Scorito-algemeen

1 2 ... 162 ... 606 607
Pietje Precies

'@Starlynk, geluk hoeft er ook niet volledig uit verbannen te worden, sterker nog: dat is niet eens mogelijk.

Maar ik ben wel een zeer groot voorstander om de impact ervan beperkt te houden. En dat kan bijvoorbeeld al vrij makkelijk door bij de captainfactor niet hoger dan x2 te gaan.

Maar het is niet enkel de rol van geluk, het is ook het plezier uit het samenstellen van een selectie. Ik vind een spel met een budget ontzettend veel leuker dan een spel zonder budget.

Ab Normaal

'@Starlynk
Geluk hoeft idd niet uitgeband te worden, maar een momentje inbouwen dat je kunt ingrijpen als je erg verl pech hebt, dat zou wel fijn zijn.

Wat een voetbalavond, fantastisch, moet ik ff kwijt.

BarryE1

We gaan in ons enthousiasme soms ook wel erg ver met al onze verbetervoorstellen, maar sommige daarvan zijn prima te realiseren zonder dat het de spelvreugde negatief beïnvloed. Wat mij betreft zijn Topcoach en de Wielerspellen prima. Klassiekerspel heeft als grootste verbeterpunt de kopmanfactor (te hoog). De looptijd van het spel is ook een punt van aandacht. Bij de overige spellen zit je al vast aan categorieën, waarbij het eigenlijk alleen maar gaat om de succesvolle pick uit een lage categorie captain te maken. Blessures, uitvallers, hoort er allemaal bij maar als de impact zo groot is als bij het F1 spel dan wordt het vervelend.

Mr10B

Als we dan toch verbeterpunten opperen dan zou ik het in het klassiekerspel tof vinden als MSR, RVV, PR en LBL hoger gewaardeerd worden dan de andere koersen.

En ik zou persoonlijk gewoon kiezen voor alle eendaagse UWT koersen in het programma vanaf de omloop t/m EF. Dus geen Kuurne en Brabantse Pijl, maar wel de Panne.

raymankapeens

Nou F1 gaat ook lekker...

Ab Normaal

Wat een lul die Ricciardo. Torpedeert ff mijn 5x captain Kvyat.
Zeker geen Daniel bij mijn nieuwe selectie.

Ajvenema

Wat een kutspel toch, dat f1. Vorig jaar had ik nog het idee dat ik mijn stempel kon drukken. Nu wordt je door die domme categorieen gedwongen tot allerlei keuzes. Puur een kwestie van pech of geluk met de captains. En rocciardo zn mislukte inparkeeractie helpt ook niet mee:)

kevinraar

Buj de fotmule 1 ben ik gestegen fan 20.1 naar 22.1 procent nog steeds niet best ga 3 coureurs wisselen
Eruit
GrosJean
Gasley
Stroll

Erin
Bottas
Perez
Giovinazzi

Hopelijk gaat het met deze verandering beter

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En met de nieuwe prijzen wordt het helemaal allemaal dezelfde teams.
Ik wil per se Haas en Renault mijden en doordat Ze Norris in dezelfde categorie hebben gelaten neemt iedereen die.

Nou, als je dus die keuze maakt heb je verder niets meer te kiezen eigenlijk. Snap echt niet waarom ze Norris niet met Grosjean van categorie hebben gewisseld.

Mr10B

Renault mijden zal toch zeker niet iedereen doen, die hebben er gruwelijk budget en gaan echt wel verbeteren door het jaar heen. Bij de bookmakers ook nog altijd het 4de team waardoor Hulk en Ric echt nog wel legitieme keuzes zijn voor deze prijzen.

KissMyAce

Abnormaal idd, die negativiteit/zelfmedelijden in vrijwel al je posts.

raymankapeens

Iemand nog f1 tips? Racing point niet best in de trainingen

Jori

Norris, Kvyat, Bottas zie ik eigenlijk als must, gezien vorige races.

Betekent dat ik Hamilton al niet kan nemen, al zijn de verschillen daar relatief klein.
Gasly is een grote offering, maar met de grote kopmanfactor en het feit dat je daarmee 2 miljoen bespaard en Gasly gedurende het seizoen nog wel zal verbeteren naar een vaste 6e positie, lijkt me dat wel slim

In de C-categorie ben ik om Renault en Grosjean gegaan. Momenteel staat daar Raikkonen, Magnussen en Sainz.
Perez kan ook nog en de renaults zullen vast plotseling niet meer uitvallen op een goed moment, maar weet nog niet of het moment daar is. Grosjean wrijft ondertussen een 5e tijd in de vrije training in mijn gezicht, dus dat is wel vervelend. Maar die meneer kan gewoon niet rijden..

Maar goed, mijn score bergt een geweldige 8%, ik daag iemand uit om een lagere score te hebben in een scorito-spel :p Desondanks wel nog index 68e, maar goed, zo'n index kan me ook gestolen worden, ik kan prima leven met index 9000 zolang ik maar presteer in de voetbal en wielrenspelletjes!

