Scorito-algemeen

1 2 ... 215 ... 606 607
kevinraar

bij mij gaat ook niet zo goed ben al 2 spelers kwijt

Ab Normaal

Bij mij ook maar dat zat in de planning.
Ik had Wattimena, Humphries en Petersen.
Twee moesten dus sneuvelen, maar ik was overtuigd dat de winnaar van die drie de kwartfinale gaat halen.
Humphries is dus degene die mijn gelijk moet gaan bewijzen.

Jori

Cross is jammer, maar was ook niet zo kapot van de andere a'tjes. Wright is al helemaal wisselvallig ook door materiaal, anderson oogt niet helemaal fit en smith speelt niet groots en kwam mvg net 1 ronde eerder tegen dan cross/wright. Daarnaast had cross echt simpel schema om in toernooi te groeien, voor kwartfinale chizzy/wright.

Kijkende naar schema is het ook nog niet zo slecht. Als bijv. Humphries nog wint van Cullen, heeft hij ronde daarna iets als Huybrechts of Noppert. Wel ligt er nu een extra kans voor mijn gokje Rydz, al moet die eerst maar Lennon overleven en dan eigenlijk ook nog Noppert.

Waar ik wel echt van baal, is hughes. Blijkbaar toch een waardig opvolger voor rvb/white gevonden, anders kan ik niet verklaren hoe je zo verliest. Andere E namen die je links hebt laten liggen ondanks hoge verwachtingen (Dolan), kijk je nu wel naar met argusogen

MarvinG

Heerlijke pot van Wattimena en Humphries gezien. Gelukkig Humphries als captain gekozen. Zonde dat Barney er zo snel uit is gevlogen, maar was wel enigszins te verwachten. Toch had ik hem meegenomen (blijft toch Barney). Hughes eruit baal ik van, had ik niet verwacht. Asada mijn captain voor de 1e ronde, ben benieuwd.

Ab Normaal

Hughes stond zeker op mijn lijst maar die had het toch ook niet getroffen met Lerchbacher. Durfde het gelukkig niet aan :)

Jori

Het wordt weer een bijzonder wk, anderson krijgt ook dartles van het Chinese scholiertje.

Klasseverschil Hughes -Lerchbacher is normaal wel echt 2 klasses, vond dat echt geen probleem. Vooral Ratajski- aspinall als vervolg vond ik gevaarlijk, maar ook niet onoverkomelijk.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En White al weer exit. Typische WK choker.

Zadelpen

Oh, wat jammer dat Suzuki niet won. Wat een spannende wedstrijd weer.

β€”

Ah! Daar komt darc horse Michael Smith het podium op 😎

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Van Gerwen straks de enige van vijf seeds, waarvan vier toptienspelers, die niet heeft verloren. Het is weer zo'n toernooi aan het worden dus.

Zadelpen

Ah! Daar vliegt darc horse Michael Smith het toernooi uit. πŸ™ˆπŸ˜‚

Wat een wk darts zeg. 5 geplaatste spelers gehad, 4 naar huis. 😳

Platje

Vreemd dat toch 32% vertrouwen had in Smith, dat zijn vooral de mensen die het darten niet volgen en alleen naar resultaat van vorig jaar kijken πŸ˜›πŸ˜‚

Zadelpen

Haha! TouchΓ© πŸ˜‚

Het lijkt er op dat ik met hetzelfde euvel zit als tijdens de wielerspelen. Mijn deskundig in elkaar gezette theorieΓ«n stroken in geen enkele manier met de praktijken. Als het zo door gaat, lig ik er nog voor de kerst al helemaal uit. Dat zou jammer zijn.

Laatst gewijzigd
Keshi

'@Platje. Klopt, ik had hem niet, maar had zomaar wel gekund. Zijn denk wel meer mensen zoals ik die alleen meedoen voor hun index, niet omdat ze iets van darten weten. Ik zou het wel een idee vinden om 1 spel te mogen skippen voor de index. Wel vooraf aangeven.

Ab Normaal

Is ook het beroerde aan deze opzet.
Ik heb een A, C en D speler moeten nemen die ik niet wilde. Had liever meer E spelers gehad.
Bij Sportpools heb ik niet eens als mijn zwarte punten opgemaakt.
Ik zou liever een budgetspel hebben, maar goed dat is al vaak geopperd. Zal wel niet veranderen, dus moeten we het er mee doen.

hartstikkebedankt

Ik heb voor Anderson gekozen, die staat er meestal wel op het WK ondanks dat hij wel vaker te maken heeft met fysiek ongemak. Gelukkig ook Humphries gekozen, die zou wel eens de 'verrassing' kunnen worden. Het schema ligt nu aan een aantal kanten wel goed open trouwens

Platje

Ik heb hetzelfde gevoel Zadelpen. Ik volg het darten zeker niet op de voet, vond de derde A-speler heel lastig te kiezen. Voor elke speler was wel iets te zeggen maar allemaal niet overtuigend. Had zelf voor Cross gekozen, maar dat heeft zoals je hebt kunnen zien ook niet geholpen. Had zomaar Smith kunnen zijn, maar ook Wright of Anderson hebben de revue gepasseerd. Smith en Anderson uiteindelijk niet gekozen vanwege fysieke gesteldheid en een ronde eerder tegen MvG en Wright niet vanwege vorm/wisselvalligheid (net zoals Cross).

Starlynk

De 3e A was sowieso een gokje voor iedereen. Had zelf wel Smith gezien zijn loting, maar anders was het Cross geweest dus lood om oud ijzer. Ben al 4 spelers kwijt ondertussen (waarvan 2 wel ingecalculeerd, maar toch), dus dat kan me mijn top 10 Scorito Index gaan kosten, maar zoals altijd bij tennis/darts wordt het pas na een paar rondes duidelijk of je goed gekozen hebt of niet.

