Scorito-algemeen

1 2 ... 35 ... 606 607
BarryE1

@Pietje Precies Onderstaande is per definitie waar:Spreiden om het spreiden lijkt mij niet verstandig. Volgens moet je gewoon op zoek gaan naar de spelers/teams waarbij er een verschil zit tussen jouw verwachting en Scorito’s verwachting a.k.a. prijskaartje.

Merk zelf dat ik moeite heb om keuzes los te koppelen van het resultaat. 4 Utrechters = slecht resultaat = slechte keuze. Terwijl dit natuurlijk niet 1 op 1 geldt voor iedere speler, Labyad heeft uiteindelijk prima gescoord. Utrecht was dit seizoen door Scorito ingeschaald op die 4e plek van vorig seizoen. Na de traditionele top 3 waren spelers van Utrecht gemiddeld gezien het duurst. In algemene zin: als Utrecht dan op positie 5 of lager presteert dan is het al -EV. Mijn keuze voor spelers van Utrecht was tweeledig: 1. door het selecteren van 2 toppers kwam ik budgettair gezien al in de range van subtoppers uit. 2. Vorig jaar speelde Utrecht prima verzorgd voetbal, zowel die lijn als klassering had ik ook voor dit seizoen verwacht. Misschien zelfs een aanval op één van de toppers en een 3e plek. Achteraf gezien was punt 2 misschien ook wel gedeeltelijk het rechtvaardigen van keuze 1. Het punt is dat Utrecht specifiek plek 4 of hoger moet eindigen voor +EV, plek 1 t/m 3 is normaal gesproken voor AJA/FEY/PSV (in willekeurige volgorde;)). Daarachter strijden AZ/VIT/UTR voor plekken 4 t/m 6. In dat perspectief is die plek van Utrecht heel specifiek en zijn 4 spelers wellicht teveel. Volgend jaar verwacht ik dezelfde waardering voor spelers van AZ, tenzij ze de 2e seizoenshelft ineens veel minder gaan presteren.

Starlynk

Ik vond de Utrecht spelers ook aan de prijzige kant, maar had er toch 3 genomen (Labyad, Bahebeck en Dumic). Die laatste 2 niet goed uitgepakt om verschillende redenen, maar die waren qua prijs ook goed te doen.. Ik denk dat de Utrecht spelers vooral last hebben gehad van Ten Hag die de opstelling elke week weer door elkaar husselde in het begin van het seizoen.. Zijn maar 5 spelers die (vrijwel) alles gespeeld hebben (Jensen, Ayoub, Janssen, Klaiber en Labyad), waarbij de eerste 2 overpriced waren o.b.v. vorig seizoen, de derde als middenvelder ingeschaald terwijl ie centraal achterin speelt en de laatste 2 goede keuzes waren (maar bij Klaiber is dat wel redelijk achteraf lullen). De rest is gewoon te veel gehusseld en dat is funest voor de Scorito punten...

Denk dat het slim is om altijd in je achterhoofd te houden dat Scorito de prijzen toekent o.b.v. "harde" recente prestaties. Gemiddeld genomen is het dus bijna altijd slimmer om niet de teams/spelers te nemen die recent overperformed hebben, omdat die overperformance leidt tot overwaardering en dan ga je gemiddeld genomen op je bek.. In dat geval kun je idd beter team 4 links laten liggen en voor spelers van team 5 en 6 gaan...

Pietje Precies

Deels heb je zeker gelijk, anderzijds was Labyad bijvoorbeeld nog wel een pareltje. Dus niet per se links laten liggen, maar in ieder geval erg kritisch bekijken. Ik had helaas ook Dumic en Dessers.

Tot nu toe een heerlijk begin van de midweekse speelronde! Naast het mooie nieuws vandaag over v Ginkel zijn ook behoorlijk veel luitjes voor een overwinning van H'veen gegaan. Daarnaast Namli een goal :)

Hopelijk wordt het nog even 2-1 (dan weliswaar geen clean sheet punten, maar die +64 correct score tikt harder aan)!

Starlynk

3-2 met een goal en assist van Dumfries.. goal en assist voor Namli.. 2 assists van Mokhtar.. Ik was bang dat ik aan alle kanten voorbij gelopen zou worden, maar dat valt reuze mee.. Idd opvallend veel mensen die voor een overwinning voor Heerenveen gingen..

Zie trouwens bij Match Duel dat nummer 2 t/m 10 algemeen ook op een zakdoek staan op het moment.. #1 staat er nog iets voor en #11 staat op een geruststellende achterstand. Zou mooi zijn als we daar nog wat richting de top zouden kunnen schuiven Pietje!

EDIT: bedenk me nu alleen dat ik daar Van Ginkel bij de topscorers heb laten staan... ahhhhh :p

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, zeker!

Ik heb daar heel kort 1e gestaan, maar vooral 3e / 4e. Laatste rondes wat minder gepresteerd en iets gezakt, maar dat gold gelukkig ook voor de anderen. Huidige top-4 staat ook al erg lang in de top-6. Is daaronder allemaal ontzettend in elkaar geschoven!

Ik dacht er gelukkig last minute nog aan om v Ginkel te vervangen voor Ziyech.

Charlie33

Best irritant dat je na aanschaffen van een jaarpas van Scorito aan een abonnement vastzit. Als je niet tijdig opzegt, betaal je twee euro per maand.

Ab Normaal

Hier Dumfries op de tribune en Reza op de bank....

Ceramiche Ariostea

Geluk bij een ongeluk voor mij. Dumfries stond noodgedwongen in de basis na de schorsing van de Ligt.

