Scorito-algemeen

1 2 ... 136 ... 606 607
barceman

'@Gids03, ik heb het juist andersom. Bij de dames erg makkelijk, bij de heren erg moeilijk. Laatste keus is Millman of Fucsovics. Beide wel een moeilijke tweede ronde...
Topcoach hoeft pas weer als de transfermarkt dicht gaat, dus 1 februari.

Jori

Schiet me maar lek, Sock heeft een definitief plekje in mijn team gekregen...

A; Nadal, Federer, Djokovic
B: Khachanov, NIshikori, Anderson
C: Wawrinka, Tsitsipas, Medvedev
D: Sock, Pouille, Querrey

Zorgen om Nadal qua blessuregevoeligheid, maar na dit durfde ik Zverev ook niet aan. De rest vond ik duideiljk minder: https://www.tennisworldusa.org/tennis/news/Tennis_Interviews/65093/injured-sascha-zverev-unlikely-to-win-australian-open-says-boris-becker/

Wawrinka toch ook omdat hij eigenlijk enkel de winnaar van Raonic/Kyrgios moet overleven en no way dat Wawrinka verliest van Kyrgios, daarvoor heeft die jongen teveel uitgespookt tegen Stan :p Fognini was gunstiger geweest qua schema en zelfs Berdych had een beter schema, maar een fitte Stan gaat een heel eind. De minaur tegen Nadal in ronde 3 vond ik toch iets te veel.

Qua D was Kohlscreiber een D die in principe 2 rondes overleefd en dan er kansloos af zou gaan, wil toch zelf altijd wat spannendere D'tjes, dus uiteindelijk voor Sock gekozen, als die nu maar een keertje een fractie van zijn niveau van 2 jaar terug zou kunnen halen

Vrouwen:
A: Kerber, Serena en Osaka. Voor Osaka had net zo goed Svitolina kunnen staan
B: Sabalenka (verrassend weinig gekozen?), Barty (kvitova komt 1 ronde eerder al sabalenka tegen, dus toch iets lastigere loting) en Pliskova (overige goede b'tje)
C: Görges (lijkt weer een must, maar leek dat ook al eerder GS), Sharapova, Wang (leuke gok, ook qua schema)
D: Vekic, Konta (risico, maar is toch outsider), Bencic

Qua D-keuze vrouwen was Martic makkelijk geweest qua schema, maar heb zelf eigenlijk niet zo'n duidelijk beeld van haar en durfde ook Vondrousova niet te onderschatten, (net als Anisimova en Andreescu toch bijzondere tieners). Sakkari was ook nog een leuke interessante joker geweest

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Hier tot deze keuze gekomen:
Heren:
A Roger, Djoko, Nadal
B Anderson, Nishikori en Thiem (puur vanwege zijn schema)
C Tsitsipas, Berdych, Stan
D Cecchinato, Pouille, Simon

Dames:
A Kerber, Svitolina, Serena
B Pliskova, Barty, Kvitova (toch maar, ook al neem ik normaal nooit toernooiwinnaars voorafgaand aan een GS)
C Azarenka, Sasnovich, Tsurenko (Sabalenka als B lang overwogen ipv Kvitova, maar omdat ze al snel Tsurenko in vorm tegenkomt nipt verloren van Kvitova)
D Vekic, Martic, Andreescu (mijn joker, dacht dat niemand die zou nemen, toch nog 7%...)

Succes allemaal.

YungNikopolidis

Heren:
A: Djokovic, Nadal, Federer
B: Anderson, Nishikori, Coric
C: Tsitsipas, Medvedev, Berdych
D: Cecchinato, Simon, Kohlschreiber

Dames:
A: Osaka, Svitolina, Williams
B: Sabalenka, Barty, Keys
C: Görges, Kontaveit, Wang
D: Vekic, Konta, Andreescu

Ab Normaal

'@Jori
En Görges al weer exit.

hartstikkebedankt

Weinig tijd gehad, gekozen voor:

Federer, Djoko, Cilic
Nishikori, Kachanov, Dimitrov
Fognini, Medvedev, Berdych
Simon, Kohlschreiber, Fucsovics

Serena, Kerber, Svitolina
Pliskova, Sabalenka, Barty
Sharapova, Garcia, Strycova
Konta, Gavrilova, Sakkari (joker)

Marsthinaikos

Djoko, Federer, Zverev
Anderson, Nishikori, Coric
Tsitipas, Medvedev, De Minaur
Millman, Querrey, Marterer

Kerber, Osaka, Svitolina
Pliskova, Sabalenka, Barthy
G:orges, Garcia, Kontaveit
Martic, Putintseva, Gavrilova

Met zvereve toch de gok genomen en het was jammer dat Barthy en De Minaur een goede voorbereiding hadden, die had ik vooraf al vast staan. Iedereeen veel succes.

