Scorito-algemeen

1 2 ... 145 ... 606 607
Rad

Ik twijfel ook nog over die Isak, lijkt me wel dat die een basisplek gaat pakken toch?

Mr10B

Ja kan bijna niet missen.

TomTriomfeertTour

Dat lijkt me ook niet. Hij kan veel te goed voetballen voor de bank van willem 2

Starlynk

Isak zeker interessant, aangezien hij gewoon heel goed is (liet ie vorig weekend ook al wel zien) en Willem II natuurlijk qua systeem perfect is voor een spits die veel Scorito punten haalt. Dus heb Isak nu wel in mijn team staan. Twijfel alleen nog of ik hem als 3e spits aandurf of dat het toch de 4e spits wordt en ik dus een extra duurdere spits er bij moet zetten..

Maar misschien dat ie budgettair ook nog wel sneuvelt als het nodig is.. ;)

hartstikkebedankt

Isak kan de gok waard zijn, al is die Griekse spits ook best redelijk volgens mij en dan zit je wel te balen. Alternatief uit die prijscategorie is Joosten van VVV voor 1,5 mil. Dolberg voor 4,5 lijkt me dat daar alternatieven voor handen zijn. Ben nog steeds semiboos dat Serrarens niet in waarde is gestegen (had hem vanaf het begin), snap ik niks van als je het vergelijkt met anderen.

Daarnaast vind ik de blessure van Botteghin erg vervelend maar voor dit spelletjes is het wel fijn..

Laatst gewijzigd
Jori

Als je voor Dolberg in beschouwing neemt:
- aantal minuten wat hij heeft gespeeld
- punten die hij heeft verdiend
- vorm die eigenlijk nog steeds onder zijn niveau is

Als hij dan 90 minuten zou spelen per wedstrijd, wordt het de beste aanvaller van de 2e seizoenshelft, als hij op dezelfde voet zou doorgaan. Zit natuurlijk een stevige aanname in dat Dolberg wel zoveel minuten krijgt, maar met 75% van alle speeltijd (gemiddeld ietsje minder dan 70 minuten per wedstrijd) zou hij dus zijn prijskaartje al waarmaken als hij deze vorm vasthoudt (als je het vergelijkt met Luuk de Jong).
Laat staan als hij dus nog een betere vorm zou krijgen.

Picasso

Hoe staat het er eigenlijk voor met de blessures van Tagliafico & Lozano.
Heb ze nu wel in m'n team staan, maar zou toch vervelend zijn als ze opeens een paar wedstrijden niet kunnen spelen

Niels22

'@Jori, slechts drie keer 'als' in het verhaal

Treenert

Ik denk dat v. Bommel ook Scorito speelt en daarom dán Guti, dán Pereiro opstelt zodat niemand ze neemt en dat hij ze vanaf dit weekend gewoon allebei opstelt. Snap ik wel ;)

@ Niels22: ff opnieuw tellen, geeft niks gaat steeds beter

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Isak vind ik voor 1.5m nog best wel een gok. Hij zal wel gaan spelen ja, maar toch in die categorie heb je bv ook Joosten of van Bergen. Maar als je een redelijk budget heb kan het gewoon je tribune spits zijn (zeker als je 352 speelt). Echter is het middenveld dan wel iets waar ik op stuk loop, ik heb nu 3 van ajax, maar vind dat toch wel veel. Maar die gaan toch gewoon allemaal punten pakken? Dat heb ik dan toch liever dan een Vilhena of Toornstra. Qua verdediging lijkt de veel genoemde van Beek wel interessant, maar ik denk dat ik voor 750k meer toch liever Ouwejan heb, zeker gezien de huidige vorm waarin AZ verkeerd.

Drollema

Voor de mensen die twijfelen over Dolberg, Bergwijn is voor hetzelfde geld altijd de betere/stabielere keuze.

Marsthinaikos

Ik denk ook dat Dolberg heel snel geslachtofferd gaat worden voor Huntelaar. Hij raakt al weken niks meer en loopt erbij alsof hij geen zin meer heeft. Bij Utrecht zie ik Kramer wel als spits, Tannane zal eruit gaan, Kramer met Bahebeck voorin. Er is met dit ruime budget helaas teveel keuze :)

Rad

Helaas heb ik niet zo'n ruim budget, dus wordt het zoeken naar de B-categorie. Middenvelder van 1-1.25 M bijvoorbeeld, zitten opzich wel interessante spelers bij zoals Reis, van Amersfoort etc.

Starlynk

Ja, maar allebei zeer onzeker qua basisplek. Kun je beter Llonch nemen voor 1m. Die haalt wat minder persoonlijke punten, maar die speelt normaal gesproken wel alles dus kun je zonder kopzorgen opstellen.

hartstikkebedankt

Michiel Kramer neem ik uit principe niet :P

Ab Normaal

'@hartstikkebedankt
Ik ook niet.
Zelfs al zegt Advocaat dat hij vanaf vandaag eerste spits is. Kramer zal ik nooit nemen.

