Scorito-algemeen

1 2 ... 127 ... 606 607
Platje

Op Twitter is te lezen dat het tennisspel wordt aangepast, maar nog niet precies welke wijzigingen er zijn. Wel is bekend dat er 12 mannen en vrouwen geselecteerd moeten worden, er zijn 2 captains per ronde en er is een wijziging in captainfactor

Mr10B

Mooi, het is nu ook wel wat simplistisch

Starlynk

Forum subpoule voor Darts is aangemaakt: https://www.scorito.com/darts-manager/wk-darts-2019/wielerflits-forum-poule?code=9c25724e-8ebb-4ff0-a874-849122337a6e

Succes allemaal! :)

ditisdavid

D-categorie slaat nergens op. Alleen keuze uit vormloze lage seeds en daar ook nog drie van moeten nemen...

Ab Normaal

'@ditisdavid
Klopt, maar heeft iedereen gelukkig last van.
Ik ben van plan om juist naar hogere seeds te kijken die totaal uit vorm zijn. Misschien dat zo’n D speler daar van kan profiteren.
Zal hoe dan ook groot gedeelte geluk zijn.

kevinraar

lastige keuzes a spelers niet zo moelijk 3 zijn er invorm 2 totaal niet

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@kevin
Dat is erg dun hoor. Gurney wint nu een toernooi, daarvoor raakte ie niks.
MVG speelt niet bepaald geweldig en het is vaker gebeurd dat een speler voor het WK niet zo best speelde en op het WK er wel stond.
Denk dat het vooraf nog nooit zo open is geweest als dit jaar. Geen Taylor, geen MVG die iedereen van het bord smijt, Wright er de afgelopen periode vaak snel uit en Gary speelt behoorlijk maar blijft Gary en loot Michael in de halve.
Verder wint iedereen van iedereen.

Mr10B

'@ Kevinraar. Alleen zit Gurney aan de verkeerde kant van het schema en zitten Wright en Cross aan de goede kant.

@ Abnormaal, daarvoor had Gurney een pauze ingelast om rust te pakken en te trainen, dat lijkt ansich goed te hebben gewerkt.

Bij categorie D ga ik waarschijnlijk voor spelers die in hun eerste ronde door moeten komen. Ronde erna moeten ze tegen een top-16 seed en zullen ze allemaal zwaar underdog zijn. (al moet ik hier het schema nog wel wat beter bekijken)

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu dit
a van Gerwen Anderson en Gurney
b wade Price en Smith
c Webster Cullen en Bunting
d west Wilson enWatimena

e van den Bergh Lennon Dobey en Noppert

wat vinden jullie hiervan?

Laatst gewijzigd
Gids03

Waarom krijgt keeper scherpen van emmen zoveel punten ??? Een keeper krijgt toch aleen de punten als hij een penalty pakt ? Maar linssen schoot de bal 2 meter over ????.

HuupHuup

'@gids

Scorito maakt geen onderscheid tussen penalty's die daadwerkelijk gestopt worden of ballen die ze wekenlang aan het zoeken zijn. Elke gemiste penalty levert punten op voor de keeper.

Starlynk

Best lastig nog dat schema bij het darten. Doordat Van Gerwen en Anderson allebei in de bovenste helft zitten is het super verleidelijk om al mijn B en C darters in het onderste gedeelte te kiezen omdat de halve finale plekken daar veel opener lijken.. Maar of dat nou slim is?

