hij moeten werken mocht Froome echt in de problemen komen, zoals ook Landa moest werken toen Froome materiaal pech kreeg in de tour terwijl Ag2R aan het doortrekken was. Daarom denk ik dat Poels toch een groot aantal keer in de top 10 zal rijden en als Froome met overmacht wint hij ook dicht bij het podium zal eindigen.
Om het samen te vatten: ja ik heb Poels in mijn team.

Ab Normaal

Ik kan ook nog Froome en De la Cruz er uit knikkeren, en dan hoef ik voor die derde plek niet te kiezen uit Poels, Kelderman en Jungels maar kan ik ze alledrie nemen.

Noud89

Poels gaat hier gewoon etappes winnen. :D

Kingstown

'@ ratjetoe:

Thomas heeft vooral gesoord in de proloog (25 van zijn 39 punten). Landa is idd een verhaal apart, maar namen zoals Nieve, Henao en Kwiatkowski die vooraf veel genoemd werden waren hun punt absoluut niet waard.

Aangezien Noud net zoveel vertrouwen in Poels heeft als dat hij voor de Tour in van Garderen had voel ik me gesterkt in mijn keuze voor Poels als kluns als vervanger van Sanchez. :p

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.