Scorito-algemeen

1 2 ... 340 ... 606 607
Ab Normaal

Matige vorm van RKC?
Het is een matige ploeg, maar ze spelen voor hun doen juist prima!

LekkerManJK

Mee eens hoor! Spelen leuk voetbal. Maar daar krijgen we helaas geen punten voor ;) Kijk nu puur naar resultaten van laatste weken

Laatst gewijzigd
MarvinG

Ik weet niet of ik het aandurf met een aanvaller van PSV haha. Heeft me al meerdere malen 0 punten opgeleverd ;)

Treenert

Voor mij is het juist andersom, ben in een paar rondes enorm gestegen. Juist in deze weken kun je alle toppers, met een 'makkelijke' ronde, in je team hebben waarmee je sowieso wel een hoge score kunt halen. Voor een absolute topscore moet je idd een beetje (gecalculeerd) 'geluk' hebben. Malen opstellen is logisch, Malen géén captain maken is m.i. ook logisch.

Komt bij dat je misschien er nog eens over zou moeten denken of je Tadic wel wil. Ws neemt hij de strafschoppen maar het zou me niet verbazen als Haller er ook af en toe eentje mee pakt. Nam er ook al zo'n 15 in zijn carriére en miste er ooit eentje (= 93% score) bij zijn afscheid van FC Utrecht om daarna in de penaltyreeks de bal wél achter Krul te schieten zodat Utrecht zich Europees kwalificeerde. Ajax (en zeker ook Tadic) speelt anders sinds de komst van Haller en dat is ook logisch. Tadic zal meer de aangever (en minder afmaker) worden en komt minder in de 16 omdat daar nu een echte targetman staat, vergelijkbaar met Huntelaar. Haller zal bij 60/70% van de doelpunten betrokken gaan raken, gewoon omdat hij daar toch al moest zijn. Als je een captain zoekt ..........

Laatst gewijzigd
Jori

'@Treenert: We hebben wel echt een bizarre januari maand:
vorige speelronde: AZ die niet de 0 houdt tegen ADO gooit veel punten al weg, waar de meest verstandige luitjes toch iig 1 of 2 verdedigers en de keeper van az hebben. Koopmeiners die je iig overweegt op (c) te maken, haalt maar 46/92 punten ook hierdoor (ik had hem helaas (c)). Hake besluit juist te roteren waardoor Gustafson en Mahi buiten de basis vallen. Malen begint op de bank maar valt gruwelijk in door een mazzeltje met de blessure van Gakpo.
Zelf haalde ik hier 1025 punten, maar zonder Malen in de opstelling kom je gewoon drastisch te kort. Malen zelf hoorde ook in mijn ogen niet in je opstelling thuis, daar was Schmidt te onvoorspelbaar voor, hij had net in de pers uitgehaald naar Zahavi en Malen, die geen "voll gass sprints" trokken, PSV vorm niet overtuigend genoeg en hadden ze bovendien een dramatische uitreeks, die enkel werd verbloemd met een wat gelukkig gelijkspelletje tegen Ajax en bovendien een Sparta wat superleuk en bovendien effectief voetbal speelt, sinds ze Okoye in het doel hebben gezet.

Speelronde ervoor: PSV die heel verrassend onderuit gaat tegen AZ. Hoefde je daar gelukkig toch niet echt spelers van te nemen, maar Koopmeiners dan nemen is eigenlijk gewoon niet verstandig, maar het loonde wel. Ook hier je (c) is weer cruciaal. Vloet met zijn last-minute treffer was het meer dan waard, maar Berghuis thuis tegen PEC liet het dan weer volledig afweten. Heerenveen komt niet voorbij RKC, met zelfs dus nog tegentreffer, Siem de Jong zit bij Heerenveen ook opeens op de bank. En Giakoumakis maakt er 4(!!), waardoor als je die dus niet hebt, je ronde direct in het water valt. Hier weer 1100 punten, maar dat is dus niet genoeg door de andere bijzonderheden.

