Scorito-algemeen

1 2 ... 352 ... 606 607
Punchbox

Ik heb mijn team wel redelijk staan nu. De grootste twijfel zit nog wel bij Koopmeiners die ik er nu niet in heb staan maar eigenlijk wel wil. Alleen die polsblessure die hij heeft houdt me hiervan tegen, aangezien hij straks zomaar een paar weken er uit kan liggen en dan is het een dure gok voor 4,5 miljoen. Hopen dat daar wellicht deze week nog wat nieuws over naar buiten komt.

Verder vind ik de nieuwe aankoop Abraham bij Groningen voor 1 miljoen ook wellicht wel een gokje waard. Wordt omgeschreven als een toptalent en staat erin als middenvelder terwijl hij volgens mij meer een aanvaller is. Kan daarmee toch een mooi pareltje zijn. De vraag is alleen in hoeverre hij moet wennen aan Nederland en de Nederlandse competitie en daarbij hoeveel minuten hij dus daadwerkelijk zal gaan maken.

user27310

Bij mij gaat Koopmeiners vooralsnog wel gewoon mee. Ik heb m elk jaar en levert me een sloot aan punten op. Uiteraard hou ik zijn polsblessure wel nog in de gaten deze week maar verwacht dat het meevalt.

Afgelopen weken een paar keer 4-3-3 opstelling gespeeld ipv 3-4-3 en twijfel nu of dat n handige optie is (vooral door t vele doorrouleren en coronapatienten).

De overweging waar ik nog niet uitkom is de volgende;
Kaib, basis (verwacht ik) van club dat regelmatig 0 kan houden (5x al. Waarvan laatste 2 wedstrijden)
&
Dekker, 500.000 opvulling van vvv die indien fit wel wat minuutjes zal maken en ik indien echt geen andere opties heb kan opstellen.

Of

Cox, basis en kans op individuele punten dmv assists en doelpunten maar weinig kansen op 0 houden. (Pas 1x dit seizoen)
En
Araujo, basisspeler die al 4 doelpunten heeft gemaakt en daardoor vaker opstelbaar dan dekker evt maar ook onzeker door de lage kans op 0 houden (2x dit seizoen)

Iemand iets zinnigs wat me kan helpen?

Treenert

'@Roy: Blaswich was geblesseerd en keepte alleen de laatste 10 wedstrijden.
In die 10 wedstrijden hield hij 5x de nul, pakte Heracles 17 van de 25 punten met een doelsaldo van +3 in tegenstelling tot de -7 die ze op de ranglijst hebben.

@Punchbox: Nou heb ik wel een voordeeltje want ik heb Abraham al gezien ;)
Maar zonder gekheid; ik ben ik nog niet erg onder de indruk van de youtube 'skills'-beelden.

@Jiri11: de 2e optie levert, zonder blessuregeval(len), gegarandeerd meer speelminuten op!! Nu zal Kaib ws wel een zekerheidje worden maar 2 van deze keuzes op 5 verdedigers is wel wat mager niet?

Laatst gewijzigd
Peli

'@Jiri11
Jij bespaart wel heel erg op je verdediging. Zelf heb ik een speler van 2.0M als goedkoopste verdediger.

JesperRenrad

Zit vooral de dubben of ik risico wil nemen. Denk aan een Alvarez, Abraham, of Mauro Junior, als ze (blijven) spelen zijn het veel punten voor weinig geld... Mensen die dit aandurven?

danusz1986

Zit alleen nog met een dillema. Keeper Utrecht + Itakura + Tananne of Blaswich + Geertruida of Flemming. Ik neig meer naar optie 2 al kan ik Tannane echt niet inschatten. Ik ga vanmiddag eens kijken naar het toekomstige speelschema.

Hay

'@ DANUSZ1986, je kunt naar het toekomstig schema kijken maar wellicht is het handiger terug te kijken naar de laatste drie speelrondes :-)
Ik zou voor optie gaan, bij Utrecht heb je toch altijd wat onzekerheid over de keeper.

TourdeRobin

In principe is alleen het laatste plekje in mijn selectie nog vacant: Burgzorg of Misidjan?

Hay

'@ DANUSZ1986 ik zou voor optie 2 gaan

Peli

'@Danusz
Optie 2 zal naar mijn mening aan het eind van rit de meeste punten opleveren.

@TourdeRobin
Afhankelijk van of je al meerdere spelers hebt van Heracles of PEC?

