Scorito-algemeen

1 2 ... 353 ... 606 607
De Condor van Echt

'@mart: terecht punt. Maar doorgaans zal ik met meer M dan V spelen (3-4-3), waardoor ik hoop/verwacht per wedstrijd meer punten te halen met de middenvelders.

Peli

'@Condor
Je beredenering is prima. Alleen zijn er anderen die er een andere werkwijze op nahouden. Valt voor allebei wel wat te zeggen namelijk.
En jij neemt een 500K op het middenveld.
Ik ook, maar kan het niet bepaald een "weggooier" noemen, vooralsnog πŸ˜πŸ‘πŸ»

Zelf heb ik mijn selectie nu zo samengesteld dat ik moeiteloos tussen alle verschillende speelstijlen kan switchen. Mede door A. het niet hebben van twijfelachtig/goedkope verdedigers.
En B. omdat ik op alle 18 plekken spelers heb staan die (redelijk gegarandeerd) basisspeler zijn bij hun clubs.

Ab Normaal

Hier het laatste dilemma tussen Klaassen en Midtsjo of Koopmeiners en Vloet.
Die laatste staat al 4 wedstrijden droog, Koopmeiners al veel over gezegd met zijn hand. Midstjo degelijk maar weinig eigen punten en Klaassen heeft een slechte periode gehad.
Als ik van Willem Janssen Dumic maak kan ik Klaassen en Vloet doen, maar ja, dan zit ik met Dumis die net zo goed over 3 wedstrijden weer op de bank kan zitten.

Ab Normaal

Of ik maak van Haller Anthony en dan kan ik van Midtsjo Koopmeiners maken.
Dilemma's, dilemma's.

Peli

Dat iedereen zich zo blind staart op Vloet. Die heb ik geen seconde overwogen.

La Primavera

'@Roy Heracles begint steeds beter te lopen en houdt redelijk vaak de 0. Resulteert ook al in bijna 1500 punten voor Vloet. Voor 3 miljoen is dat toch gewoon een enorm aantal? Waar staren we ons precies blind op?

Peli

'@La Primavera
Op een speler die een prima 1e seizoenshelft heeft gedraaid. En dat mogelijk de 2e seizoenhelft door gaat trekken. Maar daar vooralsnog nog maar weinig tekenen van laat zien.
Plus...als ik een relatief groot deel van de reageerders op het Heracles-forum mag geloven, is hij bij de supporters geen besliste basisspeler meer, gezien de concurrentie op zijn positie.
Omdat Wormuth toch waarde aan hem hecht stelt hij 'm regelmatig als hangende spits op. Maar ook op die positie wordt/is het dringen bij Heracles.

Dus nee, Vloet is geen optie voor mij.
Maar..... scoort hij weer een enorm aantal punten de resterende 14 potjes, dan zat ik er volledig naast en zal ik dat ruiterlijk toegeven 😁

Treenert

[Quote]Daarom kies ik er voor om vooral te investeren in aanvallers (6 uit top 10) en dat pakte eerste seizoenshelft ook vrij redelijk uit.[/quote] Ja, dat is niet eerlijk, ik mag er maar 5.

De verdeling van budget verdediging/middenveld/aanval moet je niet alleen baseren op het absolute aantal punten van een speler. Dat kan nl. niet met een budgetspel. Handig hierbij is om de punten per mln. van alle spelers te weten waardoor je automatisch tot andere afwegingen komt.

Ander slimmigheidje is wat Jori doet; 4 Ajacieden opnemen, iedere overwinning van Ajax is al 72 punten x 16 tot dusver = 1152 punten. Je moet het dan wel aandurven i.v.m. eventueel rouleren. Met Onana, Blind, Gravenberch, Klaassen en Haller loop je denk ik niet zoveel risico.

Idrissi 3 mln, dan snap je je eigen spel toch niet helemaal, gemiste kans van Scorito.
Sven van Beek daarentegen is wel een koopje, die gaat wel spelen als carpooler van Petrovic.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Vloet voor 3 miljoen die de laatste wedstrijden spits speelt als middenvelder zijnde en daarbij ook nog eens de pingels neemt is volgens mij toch wel een behoorlijk serieuze optie :p

En over Machach hoeven we toch niet heel geheimzinnig meer te doen lijkt me.

