Sportpools Vuelta

1 2 3 4 5 6 7
Noud89

Haha Kingie:

Tour 2017: Bijna 800 plaatsen hoger geëindigd dan jij
Giro 2017: Meer dan 500 plaatsen hoger geëindigd dan jij
Vuelta 2016: Iets meer dan 200 plaatsen hoger geëindigd dan jij
Tour 2016: Bijna 600 plaatsen hoger geëindigd dan jij
Giro 2016: Ongeveer 350 plaatsen hoger geëindigd dan jij

Misschien zou je toch iets met mijn advies moeten doen. In de Tour had ik trouwens heel veel vertrouwen in Uran. ;)

Maar neem Poels maar als kluns, dan eindig ik in ieder geval in alle drie de grote rondes boven je dit jaar.

Rafal Kiserlovski

Volgens PCS heeft de Vuelta dit jaar trouwens wel weer een jongerenklassement, waarbij de beste jongere een rood rugnummer krijgt in plaats van een trui.

ratjetoe

Ik denk dat Kelderman het ofwel fantastisch gaat doen, ofwel uitvalt. Geluk speelt wel een grote rol in hoe je keuze daarin uitpakt.

Bergbeklimmer

Twijfels over de 0-punters. Welke 3 te nemen van de volgende 6?

E. Mas, Lobato, Soler, Oomen, van Garderen of Roson?

alarmstrong

Mag moscon voor eigen kansen gaan of is het weer opofferen geblazen?

Niels22

Rafal, niet alleen volgens PCS maar ook volgens www.lavuelta.com. Elke dag de beste jongeren in AK op podium en die zou dan idd rijden met rode rugnummers

waggie

Ik twijfel alleen nog tussen De La Cruz of Oomen

Dup

De La Cruz zou ik nemen.

user18954

De La Cruz is vandaag gevallen... Lijkt me niet goed voor het zelfvertrouwen. Ik heb trouwens geen idee hoe hij er lichamelijk aan toe is

ratjetoe

'@waggie grappig, had precies dezelfde twijfel, Sam er toch maar uitgegooid voor de la Cruz. Weinig te vinden over die valpartij, behalve iemand op het Cyclingnews forum die het meldt.

waggie

Ik ben toch maar voor Oomen gegaan ;)

Christopher Froome (SKY) 4
Fabio Aru (AST) 3
Adam Yates (ORI) 2
Wilco Kelderman (TSU) 2
Miguel Angel López (AST) 2
Bob Jungels (QSF) 2
Ilnur Zakarin (KAT) 2
Sam Oomen (TSU) 0
Enric Mas (QSF) 0
John Degenkolb (TRE) 3
Matteo Trentin (QSF) 1
Lorenzo Manzin (FDJ) 0
Juan José Lobato (LTJ) 0
Geheime wapen
???
Kluns
Igor Anton (DD) 1

Kingstown

Er zijn 2 renners die geen enkele keer gekozen zijn. Niet normaal, niet als kluns én niet als SW.

Anthony Perez en Bernardo Suaza zijn de (on)gelukkigen. Vind het altijd wel een beetje zielig, dus ik zal heel hard voor ze gaan supporteren deze Vuelta.

Onbekende gebruiker

Dat zal ze goed doen King! :)

Poeksel

Stannard meest gekozen als kluns, dat zat er wel in. Lobato de meestgekozen nulpunter, dat had ik niet verwacht (al heb ik hem zelf ook).

Klootje Kriekeljon

Wat is je ploeg Poeksel?

bakfiets

M Trentin 1
C Froome 4
A Blythe 0
M López 2
J Chaves 2
R Majka 3
J Alaphilippe 2
M Soler 0
D Pozzovivo 2
E Theuns 1
V Nibali 4
J Roson 0
J Atapuma 0

Geheime wapen ?????

KlunsI Stannard 1

Dit is mijn team. 3 sprinters waarvan ik er 2 wel mee zie gaan met een vlucht ( trentin en theuns). Verder veel klimmers geselecteerd waarbij ik met klassementsmannen heb gekeken of ze ook bij etappes hoog kunnen eindigen. Een majka en Chavez en froome rijden toch vaak ook goede dagklasseringen mits in vorm.