Niet dat het echt veel uitmaakt want het gaat er toch om wie het meest geluk heeft met zijn E-spelers en D-kneusjes :p

Ab Normaal

'@Starlynk
Volgens mij zijn, met deze captain punten, D en B spelers belangrijk. Alles wat je nodig hebt is een D (of E) speler die de 4e ronde haalt en een B speler die de halve haalt.

barceman

'@Ab Normaal en dat is nou net het moeilijkste dit jaar, de D-spelers. Ik kan maar 1 persoon bedenken van de D-spelers die 2 of drie rondes verder komt.

kevinraar

wat vinden jullie van mij team
a van Gerwen Anderson en wright
b wade Price en Smith
c Webster Cullen en Bunting
d west Wilson en Watimena

e van den Bergh Lennon Dobey en Noppert

Starlynk

'@kevinraar: lijken me allemaal prima opties die ik ook allemaal heb overwogen, behalve misschien Noppert want die heeft m.i. geen kans om voorbij de 3e ronde (Van Gerwen) te komen en ook best een kans dat ie er in de 2e ronde al uitligt tegen Hopp. V.d. Bergh heeft ook een lastige pot tegen Clayton in de 2e ronde, maar is daar niet kansloos en wel kans om tot de kwartfinale te komen als het meezit, dus daar twijfel ik nog over.

Van dat team van jou heb ik op dit moment 8 dezelfde spelers staan en 8 andere spelers ;)

Ab Normaal

'@barceman
Klopt, en ze moeten allemaal tegen een behoorlijk goede speler in de derde ronde. Spelers als Webster kunnen ze best verslaan, maar ze kunnen er ook zomaar een ronde eerder uitliggen. Geen enkele D speler is dermate goed in vorm dat je ‘m zeker kunt nemen.
Het is dus een kwestie van puur geluk.

Aan de andere kant; het zijn er maar acht en je moet er drie nemen.
Voor mij zijn diegene die tegen MVG, Anderson en Wright moeten sowieso geen optie. Blijven er nog 5 over.
Hoe groot is de kans dat die ene D speler er dan niet bij zit?

Jori

Haha Starlynk, dat was precies mijn gedachte. Ben het iets aandachtiger gaan volgen, sinds ik een magere 54% score heb goed te maken en topcoach momenteel ook uiterst dramatisch verloopt.

De A mannen lijken me duidelijk en bij de B-mannen lijken Wade en Whitlock ook het slachtoffer van in hetzelfde kwart als V Gerwen te zitten.

Qua C-mannen zie ik er 2 eruit steken qua vorm en/of schema. Enige waar ik moeite mee heb, is de gevolgen van de E-spelers in te schatten. Zo vind ik Vd Voort, De Zwaan, Ratajski en Vd Bergh erg riskant de 2e ronde, maar daarna moeten ze erg ver kunnen komen. Noppert wordt hem helaas niet met eerst Hopp en daarna nog V Gerwen. Dobey en Evans lijken me zeker de 3e ronde te halen, maar daarna is het vervolg wat bleker. Maar hierdoor vind ik Webster en White ook lastig in te schatten. En al helemaal White, die bijna elke keer door het ijs zakt als het om de knikkers gaat.

Persoonlijk denk ik dat de D-spelers niks gaan uitmaken, gezien er altijd wel 1 E-speler verder komt. Daarom ga ik denk ik proberen die ene E-speler te hebben en dus het risico te nemen met de 4 boven genoemd, al is Vd Voort vs Dobey ook nog een interessante afweging.

Qua D-spelers is het inderdaad huilen: 1 is een zekerheidje voor iedereen, 1 is bij gebrek aan beter en ik denk dat ik ook maar Benito ga nemen, puur om die arme jongen een hart onder de riem te steken gezien hij de meeste bouncers heeft van iedereen.

ditisdavid

Er zijn imo betere spelers dan Dobey en Evans om 'zeker' door de eerste twee rondes te komen...

Laatst gewijzigd
kevinraar

ok van de e spelers is van de bergh de enige die de kwartfinale kan halen denk ik de rest gaat er ergens in de eerste 3 rondes uit

barceman

'@Ab normaal, die tactiek gebruik ik ook voor de D-spelers ja. Bij de E is weer het lastige, ik schat Ratajski, van den Bergh en de Zwaan als de drie in die het verst kunnen komen. Maar allemaal hebben in de tweede ronde een erg lastige, dus daarom ook weer misschien voor wat mensen die twee rondes ver komen. Voor A staat bij mij wel vast en voor B hoef ik ook maar uit vier mensen te kiezen. Darten vorig jaar was het enige spel in de afgelopen twee jaar waarin ik niet bij de beste 5 procent ben geëindigd, dus moet alles even goed afwegen.

