Scorito-algemeen

1 2 ... 240 ... 606 607
Jori

Ja, precies. Maar mocht er 1 straks toch rondplek 10-12 gaan rondrijden, verlies je wel veel punten. Hamilton vs Bottas is een zekerder verschil, maar wel kleiner

Ab Normaal

A Hamilton
B Verstappen, Albon
C Perez, Norris
D Stroll, Kvyat
E Russell

Laatst gewijzigd
Platje

1 verschil met Ab: Ricciardo ipv Norris

rev

Zelfde team als ab

Laatst gewijzigd
Jori

Jup, go team ab

Ajvenema

Bijna iedereen heeft dat team. Wilde eigenlijk nog bottas en sainz ipv hamilton en norris, maar waarom zou je🤓

El Mel

#teamab

Ludi

#weAllRaceTogetherWithTheSameTeam

rev

Haha en nog de juiste keuzes maken morgen

Ab Normaal

Dat krijg je ook met deze opzet.
Liever zou ik een budget hebben en vrij mogen kiezen tussen alle renners.

Ludi

Mja, ik had dan denk ik geen kvyat, albon en hamilton gepakt (+22+7+16) en dan wel bottas, sainz en ricciardo (-13-12-20) er vanuit gaande dat de categorieën wel blijven bestaan. Denk ik. Al vind ik het prima zo. B en d was voornamelijk nogal mwah buiten verstappen en stroll tov c en het budget wat daar dan aan hangt

Even kijken hoeveel vertrouwen norris morgen van me krijgt na zijn kwalificatie.

Laatst gewijzigd
Niels22

#teamAb

Phoenix0000

A: Bottas
B: Red Bull
C: Norris en Perez
D: Stroll en Kvyat
E: Giovanazzi

Als je Hamilton hebt, moet je vast gaan bidden dat je 100 punten blijven staan. Hangt straf boven zijn hoofd.

Kan morgen met 98% richting top 5 algemeen gaan op Scorito. Dus ik neem de volle gok qua rijders. Norris 5x en Stroll 4x, Perez 3x en Bottas 2x

Laatst gewijzigd
Ludi

Gelukkig heb ik 4 andere coureurs dan hamilton die vast ook goede kopmannen kunnen zijn.

Ik kan alleen index verdedigen, met dit % zit dat er zeker in.

Ik ga niet té gek doen. Ik vraag me af of norris in verwachting meer punten gaat pakken dan max/mercedes, dan moet hij sowieso binnen de top 8 blijven. Dat lijkt haalbaar maar met 1x rb en beide rp, Ferrari, sainz en renault achter hem is het zeker geen abctje. Hij heeft wel een mooie upside natuurlijk met kans op 140+ punten tov a en b coureurs.

Phoenix0000

'@kj

Ja, mss is het beter stroll x5 te doen

Benzardi

Ik heb deze giganten gekozen.

V. Bottas
M. Verstappen
L. Norris
S. Pérez
C. Leclerc
D. Kvyat
K. Magnussen
G. Russell

Ik denk/hoop dat Ferrari nog wel sneller en beter word.

Sloddies

Sloddies met hetzelfde team als AB en zovele anderen. Wel een beetje flauw, maar we gaan zien of iederen ook dezelfde kopmantaktiek gaat hanteren. Succes allen.

Ludi

'@phoenix0000 geen idee. Ik weet echt nog niet of norris, stroll, perez, verstappen of een mercedes als x5 het slimst is. Norris lijkt aantrekkelijker, maar voor de andere is ook wat te zeggen. We hebben nog weinig racepace idee haha. Misschien pak ik ook wel norris als x5 uiteindelijk, weet ik echt nog niet. Welke 4 kopmannen wordt weet ik denk ik nu wel, de volgorde niet.

rev

Hamilton wordt niet bestraft

MarvinG

Jammer dat bijna iedereen door deze opzet op hetzelfde team komt.
Ook ik heb:

Hamilton
Verstappen - Albon
Perez - Norris
Stroll - Kvyat
Russel

Aan de andere kant wel leuk dat de kopman keuze nu nog belangrijker wordt. Voor vandaag heb ik Norris, Perez, Verstappen en Stroll.

Ab Normaal

'@MarvinG
Vind je?
Ik vind dat juist puur geluk.
Aanrijding in de eerste bocht en je 5x kopman ligt er uit.
Ik heb vorig jaar 4 races achter elkaar gehad dat mijn 5x kopman de eerste uitvaller was.
Nu ligt het voor de hand om Norris te nemen. Als die het is heeft iedereen die ellende.
Maar als je bijvoorbeeld kiest voor Perez om mogelijk het verschil te maken en die vliegt er direct vanaf zet je jezelf daarmee op een enorme achterstand t.o.v. veel anderen.

Ieder spel hoort een kleine factor geluk te hebben, ook al hou ik daar niet zo van.
Hier is de factor geluk mega.

Ludi

Klopt, de x5 is echt mega yikes bij een sport waarbij de eerste twee bochten meestal enorm bepalend zijn.

Jori

Norris nemen ligt voor de hand, maar mijn vertrouwen is toch wel groter in Stroll en Perez vanwege de wagen. Norris was zelf ook verrast dat hij voor de RP wagens stond, maar verwachtte in de race niet te kunnen tippen aan de pace.

En idd, kopman x5 (en ook x4 en x3) is belachelijk veel. 1 bocht en het is klaar en je score is dramatisch. Vorig jaar bijv Albon bleef scoren en Sainz bleef de DNF'jes halen na de winterstop. Vergelijking met voetbal waar je 10 andere spelers hebt, nog een bank die ook punten heeft van 2 spelers en een captain die slechts 2x haalt. Daarnaast is een voetbal captain een zekerdere factor (botsing bocht 1 bijna gegarandeerd, waar blessures toch zeldzamer zijn) en zijn de verschillen ook relatief kleiner. Dus minder grote kopmanfactor, terwijl het relatieve verschil tov rest ook nog kleiner is (7 anders coureurs vs 12 andere spelers, bankspelers meegerekend als 0.5) en over algemeen verschillen ook minder extreem zijn. Wielrennen zelfde strekking.

Ludi

De enige vergelijking die redelijk op gaat zijn de kopmannen bij de klassiekers of bij tennis/darts. Maar daar selecteer je ook wel je 20 (!!!!) Renners op uit een mogelijke 100 renners. Je kiest een aantal renners specifiek omdat die een aantal keer goede kopman zijn (gasparroto een aantal jaar geleden bv, of jacobsen voor schelde vorig jaar). Plus dan is het nog maar x2.5 max oid.
Bij darts en tennis is er in ieder geval geen budget en zijn de uitslagen eigenlijk ook nooit afhankelijk van fouten van andere in dezelfde ronde EN is het nog maar x2.

8 selecteren uit 20, met ook nog eens categorieën EN een budget, en dan een kopman x5 die door toedoen van 19 man er binnen een minuut uit kan liggen.. pfoe.

MarvinG

Het is sowieso waar dat de factor bij dit spel te zwaar weegt. En dat je hier meer geluk bij moet hebben dan bij de voetbalspellen. Omdat veel mensen dezelfde coureurs hebben, maak je qua rijders en kwalificatie weinig verschil. Daarom kan het kiezen van een andere kopman wel het verschil maken. Dat vind ik wel leuk... ondanks dat je zwaar onderhevig bent aan het 'geluk' of 'pech' van een botsing of uitvallen.

1 2 ... 240 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.