Mijn team nog even voor de volledigheid:

A: Van Gerwen, Price, Smith
B: Chisnall, Aspinall, Durrant
C: Lewis, Dobey, Bunting
D: Webster, King, Wattimena
E: Clemens, Humphries, De Sousa, Hughes
F: Asada, Razma, Petersen, Kurz

A-tjes hierboven al uitgelegd. Bij de B-tjes waren Chisnall en Aspinall zekerheidjes voor mij.. de 3e B heb ik wat mee gerouleerd, maar uiteindelijk gekozen voor een gokje met Durrant, ipv iets "zekerdere" punten met de wat meer ervaren WK-gangers.

C-tjes en D-tjes.. tsja.. het is dat je ze moet hebben. Vond alle opties een beetje mehhh. Webster en King heb ik er eigenlijk wel altijd in gehad. 3e D-tje wilde ik eigenlijk allemaal niet hebben. Uiteindelijk toch maar Wattimena gedaan omdat ik die het verste zag komen als hij van Humphries zou winnen (anders had ik denk ik West genomen). Bij de C-tjes Dobey en Lewis er eigenlijk altijd wel in gehad, bij gebrek aan beter. 3e C-tje getwijfeld tussen Bunting en Whitlock, maar Bunting lijkt me net wat beter in vorm. Speelt alleen in de 8e finale tegen Van Gerwen dus verder dan dat zal ie niet komen, maar daar ben ik bij de andere C-tjes ook niet van overtuigd ;-)

E-tjes uiteindelijk gewoon gegaan voor de 3 die ik vantevoren al had bedacht (Clemens, Humphries, De Sousa), ondanks de pittige loting voor die laatste 2. Voor het 4e E-tje getwijfeld tussen Barney, Joyce, Evetts en Hughes. Uiteindelijk Hughes gekozen, wat geen goede keuze bleek, maar dat was Barney ook niet en die andere 2 moet nog blijken :p

F-jes is waanzin. Asada en Razma altijd er in gehad. Voor de rest wilde ik er geen een hebben, dus maar wat genomen. Petersen vooraf de meest interessante F w.m.b. dus tegen beter weten in toch maar gekozen voor "what if....". De 4e gewoon een complete gok met Kurz omdat Wilson wel zo dramatisch speelt dit jaar.. We zullen zien..

MarvinG

Aangezien ik Wright als 3e A-speler heb gekozen, ben ik wel blij met de uitschakeling van Cross en Smith. Toch veel mensen die een van die twee hebben gekozen. Nu Anderson nog eruit ;)

Jori

Durf het haast niet te zeggen, maar Kurz is toch ook niet het selecteren waard? Enkel op dit toernooi omdat hij goed presteerde op 1 enkel slecht bezet toernooi.

Spelers als Ilagan, Malicdem, Rydz, Justicia waren in mijn ogen toch wel stuk interessanter, al is de f categorie toch vooral koffiedik kijken en met 1 a 2 rondjes wel verleden tijd

Starlynk

'@Jori: ja, helemaal mee eens hoor. Ik heb Kurz ook meer geselecteerd als een soort "F*** you" naar de F categorie (toepasselijke letter). Met die F spelers is het puur speculeren.. Slaat m.i. nergens op dat je er daar 4 van moet kiezen. Spelers die jij noemt zijn die nou echt interessant? Ja, tuurlijk hebben ze een iets betere kans om de 1e ronde door te komen, maar het moeten selecteren van 4 (!) spelers om te hopen dat ze 1 potje winnen en misschien bij hele hoge uitzondering 2, dat slaat toch nergens op?

Jori

Vind 4 juist prettig, zorgt ervoor dat de random factor van 1 f speler kleiner is, de kans op die ene succesvolle te vergroten en het keuze probleem minder te maken.

Qua spelers die ik noemde, tja, echt interessant in eerste instantie natuurlijk niet want ze zullen nooit favoriet zijn. Maar dat waren vorig jaar aspinall joyce en Humphries ook niet. En Ilagan en Malicdem kunnen best aardige gemiddeldes gooien, Malicdem geloof ik 93 gemiddeld dit jaar.

Starlynk

Ik zie liever dat ze al die 1e ronde spelers op 1 hoop gooien en voor mijn part daar 8 van laten kiezen, dan dat ze je dwingen om 4 van de internationale kwalificatie te nemen. Maar goed, het is nu zo, we zullen zien hoe het uitpakt.

Hopelijk niet dat Benito per ongeluk van Clemens wint.. :p

Zadelpen

Nou Gary, zet hem op. Een WK is altijd toffer met een Gary en Adrian in topvorm. Wel een hele gevaarlijke pot dit, die Dolan is zo link als een miegel.

Jori

Alsof hij met zijn zoontje speelt: Dolan mag prima meedoen, Anderson wil best even inhouden als het verschil erg groot wordt, maar winnen, dat zeker niet.
Had deze Anderson echt niet verwacht. Dolan maakt er ook principe kwestie van te maken door maar 1 dubbel te raken

Nja, mijn avondje is iig al geslaagd met de hakken-over-de-sloot zege van Rydz. Noppie de volgende graag!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Offday van Dolan wel. Anderson gooit 79 gemiddeld in de eerste set en Dolan krijgt geen dart op een dubbel, en toen die kansen kwamen pakte hij ze niet. Het bloedbad in mijn team houdt zo aan...

1 2 ... 215 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.