Kaassoufflé

Waarom niet Klaassen en Gravenberch? Kunnen allebei veel punten opleveren en Koopmeijners is toch een risico met zijn pols

Jori

Hier iig 1 zekerheidje: 4x Ajax. Had er zelfs wel 5 of 6 gedaan als het kon :p
tenminste 2x PSV, lijkt nog wel 3x te kunnen worden, maar op dit moment onwaarschijnlijk.
Vitesse ook nog wel 2x, Feyenoord 1x.

Maar vooral de opties eromheen zijn de echte uitdaging. Utrecht is lang niet zo constant qua resultaten en opstelling, dat het toch een pittige is. Qua xRank hadden ze gewoon na de top 4 moeten komen, nu staan ze 8e. Voorin wisselt het echt te veel, waardoor spelers met een hoge xG toch al wel flinke kans op de bank hebben. Zonde, want duur zijn ze niet. Middenveld is ook wel een dingetje daar wat zo snel verandert.

AZ vind ik alle spelers toch wel erg duur of te onscherp in de afronding (Gudmundsson). Als die gewoon beetje normaler zijn xG haalt... Sugawara speelt nog in de gedachten, gezien Svensson in verband wordt gebracht met Feyenoord en je weet hoe AZ dealt met mensen die dreigen naar Feyenoord te gaan :p Koopmeiners is wel duur voor een controleur en zit zelf ook al fors boven zijn xG. Probleem is dan wel als je hem niet neemt, je je middenveld grotendeels inricht met subtoppers. En zijn onderliggende data is dan wel niet zo hoog als zijn doelpunten, nog steeds ligt het hoger dan bijv. Klaassen. En Dani de Wit traint pas net weer buiten, maar nog niet in groepsverband geloof ik.

arjenzvob

'@Jori: zeg dan gewoon expected (of verwachte) ranking of expected (verwachte) goals, ipv zo interessant doen met je xR en xG. Maar goed, je weet hoe ik over je denk....

Ik vind dit altijd zo leuk, dat puzzelen en nadenken. Leuk om jullie overwegingen te lezen! Zelf ga ik sowieso voor 4x Ajax. Allemaal dure namen, maar er zijn genoeg spelers met een lagere prijs die je kunt nemen en toch een acceptabel team samenstellen.
PSV alleen Max, en wellicht Teze (wordt hier weinig genoemd) maar meer ook echt niet. Dat rouleren van PSV is zwaar irritant, zoals ook door velen opgemerkt.

Peli

'@Jori
Dan ben ik heel benieuwd wie je van PSV hebt (als 2e speler naast Max).
Verder ben ik het met je eens dat zowel Utrecht als AZ maar weinig echte "toppers" heeft. En dat er bij Utrecht, op de backs na, nogal eens verschuivingen binnen het basisteam zijn.
Vd Streek en Karlsson lijken mij echter de uitzonderingen van deze 2 ploegen (en de al vaker genoemde Koopmeiners).

Zit zelf met de keuze Midtsjo vs Rosario in mijn maag.
Rosario komt qua punten net iets beter uit de strijd t.o.v. Midtsjo.
Dus zou je zeggen, kies hem. Maar mijn onderbuikgevoel zegt (naast: "Klote dat je maar 2,5M budget over hebt voor die laatste middenvelder" ) Midtsjo.

Laatst gewijzigd
Platje

Max is inderdaad de enige zekerheid van PSV met zijn vrije trappen en corners, soms een penalty al weet ik niet of ze blijven switchen.. in dat opzicht kan Dumfries nog interessant zijn, die heeft wel ondermaats gepresteerd tot nu toe (of komt dat door de komst van Max/het andere systeem dat ze spelen?)
Daarnaast blijft Malen natuurlijk wel iemand die zijn goals gaat meepakken, ook als pinch hittter. Het probleem daar zit hem in zijn prijs tot de overige keuzes zoals bijv. Tadic, Haller, de Griek van VVV, Berghuis een half miljoentje goedkoper en nog vele anderen die er net onder zitten

hartstikkebedankt

Wat is jullie beweegreden om per se veel Ajacieden te willen? Veel spelers hebben over 20 wedstrijden niet bewezen meer punten te halen dan spelers van kleinere clubs, die vaak goedkoper geprijsd zijn. Ajax heeft bovendien een heel brede selectie waardoor de onvoorspelbare wedstrijdjes rust rondom bijvoorbeeld Europees voetbal voor mij ook wel meespelen.