Laatst gewijzigd
Mr10B

Neem aan dat eigenlijk iedereen wel vd Bergh neemt. Die heeft een lastige 2e ronde, maar als hij die wint kan het zomaar de speler moeten zijn die je per se nodig hebt om in de top-5% te eindigen. Na de wedstrijd tegen clayton is hij naar verwachting namelijk iedere wedstrijd tot aan de kwartfinale de favoriet. Dus die moet maar als gokje. Daarnaast is de kans ook bij de andere E-spelers aannemelijk dat ze er "gewoon" in ronde 2 uitgaan. Ratajski neem ik niet omdat ik Wade wel beter verwacht dan Ratajski en dat zijn kwart gewoon een stuk lastiger is. Ratajski kan goed darten, maar is wel heel wisselvallig en heeft zo goed als geen WK ervaring.

Ab Normaal

Ik ben er bijna uit.
Moet alleen nog beslissen over mijn laatste B speler. Suljovic of Smith. Die gaan normaal gesproken tegen elkaar gooien in de vierde ronde. Heb met potlood Smith ingevuld...

Ab Normaal

Dit is nu mijn tweede deelname aan topcoach en vind dat toch echt geen leuk spel.
Net als vorig jaar begon ik vrij goed maar de laatste weken zit ik een vrije val vanwege blessures.
Vorige week kon ik niet eens 11 fitte spelers in de basis zetten. Vind het toch wel echt een slecht concept van Scorito dat je bij enorme pech helemaal niets kunt doen.
Speel al jaren profcoach en CvhJ en dat is toch echt leuker.

Veel minder afhankelijk van pech, omdat je dan kunt ingrijpen (volgens mij de essentie van een managersspel).

Als je als club dat hebt kun je in ieder geval nog jeugdspelers of iets dergelijks opstellen.
Was vorig seizoen ook al zo.
Voor mij is de motivatie er al wel weer af op deze manier.

aborah

Blessures zijn inderdaad wel vervelend bij dit spel. Ik had daar vorig jaar heel veel last van met veel ernstige blessures en daardoor daalde die spelers ook nog extreem in waarde in de winterstop. Dit jaar heb ik meer geluk. Laatste weken flink gestegen. Nu 211e en dat is ook lekker voor mijn scorito index, nu gestegen naar de 3e plek en als matchduel en topcoach zo blijven staan en ik doe wk darts even goed als de nummer 1, stijg ik in het nieuwe jaar naar de nummer 1 positie.
Vorig jaar ging WK darts dramatisch in de 1e rondes, kijken of ik het dit jaar wat beter kan doen. Ik heb de e-spelers gekozen die in mijn ogen de grootste kans hebben op de 3e ronde. Ik ben alleen bang voor spelers zoals Van der Voort. Ik denk dat veel mensen hem kiezen omdat ze hem kennen/sympathiek vinden en zou zomaar ver kunnen komen als die 2e ronde overleefd. Normaal gesproken zie ik Webster wel winnen, maar als Van der Voort opeens in topvorm is, wint hij hem wel waarschijnlijk en als Vincent dan ver komt, ben je waarschijnlijk al verzekerd van een lage klassering als je hem niet hebt.
D-spelers vind ik ook lastig. Denk dat als er daar 1 van verder komt dan de 3e ronde, het een verassing is. Het zal er vast wel 1 lukken, maar denk dat het vooral geluk hebben is om de juiste te kiezen daar. Benito van der Pas zullen wel veel kiezen, omdat ze hem kennen/supporteren. Hij moet in de 3e ronde waarschijnlijk tegen Wright en dat zal Wright normaal gesproken wel winnen, maar Wright is ook vrij onvoorspelbaar dit jaar. Ik denk dat ik alleen MvG neem van de Nederlanders en dan hopen dat de ander veel gekozen Nederlanders niet ver komen.

1 2 ... 127 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.