Scorito-algemeen

1 2 ... 269 ... 606 607
Westland95

'@Pietje Precies Maar de willekeur in deze RG is een willekeur die ik echt zelden heb gezien.

Aardappel

En daar gaat shapovalov na 5 uur tennisen..
Ik hou echt geen heer meer over 😂

Ab Normaal

Hahaha, prachtig, Shapovalov, de must have ligt er uit.
Blij dat ik gewoon vasthou aan de aloude regel dat je geen service kanonnen moet nemen op RG en juist wel gravelbijters.

danusz1986

'@Ab

Lekker makkelijk alleen maar posten als je denkt gelijk te hebben en anders nooit. Volgens mij heeft niemand gezegd dat Shapovalov een must have is alleen vond Pietje het vreemd dat hij maar door 27% gekozen is wat nog niet zegt dat het een must have is wat hij later al zei. Shapovalov is trouwens niet een typische servicekanon zoals jij beweerd. Hij heeft een erg goede service, maar daar is zijn spel niet op gebaseerd zoals bijvoorbeeld een Isner, Karlovic, Opelka. Hoe gaat het met je team? Hoor er amper wat over. Bekertje?

Jori

Shapovalov beschrijven als enkel een service kanon getuigt niet echt van veel inzicht, Ab.
De nieuwe omstandigheden daarnaast negeren met je oude regel, ook niet zo echt iets om over om te scheppen, denk ik :p

Tevens is het wel duidelijk dat het meer een mentaliteitskwestie is van Shapovalov, als hij niet lekker gaat, is het extra gevaarlijk omdat hij zichzelf meer frustreert en zich nog meer uit zijn al niet al te beste spel haalt.

danusz1986

'@Jori

Zodra je 106 unforced errors slaat win je van niemand op zo'n dag.

Jori

Zo erg volg ik het nou ook weer niet. Maar klinkt al precies als de wedstrijd tegen Carreno Busta. Zo'n Spaanse muur die Shapovalov toch volledig uit zijn spel haalt.

Ab Normaal

Hahahaha, heerlijk. Even een sarcastisch berichtje en hoppa, de zure reacties komen.
Als je wat meer van mij gezien hebt Daan, dan weet je dat ik achteraf nooit poch met goede resultaten.
Ik heb lang in de top 100 van de scorito index gestaan. Door een mindere Tour sta ik nu op 247. Nog altijd binnen de 99%.
Gaat dus best aardig. Heb meerdere kroontjes en gouden bekertjes.

En ik heb ook zeker niets tegen Pietje. Sterker nog, mag hem graag en ben het vaak eens.
Maar dit wordt steeds meer een forum net als social media.
Je mag duimpjes geven en alles liken.
En zodra je ergens iets over zegt ben je een boeman.
Prima.

En nee, Shapo is zeker niet alleen een servicekanon, maar dat waren alle andere zoals Ivanisevic e.d. ook niet.
Anders kom je niet in de top 50.
Maar zo gechargeerd worden heel veel spelers aangeduid.

Ab Normaal

'@Jori
Dus jij wilt ontkennen dat Shapo’s spel het minst tot zijn recht komt in Parijs van de 4 grand slams?

Jori

Wacht even; Jij hebt (voor jezelf dan, bijna 100% zeker dat Pietje het niks kan schelen) een prestige-strijd met Pietje.
Dat Pietje vooraf wat keuzes ophemelt en kraakt, voel jij je zeer persoonlijk toe aangesproken en anderen, maar is een verschil van inzicht. Reacties daarop zijn prima, maakt mij ook heel weinig uit.

Maar als jij hier even probeert uit te dagen met onwaarheden waar zelfs Trump zich niet aan zou durven branden en ik spreek je daar in mijn ogen zeer degelijk op aan, is het opeens zuur? Als we het dan toch over sociale media hebben, ben jij dus gewoon een troll, zo toon je aan? Jammer, maar dan weet ik genoeg, zal mijzelf niet meer branden aan jou en je posts.

