Scorito-algemeen

1 2 ... 330 ... 606 607
Ab Normaal

'@Jori
De mannetjes in jouw tv roepen dat over iedereen.
De beste prestaties van Lowe zijn 2x de laatste 32 op het UK Open van 2018 en 2020. Zelfs bij die prutsers van de BDO heeft hij niets noemenswaardigs gepresteerd. Dat hij dit jaar een keer één leg tekort kwam om MVG te kloppen is niets bijzonders. Dat hebben heel veel darters gedaan dit jaar. Mighty Mike heeft dan ook het slechtste jaar uit zijn PDC carrière achter de rug sinds hij een topspeler is.
Een nobody is hij niet maar met deze erelijst is het wel iemand waarvan je erg tevreden bent als hij uit de koker komt als je eerste tegenstander.
Dat Petersen Smithe er moeiteloos uitgegooid zou hebben is makkelijk, maar dat weet je zelf ook, vandaar de smiley er achter. De enige reden dat hij nog meedoet is omdat Lennon absoluut geen zin meer had. Die heeft letterlijk iedere set kunnen uitgooien en ik denk dat Devon zelf terdege beseft dat het niets anders is dan puur geluk dat hij er nog in zit.

Daarnaast was Smith niet in topvorm, maar zeker ook niet in slechte vorm. Van zijn laatste 28 wedstrijden won hij er 19.

ditisdavid

Erelijst zegt niet zo heel veel bij een speler die pas een jaar zijn Tourkaart heeft. Wat hij bij de BDO heeft gedaan zegt me weinig gezien de WK-plekken daar hoofdzakelijk verdeeld worden onder het handjevol spelers dat Europa afreist voor rankingpunten (waar Lowe niet bijhoort) en een toernooi als de World Masters een behoorlijke loterij is met zo'n veld (niet voor niets door twee ook voor de BDO nietszeggende spelers gewonnen bij de laatste twee edities). Zelfs een Cross haalde het BDO-WK niet als amateur. Wat Lowe in zijn eerste jaar op dit niveau heeft gedaan zegt me meer en dat is gewoon solide.

Daarbij kan Smith nooit goed met druk omgaan en die is nergens hoger dan op het WK (zeker als je een finaleplek verdedigt voor je ranking). Tuurlijk is het geluk voor de mensen met Petersen dat Smith verliest gisteren maar vind het niet uit het niets komen. Net zoals het (ook vooraf) niet uit het niets komt als Lowe vervolgens ook Petersen eruit kegelt, vond Lowe ook voor het toernooi een lastigere tegenstander dan Lennon (en ook in ieder geval bij de lastigere helft vwb de E-spelers, zeker voor Smith die liever een snellere speler had gezien).

Laatst gewijzigd
Benzardi

1 gokje met Kurz als cap. en je gaat van 85% naar 47,9%.
Hier zijn we niet blij mee :)

We hebben 4 F-jes, 1 E-tje,1-Dtje en 2 C-tjes verloren in deze battle die darten heet.
Maar we kunnen met de E-tjes en de D-tjes nog een leuke scoren halen, dus we zijn positief......................geloof ik ;)

Ab Normaal

'@ditisdavid
Dus je zegt dat hij nergens echt meegedaan heeft en waar hij meegedaan is hij niet ver gekomen, maar desondanks vind je dat solide?
Als jij 12 overwinningen uit de laatste 30 solide vind...
Nogmaals, ik zeg niet dat het een nobody is, 12 uit 30 is ook zeker niet superslecht, maar het slaat nergens op om dan te zeggen dat het best te verwachten was dat Smith zou verliezen.

JapieJapo

Bijna iedereen is zijn Fjes kwijt want er is maar 1 F-speler die de derde ronde heeft gehaald: Baggish. Die heb ik nooit overwogen want hij moest in de 1e ronden tegen de man in vorm Heta.

En er zitten nog 5 E-spelers waarvan er 4 tegen elkaar spelen: van Duijvenbode - Hunt en Huybrechts - Searle en dan nog Lowe. Omdat ik voor Huybrechts ben gegaan en ook voor de Zwaan als C-tje viel Searle af. VDB uiteraard wel, daarnaast had ik Heta (ook uiteraard) en O'Connor vanwege in het deel van prutsers Gurney en Dobey.

