Scorito-algemeen

1 2 ... 363 ... 606 607
LekkerManJK

De 18 namen die mij 1,5% moeten laten stijgen voor een bekertje:

Mvogo
Oelschlagel

Max
Malacia
Bazoer
St Jago
Rente

Koopmeiners
Veerman
Tannane
Gravenberch
Flemming
Machach

Haller
Zahavi
Giakoumakis
Menig
Azzoui

Paar gokjes wel. Met name Menig niet helemaal gerust op. Malacia i.p.v. Geertruida puur budget technisch. Duur middenveld + Haller mag wat kosten zo pff.

We gaan het zien! Worden nog leuke rondes zo. Benieuwd naar de pickrates die nu weer te zien zijn.

Imbatido

'@Pim96: Knip-en-plak-foutje haha. Had eerst heel lang Harroui vanwege het mooie programma, uiteindelijk maar Van de Streek genomen. Dus het vertrouwen in hem is beperkt. Puur omdat FC Utrecht een betere ploeg is genomen, maar hij heeft me al vaak teleurgesteld als ik wat van hem verwachtte.

Genomico

KKD:
Veel getwijfeld over Sydney. Gaat z'n 2 miljoen wel waard zijn, maar toch maar wat gespaard bij de verdediging/keepers (geen Cambuur keeper bijv.) om Verheijdt te kunnen nemen.
Bruijn was vooraf nog wel interessant, maar mijn middenveld stond heel snel vast. 5 koopjes (gezien de verwachte punten per miljoen) en El Allouchi vind ik gelijkwaardig aan Bruijn, dus vond ik het niet waard om te upgraden.
Sorensen begon op de bank tegen NAC, maar daar heb ik nog wel veel vertrouwen in.
Luijckx was mijn laatste man in m'n team. Voor 1,5M hem gekozen boven Droste en Absalem die momenteel wat kwakkelend zijn qua ziekte/blessure.
Al met al in elke linie goede opties om te rouleren. Gaat ongetwijfeld nodig zijn met aankomende blessures en schorsingen.

K ALM Woud (1,75)
K NEC Alblas (1,5)
V NEC el Karouani (2)
V TEL Bronkhorst (2)
V GRA Lelieveld (2)
V VOL Murkin (1,75)
V RJC Luijckx (1,5)
M NAC El Allouchi (2)
M HEL Loukili (1,25)
M ALM Koolwijk (1,25)
M HEL Duijvestijn (1,25)
M RJC Pflucke (1)
M ALM Sorensen (1)
A CAM Muhren (3,5)
A ALM Verheijdt (2,75)
A VOL Mulattieri (2,5)
A TEL Plet (1,5)
A GAE van Hoeven (0,5)

Eredivisie:
Team stond eigenlijk vrij snel vast. Totdat vandaag Onana eruit moest en ik mijn laatste verdediger kon upgraden van Bochniewicz (waar ik nog niet echt tevreden over was) naar Gudmundsson. Al is het nog maar afwachten of dat een upgrade is. Blessuregevoelig, en me nog niet heel veel in kunnen verdiepen, maar het leek me een zeer aanvallend ingestelde back waar ik wel vertrouwen in heb. Een tweede verdediger van Vitesse was geen optie en voor de rest zag ik ook niets beters.
Ook hier genoeg opties in elke linie om te kunnen rouleren.

K PSV Mvogo (3,5)
K HER Blaswich (1,75)
V PSV Max (5)
V FEY Geertruida (3)
V VIT Bazoer (2,5)
V GRO Gudmundsson (2,5)
V FOR Cox (1,5)
M HEE J. Veerman (3,5)
M VIT Tannane (3,5)
M HER Vloet (3)
M UTR van de Streek (2,5)
M FOR Flemming (2)
M VVV Machach (0,5)
A AJA Haller (6)
A VVV Giakoumakis (3)
A GRO Strand Larsen (3)
A WIL Wriedt (2)
A HER Burgzorg (1,25)

Jori

Door de Onana gate was het toch wel veel schuiven, zonder nou echt tevreden te geraken, maar dit is hem:

Stekelenburg, Oelschlägel
Max, Tagliafico, Malacia, Bazoer, Lam
Gravenberch, Koopmeiners, Tannane, Vd Streek, De Jong, Machach
Haller, Zahavi, Wriedt, Giakoumakis, Azzaoui.