EDIT: @Ab: Nou doe je het dus alweer... Heb ik dat ooit ergens gezegd dan? Gaat er ook totaal niet om hoe het spel van Shapovalov op andere ondergronden is tov gravel? Gaat erom hoe zijn gravelspel met nieuwe omstandigheden zich verhoudt tot andere B'tjes en het speelschema

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Welke onwaarheid waar zelfs Trump zich niet aan zou wagen?

danusz1986

Online is sarcasme moeilijker te herkennen. Dus het is moeilijk gokken of je sarcastisch bent of niet. Het is meer dat ik mij stoorde aan het feit dat ik je weinig tot niks zie posten en als er wat "gelijk" te halen valt je het gaat posten. Dat is meer een mening. Hopelijk mag ik die ook geven. Ik beweer ook nergens dat je iets tegen Pietje hebt. Ik nam even hem als voorbeeld. Ik weet dat je achteraf (zij nog bezig:P) niet pronkt met je resultaten, maar dit was een serieus geïnteresseerde vraag. Je hebt veel gravelbijters zei je dus je kan prima een bekertje halen dan.

Ab Normaal

Prima reactie Daan.
Inderdaad is online sarcasme moeilijk te herkennen, moet ik dus niet meer doen.
Ik post meestal in het voortraject, als het gaat over keuzes en waarom. Achteraf kijk ik niet zo vaak juist omdat ik niet hou van die mensen die je nooit hoort en dan, als het meezit, oreren over hoe goed ze zijn.
Ik wil wel benadrukken dat ik daarmee absoluut NIET Pietje bedoel. Ik vind Pietje een zeer gewaardeerd forum lid waarmee ik al vaak met veel plezier op dit forum heb gezeten.
Met Jori eigenlijk ook, daarom vind ik het jammer dat hij na één post waar hij niet blij mee is, direct zijn handen niet meer aan mij gaat branden.

Over je vraag: ik heb dit keer, vanwege corona en daardoor nauwelijks toernooien, de pool heel snel bij elkaar geklikt. Juist doordat er weinig gespeeld is denk ik niet dat er echt obvious choices in zitten en is het meer dan ooit onberekenbaar.
De enige zekerheden die je hebt zijn Nadal, Djoko en Federer. En zo langzamerhand Thiem.
Bij de dames gaat het bij mij geheel tegen de gewoonte in uitstekend, bij de heren voldoende. Momenteel op 90% maar met nog enkele D spelers die het ver kunnen schoppen verwacht ik hoger te eindigen.

Genomico

Quote: "Coria (1%) en Monteiro (2%) zie ik als favoriet in hun deel om de 3e ronde te halen. Bij de mannen zag ik verder geen ‘favorieten’ om datzelfde te doen."

Nou, dat van Coria en Monteiro had ik goed gezien, maar voor de rest is mijn team niet veel soeps.

Don Gielius

Elkaar een beetje jennen nadat goed onderbouwde keuzes verkeerd uitpakken, moet daar nu echt zo stevig op gereageerd worden? Ik had onze vriend Schaapovalov ook, maar moest wel lachen toen ik de uitslag zag, terug denkend aan de eerdere discussie.

Het enige wat nog minder niveau haalt dan deze discussie is mijn vrouwenteam. Nieuw record, slechts 2 spelers in de derde ronde. Wordt moeilijk om dit record nog ooit aan te scherpen. Wie doet beter? #fail

Pietje Precies

Kalm aan boys. Af en toe een beetje van mening verschillen is alleen maar leuk. Ab en ik kunnen prima met elkaar overweg en waarderen elkaars bijdrages!

Echter geef ik Daan en Jori wel een beetje gelijk. Iedereen mag tegen mij zijn gram komen halen, vind ik helemaal prima, zal ik ook incasseren als het terecht is, maar probeer het dan wel fair te houden. En leg me dan niet, min of meer, woorden in de mond die ik niet gesproken heb.

Dat gebeurde laatst met Shapovalov ook al en dat vind ik wel flauw. Toen heb ik gereageerd met:

Over Shapovalov schreef ik:
“Zeker omdat hij in het 2e kwart zit (dus in een kwart zonder Djokovic, Nadal en Thiem). Daardoor vind ik ook Shapovalov slechts 29% bijzonder.”

Dat is iets anders dan een ieder die hem niet heeft een imbeciel noemen. Ik vind Shapovalov zeker geen must-have. Ik vind behoorlijk wat andere B’tjes daarentegen wel duidelijke must-not-haves.

