Scorito-algemeen

1 2 ... 223 ... 606 607
Niels22

Pella dan maar proberen bij de heren, Fritz lijkt me voor Thiem nog een te nemen horde, terwijl mijn C-mannen tegen elkaar spelen.

Bij de dames alles nog door, maar ga op soort van safe met Wozniacki

Keshi

'@Starlynk
Met de grote puntenverschillen ongetwijfeld een gevalletje van kansberekening, dat begrijp ik. Maar helaas begrijp ik kansberekening niet.

El Mel

Voor safe gaan bij de vrouwen bestaat niet, zo blijkt wel weer;) Gegokt op Alexandrova en helaas verloren.

Niels22

Sowieso flink bijltjesdag bij de vrouwen; Williams, Keys en Wozniacki hup naar huis

MarvinG

Eerste 2 rondes gingen heerlijk met plek 200. Nu valt alles uit elkaar en ook Querry bleek geen goede captainkeuze te zijn helaas.

Jori

Wat een slachtveld. Captains maken er nu ook een potje van en bij de vrouwen nog 3 over, bij de mannen nog 4 maar Roeblev moet nog in actie komen.

Gelukkig komen de klassiekers naderbij en is het topcoach dilemma ook serieus met wegvallen Ziyech, al lijkt die niet al te veel te missen. PSV lijkt eigenlijk ook een niet te redden ploeg of er moet wel iets heel drastisch veranderen.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Pella is het ook lekker aan het verkloten..

Ajvenema

RIP tennis. Deze opzet spellen zijn toch vaak meer irritatie dan plezier. Blij als wielrennen weer begint:)

MarvinG

Zhang doet het ook lekker als captain. 4-1 voor en 4 setpoints verprutst...

Sloddies

Sloddies richten zich vanaf nu op info over wielrenners, teneinde een fraaie klassiekerploeg te selecteren. Had al 9 uitgeschakelden. Inmiddels al 15. Daar komt er in ieder geval nog een bij, Goffin of Rublev. 60 puntjes tot nu toe in deze drama-ronde. Dat wordt minder dan 50% eindigen, waar ik 90,7 had vorig jaar.

Niels22

En dat gingen ook Bencic en Pliskova...

Ab Normaal

Tja, en diegene die vooraf in vorm waren (Rybakina, Alexandrova, Serena) liggen er uit. En diegene die vooraf niet erg in vorm waren maar vorig jaar ver kwamen of bekend zijn en daardoor veel gekozen zijn door de mensen die er weinig aandacht aan besteden (Muguruza, Pavlychenko) die winnen wel gewoon.

Zoals ik vooraf al zei, bij tennis draait het maar om 1 ding: dom geluk.
Ik ben voor safe gegaan met captains Monfils en Mertens.
Eerst maar eens rustig bekijken voor de volgende ronde.

Niels22

Stopwoordje van Ab, dom geluk, komen zijn spelers ver is het logisch, zijn het die van een ander is het geluk... Zwaar leven!

klumper

Bij mij wil het ook nog niet echt vlotten met de tennis spellen, sta nu op een schandalige 28 %.

Heb alleen nog de beschikking over:

Nadal
Djokovic
Medvedev
Rublev
Barty
Pavlyuchenkova

Dus veel stijgen zit er niet meer in.

Langzaam aan beginnen we ons voor te bereiden op de wielerspellen.
Na een uitstekend wielerjaar in 2018 voor “team Klumper”, vielen de resultaten in 2019 zwaar tegen.
Genoeg werk aan de winkel dus, maar we hebben er weer zin aan!

La Primavera

'@Niels22 Hij heeft toch gewoon een punt? Tennisvolgers staan echt niet bovenaan het Scoritospel hoor. Alle namen die vooraf logisch waren wegens vorm/potentie vallen tegen. Alle namen die vooraf onlogisch waren wegens vorm/bekendheid vallen mee. Ik ben zelf geen tennisvolger maar doe wel mijn huiswerk voor de Index. Scoor overal goed behalve bij het tennis omdat dat ieder jaar hetzelfde liedje is.

Ab Normaal

'@Niels22
Kun je er niet tegen dat ik je verslagen heb bij de Afvalkoers? Doet dat pijn?
Is dat de reden voor een aanval?

