Scorito-algemeen

1 2 ... 117 ... 606 607
Lassayd

Bij verdedigers neem ik er zeker niet meer dan 1 van een club. Middenveld/aanval zou ik iets sneller doen.

user26858

'@Lassayd

Ik blijf sleutelen en ga nu eens AZ analyseren. Ayoub wS toch goed vorig jaar? Hij zou niet misstaan op het middenveld of zou Van Bronckhorst vasthouden aan zijn vriendjes Toornstra en Clasie. Clasie van 1,58m, daar win je de oorlog toch niet mee?

Koers is toch een stuk eenvoudiger voor mij!

Imbatido

Mijn ideeën na vorig jaar voor het eerst serieus te hebben meegedaan:

Keepers spelen altijd, en als je pech hebt valt er één weg, daar kan je eigenlijk geen tegenvaller veroorloven. Als je Jurjus op de bank zet en je basiskeeper valt ook nog weg dan wordt het lastig. Bij die degradatieploegen riskeer je ook dat ze gaan wisselen van doelman mochten de prestaties wat tegenvallen. Ik vind Koselev nog wel interessant, combineert aardig met Bizot die ik nu op het oog heb, maar hij heeft tot dusver nog niet de nul gehouden. Heb hem nog niet zien keepen, dus geen idee of ie goed is en tot de winter blijft staan. Iemand hem bekeken? Ik weet niet of een waardestijging van 500K naar 1,25M haalbaar is. Weet iemand wat er vorig jaar met de prijs van Unnerstall gebeurde?

Verdedigers heb je er altijd 4 nodig, kan je hooguit één tegenvaller veroorloven. Vorig jaar Dumic in mijn geval. Maar zo gauw je 4-3-3 of 4-4-2 wil of noodgedwongen moet spelen heb je ze alle vijf nodig, waardoor je daar eigenlijk ook geen mindere speler mag hebben. Om die reden vind ik het riskant om Sepp van den Berg te nemen. Nog erg jong, speelt nu deels door blessures van anderen, heeft aardig wat concurrentie en is op zich makkelijk om er naast te zetten. Ik zie hem nog niet direct alles spelen tot in de winter. Maar kan wel een waardestijging maken van 500K-750K aan de prijzen van zijn teamgenoten te zien, al hangt dat ook wel af hoe PEC het gaat doen.

Op het middenveld heb je dan wel weer ruimte voor gokjes, alleen is alles onder de 2 miljoen gewoon kut. Na de voorbereiding had ik Flemming en Genreau er zo ingezet, maar die zijn hun plek ook alweer kwijt of allerminst zeker, ook door het blijven van Namli. Onder de miljoen kan je al geen spelende speler meer vinden. Ik vind het wel jammer dat er door die systemen eigenlijk alleen ruimte is om aanvallend een gokje kan nemen. Daar kan je je twee missers veroorloven. Daarom kan je bijna niet om Breij heen denk ik. En als Antuna al 1,5M is dan gaat Breij zo 750K omhoog.

Laatst gewijzigd
Lassayd

Ayoub was zeker goed maar in dit spel gaat het om zekerheidjes selecteren en vooralsnog zit hij op de bank. Ayoub is ook niet zo groot trouwens ;)

Lassayd

Prijs van Unnerstal bleef gelijk meen ik.

Valvuillerdemoz

Unnerstal ging volgens mij van 1 naar 1,5 miljoen hoor vorig jaar.
Als je een keeper voor 500k wil, Frank, kun je toch beter die van Emmen nemen? Die speelt tenminste. En heeft per saldo nu al meer dan 0. Emmen zal toch niet elke week met 5-0/ 6-0 gaan verliezen?
Jammer trouwens dat die Parel uit het Noorden nu hier al helemaal verklapt is. Ik zag hem het eerst 😛!
Ziyech en Tadic is zeker wat uit evenwicht, maar gaan volgens mij zoveel punten halen dat ik ze toch allebei wil. Dan maar een gokje met de keepers. Heb daar geen van de top 2/3, wel Bizot en een goedkope voor reserve. Heb alleen wel wat veel van Willem II nu. 🤔 Die zouden ook wel eens kunnen gaan verrassen dit seizoen. Supermooie voorhoede in ieder geval. Verdedigend is het wel even afwachten. Hielden nu ook al twee x de nul, maar ook een dikke zeperd tegen PSV.
En dan nog de hamvraag uit de koopjeshoek: gaat Ron Beton nog een heel seizoen vlammen? Zag er toch scherp uit vorig weekend.

