Scorito-algemeen

1 2 ... 187 ... 606 607
kevinraar

ik heb me team klaar voor de eerste speelronde van de keuken kampioen divisie

arturo

'@Jori
Voor de middenvelders kijk ik in eerste instantie naar de top 4, maar de resultaten tot nu toe stemmen mij niet vrolijk. Utrecht en Vitesse heb ik vertrouwen in, maar ook bv. in Opoku van VVV, die niet teleurstelde dit weekend. Vuckic van Twente overweeg ik zeker als middenvelder in de spits, maar hij is erg blessure gevoelig. Verder verwacht ik opwaarderingen in prijs voor bv. Schuurs, Bazoer en Clark, dus het blijft puzzelen.

@het orakel
Fijn voor je Kevin, toch bij NEC gebleven?

kevinraar

helaas kan ik niet heel nec kiezen heb ook van andere teams spelers

Jori

Top 4 middenvelder vinden was/is ook lastig :p PSV vind ik niks, Kökcu heb ik gokje mee genomen gezien de blessures bij Feyenoord en bij Ajax deze ronde enkel VD Beek, gezien ik twijfelde over hoeveel Ziyech ging spelen, gezien missen voorbereiding. AZ mist Til, al heb ik ook wel vertrouwen in Koopmeiners, die nu weer op middenveld speelt en de standaard situaties wel voor zijn rekening neemt.

Opoku was juist beetje zuur, dacht namelijk dat hij op de bank zou zitten. Post en Linthorst als controleurs en Neudecker op 10. Soriano in de spits met Wright en Van Ooijen op de zijkant. Had dus zelf Neudecker genomen, dat ging niet zo best :p Vuckic is qua positie interessant, maar nog even afwachten wat Twente met de echte spitsen Boere (te groot salaris, willen ze van af) en Oosterwijk (eigenlijk te licht bevonden) doet.

Waardewijzigingen tja, na de 2e speelronde wordt het definitief, dan wordt het flink zoeken wie er achter blijft qua prijzen. Heb er nogal wat op het oog, maar gezien de stagair (en anderen) hier meelezen, zal ik nog maar niet te veel delen ;) Schuurs is daarnaast nog de vraag of hij basis blijft of bijv. Alvarez zijn plekje inneemt

Ajvenema

Wat een prutsers zitten er bij scorito op het f1 spel. Nu moet je dus verplicht een williams nemen. Das gewoon een waardeloze wagen voor iedere speler. De toro rosso’s zijn nu ook niet echt meer interessant. Sjongejonge zeg...

Benzardi

'@ ajv

Dit riekt naar competitievervalsing.
Want er staat nergens in de spelregels van Scorito, dat ze in de 2de helft van F1 ................de opzet van het spel gingen veranderen.
Jammer, dat Scorito het niet van te voren heeft gemeld.

Maar het spel blijft grappig.

mentsjov

In welk universum ga je nu nog Gasly nemen voor 15 miljoen in categorie C? Norris en Sainz zijn 3 en 2 mil goedkoper en rijden veelal rond dezelfde positie. Los hiervan ben je bijna verplicht met Gasly om Kubica, Stroll en Hulkenberg te nemen. Heel gek.

Ik had OF gasly voor 15 mil in categorie B gezet (miss 16 mil) of voor 13 a 14 mil in C. Nu kan ik me niet voorstellen dat er teams zullen zijn zonder Sainz en Norris of teams met Gasly.

Ludi

Niet alleen dat, in de e categorie kun je nu eigenlijk geen zinnige rijder meer kiezen die het waard is om x2,3,4,5 te maken, dus daar kun je weinig verschil maken. De TR zijn niet alleen naar d verhuisd maar ook nog eens de duurste daarzo en gastly is een totaal vreemd geval nu, met zijn teamgenoot niet 1 maar 2 klasses hoger. Ik vind max in A ook maar vreemd eigenlijk. Beter hadden ze met deze prijzen a en b samengevoegd, maar ik snap dat dat niet kan.

Pietje Precies

Het was al een kansloos spel en dat is het na de zomerperiode nog meer. Hopelijk volgend jaar terug naar het oude concept of een nieuw concept, want hier is echt geen zak aan.

Niels22

F1, dat spel is totaal niet meer serieus te nemen nu.

Eredivisie, compleet drama in week 1, daar hebben we nog een hoop werk te doen.

België, deze week gaan we wel meenemen naar het seizoen (of het moet zo belachelijk goed blijven gaan)

Ludi

Het is volkomen belachelijk dat de twee TR nu van e naar d zijn gegaan en duurder zijn dan perez of grossean die begonnen als c. Plus dat je nu ineens maar 1 b mag kiezen en 2 d moet kiezen die eigenlijk allemaal slechtere keuzes zijn dan norris was. Man man man..

Voor mij zijn a, b, e interessant qua keuze, c mooi af te stemmen op de eerdere keuzes, maar is d een ratjetoe.

kevinraar

redelijke ronde was het met 720 punten

Thijmen1411

Ook helemaal geen fan van het F1 spel. De combinatie van budget en categorieën werkt gewoon niet goed. Ben nog wel aardig geklommen de laatste paar races maar vind er zo niks aan. Ik hoop dat ze de categorieën weg kunnen halen en het puntensysteem veranderen voor volgend jaar.

Overigens zijn de eerste Topcoach rondes erg goed verlopen. 1761 punten bij BE en 1376 punten bij NL! Match Duel niets speciaals, maar daar is het zaak om zoveel mogelijk boven gemiddeld te scoren en dan sta je aan het einde van de rit vaak hoog.