Onana doping schorsing kan wel verlicht worden naar iets als 6 maand, maar vrijspraak zit er niet in. Daarnaast mag hij nu geen eens meer meetrainen, dat lijkt dus wel klaar voor dit seizoen. Oelschlägel kreeg de voorkeur boven Paes, verwacht niet dat 3 goede wedstrijden gevolgd door 1 mindere direct aanleiding is voor een wissel.

Max en Tagliafico zijn bijzonder offensief. Malacia iets goedkoper dan Geertruida, enkel nog wat ongelukkiger met assists en goals. Bazoer ook niet zo gek en Lam als gokje (neemt penalties zonder Van Duinen en Reza, schoot ook al een vrije bal erin en speelde laatste tijd ook nog op middenveld)

Vloet uiteindelijk geüpgrade met de Onana miljoenen naar Koopmeinders, weet niet of het slim is, maar zag niet direct een andere upgrade of het moest Lam zijn naar Gudmundsson/Warmerdam. De Jong redelijk goed door een super drukke maand zonder ritme gekomen, nu verwacht ik enkel dat het beter zal gaan. Gravenberch beetje goedkope optie. Vd Streek wel logisch. En nog Machach.

Giakoumakis is met 2/3 van zijn goals nog een prima speler en dat lijkt er eigenlijk nog wel in te zitten. Wriedt lijkt ook wel leuke. Haller en Zahavi als toppertjes. Azzaoui als vuller

Pim96

'@Imbatido Heel herkenbaar. Harroui heeft bij mij ook lang erin gestaan. Echter liet van de Streek goede vorm zien afgelopen periode. Hij krijgt dus een kans om zich te bewijzen in mijn sterrenteam.

dionjh

Daar gaan we we weer. De eerste seizoenshelft heeft me plek 2 gebracht. Hopelijk weten onderstaande toppers dat vast te houden. Succes vrinden!

Stekelenburg
Oelschlagel

Max
Geertruida
Hatzidiakos
Gudmundsson
Cox

Klaassen
Koopmeiners
Veerman
Van de Streek
Flemming
Machach

Haller
Giakoumakis
Wriedt
Burgzorg
Buitink

arjenzvob

Gegaan voor:
Mvogo, last minute wissel....
Oelschlagel

Bazoer
Pröpper
Max
Geertruida
Quagliata

Gravenberch
Klaassen
Flemming
Veerman
Van de Streek
Machach

Haller
Giakoumakis
Strand Larsen
Sinisterra
Kharchouch

Paar gokjes dus. Klaassen bijvoorbeeld. Kudus kan roet in het eten gooien qua positie, maar gaat zijn geld waard zijn.
Sinisterra en Kharchouch zijn hopelijk alternatieven die mensen weinig hebben. Je moet ergens het verschil maken. Kharchouch was zo goed in KKD, ondanks zijn blessure kan hij het toch niet kwijt zijn? We gaan het zien.

Nu op 94,3%. Uiteraard hoop ik op een bekertje!

Harderijder

Bij mij:

Stekelenburg
Blaswich

Max
Ter Avest
Cox
Gudmonsson
Bochniwiecz

Klaassen
Vd Streek
Machach
Vloet
Flemming
El Messaoudi

Haller
Giakoumakis
Veerman
Strand Larsen
Burgzorg

Drollema

Stekelenburg
Blaswich

Max
Bazoer
Geertruida
Cox
Bakker

Vloet
Koopmeiners
Flemming
Van de Streek
Gravenberch
Machach

Giakoumakis
Tadic
Strand Larsen
Antony
Gravenberch

De Condor van Echt

Hierbij mijn selectie en overwegingen.

Ik hanteerde vier uitgangspunten:
1
De klappers qua punten haal je niet met de verdedigers, omdat de nul vaak niet gehouden wordt. Daarom neem ik alleen een dure verdediger (3M+) als hij iets extra's heeft, zoals xA, penaltynemer, sterk bovengemiddeld 0, etc. Maar wel allemaal volwaardig, d.w.z. geen weggooiers, en alle van verschillende clubs.*)
2
Niet uitgaan van PSV-aanvallers: die lui hebben me al vele malen punten gekost! (credits @marvinG ) Ik wilde nog wel Gakpo of Madueke overwegen als A4, maar met die blessures gaat hem dat ook niet worden.
3
De aanval moet uit 4 redelijk zware spitsen bestaan, A5 is een weggooier, omdat je die in de praktijk toch alleen op zult stellen i.g.v. nood etc. Maar voor A4 wilde ik wel degelijk wat geld uitgeven, want stel dat je favoriete spits geblesseerd raakt en de tweede vader wordt/in quarantaine moet/vast zit/geschorst wordt enz. enz.
4
Het middenveld vond ik de ideale linie om te spreiden over een aantal clubs, omdat bijna alle teams in de ED aan elkaar gewaagd zijn. Ik neem daar geen dure types, maar middenklassers v van 1,5-3,5 miljoen. Ik wilde in de bandbreedte van 12,5 tot 14,5 mln zitten. Ook hier geen weggooiers. Tegendoelpunten-malussen neem ik op de koop toe.