Jori

'@Arjen: In plaats van zuur af te geven en te weten hoe ik zou denken, zou je ook een keer wat normaler kunnen reageren. Ik had dat inderdaad kunnen typen, maar allemaal puzzel fanatici komen hier toch al wel wat langer en anders kunnen ze het ook nog vragen of 1 van Pietje's mooie uiteenzettingen van eerder lezen. Ik typ het enkel omdat het korter is en voor de meesten dus geen extra ongemak. Maar maak er uiteraard maar weer iets van dat het om mij draait, prima ;)

@Roy: Volgens mij precies degene waardoor jij (uiteindelijk) je kratje pils verliest :p
Vd Streek volledig eens, Karlsson vind ik toch al prijzig voor een 3 miljoen buitenspeler van AZ, die vanwege zijn transfer nooit een pauze heeft gehad vanwege de Zweedse competitie (https://www.transfermarkt.com/jesper-karlsson/leistungsdatendetails/spieler/367992/ en https://www.transfermarkt.com/jesper-karlsson/leistungsdatendetails/spieler/367992/plus/1/saison/2020/wettbewerb/NL1/verein/1090 is zijn seizoen tot nog toe). Maar wel idd bijzonder begenadigde speler, met ook aardig rendement. Middenvelders van 2.5 miljoen zijn idd lastig, zeker nu Kökcu geblesseerd is en je geen idee hebt of die straks bijv. nog de plek van Diemers zou krijgen als hij fit is. Zelf vind ik Bero ook nog niet zo onaantrekkelijk. Mooie ploeg om bij te zitten, redelijke statistieken en stuk dominanter aanwezig in het spel dan Rosario. Blijft die überhaupt staan als Van Ginkel weer fit is? Midtsjö is zo'n speler die het team een stuk sterker maakt, maar vaak meer een man is die de aanval opzet ipv iemand die het laatste of het een-na-laatste zetje geeft

Om trouwens nog terug in te haken op de ajax-middenveld kwestie: Beoogde middenveld (volgens voetbalvolgers en ook media die claimen bronnen bij Ajax te hebben) is idd Klaassen-Kudus-Gravenberch. Maar Kudus heeft zo'n zelfde soort blessure als Neres vorig jaar had. En heb het idee dat het of een hele lastige blessure is om in te schatten of dat de ajax medische staf er gewoon wat meer moeite mee heeft. Maar het herstel is dus zeker zeer schimmig. Neres was toen ook de verwachting dat hij 2e seizoenshelft weer zou mee kunnen doen, heeft er toen een jaar uitgelegen. Probleem alleen is als je verdediger op de bank komt (stel je neemt bijv. Alvarez), het bijzonder lastig schuiven is qua formatie. Dan ben je eigenlijk al verplicht 3-4-3 te spelen. Een aanvaller zit standaard op de tribune, dus dat belemmert je niet. En een middenvelder die op de bank komt, zorgt eigenlijk enkel dat je geen 3-5-2 meer kan spelen.

@HB: omdat Ten Hag op bepaalde posities niet of nauwelijks doorwisselt. Ajax hoort ook minste tegendoelpunten te krijgen, wat altijd een prettige boost is. Daarnaast is de competitie (vooral de directe plaatsing Cl) te belangrijk om licht op te vatten en daarom zie je eigenlijk wel een vaste kern altijd zijn opwachting maken.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Jori Ik snap wat je bedoelt, alleen blijkt bij die spelers uit hun punten niet steeds dat ze hun vaak hogere prijs helemaal gerechtvaardigd zijn. Ik vind 20 wedstrijden daarin best een graadmeter. Als 1 voorbeeld neem ik even Blind voor 4M tegenover een aantal andere verdedigers.

Jori

'@HB: Ja, nee, misschien :p
Blind is idd zo'n concreet voorbeeld. Maar als je nagaat hoe vaak Blind de 0 houdt vs zijn concurrenten, dan verwacht ik dat het in de 2e seizoenshelft nog wel een stukje meer richting Blind zal schuiven. Hij doet het ietsje minder dan bijv. Dasa, ik verwacht dat Blind het beter gaat doen, maar zeker ben ik er ook dus niet van. Daarnaast heeft Dasa wel meer resultaat uit zijn mindere onderlingen statistieken gehaald. En dan nog de verwachting of Vitesse dit niveau kan volhouden tot het eind van het seizoen of juist beter of midner gaat en datzelfde voor Ajax. Bij Vitesse heb ik het gevoel dat dit echt de max is en dat het ws nog wel minder wordt, terwijl je bij Ajax wel beetje het gevoel hebt dat er nog meer in zit.

user27310

'@Roy Pellikaan
Ja ik vind vaak dat dure verdedigers in verhouding niet veel meer punten opleveren. Als je kijkt naar de top 10 van spelers die punten opleveren zie je dan ook maar 1 verdediger (waarvan ik verwacht dat 95% hem in zn selectie heeft).
Daarom kies ik er voor om vooral te investeren in aanvallers (6 uit top 10) en dat pakte eerste seizoenshelft ook vrij redelijk uit.