Laatst gewijzigd
user26858

'@Valvuillerdermoz

Hoewel ik denk dat Emmen er in blijft vrees ik dat Scherpen nog vaak zal moeten vissen, ik zie hem niet snel de nul houden en vaak in de min belanden. Op dit moment is Warner Hahn mijn reservekeeper. Ook de parel van het Noorden krijgt een plekje, net als het gouden duo van Ajax. Dan maar passen en meten.

Over mijn bank denk ik nog na, net als over de tribuneklanten. Ik denk dat het rouleren wordt tussen Hadzidiakos, Ron Beton en Jan Wuytens bij AZ. Net als bij Feyenoord met al die klungels achterin. Ik heb naast Ouwejan en De Ligt nog 1 plaatsje vrij.

soj

ayoub en rvp zijn juist interessant, zowel als basis als laten banken ivm de dubbele punten bij invallen.
Heeft bij ayoub al 2x goed uitgepakt, en ook met rvp gebeurd er altijd iets.
Malacia voor die prijs leuke verdediger die regelmatig mee op komt en een eind pass ,heeft ook al een keer gescoord

Valvuillerdemoz

Botteghin is volgens mij wel een zekere basisklant.

user26842

Dankzij wat feedback van jullie het nieuwe team :)

zoet,wellenreuther

tagliafico,angelino,hadtziakos,van den berg,bij al
ziyech,tadic,perreiro,kayati,osman,h.bos
lozano,bergwijn,huntelaar,advijaj,breij

gedachtes?

BarryE1

Gaat de goede kant op, beter dan team 1 en een prima (te goede?) Basis. Blijft zwak in de breedte.

user26842

klopt de bank is zwak. maar kan me even niet bedenken wie ik moet wisselen
Krijg langzamerhand lasogen door te puzzelen op men telefoon.

Marsthinaikos

'@peun En dat pjuzzelen blijft nog tot zaterdag 18:30uur :)

Imbatido

Wellenreuther zou ik me niet aan wagen. Die is vorig jaar uit de basis gespeeld door Branderhorst, die nog geblesseerd was toen het seizoen begon maar inmiddels weer fit is.

Ab Normaal

Ik zit vooral met onzekerheden.
Had vd Streek gewild, maar met Dickie weet je het nooit.
Iedereen bij Utrecht behalve Jensen is onzeker wat mij betreft.

Ik had Malacia, maar nu Haps langzaam weer fit raakt weet ik niet of Malacia de kerst haalt.
Toornstra is onzeker, Vilhena eigenlijk te duur, Berghuis ook, Jörgensen krijgt nauwelijks een fatsoenlijke pass, Van Persie is te blessuregevoelig, kortom, bij Feyenoord is eigenlijk alleen het verdedigingscentrum Botteghin - vd Heijden een zekerheid.
Bij Vitesse op het middenveld weet je het ook niet. Blijft Boadu in de spits staan bij AZ? Cassiera bij Groningen?
Willem II wordt in mijn ogen de verrassing van de competitie, maar wie gaat er uit voor Anita. Crowley? Gaat Sol nog wel een bal krijgen van Avidjaj?

Eigenlijk wil je je team vol stoppen met de traditionele top drie, de subtoppers en het team waarvan je verwacht dat het de verrassing wordt. Welnu, Feyenoord en Utrecht is voor mij echt één groot vraagteken. En ook bij Vitesse en AZ heb ik de nodige twijfels. Potentiële scorende spitsen als Lammers en Cassiera is nog maar de vraag hoeveel bruikbare ballen zij krijgen.
Kortom, het worden nog een paar flinke gokjes.

TomTriomfeertTour

Daar vat je de punten waar ik mee zit wel aardig samen. Er zijn veel onzekerheden, maar ik denk dat je die gokjes wel moet maken om een goede score neer te zetten. Iedereen hier lijkt enthousiast te zijn over Willem 2. Snap ik wel, maar verdedigers overweeg ik niet eens, middenvelder vind ik onzeker en meer dan één aanvaller gaat hem ook niet worden. Maximaal één Willem 2 speler of stoppen jullie er gewoon 4 in?;)

Matti

Het is inderdaad flink puzzelen met het budget. Tweede seizoenshelft afgelopen jaar heb ik gescoord als een malle (van 91 naar 99.6%) maar door het budget zal ik toch concessies moeten doen..