Starlynk

Elk nadeel heb zijn voordeel :p

Starlynk

Matavz 4 duels geschorst lees ik.. Hoop dat niemand hier hem gekozen heeft!

BarryE1

Die schorsing hing al boven zijn hoofd, mocht je hem hebben gekozen dan is het eigen schuld ;-)

Pietje Precies

Prima ronde Starlynk! Gisteren stonden de nummers 2 t/m 5 zelfs even binnen 6 punten van elkaar!

Met Topcoach ook weer een heerlijke ronde voor mij. Ik weet de vrije val voorlopig te voorkomen en ben juist weer flink gestegen (naar plek 163 inmiddels). Jammer dat juist Ajax en Vitesse niet de 0 wisten te houden.

Crashtester

Ik heb toch weer een beetje uit kunnen lopen op Starlynk en de meeste andere naaste achtervolgers. :D

Al kan dit weekend wel echt een probleem gaan worden, met inmiddels 5 niet-fitte spelers...

Marsthinaikos

Ik ben ook weer wat gestegen, nu op plek 268.

Starlynk

Bij Match Duel een prima rondje idd en gestegen naar plek 6.. concurrentie bij plek 6 t/m 10 een tikje uitgedeeld.. Hopelijk kan ik de aansluiting bij de top 5 nog vinden, maar die steken er eigenlijk het hele seizoen al iets bovenuit, dus wordt lastig.. Jouw rondje was zelfs nog beter Pietje ;)

Topcoach een wat minder rondje met het 1-0 verlies van Vitesse.. geel voor Mount en Veltman.. 2 tegengoals voor Ajax.. Verkeerde captain gekozen.. en Jörgensen die tot op heden geen punten scoort (en de hete adem van Van Persie in zijn nek voelt) terwijl de usual suspects van andere teams (Berghuis, Lozano, Van de Beek, Huntelaar, Tagliafico, Bizot, Zoet) wel gewoon lekker hun puntjes meepakken.. Komt nog bij de lichte blessures van Til en Ouwejan.. Hopelijk valt dat mee en kunnen ze gewoon spelen van het weekend anders wordt het een lastig verhaal.. Maar goed, al met al blijven staan op plekje 6 dus kan niet klagen.. 6e bij zowel Topcoach als Match Duel is toch een leuke prestatie voor mijn debuut bij de voetbalspellen! :D

Voor jou zeker een mooie ronde Frank! Je hebt nu toch een hele mooie voorsprong op de rest van het veld en dat met een geblesseerde Van Ginkel en Idrissi!

Thijmen1411

Het was voor mij een goede ronde totdat Ajax speelde, waarbij de usuals (Ziyech, Huntelaar en Van de Beek) weer scoorden en Neres niks. Daarna speelde ook Malacia niet en dat zorgde weer voor een daling van zo'n 26 plekken naar plek 165. Zie het somber in voor de rest van dit seizoen...

Ceramiche Ariostea

Mijn ronde was niet slecht met 1236 punten schade denk ik beperkt gehouden met het verlies van Marco van Ginkel , de Ligt en een misser met de wedstrijd van de week deze speelronde. Tevens een hele foute keuze gemaakt door Bergwijn in de basis op te stellen ipv Huntelaar. Blijven staan op plaats 47. Gelukkig is de Ligt dit weekend weer terug en hopelijk sluit van Ginkel ook weer aan. Idrissi zet ik voor alle zekerheid toch maar gewoon op de tribune nog dit weekend.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Til geblesseerd, Jakubiak op de bank.. dat wordt een 4-3-3 dit weekend ;)

Pietje Precies

Ja, balen. Ik wilde eigenlijk met Jakubiak op de bank. Nu ook maar 4-3-3.

Starlynk

Ja behoorlijk balen.. Was een mooi wedstrijdje voor Jakubiak om zijn minuten te maken en met Sandler/Kashia heb ik 2 verdedigers van underdogs dit weekend dus dat is ook niet ideaal voor een 4--3-3, maar het is helaas niet anders.. Hopelijk is Til er volgende week weer gewoon bij!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Poh wat is Ajax frustrerend bezig. Midweeks wel lekkere punten voor Ziyech en Huntelaar, maar nu al de 3e mogelijke clean sheet weggegeven. Wordt een beroerde ronde zo.

Starlynk

Heb ook weer een paar drama keuzes gemaakt :p Ik geloof ook dat als ik gewoon mijn team uit de eerste seizoenshelft had gehouden dat ik nu meer punten had gehad dan met het nieuwe team :D

Ceramiche Ariostea

Dat was al met al toch nog een prima weekend gestegen van 47 naar 26. Wederom zonder van Ginkel en dan nog een misser gemaakt door van Amersfoort als vervanger voor van Ginkel aan te wijzen. Helaas bleek de voorlopige opstelling via het AD niet te kloppen en speelde Thorsby. Stomme fout van mijzelf die ik had kunnen voorkomen door mijn spelsysteem aan te passen en voor de zekerheid te kiezen. Gelukkig heeft Bergwijn ipv Berghuis mij dit weekend gered en ook Svensson/Bizot waren toch wederom fijne punten.

Starlynk

Til vandaag op de training weer afgehaakt.. Durf het niet aan om 3-4-3 te spelen met Til op de bank, dus maar weer een 4-3-3 op de mat leggen en hopen dat Ajax niet 4x scoort tegen Zwolle ;)

Starlynk

Bah.. kan halverwege wedstrijd 2 al wel weer een mooie rondescore vergeten.. Kashia die geblesseerd uitvalt en Excelsior dat tegen de verhouding op slag van rust gelijk maakt... Zonde :(

1 2 ... 35 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.