Laatst gewijzigd
kevinraar

1376 niet slecht v wat is je team?

danusz1986

Denk wat AZ verdedigers, Opoku, Vd Beek en Stengs en Boadu. Dat leverde de meeste punten op.

danusz1986

Kerk kan natuurlijk ook.

kevinraar

Ik heb kerk alleen op de bank helaas

kevinraar

Voor komende speel rond twijfel over 2 dingen fer of opoku in de basis? Berghuis of kerk in de basis?

Ajvenema

'@Kj: De E categorie vind ik nou weer helemaal niks. Voor een prachtige 15e plek krijg je 80 punt voor die jongens, dus daar valt geen eer te behalen. Klik ik denk ik gewoon de goedkope Kubica erin. Bij de D's zijn nu de Toro Rosso's ineens het duurst inderdaad. Jammer, want ik vind het een leuk team met leuke coureurs. Nu ben ik toch geneigd om wat anders te kiezen.

@Mentsjov: Ik overweeg Gasly wel hoor, een C coureur die je altijd een factor kunt geven voor plek 4-8, en al met de 8e plek heb je 100 punt.

Verstappen in dezelfde categorie als Hamilton vind ik overdreven. Max rijdt volledig op de limiet die auto naar een paar mooie plaatsen, Hamilton heeft toch nog steeds veel beter materiaal. Ik wil Max wel, maar niet als A coureur, een paar races geleden was zn vaste stek nog de 4e, en dat kan zomaar weer terugkomen.

Ze zouden er goed aan doen om het aantal categorieen te beperken, of meer keuzevrijheid te geven, want het aantal opties wordt nu beperkter en beperkter. Als ik Gasly wil zit ik meteen ook met Max opgescheept.

Giovinazzi is ook echt een nutteloze optie. Zijn allerbeste resultaat, 11e, is 100 punten waard. En meestal pakt ie rond de 60 punten. Gooi die dan in de E categorie voor 10 miljoen ofzo. Is het geen idee om een aantal coureurs een lagere of hogere categorie te geven voor een bedrag wat iets te hoog of laag is voor die categorie? Op die manier valt er nog eens wat te proberen.

Laatst gewijzigd
michelb6

Eerste ronde 1100 punten gehaald. Ging vol op AZ, VVV en Feyenoord. Die laatste hebben me genekt. Hoewel 1100 niet slecht is, is het te weinig om mee te willen nemen als het echt gaat beginnen. Had bovendien Hatzidiakos bij AZ die niet speelde.

Normaal wil ik altijd veel goede aanvallers meenemen maar zit er aan te denken dit jaar het te verschuiven naar verdedigers. Een aanvaller maakt voor mijn gevoel alleen het verschil als hij scoort, een verdediger heeft meer mogelijkheden met het houden van de 0 of een sloot punten bij goal/assist. Zo had ik deze week Dumfries; ze winnen niet, krijgen een goal tegen en hij krijgt geel. Toch heeft hij 114 punten omdat hij scoorde.

En welke spelers zijn nu echt een garantie op goals zoals Luuk de Jong vorig jaar? Tadic vind ik echt te duur, PSV heeft leuke spelers maar ik vind Malen nog te druistig, Dalmau is nog niet fit en afwachten hoe hij het bij Utrecht doet en spelers bij subtoppers kunnen aantrekkelijk zijn maar zullen er ook geen 20 inleggen.

Ik vind het overigens jammer dat je je team maar per speelronde kan maken en niet vooruit kan doen zoals bij wielrennen met elke etappe.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Wat betreft Topcoach:
Heerlijk spel. Lastig zat en zeker deze 5 rondes gokken. Dat bijvoorbeeld Ajax en PSV niet thuis geven, had je ook kunnen verwachten ergens. Vitesse en Twente zijn niet de makkelijkste opponenten.
Ik was vol voor AZ en Feyenoord gegaan. Berghuis als captain. Door al het wisselen was Opoku per ongeluk op de tribune beland haha... 1059 punten is ok, maar niet voldoende om mee te nemen.
Komende weken gebruiken om aanvallende middenvelders te vinden. Wie neemt de pingels? Afwachten wat de daadwerkelijke waardes worden.

GP;
Tja, log spel. In het begin me behoorlijk misrekend waardoor ik zakte in de index. Nu wekelijks iets erbij, en nu rond de 70%.

Verder vind ik alle spellen leuk om te doen. Een index 99,4 op positie 174 is mijn deel. Ooit was ik 42e. Daar wil ik graag weer naar toe. Heerlijk, puzzelen op Scorito!

Laatst gewijzigd
mentsjov

Volgende week vol op Ajax, AZ en Groningen met wat opvullers van Vitesse en PSV. We gaan het weer zien! België ging van de week heerlijk met 4 man van Brugge en 4 man van Antwerp.

Marsthinaikos

Topcoach NL toch nog 1290 punten binnen kunnen harken met Boadu als captain. Komend weekend moet maar een klapper worden :).

In België ging het wat beter, 1888 punten, teken ik wekelijks voor. Maar goed, daar hadden heel veel mensen 1700+ dus veel schiet ik er niet mee op.

Formulie 1 spel heb ik allang opgegeven, vond het nooit leuk, ga ik ook niet meer vinden. Slaat gewoon nergens op als ik bijvb 5 rijders aanklik Scorito daarna mijn keuze bepaald vanwege het budget, kansloos!

hartstikkebedankt

Matige 759 punten score behaald afgelopen weekend met 4 man van Feyenoord en 3 van Ajax in de basis :P Op naar volgende week!

danusz1986

'@Zico

Ik had 1249 punten. En had helaas maar 78 punten van de keeper en 3 verdedigers. Jij had denk verdediging van Standard waarschijnlijk. Bij mij scoorde voornamelijk Vormer, Vanaken, Okereke, Mbokani en Refaelov punten.

1 2 ... 187 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.