Thijmen1411

'@peun Mag ik jou vragen hoe je aan 5 PSV'ers komt? Die luxe wil ik ook wel!

Marsthinaikos

Dickie bij Utrecht is wel weer zekerheid achterin, die timmert alles dicht. Toornstra is echt een onzekere schakel maar vecht zich altijd terug. Bij Ajax gaan ze absoluut rouleren dus zeg het maar. Dolberg is ook weer op de weg terug maar voor 4M een te grote gok. Bij PSV laat van Bommel Hendrix staan maar durft hij met maar 1 controleur te spelen? Pereiro en Gutierez zullen de 2 andere middenvelders worden denk ik. Vitesse heeft wel een interessant team en zal samen met AZ en Feyenoord strijden om plek 3. Daar moet je dus de pareltjes zoeken :)

Ab Normaal

'@Zico
Ik denk dat we dat allemaal al wel weten.
Maar wie worden de verdedigers bij Dickie?
Toornstra mag zich dan wel terug vechten, Gio heeft bewezen hem er rustig naast te zetten voor een langere periode.

@Tom
Nee, ik overweeg ook geen keeper of verdedigers van Willem II. Als middenvelder alleen Crowley, maar ben bang dat die op de bank belandt ten faveure van Anita.
Voorin vind ik Özbiliz een te groot risico, Advijaj een dermate egotripper dat dit best eens ten kosten van Sol kan gaan. Die met 3M nu niet bepaald laag geprijsd is, op waardestijging hoef je daar ook niet te rekenen.

Daarom heb ik Mazraoui er voorlopig in staan. Die stijgt gegarandeerd in waarde, al weet ik dat ie misschien wel eens een wedstrijdje op de bank gaat belanden om gespaard te worden. Daarom misschien toch upgraden naar De Ligt.

Marsthinaikos

'@Ab Normaal Bij Utrecht zullen Letschert, Gavory en Klaiber zeker gaan spelen. Verder zal hij met een echte spits spelen dus geen vd Streek. Vast aanspeelpunt en snelle mensen eromheen en die heeft hij genoeg. Verder is er nog een verdediger van 1,5M die er een paar zal maken dit seizoen, koopje dus.

Marsthinaikos

Tussen de koopjes zitten trouwens ook wat zekerheden qua goals en assist. Die spelers onder de 2M zijn prima voor je bank.

Imbatido

Ik begrijp het enthousiasme voor Willem II niet echt. Buiten Sol en Avdijaj - en misschien Anita - is dat toch een heel middelmatig elftal?

Verder zie ik achterin bij de topclubs niet snel prijsstijgingen ontstaan. Al die prijzen zijn volgens mij hetzelfde als vorig jaar in de winterstop. Die 4 miljoen van De Ligt en Angelino is een beetje het plafond lijkt me. Ik weet niet of die nog omhoog kunnen. Mazraoui zie ik alleen wat stijgen mocht hij alles spelen, maar dat is maar de vraag natuurlijk.

Ajvenema

Mazraoui is relatief goedkoop, maar Ajax heeft bij mij ook een beetje de reputatie om backs makkelijk weer uit de basis te halen. Denk dat ik zelf Blind speel. Hebben ze vast niet voor niks zo belachelijk veel voor betaald, en kan ook nog op het middenveld uit de voeten als het nodig is.

Niet dat ik het een leuke speler vind trouwens, maar dat moet geen reden van selectie zijn:)

Laatst gewijzigd
user26858

'@AJ

Klaar voor de tijdrit?
Verstandig dat je Blind speelt in plaats van El Mazraoui, toch meer speelzekerheid, Kristensen zal af en toe spelen voor of na een Champions League wedstrijd.

Na enkele goede tips (toch maar halve punten halen met een redelijke reservekeeper in plaats van de vierde keeper van Zwolle) heb ik toch de as Ziyech-Tadic-Lozano kunnen behouden.

Als ‘leuke speler’ reden van selectie was, was Tom Beugelsdijk iedere week mijn captain!

1 2 ... 117 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.