Speelronde 15: Heerenveen verliest dramatisch in eigen huis van Fortuna. Team wat juist de meeste kans had om te winnen bekeken over de hele speelronde. AZ verprutst het ook tegen makkelijke tegenstander. Danilo zit verrassenderwijs op de bank. RKC laat zich thuis verrassen tegen ADO en juist Feyenoord en Vitesse winnen wel hun lastigere uitwedstrijd, die helaas in mijn analyse wat minder uitkwamen en ik enkel Berghuis en Tannane had.

Mijn visie, maar als je bent gestegen deze maand, heb je het eigenlijk niet goed gedaan. Of je stond helaas door een mindere 1e seizoenshelft (wat gewoon botte pech kan zijn) te laag en dit soort scores helpen je omhoog, of je hebt dus vooraf minder optimale keuzes gemaakt die deze maand dus juist optimaal bleken te zijn

MarvinG

Vorige ronde 1011 punten zonder Malen. El Messaoudi en Broja maakte mijn ronde nog enigszins goed. Captain Koopmeiners helaas maar 92 punten en Zehavi met 0 punten.

Die ronde daarvoor 1537 punten vooral door het houden van de 0 door Vitesse en Feyenoord. Captain Berghuis tegen PEC maar 92 punten. Deze ronde Koopmeiners gekozen, als enige van AZ voor een eventuele penalty. Deze keus pakte erg goed uit. 3 spelers van Heracles (helaas 2 bank) ook prima keus geweest.

Ronde 15 slechts 965 (wel meer dan gemiddelde van 847), vooral door PEC 1-1 AZ en slechts 68 punten voor captain Koopmeiners. Oosterwolde, Marsman en Malacia zorgen wel voor mooie punten.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Kan me behoorlijk vinden in jouw verhaal. Kortom; je moet ook gewoon ordinair mazzel hebben.
Tuurlijk, zonder kennis en volgen haal je de 80% niet, maar er zijn genoeg mensen die het wel volgen. Wil je echt volgen, moet je mazzel hebben.
Mijn captain de vorige ronde was Koopmeiners, thuis Ado. Daarvoor Berghuis, thuis PEC. Leken mij redelijk logische keuzes.
Is een enorm verschil met iemand die afgelopen ronde Malen captain had en de ronde ervoor Giakoumakis, wat beide misschien minder logische keuzes waren dan de mijne.
Zolang een captain en pinchhitter regel bestaat is geluk een substantiële (in mijn ogen te grote) factor.

Pietje Precies

'@Jori, niet iedereen zal je post kunnen waarderen vermoed ik, maar eigenlijk heb je over bijna alles gelijk.

rev

https://www.scorito.com/subleague/307606/australian-open-2021/ausopen2021/06f4645b-cf22-46ee-ba1d-caf419712bb4

ditisdavid

In grote lijnen eens met wat hier gezegd wordt, behalve dat een Heerenveen dat al maanden niet heeft gewonnen verliest van een Fortuna in topvorm pech was. Juist het tegenovergestelde imo. Verder heeft AZ structureel moeite de 0 te houden de laatste tijd. Er zijn genoeg gekke dingen gebeurd de laatste weken maar sommige mensen willen er niet aan dat ze zelf ook wel eens objectief de verkeerde keuze maken.

Pietje Precies

Nou, ja, je interpreteert Jori zijn verhaal denk ik verkeerd. Die stelt dat er in de maand januari best een behoorlijk verschil heeft gezeten tussen goede keuzes op vrijdagmiddag en goede keuzes op maandagochtend (achteraf dus).

Het is en blijft sport en dus een hoop variantie, maar het is verstandig om je kans op veel punten te optimaliseren.

AZ had afgelopen ronde met afstand de grootste kans op een clean sheet. Die kans was weliswaar 'slechts' rond de 50%, maar daarmee wel een stukkie groter dan de alternatieven (Vitesse, PSV, Utrecht, Ajax, PEC die zo'n 40% tot 33% kans hadden).