Wielerfan999

Djokovic, Federer, Cilic
Nishikori, Khachanov, Dimitrov
Medvedev, De Minaur, Berdych
Simon, Norrie, Marterer

Kerber, Serena, Svitolina
Kvitova, Barty, Bertens
Garcia, Wang, Sharapova
Yastremka, Sakkari en Vondrousova

Vooralsnog hartstikke tevreden met de keuzes. Veel gokjes genomen vooral bij de C en D spelers, maar tot nu toe pakt het goed uit. Sakkari en Vondrousova al door, dus dat is mooi.

Wielerfan999

Is er nog een Wielerflits poule?

JapieJapo

Heren:
A Roger, Djokovic, Nadal
B Anderson, Nishikori en Thiem
C Tsitsipas, Fognini, Bautista
D Cecchinato, Simon, Kohlschreiber

Meer voor zekerheid gegaan en dus niet voor Berdych (lastige 1e ronde en snel tegen Nadal) en Wawrinka (lastig deel schema) al is Fognini nooit een zekerheidje...

Dames:
A Osaka, Svitolina, Serena
B Pliskova, Barty, Kvitova
C Tsurenko, Görges, Q Wang
D Vekic, Martic, Putintseva

Kerber zie ik wel verliezen van Vekic (vooral hoop...), laatste D-tje ging naar Putintseva die is mooi door naar ronde 2.

Captains in ronde 1: Martic (punten al binnen) en Simon.

Goelau

zit ook in de wielerflits poule met volgende namen (mijn eerste deelname Australian Open):

mannen:
A; Nadal, Federer, Djokovic
B: Khachanov, NIshikori, Thiem
C: Fognini, Tsitsipas, Medvedev
D: Simon, Pouille, Kohlschreiber

vrouwen:
A: Osaka, Kerber, Williams
B: Sabalenka, Kvitova, Pliskova
C: Görges, Kontaveit, Azarenka
D: Vekic, Martic, Andreescu

Hoop op een goed resultaat, ik sta momenteel op 12 in de scorito index en geen punten vorig jaar voor de AO....

Rad

Ik kan de wielerflits poule niet vinden? Of kun je je alleen aanmelden als het spel nog niet gestart is?

EDIT: en hoe kun je je inlognaam wijzigen? Log nu in met mijn mail..

Laatst gewijzigd
aborah

Yeah eindelijk 1e in het scorito index klassement! Kijken hoe lang ik het vol kan houden. Binnenkort op vakantie, dus even kijken of ik telkens op tijd kan zijn met mijn aus open captains en selecteren van spelers voor topcoach.

mannen:
A; Djokovic, Federer, Zverev - Nadal voelde zich niet goed zei hij, ook al probeert hij wel vaker zich in underdog positie te praten. Uiteindelijk toch gekozen voor Zverev, wist niet dat Zverev last had van hamstring.
B: Anderson, Nishikori, Khachanov
C: Tsitsipas, Medvedev, Berdych - Berdych gelukkig 1e ronde makkelijk doorgekomen. Interview met hem gelezen dat mij wel vertrouwen gaf, denk dat hij wel 4e ronde gaat halen.
D: Simon, Pouille, Kohlschreiber - Twijfelde tussen Seppi en Simon. Simon lastige 2e ronde en Seppi lastige 1e ronde. Seppi blijkt nu goede keus, maar dus gekozen voor Simon, hopelijk is hij ook een goede keuze.

vrouwen:
A: Kerber, Osaka, Williams
B: Pliskova, Sabalenka, Barty
C: Görges, Wang, Sharapova - Görges al gelijk uitgeschakeld. Daardoor wordt Garcia opeens goede keuze voor andere. Sharapova gaf ik grootste kans om 4e ronde te halen. Maakt denk ik wel kansje tegen Wozniacki.
D: Vekic, Martic, Yastremska - Yastemska gekozen, omdat ik voor haar kans wel hoog inschat om in 3e ronde te komen, zal je zien dat ze gelijk bezwijkt onder de druk tegen thuisspeelster Stosur. In 3e ronde wel kansloos tegen Serena.

@Rad en Wielerfan999 Volgens mij moet het wel kunnen om nog in de poule te komen. Starlynk moet je dan alleen nog accepteren geloof ik. Dit is de link: https://www.scorito.com/tennis-manager/australian-open-2019/wielerflits-forum-poule?code=ab6e962f-abf9-423c-8e93-dc29d605391c
Inlognaam kan je niet veranderen, is altijd je mailadres bij scorito.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Heb iedereen geaccepteerd.

Hier het volgende team.

Mannen:
A: Djokovic, Federer, Zverev
B: Nishikori, Anderson, Dimitrov
C: Tsitsipas, Medvedev, De Minaur
D: Simon, Pouille, Kohlschreiber

Zverev, Dimitrov en De Minaur de gokjes. D-spelers blijft een grote gok met iedereen die van iedereen kan winnen. Kohlschreiber vond ik dan wel een redelijk captain voor de eerste 2 rondes.