*) Jullie hebben de afgelopen dagen mijn twijfel gezien: eerst geen al te dure verdediging, totdat ik er opeens Blind ingeklikt had nadat ik mijn eerste selectie naast het programma legde en hiaten (spoken?) meende te zien. Maar toen ik weer wat helderder was en de proef op de som nam na het opnemen van Blind, bleek dat ik in mijn V dan een flinke overkill had, terwijl mijn A erg mager was en dus haaks stond op punt 3. Ik heb toen, zoals @jori suggereerde, "het accent wat verschoven" van V naar A.

K
* Pasveer (Stond er vanaf het begin in. Onana geen moment overwogen. Wel nog even gekeken naar Stekelenburg, maar vind het risico van zijn gevorderde leeftijd wat te groot. Bovendien kon ik geen bevredigende upgrade elders doen.)
* Blaswich

V
Max
Bazoer
Geertruida
Van Hintum
Cox

M
Na heel lang puzzelen en twijfelen geen Teun genomen. Met zijn prijs trekt hij de verhouding in het team erg scheef, tenzij ik op het M of in de A veel concessies zou doen, of minder zou spreiden. Vond ik allemaal geen bewandelbare weg. Verder staat die blessure me niet aan, en zijn die gemiste penalty's ook vervelend. En zoals @treenert opmerkte: als je naar de punten per miljoen kijkt, dan kom je tot een ander type afweging. Daarom gekozen voor spreiding. (Trouwens, volgens mij had @starlynk Teun ook niet voor de winterstop, maar stond hij wel vrolijk 2e! :) )

* Taan
* Gravenberch (erg aantrekkelijk geprijsd voor een Ajacied. Nu maar hopen dat onze bronnen ons niet bedriegen en hij inderdaad niet het veld hoeft te ruimen als Kudus terugkomt!)
* Vd Streek
* Flemming
* Siem de Jong (opvallend zacht geprijsd, lijkt dat hij een basisplek heeft. Eigenlijk de enige basisspeler van Hee op M en A die ik met het oog op hun vorm niet te duur vind. En mocht Hee hun oude vorm weer terugvinden, dan is hij een mooie koop.)
* The Masked Midfielder: Machach :)

A
* Haller (levert bijna elke wedstrijd, en nu hij geen EL speelt zal hij normaal gesproken elke wedstrijd spelen vermoed ik >D )
* Antony. Zal vast wel rouleren als Neres terugkomt, maar levert in potentie zoveel op dat ik voor die prijs geen alternatief zie, en andere A's van zijn kaliber vind ik een stuk minder mooi geprijsd.
* Giakoumakis
* Strand Larsen. Ik wilde graag een onbetwiste CS, en het programma van Gro is relatief goed te doen. Meer zekerheid dan bijv. roulerende Zahavi, die de psv-goals met een hoop anderen moet delen.
* Azzaoui

Ik heb nog getwijfeld over vervangen van Antony voor Zahavi (toch ja!), maar dan verruil ik het ene roulatieprobleem voor het andere. En dan zou ik Stekelenburg onder de lat moeten zetten om 3 Ajax te houden. (Op andere plekken zou een heel onoverzichtelijk wisselcircus ontstaan.) Het aldus vrijgespeelde budget kan ik echter niet bevredigend inzetten - althans, ik zag zo 15 minuten voor tijd niet zo snel hoe.... Ik heb slechte ervaringen opgedaan met last minute wissels :)

Treenert

'@Arjen: je hebt je 1ste geel al te pakken

@Peli: wild gokje idd evenals Kudus. Sta nu op 98,4% en wil omhoog. Vooralsnog helpt Vloet mij met een (goeie!) goal.

