Mwah, kan je op 2 manieren bekijken. Max levert een extra zekere 100(+) kopman op (2/3), maar haalt maximaal 140 punten (meestal gewoon 100) en albon heeft een hoger potentieel consistent plafond dan sainz/norris. Al denk ik niet dat albon ooit dat potentieel ooit gaat halen. Scoort mogelijk ook gewoon onder sainz/norris soms.
Je moet je afvragen als je Max neemt, ga je hem ooit de kopmanfactor geven. De 2 D's, Hamilton en minimaal 1 C zouden bij mij altijd de voorkeur krijgen. Nu Albon daarnaast ook nog een C is, is hij een aantrekkelijker kopman dan Max. Dan heb je 5 mogelijkheden om uit te kiezen. Ik ga denk ik voor PER+ALB
Er zijn wel meer opties hoor. Als je Hamilton en Verstappen links laat liggen kun je alle goede C en D's nemen die je wilt.
Neem je Lewis en Max dan zit je automatisch vast aan Ocon (er van uit gaand dat iedereen begint met de D categorie) en dat geeft mij een moreel probleem omdat ik Ocon zo'n ontzettend naar mannetje vind dat ik die eigenlijk niet wil hebben. Zelfs niet als het tactisch gezien de beste optie is.
Volgens mij elke F1 scorito is het beste als je gewoon de uitslagen van de vrije training pakt voorafgaand aan de deadline en daarop je selectie maakt. Rekening houden dat er waanzinnige factoren op de kopman zitten, dus dat in principe goedscorende E'tjes, D'tjes en C'tjes meer opleveren dan een goede B of A die maximaal 140 en 120 punten opleveren.
Vorige keer nog stom voor de RP's gekozen, terwijl de vrije trainingen al de renaults aanwezen.
Ik mis denk het probleem (dat jullie creëeren) volledig... 🤷🏼♂️
Mij een beetje verkeerd interpreteren en dan doen alsof ik een vreemde opmerking maak.
Anyway, zand erover.
Edit (als reactie op jouw edit @Arjen)
Heeft niks met begrijpen te maken, ik leg toch duidelijk uit dat ik met mijn bericht nul kwade intenties had.
Gewoon beter begrijpend lezen julliezijds en dan had deze non-discussie niet eens bestaan.
Nogmaals, wat mij betreft zand erover (tenzij jij ontzettend de behoefte hebt er nogmaals tegenin te gaan)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.