Koch niet, heb momenteel wel Nijholt in mijn team. Voor op de bank uiteraard, maar wie weet maakt hij nog eens een doelpuntje. Ik ben verder aan het twijfelen over Necid, vind 2 miljoen geen hele slechte prijs, zeker niet als hij het niveau kan aantikken zoals bij Zwolle destijds. Verder Ziyech en Tadic in één team kunnen krijgen, gaat wel ten koste van de breedte uiteraard.
Ook nog even een naam droppen. Wat denken jullie van Bergsma van AZ? Ik heb hem er nu even instaan, beetje high risk-high reward. Was vorig jaar aanvoerder bij Jong Ajax en ik dacht dat ie het daar goed deed. Tot nu toe alleen nog geen minuut gespeeld bij AZ. Maar ik las dat Van de Brom mogelijk wijzigingen ging aanbrengen na de nederlaag tegen Heracles, zou hij Hatzidiakos of Vlaar eruit durven halen? En zou Bergsma dan de eerste optie zijn? Mocht hij gaan spelen heb je wel een koopje te pakken en kan hij zomaar een miljoen stijgen. Maar is dat realistisch?
Is alleen het probleem dat je achterin eigenlijk weinig ruimte hebt voor een tegenvaller.
'@Imbatido
Ik denk dat als Wuytens fit is, hij de vaste vervanger van Vlaar wordt. Hadzidiakos lijkt me eerste keuze. Bergsma deed gisteren nog met Savastano en Dekker mee met Jong AZ. En vorig jaar speelde Van Rhijn ook eens centraal achterin. Dus ik weet niet of hij hoog genoeg in de pikorde staat voor Scorito.
Bergsma, leuke speler maar lijkt me wel een wilde gok. Ik heb nog niet de indruk dat hij echt in beeld is voor een basisplaats.
De verdediging is volgens mij het probleem ook niet bij AZ. Dus als big John gaat ingrijpen zal hij dat op het middenveld doen. Dat speelt tot nu toe wat te weinig creatief. En waarschijnlijk gaat Johnson gewoon spelen. Doelpunten hebben ze nodig.
Overweeg nu toch om Wellenreuther te vervangen door Unnerstal. Naast Bizot toch een extra zekerheid. Stelde vorig jaar eigenlijk nooit teleur en VVV is er verdedigend, zo lijkt het, niet op achteruit gegaan.
Dat gaat dan wel ten koste van Hatzi, waarvoor dan Klaiber of Clarke-Salter komt. Ergens vandaag is de gedachte gegroeid om naast de kern van Ajax en PSV, de overige spelers wat meer van verschillende clubs te kiezen.
Trouwens: iemand die iets weet van Ospitalieri van Fortuna, behalve dat het een geweldig mooie naam is? Speelde de eerste wedstrijden helemaal niet. En in de laatste direct basis. Was hij geblesseerd? Of viel hij in voor iemand anders die geblesseerd of geschorst was?
Mensen , even een vraagje van een onervaren topcoach-speler. Die waardestijging is die nou zo belangrijk als sonmigen beweren? Het gaat toch in eerste instantie met name om punten halen. Als je weinig punten haalt kunnen je duurdere spelers dat toch niet goedmaken na de winterstop. Hoe verhoudt zich dat.
'@Valvuillerdermoz
Ospitalieri is een linksback, maar Scorito ziet hem als middenvelder. Normaal speelt Fortuna 4-4-2 met Michael Pinto als linksback, maar de laatste wedstrijd tegen FC Utrecht stond Marco Ospitalieri linksback in een 5-3-2 systeem. Ook Ninaj en Ciranni waren nieuw in de basis. Mogelijk wijzigingen na een teleurstellend verlies tegen ADO? Pinto zat in ieder geval niet op de bank. De laatste vier wedstrijdn van vorig jaar stonden Ospitalieri en Pinto beide twee keer linksback. Ik kan geen conclusies voor je trekken, heb je hier iets aan?
Bedankt voor de Bergsma adviezen. Niet goed genoeg voor de top bij Ajax, maar voor AZ wel toch? Dat hij bij Jong AZ meedeed van de week is prima om een wedstrijdje te spelen. Ik ken hem niet goed genoeg, maar weet ook niet of Van Rhijn en Wuytens nou voor hem staan in de pikorde.
@Zeewolde: Het gaat om de balans natuurlijk. Je moet voor de winter ook goed scoren, dan heb je vanzelf de kans dat de spelers in waarde stijgen. Al weet ik niet of Tadic en De Ligt nog omhoog kunnen. Maar als je een paar spelers erin stopt waarbij je op waardestijging speculeert kan je wel een groot voordeel hebben na de winter, als je dan 1 of 2 miljoen meer te besteden hebt dan de concurrentie.
'@zeewolde, ik vroeg me dat ook al af. Volgens mij is dat iets waar je je niet op moet blindstaren. Als je de keuze hebt tussen 2 gelijkwaardige spelers is dat goed om naar te kijken, maar verder klinkt het een beetje als een recept voor teleurstelling, en gemiste punten:)
Hoeveel waardestijging hadden mensen hier op het forum vorig jaar ongeveer?
Er komt toch een x een tijd van met de billen bloot, en qua puzzelen zit ik vast.
Momenteel mijn team;
Onana – Wellenreuther
Angelino – Botteghin – Svensson – De Ligt – Hoegh
Rienstra – Tadic – Ziyech – Til – Olijve – Ospitalieri
Sol – De Jong – Novakovich – Vididgal – Breij
Mijn tactiek is om wekelijks 4-4-2 te kunnen spelen en voornamelijk puntenpakkers in het team te hebben, daarom heb ik gekozen voor een sterke basis en een mindere bank/tribune in de 1e seizoenshelft. Eventuele tactiek wijziging kan ik alsnog in de winterstop doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.