Ben Konta verloren, al was ik daar al wel een beetje bang voor.. voor de rest iedereen door, alleen Federer en Halep moeten nog spelen. Voor de rest Goffin verloren zie ik, dus dat maakt de keuze voor Sock iets minder pijnlijk :p
Maar goed met het verlies van captain Bencic is het natuurlijk wel klaar.. dat is 270 punten en zo maar het verschil tussen plek 218 en plek 3393 (waar ik nu sta :p)
Tja, toegegeven dat allemaal eruit pech is, maar:
Konta kampte met een heupblessure voor aanvang van het toernooi
Muguruza met een dijbeenblessure
Goffin had ik echt niet zien aankomen
Sevastova moest tegen Sharapova (maar ook pech, had volgens mij ergens in de eerste set blessure opgelopen, hele been was ingepakt)
Monfils was verreweg de beste speler uit categorie D. Mogelijkerwijs Djokovic in ronde 2 (was ook niet zo zeker als normaal natuurlijk) was helaas een flinke dreun voor zijn expected points natuurlijk, maar als hij die zou weten te winnen was er de potentie om echt ver te komen. In tegenstelling tot alle andere D-spelers. Daardoor kwam hij er als een logische keuze uit.
Jammer dat Wawrinka eruit vliegt, zo pak ik niks ten opzichte van de lui met Goffin. Al met al valt het aantal slachtoffers bij mij nog mee, alleen zitten ze helaas in de lage categorieën: Wawrinka, Raonic, Monfils, Simon, Görges en Kvitova.
Captainkeuze wordt een lastige in de volgende ronde...
Bij de mannen nog maar 1 D-speler over (Chung) maar die moet tegen A. Zverev dus durf die gok niet te nemen.. Mijn C-spelers Raonic en Bautista haalden ronde 1 niet eens..
Nu zit ik met een dilemma voor de captains.. Kerber of Sharapova? Sharapova zullen meer mensen doen dus wellicht dat ik toch nog wat inloop op de bovenste plekken als Kerber wint.
Zonder naar de punten te kijken: wie verwachten jullie als winnaar van deze partij?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.