Ik eigenlijk ook.
Had mijn team snel, op papier, op 1 renner na. daarmee kwam ik op 19 punten. Met kluns Stannard had ik 2 punten "over" Terwijl ik eerst Soler had.
Mijn ziekelijke behoefte om mijn punten "op" te moeten maken noopte mij tot het opofferen van Soler voor een 2 punter.
Heb lang getwijfeld tussen Poels, Kelderman en Jungels. Uiteindelijk voor Poels gekozen. Die stelt teleur, maar de andere 2 ook.
Het is nog te vroeg om al conclusies te trekken, maar voorlopig gaat het prima. Van de zieke en gevallen renners heb ik alleen Pozzo en Moreno, maar die lijken niet erg gehavend.
Ik kies alleen nullers met een hoog punten potentieel die ook tegen kunnen vallen. Dan pakt het de ene keer goed uit (De La Cruz) en de andere keer minder (Dennis). Je kunt ook voor een 0 punt sprinter gaan. dan weet je zeker dat ie tussen de 20 en 50 punten pakt maar that's it.
Van Alaphillipe iets meer verwacht, maar ben benieuwd wat die nog voor elkaar krijgt.
Kan iemand mij misschien hoe het zit met de punten verdeling voor de groene trui.
Zijn de punten alleen maar te verdelen in etappes die te boek staan als sprint etappe of zijn er ook punten te verdelen in een etappe berg op finish.
In doe met ploegleider van dvhn mee en heb Trentin en pak daar nu steeds 5 punten bonus mee , maar ik heb een paar renners op de wissel die redelijk berg op kunnen finishen.
dus zit in twijfel of ik Trentin voor etappe 8 er uit moet halen voor b.v Maijka of Soler.
Als er morgen wel punten voor te mee te verdienen zijn dan zie ik Nibali of Froome meer kans hebben om na morgen die groene trui in hun bezit te hebben.
Enige waar ik van baal is de keuze voor de 'zekere' 43 punten van De La Cruz die ik heb laten lopen voor de onzekere prestaties van Betancur en Dennis. Die beiden uitvallen vóór ze punten scoren. Dat kost me net die podiumplek. Ik kan natuurlijk roepen dat ik Wilco had moeten nemen ipv A Yates, maar dat heb ik nooit overwogen. Net zo min als dat Rojas ooit opeen shortlist heeft gestaan. 4e... Echt een kloteplek
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.