Dan doe je er verstandig aan om achterin dus fors op AZ in te zetten (ik had bijvoorbeeld Bizot, Wijndal, Sugawara, Koopmeiners (C)), maar is er tevens een reële kans dat het niet goed uitpakt.

Op de lange termijn wordt je sowieso voor het maken van zulke keuzes beloond. Maar zoals de afgelopen weken uitwijzen word je op de korte termijn daar vaak wel en soms niet voor beloond. En dat heeft gelijk best wel forse impact, want verbazingwekkend veel lui maken (totaal) andere keuzes.

Voor H'veen gold de voorbije weken een vergelijkbaar verhaal. Verre van zeker dat ze winnen van Fortuna en RKC, verre van zeker dat ze de 0 houden, verre van zeker dat Veerman/Veerman/de Jong bij goals betrokken gaan zijn. Echter wel elke keer een relatief goede kans en dus mooi om te kiezen.

------
Als je mijns inziens kritiek op Jori zijn verhaal wil leveren, is het eerder op zijn keuzes voor Utrecht spelers. Die weliswaar een fijne wedstrijd hadden, maar wel als team zoekend zijn en Hake had aangekondigd enkele wijzigingen door te gaan voeren. Zuur/pech voor Jori dat uitgerekend zijn spelers het slachtoffer blijken, maar daar nam hij wel een risico. Of mogelijk zelfs verkeerde keuze. Etc

Laatst gewijzigd
Jori

maar eigenlijk heb je over bijna alles gelijk.

Bijna? hola, 100% gewoon :p

ik had bijvoorbeeld Bizot, Wijndal, Sugawara, Koopmeiners (C))
zeer herkenbaar viertal :p

Als je mijns inziens kritiek op Jori zijn verhaal wil leveren, is het eerder op zijn keuzes voor Utrecht spelers. Die weliswaar een fijne wedstrijd hadden, maar wel als team zoekend zijn en Hake had aangekondigd enkele wijzigingen door te gaan voeren. Zuur/pech voor Jori dat uitgerekend zijn spelers het slachtoffer blijken, maar daar nam hij wel een risico. Of mogelijk zelfs verkeerde keuze. Etc

Eens, al was dit wel bijzonder. Deze spelers waren juist gekozen, omdat ze beiden in de 2 vermoedelijke opstellingen stonden en Gustafson penaltynemer is en Mahi goede xG kan overleggen. Zoals eerder gezegd, ging mijn voorkeur uit naar Dalmau en Vd Streek, maar die waren in de vermoedelijke opstellingen beiden 1x opgesteld en 1x op de bank. Zegt natuurlijk nog weinig, maar leek mij wel genoeg zekerheid te bieden. Al waren natuurlijk een El Messaoudi en Strand Larsen een veiligere keuze met speeltijd, maar kleinere winstkans.

TourdeRobin

Hoe kijken jullie tegen komend weekend aan dan? Ik vind het momenteel echt gokken wat Schmidt en Ten Hag met hun aanvallende middenvelders / spitsen gaan doen. Labyad / Antony / Haller wel of niet opstellen? Voorlopig heb ik ze alle drie. Hetzelfde geldt voor PSV; Madueke, Malen, Zahavi?

Treenert

'@Jori:

Vinden dat AZ de meest logische keuze op de 0 is? Dat was alweer 2 maanden (8 speelrondes) geleden en in de 1e seizoenshelft krijgen ze er net zoveel tegen als bijv. Pec dus zo logisch was dat niet. Dat weekend moest je de verdedigers spreiden omdat het niet te voorspellen was en dan kom je al snel uit bij compenserende spelers als Max.

Schmidt is een rare zak en doet sowieso vaak bijzondere uitspraken maar Malen niet in je opstelling opnemen tegen Sparta vind ik niet persé logisch, wel opnemen niet persé gokken.