Maaarrrr
Ondertussen zijn we 6u verder en vind ik mn eigen voorgestelde dilemma alweer onzin en zitten er alweer hele andere dingen in mn hoofd haha.
Wat ben ik toch onzeker 😅

puntenjager

Ik heb vooral voor veel wisselmogelijkheden gekozen. Omdat je meer keus hebt is de kans helaas wel groter dat je een foute maakt. De eerstvolgende speelronde kom ik namelijk al met een dilemma, omdat de meeste teams tegen elkaar spelen. Ach, het is niet anders. Ik ben er voorlopig tevreden mee.

2x Ajax
2x PSV
1x Feyenoord
4x VVV
1x Groningen
1x AZ
1x Vitesse
1x Heracles
2x Utrecht
1x Heerenveen
1x Sparta
1x Fortuna

Peli

'@Jori
Mijn kratje bier blijft gewoon in mijn eigen koelkast hoor. Het blijft bij Midtsjo (en dus nog altijd maar 1 PSV-er) 😉
Verder heb ik Tannane al op mijn middenveld en dus valt Bero daardoor af.
En Kökcü hoeven we denk niet al teveel van te verwachten dit seizoen, aangezien Dickie ALTIJD met Fer, Toornstra en Diemers start op het middenveld.

@HB
Om die reden heb ik ook geen Ajax verdediger (wel Ajax keeper).

@Jiri11
Haha. Herkenbaar hoor, dat geschuif met spelers in je hoofd.
Elke deadline weer 😅
In de verdediging heb ik overigens gekozen voor "die ene PSV-er", aangevuld met 1x 3.0M + 2x 2.5M + 1x 2.0M

Momenteel heb ik:
3x Ajax
1x PSV
1x Feyenoord
2x Vitesse
2x AZ
2x FC Utrecht
1x FC Groningen
2x Heracles
2x VVV
1x Fortuna
1x Willem II

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

'@arjen
Ik had geen idee wat xG of x nog wat betekende, maar dat boeit niet.
Jij weet het wel en gaat even interessant lopen doen met een uitleg/vertaling en je je er nog over opwinden ook.
Humor

De Condor van Echt

'@Jori, @Roy en @Pim: bedankt voor het delen van informatie rond het Ajax middenveld! Daarstraks had ik ook nog wat huiswerk gedaan, en vond op AD, Parool en VI iets dergelijks.

Over dat budget voor verdedigers (V). In de eerste seizoenshelft had ik ook redelijk wat budget aan V besteed. Ik had Max, Blind, Schuurs, Warmerdam en Bochniewicz. Maar de punten die ze haalden vielen nogal tegen, behalve Max (en Blind was redelijk). Maar de 0 wordt niet vaak gehouden, teamresultaten wegen niet superzwaar en er zijn ook goedkopere V’s met een leuk aantal xA. Daarom had ik juist bedacht om meer geld in A en M te steken; de punten verdien je met goals en assists. (Het punt dat een aantal anderen maakten.)

Waarom dan niet met “weggooiers” werken, als tribuneklanten? Mwah. Het was richting winterstop enorm hangen/wurgen waardoor ik mijn weggooiers moest inzetten. Dus daarom wil ik nu alleen maar een weggooier in de M linie. Maar V5 en A5 moeten ook scorito-gewijs redelijke spelers zijn. Gevolg (bij mij althans) is dat ik niet 4/5 dure V’s kan nemen, maar inzet op 3 dure + 2 jongens van 1,5 - 2 mln. Het is wel zo dat je in de praktijk vaker V5 dan A5 zult gebruiken, maar de puntenpakkers zitten volgens mij toch echt bij de A’s. En in de rondes dat Ajax/PSV rust geeft aan hun toppers, wil ik de optie hebben om te scoren met A4/A5.

Maar het zijn niet de minsten op dit forum die dure V’s nemen, dus mijn vraag is waar de fout in mijn redenering zit?

Laatst gewijzigd
mart1202

'@Condor Als je kijkt naar de top 20 (meest behaalde punten) worden inderdaad de meeste punten behaald door aanvallers. Echter, staan er maar 3 middenvelder in de top 20 (5 verdedigers).

1 2 ... 352 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.