Scorito-algemeen

1 2 ... 154 ... 606 607
Treenert

Waarom krijgt Tadic die assist op Neres zijn 2e doelpunt niet op zijn naam, was er toch duidelijk één?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Wat de GP betreft, is er iemand die zn selectie niet voor 75% gaat bepalen aan de hand van de vrije trainingen in Australië? Ik heb een handje coureurs die ik er graag bij wil hebben, maar eerst maar eens zien hoe de verhoudingen liggen. Hoop toch op een tegenvallend Mercedes zodat ik Hamilton eruit kan houden:)

Jori

Hamilton gaat mij toch niet lukken, dat is gewoon 2 extra keuzes, waarbij Max en een toro-rosso toch al een prima investering lijken. En ferrari lijkt me rust weer terug na vorig seizoen. Lijkt me vooral wijsheid om de mclarens en Williamsen te ontlopen, maar idd eerst maar de vrije trainingen afwachten.

@treenert: scorito heeft strikte dataleverancier: bal die wordt aangeraakt tussen de pass en uiteindelijke schot is geen assist. In dit geval neemt Neres bal aan, tikt de fortuna verdediger de bal licht aan, neemt neres bal alsnog mee en scoort. Geen scorito assist.

Niels22

'@AJVenema; hier ook zeker het idee even de eerste vrije trainingen af te wachten, maar uiteindelijk is het sowieso weinig puzzelen aangezien je de keuzes bijna automatisch maakt wanneer je bv start met Hamilton. (Zie ook eerdere uitleg)

aborah

Heb een team in elkaar geklikt, maar waarschijnlijk gaat vrijdag alles weer overhoop na de 1e 2 vrije trainingen.Ik ben ieder geval blij dat scorito deadline vrijdag 23:00 is voor je teamselectie. Vrees dat als de deadline vlak voor de kwalificatie lag ik anders gek genoeg was om mijn wekker vlak na de 3e training te zetten zaterdagochtend om 5 uur.

BarryE1

'@Jori Op basis waarvan zou je McLaren dan bij voorbaat uitsluiten? Vorig jaar?
Qua categorie i.c.m. prijs en de testresultaten op Catalunya zou ik ze persoonlijk in ieder geval niet bij voorbaat uitsluiten.

Mr10B

Sterker nog, ik heb op dit moment 2 Mclarens aangeklikt omdat ze mi te goedkoop zijn

barceman

Bij mij staan de A en B-spelers vast. 2 miljoen is een erg groot verschil tussen Hamilton en Vettel, terwijl ik twijfel wie het beter gaat doen. Dus Vettel staat vast. E-speler lijkt mij ook het verstandigst om eentje van Toro Rosso te doen en wacht ik nog wel even de vrije training af wie dat beter gaat doen. Wie verwachten jullie?
C en D zal het grootste verschil bij iedereen zijn.

YungNikopolidis

Ik heb ook Vettel ipv Hamilton erin geklikt, puur om de Williamsen te ontlopen en omdat ik van Toro Rosso veel verwacht (al is het altijd de vraag in hoeverre ze zelf mogen presteren / 'testen' voor Red Bull).

Komende dagen nog even goed de nieuwe regels en puntentelling doorlezen en de vrije trainingen afwachten.

Jori

McLaren op basis van vorig jaar en jaar ervoor, waar het aero pakket van geen kanten klopte en dan ook nog naar de immer betrouwbare Renault motor. Dat in 1 zomer te verhelpen, lijkt me wel bijzonder veel gevraagd. Maar zoals gezegd, wordt vooral kijken naar de vrije trainingen, vorig jaar stond ook nog niet vast dat Haas zo'n geweldige auto zou hebben.

Pietje Precies

Scorito heeft de plank volledig misgeslagen met dit F1-concept. De combinatie budget, categorieën, verplicht aantal coureurs uit iedere categorie, 8 van de 20 kiezen, werkt totaal niet.

Er zijn zeker 4 must-haves en 1 zeer plausibele coureur. Vervolgens is het enkel even nadenken wat de meest handige combinatie is voor die laatste drie plekken. En ook dat is best aardig te beargumenteren.

Teams gaan enorm op elkaar lijken en gedurende het seizoen is het enkel captains aanklikken. Die vervolgens super belangrijk zijn.

Vorig jaar was er veel meer variatie tussen teams, was iedere race weer een leuke uitdaging om de best mogelijke deals te hebben, was de captainfactor in balans. Perfect was het niet, maar wel een ruime voldoende. Zonde.

barceman

'@Pietjeprecies, Zelf vind ik het concept wel beter dan die van vorig jaar. Vorig jaar kon je met weinig kennis ver komen. Ik heb zelf ook (bijna) altijd 4 dezelfde tegenstanders gehad en was eentje die ik veranderde en eindigde daarmee bij de beste procent. Nu is het tijdens de wedstrijden waarschijnlijk iets meer kiezen. Wel ben ik het met je eens dat de teams waarschijnlijk te veel op elkaar lijken en dat het concept daarom nog lang niet perfect is, maar al wel een verbetering. Daarnaast begin jij over 3 must haves die iedereen heeft, maar ik zie er maar 3.

Ab Normaal

Ik hou er niet van om kritiek te spuien op mensen die echt hun uiterste best doen en veel tijd investeren om iets leuks voor mensen te maken, maar op het eerste gezicht denk ik dat ik het met Pietje Precies eens ben.
Als je Hamilton neemt heb je al nauwelijks opties meer.