Peli

Hij heeft er ook al lekker veel in liggen, die 4 potjes dat hij in de spits stond 😜

Edit: Nee. Machach komt in 95% van de teams. Dus daar hoeven we totaal niet meer geheimzinnig over te doen.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Roy: Lekker, maar voelt voor mij toch niet goed aan om zo'n speler voor zo'n bedrag weg te laten, zeker als die dus net weer lekker begint te gaan. Is 2x vitesse middenvelder dan teveel? Ze spelen wel leuk, tegen topploegen moet je nog steeds ze makkelijk kunnen tribuneren (andere betekenis dan het woord, maar weet zo niet snel een ander werkwoord voor op de tribune zetten :p) en je hebt nog steeds 4 andere middenvelders. Wel zo dat inclusief Vitesse verdediger, je dan wel altijd minimaal 1 op de bank moet hebben. Maar vind het zelf niet al te erg om bijv. Tannane dan op de bank te hebben tegen Ajax, PSV, Feyenoord of AZ.

Vloet is een lastige. Scoorde meer dan je mocht verwachten, maar Heracles zelf draaide stroef. Nu speelt Vloet in de spits, neemt hij de penalties, draait Heracles wel aardig en had hij al hele leuke eerste seizoenshelft statistieken (goals, maar ook de xG en xA). Denk dat er weinig middenvelders zijn die zo'n mooi lijstje kunnen presenteren.

@Condor: Normaliter houdt een topclub vaker de 0 en heb je wel altijd die ene seizoensverrassing waar je op kunt bouwen, maar vooraf niet direct je vol voor durft te kiezen. In dit geval bijv. Vitesse, vorig seizoen was het juist AZ.
Zonder die verrassing, zie je dat enkel verdedigers van topclubs daar staan. Als je dan ook nog verdedigers van topclubs pakt die iets extra brengen, is dat helemaal mooi meegenomen. Max is daarin wel extreem, maar ook andere spelers van topclubs zijn lang niet slecht, al hadden ze statistisch gezien een beetje pech. Daarnaast kan je minder variΓ«ren met je verdedigers, dus moet het merendeel eigenlijk wel minstens 80% opstelbaar zijn. Wel wordt er dit seizoen meer dan ooit gerouleerd bij topclubs (en corona gevallen ed.), wat ook wel een sterk nivellerend effect heeft

Over weggooiers ben ik het eens, maar met beetje geluk kan je wel spelers vinden voor een klein bedrag die je niet wenst op te stellen. 500k middenvelders zijn er iig 2 die ik zo weet, Azzaoui als aanvaller voor 750k was ook al aangehaald en voor 1 miljoen en 1.25 miljoen is er nog wel veel meer.

@Treenert: Tadic en "Edgar Taglis" lijken me ook weinig risicovol.

Peli

'@Jori
Ja, ik vind 2 middenvelders van Vitesse in mijn team wel teveel ja. Maar dat is mijn mening/afweging. Dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

'@arjenzvob doe eens normaal tegen Jori man.

Laatst gewijzigd
Platje

'@arjen dat had je inderdaad anders kunnen verwoorden, nu lok je weer een reactie uit.. en je laatste zin slaat nergens op, we zitten op een leuk forum en dan hoef je niet te benadrukken hoe je over iemand denkt

@wielerliefhebber je hebt je reactie richting arjen al anders verwoord dus ook mijn reactie aangepast

Laatst gewijzigd
danusz1986

Denken jullie dat er aan het eind van het een groter verschil gaat zijn tussen Klaassen en Gravenberch. Dat hangt helemaal van Kudus af denk ik. Denk dat ze alletwee wel veel gaan spelen.

raymankapeens

Eens @platje, weggehaald, wilde hem alleen even een spiegel voorhouden dat zijn gedrag bij anderen in het verleden weleens geleid heeft tot nare bijnamen

Platje

Thanks! ik ken het verleden inderdaad en snap ook niet waarom hij het zelf ook weer onnodig op de man speelt.. hopelijk is dit inderdaad de spreekwoordelijke spiegel die hem er over na laat denken en het in de toekomst anders doet/verwoord

@danusz ik verwacht dat Klaassen een beetje uit zijn dip aan het geraken is, voetballend vond ik hem nog steeds matig voor zijn doen maar de goals die hij heeft gemaakt zullen hem weer een boost geven (puur gevoel)
Van Gravenberch verwacht ik niet meer dan hij tot nu toe heeft laten zien, zal niet vaak scoren met af en toe een assist
Of Klaassen de 1.5m verschil waard is hangt af van de rest van je selectie en je gevoel of Klaassen het daadwerkelijk beter gaat doen. Er zullen er genoeg zijn die een andere verwachting hebben dan ik (ik zit er ook vaak genoeg naast, Treenert kan dit beamen πŸ˜„)

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Platje

Zonder Klaassen en met Gravenberch heb ik veel meer keuzes.