EDIT: Raikkonen + Vettel/Gasly kan ik ook nog naar Grosjean + Hamilton/Leclerc doen

Laatst gewijzigd
Wimbo

Jori, is 8,8 % acceptabel haha.
Alles wat mis kon gaan eerste vier races, zeg het maar.
Bottas gaat erin en Hamilton ook, zijn toch vrij zekere punten.
Ik vind de index wel grappig, valt alleen niet mee om overal hoog mee te doen.

raymankapeens

Eigenlijk kan je als je Kvyatt of Albon neemt al niet Hamilton nemen
En zeker niet icm met Bottas/Leclerc

Er zijn er maar weinig in de top van scorito die Williamsen hadden volgens mij

Maar op zich kan je met een Albon of Kvyatt wel punten scoren als ie niet door Ricciardo van de baan gereden wordt

Drollema

Hamilton is budgetwise gewoon niet haalbaar. Verschil tussen Hamilton en Vettel is € 2 miljoen en 150 punten. Verschil tussen de Toro Rosso en Williams rijders is € 2 miljoen en 400-500 punten. Dan weet ik het wel.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Iedereen moet ergens een concessie doen.
Heb uiteraard voor Vettel gekozen, vind het een lul van een vent, maar budgetgewijs kan het bijna niet anders.
Mijn andere opoffering is in de C categorie. Moest kiezen tussen B en C. In B zou dat betekenen dat je Gasly moet nemen.
Maar ik heb Raikkonen laten gaan.

In de E kies ik voor Albon. Aan de ene kant omdat iedereen voor Kvyat lijkt te gaan, aan de andere kant omdat Albon stabieler lijkt.

raymankapeens

Het verrotte is als je dus Raikkonen laat gaan en je ook Norris en 1 vd Torro Rosso wil wil je dus ook automatisch Grosjean en Sainz in je team hebt

Ab Normaal

Precies!

JapieJapo

Nou waarschijnlijk laatste weekendje genieten van mijn eerste plaats in de index... heb namelijk een 99.5% te verdedigen in de Giro.

En met deze opzet ga ik mijn 78% in de F1 niet snel verbeteren...Je kunt wel om Grosjean heen als je voor Verstappen en LeClerc gaat in groep B, of Giovinazzi durft te nemen ipv Norris in groep D.

mik-hail-tal

^^

Jori

Op basis van de vrije trainingen durf ik toch echt Gasly niet meer aan. Dus B categorie moet dan maar Leclerc en Bottas worden. Haasjes (en met name Grosjean) er maar in, vanwege prijs en toch goede topsnelheid.
Raikkonen kind van de rekening momenteel, namelijk Sainz maakt de c categorie compleet om budget redenen

Want: Bij de D heeft Norris problemen, maar blijf ik toch wel vertrouwen in houden. Kvyat reed elke race beter dan Albon, enkel paar keer pech gehad met uitval. Vettel moet maar bij de A-categorie, gezien ik denk dat Hamilton een verbetering is, maar te duur. Betrouwbaarheid heb ik maar niet meegenomen, dan zou ik een excelsheet moeten maken voor een spel waarvan ik vind dat ik er nu al teveel moeite in heb gestopt.

Threeohthree

In het kader van ik weet het echt niet meer heb ik besloten om Jori zijn 8% score uit te dagen. Ik bedoel, na twee keer mijn match duel te zijn vergeten is mijn index toch al kapot dus waarom ook niet.

Deze mannen gaan het doen:
Vettel
Bottas
Verstappen
Raikonen
Perez
Sainz
Giovinazzi
Albon

Had graag nog Raikonen ingewisseld voor Magnussen of Hulk maar toen ik 14:59 op de klok zag het toch maar zo gelaten. Ik kom er aan!

Laatst gewijzigd
arturo

Mijn opstelling voor F1:
Vettel
Bottas
Leclerc (it is I...)
Sainz
Grosjean
Magnussen
Norris
Albon
Blijft lastig te voorspellen, ben voor betrouwbaarheid gegaan van Magnussen en Albon. Grosjean doet t prima in de kwalificatie zie ik, maar wel veel DNF in de races dit seizoen.

Drollema

Mijn opstelling voor F1:
Vettel
Bottas
Leclerc
Magnussen
Grosjean(met tegenzin)
Sainz
Norris
Kvyat

Last minute Perez eruit gehaald voor Magnussen aangezien Haas aangekomen in Barcelonal een stuk sneller is dan de rest van het middenveld. Norris is gewoon de beste D-coureur. Getwijfeld tussen Kvyat en Albon aangezien Kvyat nogal wispelturig is maar zelfs met 2 DNF's in 4 races scoort Kvyat maar 100 punten minder dan Albon tot dusver. Kvyat is een stuk sneller, hij moet alleen heel blijven.

Het was of Gio en meer budget voor C-coureurs of Norris en Grosjean opgedrongen krijgen. Hamilton is gewoon te duur, zeker nu Bottas ook punten afsnoept. Red Bulls zijn te traag, hetzelfde geldt voor de Williamsen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 162 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.