Giakoumakis (topscorer van de eredivisie) niet hebben tegen ADO (2,5 doelpunt per wedstrijd tegen) vind ik pas bijzonder.

[Quote]Mijn visie, maar als je bent gestegen deze maand, heb je het eigenlijk niet goed gedaan.[/quote]
Je reinste kolder natuurlijk. Je kunt in deze weken toch juist de pechfactor (Kudus etc.) reduceren. Komt bij dat m.i. één weekend de wedstrijden voorspellen veel makkelijker is i.t.t. een complete seizoenshelft. Je kunt dan per weekend de wedstrijden lezen c.q. je visie erop los laten en je team opstelling erop aaanpassen.

(NB ik ben van 88% naar 96% geklommen dus mindere 1e seizoenshelft valt nog wel mee)

Laatst gewijzigd
MarvinG

'@TourdeRobin

Heb me al een aantal keer gebrand aan Schmidt en zijn keuzes. Ik durf hier geen voorspellingen meer over te doen ;)

Ab Normaal

'@MarvinG
Dumfries was tegen Sparta de pineut, ik verwacht dus wel dat die speelt.
Degene die al het langste onafgebroken speelt is volgens mij Max. Zou me niet verbazen als die dit weekend aan de beurt is voor een wedstrijdje rust. Boscagli tegen Volendam rust, die zal dus ook wel spelen.
Heel stom, maar zo kijk ik er dit weekend tegen aan. Thuis RKC betekent 4 psv'ers, maar die moeten wel spelen.
Ik neem dus de gok niet met Max.

MarvinG

Zo probeer ik er inderdaad ook naar te kijken. Zoveel mogelijk de zekerheidjes kiezen, voor zover dat mogelijk is bij PSV haha.

Niels22

Mijn visie, maar als je bent gestegen deze maand, heb je het eigenlijk niet goed gedaan. Of je stond helaas door een mindere 1e seizoenshelft (wat gewoon botte pech kan zijn) te laag en dit soort scores helpen je omhoog, of je hebt dus vooraf minder optimale keuzes gemaakt die deze maand dus juist optimaal bleken te zijn

Mooiste quote in maanden hier, zo kleinzerig en humorvol in één!!

Treenert

'@Marvin en het levert hem weinig op, kijk maar eens naar de verschillende blessurelijstjes, die van PSV is ruimschoots het langst.

@Ab hij is daarentegen wel aan de beurt voor de pengel. Lijkt me leuk dat hij de 2e helft begint en scoort. Ik durf er niet om heen.
Wie heb je nu i.p.v. Max ?

@Niels22 daar ben ik het niet mee eens. Je kunt er mee oneens zijn maar je kunt niet ontkennen dat hij nooit zomaar iets roept. Hij komt met, voor hem geldende, argumenten en verbindt daar een/zijn conclusie ( "Mijn visie" ) aan. Vind ik wel oké!

Narsingh 2mln, zou die direct spelen?

Laatst gewijzigd
JANTHEMAN

https://www.wielerflits.nl/nieuws/organisatie-eschborn-frankfurt-zet-streep-door-aankomende-editie/

Goed nieuws mbt klassiekerspel

Platje

Iemand Reza in zn team? Hattrick(bonus) en pinch-hitter.. ik had helaas de spits aan de overkant die rood kreeg

Ab Normaal

Zou iemand Gooch hebben?

ditisdavid

Reza die alles raak schiet uit een invalbeurt plus pinchhitterregel, een groter deja vu bestaat niet.

Ik heb Wriedt ook, is volgens mij pas de tweede rode kaart voor mijn team deze jaargang dus ergens zat het er wel aan te komen.

Peli

Ah, Reza heeft weer een dol kwartier.
Dat is zowaar al de 2e keer dit seizoen.
Hoef je die iig nooit meer te selecteren (zeker niet aangezien PEC Buitink van Vitesse heeft gehuurd, tot het eind vh seizoen).

Treenert

'@Ab ja dus, 1143 punten na 1 potje heeft die gast

1 2 ... 340 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.