Als je bovendien naar de puntentelling kijkt en je er van uit gaan dat er gemiddeld wel 3 uitvallers per race zullen zijn, wordt een Williams rijder al snel 16e als hij uitrijdt. Dat is qua punten hetzelfde als een 5e plaats voor Hamilton.
Een uitvaller meer, of een coureur van een ander team passeren en Hamilton moet al 4e worden
Hetzelfde geldt voor een C rijder. Wordt die 7e dan moet Hamilton al winnen.
Kortom, naar verhouding maakt het niet uit welke categorie. Als ze de beste van hun categorie zijn, zijn ze puntentechnisch evenveel waard. Dan is een budget opslurpende coureur die je limiteert in je opties een slechte keus.
Tel daarbij op dat Ferrari momenteel een betere auto lijkt te hebben en je ook nog de kans krijgt na 4 races om, als de verhoudingen echt duidelijk zijn, fouten te herstellen, dan lijkt Hamilton op voorhand dus de allerslechtste keus die je kunt maken.

Ik verwacht dus dat iedereen die zich een beetje verdiept heeft in de puntentelling voor Vettel gaat, en dus heeft Pietje gelijk.
Veel dezelfde teams en vervolgens puur geluk hebben.
Een rijder uit categorie C die 5e traint wordt door iedereen die 'm heeft op factor 5 gezet. Wordt ie in de race vervolgens bij de start van de baan gereden is dat pure pech.

Ik vermoed dus dat dit een spel wordt met een enorme gelijkheid aan teams waar het puur op geluk uit gaat draaien.
Laten we het maar even aankijken, maar voorlopig ben ik bepaald niet enthousiast.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik voorspel nu voor het eerst de wedstrijden bij match duel nl kijken hoe het gaat gisteren 120 punten gescoord

Starlynk

'@ab: dat geluksaspect was er vorig jaar natuurlijk net zoveel. Vaak genoeg mijn captain van de baan gereden terwijl ie 10 plekken voor zijn concurrent lag.

Wel eens dat de teams waarschijnlijk veel op elkaar gaan lijken. Het was beter geweest om alleen met budget en zonder categorieën te werken, denk ik. Maar eerst maar eens zien en dan klagen vind ik! :)

kevinraar

ik denk dat bijna iedereen wel verstappen neemt

Ab Normaal

'@Kevin
Dat weet ik zo net nog niet.
Als Ferrari daadwerkelijk een betere auto heeft is Leclerc misschien een betere keuze omdat ie goedkoper is.

Pietje Precies

Inderdaad Ab, er is duidelijk wel tijd in geïnvesteerd. Het lijkt er alleen op dat er niet goed is nagedacht over de consequenties.

Vorig jaar heb ik geprobeerd alles uit rekenen etc. om tot de optimale mix van coureurs te komen. En uit mijn hoofd waren toen enkel de Haas-coureurs must-haves, omdat Haas nog als een pauperteam werd gezien door de resultaten uit 2017.

Verder waren er een hoop coureurs plausibele keuzes en was er tijdens het seizoen veel mogelijk. Dus ook mensen met dezelfde coureurs, maakten tijdens het seizoen hele andere keuzes qua opponenten.

Dit jaar hoef je eigenlijk niets uit te rekenen. Gewoon even de puntentelling tot je nemen, de paar must-haves aanklikken en dan nog even logisch nadenken over de laatste drie keuzes.

Bijvoorbeeld jouw Vettel voorbeeld. Met deze puntentelling zou Hamilton denk ik slechts 0.5 miljoen duurder mogen zijn dan Vettel.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Aha Ziyech als captain in de inhaalwedstrijd, doet ie niet mee

kevinraar

wij zijn nederlanders moeten achter verstappen staan doet hij het goed is dat mooi en ook mooi voor je punten 2 klappen in 1

steefje9

Grrr. @hartstikkebedankt. Ik ook🙈🙈

Mr10B

Ik heb Ziyech uiteraard ook. Zullen nog wel meer mensen de boot mee ingaan.

Ik heb overigens geen Verstappen momenteel in mijn GP team. 2x Ferrari lijkt momenteel een "no-brainer" en daarnaast verwacht ik dat cat C het verschil gaat maken, dus daar heb ik eerst mijn geld opgemaakt, en toen was er geen budget meer voor Verstappen.

Ajvenema

'@ab: Ik zie vooralsnog ook niet echt in waarom je Bottas of Gasly zou willen hebben, tenzij je van een gokje houdt. Dat beperkt de keuzes tot Vettel/Verstappen/Leclerc:)

Mr10B

Bottas had vorig jaar 2 punten minder dan Verstappen in de WK stand en is 1 miljoen goedkoper. Dus Verstappen is imo meer gokken dan Bottas.

Ab Normaal

Hier ook Ziyech als captain....

@Ajvenema
Nou, je moet twee renners uit de B categorie.
Als Mercedes daadwerkelijk een betere auto heeft als de RB dan denk ik dat Bottas, ondanks dat ie tweede rijder is, toch regelmatig boven Verstappen gaat eindigen. En met dat geld wat je uitspaart kun je in de belangrijke C categorie iets doen.

Blijft voor iedereen toch gissen hoe de auto's zich houden.
Dat is na Australië al een stuk duidelijker.
Daarom zal na ronde 4 er nog minder diversiteit in teams zijn.

1 2 ... 154 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.