Als je nu al je 4 E-spelers nog hebt dan heb je er waarschijnlijk nog 2 over na ronde 3... lekker. De enige echte verrassing is dat Smith eruit ligt. Volgende ronde zullen de meesten wel VDB als captain hebben. Clemens en VDV die Wright en Aspinall eruit knikkeren zou zeer welkom zijn.

ditisdavid

Solide is niet hetzelfde als een opvallend goed jaar hebben gehad. Gedeeld 37e op de ProTour over het hele jaar zegt mij dat je het prima doet op de vloer en EuroTour (ook als je kijkt naar welke spelers in die contreien staan). Van de grote toernooien was de UK Open meer dan in orde (eerst Lewis er met 10-4 uitknikkeren en dan Van Gerwen laten ontsnappen) en de PCF wat tegenvallend. Niks wereldschokkends maar, zoals ik al zei, solide en zeker voor een debuutjaar.

Dat maakt niet dat ik verwachtte dat Smith van hem ging verliezen en dat heb ik ook niet gezegd, maar in de context van Smiths ranking was deze wedstrijd voor mij eerder 70-30 dan 90-10 en dan vind ik het dus wel een verrassing maar zeker niet uit het niets komen. Daarvoor is Smith te onbetrouwbaar.

Laatst gewijzigd
Genomico

Wordt de eindjaarsranking gebaseerd op een moment waar een ronde van de WK darts niet geheel is gespeeld? Als je dus richt op een klassering voor dit jaar wordt je dus gedwongen een captain te kiezen die zondag speelt. Dat zou wel raar zijn. Veel eerlijker dus om het WK darts 2021 gewoon bij 2021 te tellen :)

Flowtosti

Haha. Scorito en eerlijk in een zin

Starlynk

'@Genomico: volgens mij is altijd de 1e ranking van het nieuwe jaar de eindrangschikking van het vorige jaar (dus incl. het volledige WK darts) en delen ze op basis daarvan de slagroomtaarten uit (als ze dat dit jaar ook doen tenminste :p) Voor de rest staat de eindrangschikking per jaar nergens op de site, dus je krijgt helaas geen e-peen om mee te showen ;)

Genomico

'@Starlynk: Ik heb dat balletje een tijd terug eens opgegooid bij Scorito en die eindjaarsranking (algemeen en per sport) gaat wellicht volgend jaar (met terugwerkende kracht) toegevoegd worden in de hall of fame. Leek me een goede toevoeging.

Edit: En ranking na WK is i.i.g. logischer dan die na a.s. zondag.

Laatst gewijzigd
Flowtosti

Dat zeggen ze al twee jaar en ze hebben het altijd te druk. Maar ze mogen mij verrassen! Benieuwd wie van jullie mn opvolger wordt!

LekkerManJK

Bam! Ratajski en Searle (C) door. Gokje toch goed uitgepakt met Searle als captain.

Starlynk

Ja, heerlijke start van de 3e ronde! :D

LekkerManJK

Nu Wattimena nog in actie. Zal wel exit zijn tegen DvdB helaas...

Virtueel op plek 22 nu. Kan het toernooi niet per direct gestaakt worden? ;)

JapieJapo

hier juist whitlock en Huybrechts kwijt dus dramatische start...

Net als Wattimena in zijn eerste leg...

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Daar lijkt die Schotse bofkont ook weer te ontsnappen. Wat een tergend geluk heeft die man toch laatste wks.

Edit

Te vroeg gejammerd... brb....

Laatst gewijzigd
LekkerManJK

De schotse bofkont mag nog wel even 2 Sets keihard aan de bak aub, die mag er echt niet uit vliegen :(

Edit: Wel credits naar Clemens hoor, onder zo’n druk Wright eruit knikkeren. Wel minder voor de puntjes deze. Bied wel weer kansen voor Ratajski als ik even naar de loting kijk :)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Poeh! Wat een wedstrijd zeg!

La Primavera

Sta toch al op een mooie 35% score. Wat een drama dit jaar.

rev

Ach 74% heeft Wright dus dat doet niet veel pijn. Maar voor wat ik hier boven ook lees voor Ratajski zijn de kansen om iedergeval kwartfinale wat groter om te halen. Bovendien zijn ze elkaar dit jaar 3 tegen gekomen 3-0 Ratajski.

Treenert

Met Clemens en Ratajski in mijn team in ieder geval alvast 1 kwartfinalist . Dan Clemens maar door voor de punten van een D-speler. Maar durf ik ''m captain te maken na de fiasco's Kurz en Huybrechts?

Zadelpen

Welcome to the, welcome to the... KINGGGGGGG!

LekkerManJK

Oh oh De Sousa... Heel duur rekenfoutje

Starlynk

Wat een pot van King joh... De Sousa gooit gewoon 103.62 gemiddeld met 40% checkout en dan verlies je met 4-0 :o

Fietsbel

Wat een partij van King, die zag ik op deze manier niet aankomen. Maakt op deze manier kans tegen elke deelnemer.

1 2 ... 330 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.