Toen 'imbeciel' nu 'must-have', dat vind ik een beetje flauw. Maar goed, spijtig dat ie eruit ligt. Nu opent het voor Dimitrov die best vaak gekozen is. Vooralsnog denk ik dat de inschatting wel correct was. Nadal, Djokovic en Thiem winnen soeverein hun partijen. Terwijl Medvedev er al uitligt en Tsitsipas in de eerste ronde ook al in de problemen kwam. Achteraf blijkt Wawrinka een mooier B'tje dan Shapovalov. Hopelijk weet Thiem (of Ruud) hem te stoppen!

Vandaag heeft mijn captain Cornet helaas verloren. Vorige ronde met Humbert ook al een verliezende captain. Desondanks toch op 93,9%. Onder andere door de overwinning van Ferro! :)

Laatst gewijzigd
danusz1986

Ja ik neem nooit meer mensen in vorm mee haha falen alleen maar haha. Rybakina, Humbert, Vondrouska, Azarenka excetera.

Phoenix0000

Ik kwam lekker ronde 1 uit. 2 mannen en 2 vrouwen kwijt.
Na ronde twee heb ik nog 4 vrouwen over. Dat is een unicum. Heren er weer twee verloren, maar dat is redelijk volgens verwachting.

En de 4 vrouwen die ik over heb zijn ook niet echt souverein op het moment. Dus voor kwartfinales zonder zitten is vrij realistisch. Let’s see.

Even over de discussie of de variance te hoog is.
Wel hoger dan in andere spellen. Maar ook hier is het niet nodig om onder de 80% te komen. Ik volg tennis totaal niet. Kijk wat voorbeschouwingen op YouTube en haal eigenlijk sinds ik voor de scorito ranking ga altijd ruim 90%. Sta met tennis ook 6de dacht ik. Dat lijkt me toch geen puur geluk maar wel het spelletje doorhebben.

Platje

Spreek je jezelf niet een beetje tegen Phoenix? Niet nodig om onder de 80% te komen, maar inmiddels heb je nog maar 4 vrouwen over (je bent niet de enige hoor).. als je van die 4 niet de juiste c of d hebt wordt het al heel moeilijk.. ik heb er dit keer wel wat voorbereiding ingestoken, voorbereidingen bekeken etc. maar gezien de uitslagen dit toernooi is het wat mij betreft niet mogelijk om standaard boven de 80% te komen..

Sloddies

De dames van de Sloddies ook drama met dubbelD. In de avonduren ook nog Rybakina verloren. Nog 5 dames over, maar begrijp dat sommigen nog onfortuinlijker zijn geweest.

Gelukkig kan ik nog Siniakova (c) maken. Denk niet dat Kiki alweer kan excelleren, of is zij aanstormend actrice?

Mannen nog 7 in de strijd. Go Schwartzman, zal niet de enige zijn.

kaboutertje

Voorlopig 1 uit 4 met de captains. Daardoor op een schamele 40%. Ach ja, blijft lastig dat tennis, zeker met zo weinig voorbereiding.

Threeohthree

'@Pietje: Toch netjes met Ferro. Ik zag echt 0 kansen tegen Rybakina, maar prima hedge die goed uit pakt.

rev

Ronde 2 530pts 47,9% hahaha.
Ronde 3 Schwartzman en Tig als captain.

WilliamS23

Pfff, ik heb bij de vrouwen nog twee A en 2 B over en that's it.

Gelukkig wel bij de mannen nog in de race met Sonego en Sinner. Vooral die laatste gaat de derde ronde wel overleven en met een beetje geluk kan hij Zverev ook pakken. Zeker als je zag hoeveel moeite die met Herbert had, een erkend dubbelspeler. Tevens ben ik benieuwd of Sonego Taylor Frits aan kan. Iets in mij zegt me dat dat geen gravelspeler is,

Bij de vrouwen moet Martic het gaan doen als captain, dat zegt alles :)

El Mel

Ik sta op 35%. Huilen met de pet op. Terwijl ik toch best wat tijd heb gestopt in voorbeschouwingen en odds vergelijken. Het kan verkeren.. Mijn enige joker nog is Ferro, maar die treft Kenin in een eventuele volgende ronde.

1 2 ... 269 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.