Je hebt mij nog NOOIT kunnen betrappen dat ik zeg dat het logisch is als mijn spelers ver komen. Ik heb mij nog nooit op de borst geklopt, gezegd dat ik kennis heb of goede tactieken of what so ever.
Tennis is gewoon geluk hebben omdat de top 60 zowat van iedereen kan winnen m.u.v. de grote 3. Is een feit.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

'@ Ab, ik heb Muguruzza wel gekozen en niet omdat ze zo bekend is, maar omdat ik heb ingeschat dat ze wel eens over haar dip heen kan zijn en weer haar 'oude' niveau zou kunnen halen. Gezien de wisselvalligheid bij de dames kun je daar best een gegronde gok op nemen. Degene die het ene jaar goed presteren bezwijken het volgend jaar weer aan de druk van het favoriet zijn en het jaar daarop is het weer andersom.
Heb ik nu geluk, of heb ik slim gegokt? En wie weet ligt ze er de volgende ronde tegen Bertens wel weer uit. Maar klagen dat het allemaal zo onlogisch verloopt is en dat het geluk niet met jou is maar met de dommen? Tsja.. Vinnik niet normaal Ab! 😁

Laatst gewijzigd
Jori

Muguruza viel paar dagen voor toernooi uit met serieuze ziekte en gezien haar geschiedenis met dat toernooi, leek het wederom bijzonder moeilijk te gaan worden. Stukje extra huiswerk dus :p

Ajvenema

Tsja, das altijd met de tennis. Je huiswerk doen wordt niet per se beloond. Het is ook lastig, 1 off day en je kunt naar huis. De eerste paar x heb ik met natte vingerwerk 98+ gehaald, daarna met wat meer research nooit meer. Ik kijk ook eigenlijk nooit tennis, dus wat kan je verwachten. Het doet me goed dat alle ‘pro’s’ op tenniswebsites er ook vrijwel altijd naastzitten:)

Ajvenema

Onlangs: Cory Gauff, die gaat natuurlijk mee! Na wat onderzoek: oh, ze is er pas toch aardig hard afgeslagen door osaka, laten we Cory toch nog even rijpen en nemen we Osaka bij de A’tjes. 🙈

arturo

Hmmm. Sta ik op 1 de forumpoule met de Australian Open. Bijzonder. Had Muguruza alleen maar genomen obv de loting, zonder al teveel vooronderzoek. Bij het tennis breekt dat vooralsnog niet op, bij Topcoach bv wel. Een spectaculaire daling in de index de afgelopen maanden stemt me nederig in ieder geval. Iets met hand en eigen boezem.

aborah

Wat een dramatisch toernooi bij AO. Hopelijk kan Zverev nog verrassen tegen Thiem nu. Dan haal ik misschien nog de 50%.

Flink aan het puzzelen momenteel bij scorito. Vind vooral voor het middenveld lastig om geschikte spelers te vinden. Had eerst Kokcu en Toornstra, maar verwacht dat er daar 1 van gaat sneuvelen door Ozyakup. Misschien dan toch maar Koopmeiners of Van de Beek nemen. Ook al vind ik beide spelers te duur. Koopmeiners alleen zo duur omdat AZ zoveel pingels heeft gehad en Van de Beek te duur omdat die waarde volgens mij nog is gebaseerd op zijn 'oude' aanvallendere positie.

Platje

Gelukkig heb je nog een week de tijd :) AO op een schamele 20%, slechtste score ooit

aborah

Oh haha, gelukkig. Verkeerd gekeken bij scorito. Dacht dat deze week al deadline was, gekeken naar deadline van de speelronde. Nou dan ga ik mijn hele team weer overhoop gooien. Had al voor aardig vermogen op tribune zitten met psv spelers :p

Peli

Ja het is weer een fikse puzzel.
Dit keer gekozen voor 2 keepers van 2 à 2,25 miljoen, ipv 1 dure en een goedkope.
Qua verdediging ben ik er wel uit. Middenveld blijft lastig. Heb Ziyech weggelaten, gaat te duur zijn met alle wedstrijden die hij gaat missen. Dan Vd Beek maar.
Er is nog maar 1 knoop die ik moet doorhakken:
Kies ik voor Koopmeiners+Kerk of voor De Wit+Promes.
Lastig.

1 2 ... 223 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.