Benzardi

'@ Drollema

Waarom mag jij 2x Gravenberch in zetten en ik niet ? ;)

Bernardus

Stekelenburg
Oelschlagel

Max
Bazoer
Geertruida
Abels
Rente

Koopmeinders
Vloet
Tannane
Van de Streek
Machach
Flemming

Tadic
Haller
Giakoumakis
Azzaoui
Buitink

Vloet begint goed iig! Momenteel 98% kijken of we voor 2e keer 99% kunnen halen. Succes allemaal!

arjenzvob

'@Treenert.... geen idee waarom je de moeite neemt dit te benoemen, maar hij zit op de tribune bij me.

Drollema

'@benzardi
Waarschijnlijk vanwege mijn dramatische eerste seizoenshelft ;)

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Welke 3 van deze 4 dames:

Azarenka
Muguruza
Swiatek
Mertens

Voorlopig heb ik Swiatek eruit gelaten maar ik wil ze er terug in.

Het probleem is dat al deze 4 speelsters zo in vorm zijn

Pim96

Mijn laatste team van vandaag. België team:

Bolut
Bossut

Lukaku
Gavory
Bokadi
Delcroix
Biancone

Vanaken
Refaelov
Gerkens
Amallah
Rits
Batzner

Dost
Onuachu
Bruno
Sakala
Schved

Overwogen: El Hadj en Coulibally maar allebei niet zeker van plek. Succes met alle spellen. Ik ga me ondertussen maar eens verdiepen in Australian Open

rev

Hierbij ook me Belgisch selectie.

Wellenreuther
Thoelen

Mata
Bokadi
Seck
Miazga
Walsh

Vormer
Gerkens
Mercier
Kums
Amallah
de Smet

Lang
Dost
Lamkel Ze
Ito
Sakala

Treenert

.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Arjen ms omdat je de enige bent die hem, voor zover hier gemeld, gekozen heeft?
Je zou na tig spellen kunnen weten dat ik er geen specifieke bedoelingen mee heb. Als hij gescoord had, had ik het ook benoemd.

mart1202

Blaswich
Mvogo

Max
Blind
Bazoer
Cox
Ter avest

Tannane
Gravenberch
Veerman
van der Streek
Flemming
Machach

Haller
Giakoumakis (C)
Stengs
Wriedt
Azzaoui

rev

Pflücke maar 21% gekozen voor 1mil, daar gaan we nog veel plezier aan beleven.

larsolthof

Stekelenburg (te goedkoop om te negeren voor een Ajax-keeper)
Blaswich (6 keer de nul in 12 wedstrijden)

Quagliata (zeer scherp geprijs)
Geertruida (vaste basisplaats, vaak bij goals betrokken)
Max (was de eerste die ik opschreef)
Bazoer (2,5 miljoen voor de beste speler van Vitesse)
Gudmundsson (Groningen solide defensie en als back aanvallende inbreng)

Koopmeiners (nog steeds zijn geld waar als penaltynemer van AZ. Verwacht dat AZ zonder Europees voetbal ook minder vaak punten gaat verspelen tegen de kleintjes dan in de eerste seizoenshelft)
Klaassen (gaat hoe dan ook goed zijn voor een sloot punten)
Veerman (beste speler van Heerenveen, neemt alle spelhervattingen)
Machach (uiteraard)
Toornstra (weinig bij goals betrokken geweest eerste seizoenshelft, maar als vaste basisspeler wel een potentiële puntenpakker)
Abraham (gokje, want nooit zien spelen. Maar schijnt een enorm talent te zijn, als middenvelder in spel)

Giakoumakis (3 miljoen voor topscorer Eredivisie kan ik niet laten liggen)
Haller (zonder Europa League zal hij elke wedstrijd wel spelen)
Burgzorg (zeer scherp geprijsd voor belangrijke aanvaller Heracles)
Buitink (zal er wel een paar inschieten, 1,5 miljoen wel waard)
Stengs (voor 2,5 miljoen meteen nemen)

Platje

Gorter de 0, Beukema weer een goal (en de 0) en Pflucke al 2 goals in de rust (was een koopje inderdaad). Hopelijk zet deze trend zich voort de komende weken 🙂

Blaswich de 0 en Vloet een goal is ook een prettig begin!

danusz1986

Haha zat nog te denken aan captain Flucke. Toch uiteindelijk weer eens een keer Muhren gedaan.

1 2 ... 363 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.