Vrouwen:
A: Kerber, Williams, Svitolina
B: Barty, Kvitova, Sabalenka
C: Görges, Kontaveit, Wang
D: Vekic, Cornet, Andreescu

Hier wat meer gokjes. Svitolina ipv Osaka.. tsja, lood om oud ijzer w.m.b.. Bij de B vrouwen lang getwijfeld tussen Pliskova en Kvitova.. Snap niet dat Sabalenka zo weinig gekozen is, maar prima. Bij C waren er voor mij wel 7 ongeveer gelijkwaardige opties (Görges, Wang, Garcia, Sharapova, Kontaveit, Azarenka en Giorgi). Tsja, 3 gekozen en Görges er al uit.. Dat kan pijn gaan doen. Bij D was Vekic wl een obvious keuze, met Cornet een redelijk safe keuze als captain in de 1e ronde en heeft met Venus en Halep nou niet bepaald de geplaatste speelsters in vorm, dus wie weet. Met Andreescu zowaar een qualifier gekozen. Dat heb ik nog nooit gedaan volgens mij :p Hoop dat ze kan stunten!

klumper

Voor mij ook de eerste deelname aan de AO op scorito, daarom nu een mooie sprong gemaakt in de Scorito index (plek 3). Plek 1 wordt het volgende doel, maar lijkt me voorlopig onhaalbaar.

Speel met het volgende team,

Mannen:
A: Djokovic, Federer, Nadal
B: Nishikori, Anderson, Khachanov
C: Fognini, Tsitipas, Medvedev
D: Pouille, Kohlschreiber(C), Querrey

Vrouwen:
A: Kerber, Osaka, Williams
B: Pliskova, Sabalenka, Barty
C: Gorges, Kontaveit, Sharapova
D: Vekic, Martic(C), Konta

Rad

'@aborah : Doelde op dit forum. Normaal gesproken moet je toch met je gebruikersnaam kunnen inloggen?

Ab Normaal

Schijt Italiaan verliest na een 2-0 voorsprong in sets.
Buiten die nederlaag een prima start.

Rad

Ja Cecchinato boort me even geld door de neus.

Ajvenema

Hmm, tot nu toe 2 b’tjes en een D kwijt. Murat kiezen was een beetje dom, had vooral nog even het nieuws moeten lezen de avond van tevoren;) ostapenko stelt eigenlijk al sinds die overwinning teleur, en cechinnato is gewoon een eikel. Hopelijk valt er van Mn laatste paar partijen niemand meer door de mand, dan is alles nog mogelijk.

Ajvenema

Hoewel ik cibulkova zichzelf hier niet meer uit zie redden:)

Jori

tja, 2 D'tjes nu al kwijt (Querrey verrassend en Sock, tja...) en natuurlijk de mentaal instabiele Görges. Gezien het format moet nu vooral Pouille de kar gaan trekken, maar een bijzonder vervelende start is het wel. Zeker gezien de meest gekozen D'tjes niet werden verrast (Simon, Kohlscreiber, Pouille)

Mr10B

Ik heb een 100% score op mijn eerste ronde :)

Heren
A: Djokovic, Nadal, Federer
B: Anderson, Nishikori, Coric
C: Fognini, Tsitsipas, Berdych
D: Simon, Pouille, Kohlschreiber

Dames
A: Kerber, Osaka, Williams
B: Kvitová, Pliskova, Sabalenka
C: Garcia, Wang, Sharapova
D: Vekic, Martic, Konta

aborah

Netjes hoor Mr10B. Bij mij alleen Görges uitgeschakeld tot zover. Het is wel echt lekker als je nu Garcia hebt door uitschakeling van Görges. Garcia zou ik nu wel aanvoerder durven te maken in de 3e ronde. Als er geen verrassingen komen in ronde 2, ga ik denk ik een b speler al captain maken in ronde 3. Als ik nu kijk, zal normaal gesproken alleen Garcia ronde 4 halen van de c en d spelers. Maar gelukkig is het het vrouwentoernooi, dus komen er zeker wel verassingen komende ronde. Hopelijk in het speelschema van mijn c en d speelsters :)

Ab Normaal

Garcia speelde voorafgaand anders als een natte krant.
Die zou ik geen captain durven maken.

Mr10B

Ik heb Garcia omdat ze 2 "makkelijke" potjes had, en daarnaast de laatste jaren redelijk stabiel R3/R4 op de grand slams. Daarnaast is het een bonus dat gorges wel eens vaker op de GC's niet thuis geeft.

Voor de 3e ronde lijkt het tussen Konta (als ze dat haalt), Sharapova, Garcia en Wang te gaan wie er captain wordt. Maar dat bekijk ik pas na ronde 2.

1 2 ... 136 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.