KissMyAce

En alsof Kramer er ineens 10 gaat maken.....

Marsthinaikos

Ik ook absoluut niet....vergeet die schorsing van 7 wedstrijden nooit meer en dat wij toen geen spits meer hadden!

Jori

Inderdaad is het Dolberg verhaal iets onzekerder dan van bijvoorbeeld De Jong of Bergwijn. Maar zijn potentieel ligt wel een stuk hoger dus. Iedereen is er over eens dat De Jong en Bergwijn een goede eerste seizoenshelft hebben gespeeld en Dolberg een mindere. Toch is de prestatie van Dolberg beter per minuut.

Zoals gezegd, is Dolberg de betere spits van de 2 en zal Huntelaar normaal gesproken niet zijn basisplaats terug krijgen. Zelfs toen het erg goed ging aan begin van het seizoen en Huntelaar erop los scoorde, werd hij al vervangen door een Dolberg die pas net terug was en geen eens de volle 90 minuten kon spelen. In alle wedstrijden van de 1e seizoenshelft is Dolberg 3x niet opgesteld geweest

Daarentegen zit er eigenlijk maar 1 echt groot vraagteken bij Dolberg: krijgt hij genoeg minuten?
Huntelaar en Neres voor Dolberg en Vd Beek zijn de standaard Ten Hag wissels. Echter kijkende naar de trend dit seizoen, zie je dat Dolberg zijn minuten zorgvuldig zijn opgebouwd en steeds meer werden, uitgezonderd ADO Den Haag en de champions league.

Eigenlijk vooral wat ik het vervelendste vind, is dat ik al 4 ajacieden heb en dan Onana naar Zoet zou moeten veranderen, gezien het schema van ajax net iets gunstiger is (krijgen psv thuis ipv uit en hebben al Feyenoord gehad)

Rad

'@Starlynk: Die overweeg ik ook sterk inderdaad.. maar blijft hij wel spelen met al die nieuwelingen? (Tapia ed.)

Jori

Mij lijkt de opstelling van WIllem 2:
Wellenreuther, dankerlui, Peters, Lewis/Meissner, Heerkens, llonch, tapia, Crowley, Vrousai, Isak, Avdijaj

Mits iedereen fit is natuurlijk. Anita, özbiliz en Pavlidis lijken mij de voornaamste slachtoffers

hartstikkebedankt

Minuten per goal en assist van Luuk de Jong zijn beter dan van Dolberg, maar je betaalt voor hem ook meer. De zekerheid van speeltijd is mij dat echter op zich wel waard. Bergwijn heeft ook goede stats (bijv. in de laatste 8 wedstrijden; 5 goals en 4 assists; overall iets minder goals en flink meer assists dan Dolberg, gemeten per minuut) en minder risico dan Dolberg, die ik persoonlijk ook vrij blessuregevoelig vindt. Maar probeer vooral jezelf te overtuigen, als jij hem wilt picken voor 4,5 dan doe je dat. Er is een goede kans dat hij je (meer dan) voldoende punten oplevert en naar mijn mening een kans die wat groter is dan bij andere spelers, dat hij achteraf een mindere keuze blijkt.

Kling

Je kunt ‘m gewoon pakken, Jori. Maar ik kan persoonlijk wel honderd manieren bedenken om die 4.500.000 beter te besteden dan aan Dolberg (en aan alle onzekerheden die daarmee gepaard gaan).

Een vraag die er wel echt toedoet, is: wat doen we met El Khayati? Er is ongetwijfeld een goedkopere middenvelder die in de tweede seizoenshelft meer punten op gaat leveren dan hij. Maar ja, wie?

Ajvenema

'@Jori, ja Dolberg is misschien per minuut heel goed, maar daar koop je weinig voor bij Scorito;) Ik betwijfel of het helemaal de moeite waard is, als je toch al 4 ajacieden hebt.

In het algemeen, ik ben vaker de boot ingegaan met per se willen wisselen, en wat gokjes nemen, uiteindelijk lijkt het me toch het beste om de goeie presteerders van de eerste seizoenshelft te nemen. Die zijn blijkbaar in vorm, en in de meeste gevallen zal er niet superveel veranderen in de teams die goed draaien.

Drollema

'@jori allemaal leuk en aardig die statistieken per minuut. Bergwijn speelt 100%, Dolberg is onzeker, voor hetzelfde geld laat Ajax zodalijk nog meer punten liggen en in paniek stelt ten Hag Huntelaar op. Daarom is Bergwijn altijd de betere keuze.

Jammer dat de transfer van Boer niet doorgaat, van der Hart was wel een leuke optie als tweede keeper maar onzeker of hij nu blijft keepen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 145 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.