Ja het is vrij absurd hoe lang dat Scorito CV al klote werkt.
Voor mij is het tot dusver een fijne 2e ronde. Op Ferro na was iedereen deze ronde ook (ruim) de favoriet, dus het vooruitzicht was ook prima, maar goed ze moesten het nog maar wel waarmaken. Gelukkig heeft oa captain Sinner dat alvast gedaan. Captain Cornet is het minst ruim favoriet, dus dat kan wel een spannend potje worden.
Ik mazzel vooral met fijne uitslagen bij andere partijen. De meeste van hen vond ik geen verstandige keuzes, maar neemt niet weg dat het erg fijn is dat ze er uitvliegen. Bijvoorbeeld Putintseva en Strycova. Na de uitschakeling van Azarenka en opgave Williams (die ik beide had) zag dat kwart er even heel gevaarlijk uit.
Erg jammer dat Zverev toch nog wist te winnen. Zal lastig worden voor Cecchinato om te stunten. Mijn vertrouwen in een stunt van Ruud is ook flink gedaald. Gelukkig heb ik met Sinner, op papier en voorlopig, wel de mooiste captain die er in ronde 3 is.
Qua Matchduel fijne topscorers!
Even een vraagje. Ieder jaar trouwens weer hetzelfde probleem...
Is dit bij topcoach nu al de ronde waar je team definitief wordt tot aan de winterstop?
Ik vind het verwarrend dat er staat de transferperiode is van ronde 1 t/m 4. Mag je dan na ronde 4 nog wijzigen ja/nee? Of is t team van dit weekend al definitief tot aan de winter?
Mijns inziens wordt er wel overdreven veel gehaat op (variantie in het) tennis. Dat is inherent aan sport en gebeurt zodoende bij alle spellen. En gelukkig maar, want het zou verdomd saai zijn als altijd de favoriet zou winnen!
Jullie hadden vorige ronde waarschijnlijk (/als het goed is) ook 'gewoon' verdedigers/keeper van Utrecht (tegen RKC) i.p.v. die van PEC tegen Sparta. En bij Matchduel hadden jullie waarschijnlijk ook 'gewoon' overwinningen voor PSV en AZ, etc. Van dat soort keuzes moet je geen spijt hebben.
Je moet gewoon de verstandige dingen doen en in de long-term betaalt zich dat altijd uit. Zo'n Grand Slam is echter short-term + die captainfactor hakt erin, zodoende is hier veel meer variantie dan mij lief is. Waar ik regelmatig ook behoorlijk zuur van kan zijn.
Zodoende ben ik dan ook groot voorstander van het verder verlagen van de captainfactor om de variantie te verminderen. Sinds dat een poosje geleden is doorgevoerd + je sindsdien bij beide geslachten een captain moet kiezen, zijn mijn scores (gemiddeld genomen) aanzienlijk verbeterd. Deels door mazzel, maar ook grotendeels door die spelwijziging.
Gratis arrogante tip: als je écht graag hogere scores wilt halen, wees dan niet alleen hard voor de tennissers, maar ook voor jezelf!
----
Inderdaad nu nog een rondje vrije keuze bij Scorito en daarna pas de definitieve selectie tot de kerst. Vervolgens weer een hoop vrije keuze rondes.
Dat jullie zulke goede keuzes maken, zeg.
Ik zat bij de dames opgescheept met Linette (prima loting), Kuznetsova (altijd taai en veel ervaring) en Strycova (geplaatst, ook taai, goede loting), maar allemaal weg.
Sinner en Sonego prima keuzes zover, alleen in de eerste ronde ha dik Humbert als captain gezien zijn loting tegen een Australier buiten de top 100. Maar helaas.. US open was ook al geen succes :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.