Met Gravenberch kan ik Veerman en Tannane nemen en ook betere 1e keeper nemen. Met Klaassen moet ik weer schuiven met mijn middenveld en keepers (Blaswich ipv Pasveer). Heb 5 plekken voor Veerman/Tannane/Koopmeiners/Gravenberch/ Klaassen/Flemming en Vloet.

arjenzvob

Jullie hebben gelijk. Excuus voor mijn reactie. Ik slik regelmatig mijn woorden in, maar heb me deze keer weer toch laten verleiden.

kevinraar

dit word mij definitife team

. Haller
Aanvaller / AJA
€ 6.000.000
meer informatie

A
D. Malen
Aanvaller / PSV
€ 5.500.000
meer informatie

A
Q. Menig
Aanvaller / TWE
€ 2.000.000
meer informatie

A
G. Giakoumakis
Aanvaller / VVV
€ 3.000.000
meer informatie

A
R. Ghoochannejhad
Aanvaller / PEC
€ 1.250.000
meer informatie

Kies 2 Keepers
K
A. Onana
Keeper / AJA
€ 4.000.000
meer informatie

K
Y. van Osch
Keeper / FOR
€ 1.250.000
meer informatie

Kies 5 Verdedigers
V
L. Geertruida
Verdediger / FEY
€ 3.000.000
meer informatie

V
G. Gudmundsson
Verdediger / GRO
€ 2.500.000
meer informatie

V
P. Max
Verdediger / PSV
€ 5.000.000
meer informatie

V
R. Bazoer
Verdediger / VIT
€ 2.500.000
meer informatie

V
G. Cox
Verdediger / FOR
€ 1.500.000
meer informatie

Kies 6 Middenvelders
M
D. Klaassen
Middenvelder / AJA
€ 5.000.000
meer informatie

M
Mauro JΓΊnior
Middenvelder / PSV
€ 2.500.000
meer informatie

M
S. van de Streek
Middenvelder / UTR
€ 2.500.000
meer informatie

M
L. Schoofs
Middenvelder / HER
€ 1.500.000
meer informatie

M
Z. Machach
Middenvelder / VVV
€ 500.000
meer informatie

M
J. Goossens
Middenvelder / ADO
€ 500.000
meer informatie

danusz1986

Zonder spitsen wordt het een lastig spel Kevin. Tip vul die nog even in en je bent ready)

Peli

Gezien de 2x 500K op het middenveld en de niet overdreven dure verdediging, ben ik idd ook wel enorm benieuwd naar je voorhoede, @Kevin

De Condor van Echt

Zijn voorhoede staat bovenaan volgens mij. Ziet er deftig uit, @kevin! Maar er is daar 1 investering die ik persoonlijk liever zou gebruiken om mijn M of evt V te upgraden.

Laatst gewijzigd
JellevanderLinden

Iemand die iets durft te zeggen over de speelkans van El Hankouri. Hij was de laatste wedstrijden toch lekker op dreef. De laatste wedstrijd waarschijnlijk rust gekregen omdat die vader is geworden. Maar met de nieuwe aankoop er nu bij (die mensen omschrijven als een groot talent). Ben ik er niet helemaal meer gerust op dat hij basisspeler blijft. Iemand die meer afweet van Groningen en de verwachte aanval. Anders een ideale speler voor 1 miljoen om mee te nemen.

Phoenix0000

Iemand die de volledige Ajax voorhoede overweegt?
Gewoon Haller, Tadic en Antony. De andere dure opties Malen en Berghuis en Boadu geven nou niet veel meer perspectief. Daar komt bij dat verdedigers en middenvelders van Ajax een stuk minder aantrekkelijk lijken.

PSV neem je dan de twee verdedigers en wellicht Rosario.
Onana keeper.

1 2 ... 353 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.