Lamme Frans

Christopher Froome (SKY) 4 NEE 0 0 0 --- 0
Vincenzo Nibali (TBC) 4 NEE 0 0 0 --- 0
Johan Esteban Chaves (ORI) 2 NEE 0 0 0 --- 0
Ilnur Zakarin (KAT) 2 NEE 0 0 0 --- 0
Adam Yates (ORI) 2 NEE 0 0 0 0 0
Miguel Angel López (AST) 2 NEE 0 0 0 0 0
Julian Alaphilippe (QSF) 2 NEE 0 0 0 0 0
Alessandro De Marchi (BMC) 0 NEE 0 0 0 --- 0
José Gonçalves (KAT) 0 NEE 0 0 0 --- 0
John Darwin Atapuma (AUE) 0 NEE 0 0 0 --- 0
David De La Cruz (QSF) 0 NEE 0 0 0 --- 0
Magnus Cort Nielsen (ORI) 2 NEE 0 0 0 0 0
Matteo Trentin (QSF) 1 NEE 0 0 0 --- 0
Geheime wapen
Rohan Dennis (BMC) 0 NEE 0 0 0 --- 0
Kluns
Ian Stannard (SKY) 1 NEE 0 0 0 --- 0

Laatst gewijzigd
Kingstown

Zit ik opeens met Ruben Fernandez opgescheept. Die had ik (met potlood) opgeschreven op mijn reservelijst. Blijkbaar vergeten om voldoende renners in mijn team op te stellen of er is iemand uitgevallen wat me ontgaan is. Opa wordt oud.

Klootje Kriekeljon

Ook nog even mijn ploeg. Wilde eigenlijk Froome als kluns gokken, maar het is Simon Yates geworden uiteindelijk. Alles of niks.

Froome
Nibali
A. Yates
Zakarin
Chavez
MA Lopez
Kelderman
Dennis
Alaphillipe
R. Costa
Lobato
Theuns
Trentin

Kluns dus S. Yates

Noud89

Volledig ernaast met Poels haha. Sowieso veel te veel waarde gehecht aan Polen. Douchen. ;)

ivo001

Dit is mijn team:

Christopher Froome (SKY) 4
Vincenzo Nibali (TBC) 4
Ilnur Zakarin (KAT) 2
Domenico Pozzovivo (AG2R) 2
Magnus Cort Nielsen (ORI) 2
Julian Alaphilippe (QSF) 2
Bob Jungels (QSF) 2
Adam Yates (ORI) 2
Edward Theuns (TRE) 1
Rui Alberto Costa (AUE) 1
Matteo Trentin (QSF) 1
Rohan Dennis (BMC) 0
Juan José Lobato (LTJ) 0
Kluns: Simon Yates

Jungels en Alaphilippe lijken nu al slechte keuzes te zijn.

ratjetoe

Ik ben hard de boot in gegaan met Degenkolb, een zeer slechte keus. DNS vandaag.

Rechter K

'@ratjetoe:

Sowieso een nogal merkwaardige keuze met zo weinig sprintetappes en grote kans op afstappen (WK), nietwaar? Daarnaast ook nog een andere sprinter in die ploeg met Theuns, dus Johnny zou zijn 3 zwarte punten nooit waard geweest zijn.

ratjetoe

Klopt, niet goed over nagedacht. Mijn redenatie was met vijf mogelijke sprintetappes dat hij aardig punten zou pakken als hij dé man was geweest in de sprints - stond ook wel hoog bij de bookmakers voor de puntentrui, hoogste van alle sprinters. Je moet niet alleen naar aankomsten kijken, wel enige verdeling aanbrengen, want zo veel punten pakt de op acht na beste klimmer bijvoorbeeld niet.

Alleen was de Deeg gewoon erg matig in vorm en dat heb ik slecht ingeschat.

ajvs

Dit keer wat meer aandacht gestoken in sportpools dan normaal, normaal vul ik 2 weken van te voren een ploegje op gevoel in en daarna kijk ik er niet meer na. Dit keer iets serieuzer over mijn keuzes nagedacht en uiteindelijk tot dit ploegje gekomen:

Rohan Dennis (0)
Michael Scharzmann (0)
Matteo Trentin (1)
Jens Debuscherre (0)
David De La Cruz (0)
MA Lopez (2)
V Nibali (4)
Zakarin (2)
Poels (2)
A Yates (2)
Alaphillipe (2)
Froome (4)
Kelderman (2)

SW: Soler (0)
Kluns: Stannard (1)

Wat denken jullie van dit ploegke? Voorlopig sta ik 123e, wat me geen slechte start lijkt. Hopelijk verbeteren Lopez, Zakarin, Kelderman, Poels en Alaphillipe nog wel wat en denk ik dat er wel een goeie uitslag in moet zitten. Zoals te zien ook vooral op frisse mannen + Froome gegokt en niet op renners de de dubbel tour-vuelta doen.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.