Scorito-algemeen

1 2 ... 371 ... 606 607
Fietsbel

Captain Dimitrov vanochtend gewisseld voor Alcaraz.. Zou in de lijn der verwachting zijn dat Alcaraz eraf gaat.

JapieJapo

Gelukkig heeft Pietje Precies al aangegeven dat de 110% van Jori voor De Minaur wellicht te hoog is ;)
Maar het kan nog preciezer!! Als je het statistisch helemaal juist wilt doen dan moet je de kansen plus mogelijk resultaat voor alle 4 de opties uitrekenen. Nemen we de percentages van Pietje (ik ga ervan uit dat die Precies juist zijn) van De Minaur en Ruusuvuori mee in een voorbeeld:

1) Kans dat beide winnen: 0.905*0.675 = 61.1%
2) Kans dat Ruusuvuori wint en De Minaur niet wint: (1-0.905)*0.675 = 6.4%
3) Kans dat De Minaur wint en Ruusuvuori niet wint: 0.905*(1-0.675) = 29.4%
4) Kans dat beide verliezen: (1-0.905)*(1-0.675) = 3.1%

Nemen we nu Ruusuvuori als captain dan levert dat ons op:
61.1% kans op 330 punten (3*90 + 60) + 6.4% kans op 270 punten = 201.6 + 17.28 = 218.88 expected points

Nemen we nu De Minaur als captain dan levert dat ons op:
61.1% kans op 270 punten (90 +3*60) + 29.4% kans op 180 punten = 164.97 + 52.92 = 217.89 expected points

In dit geval liggen de expected points nagenoeg gelijk. Elk ander D'tje met een lagere winstquotering dan die Fin komt er slechter vanaf. Daarbij mag je maar 1 keer kiezen dus ga je voor 60 punten meer met 60% zekerheid of voor 180 punten meer voor 30% zekerheid ;)

Ik had alleen nog Kecmanovic over als Dtje dus de keuze voor De Minaur was zonder deze berekening al snel gemaakt.

Starlynk

'@JapieJapo:

Daarbij mag je maar 1 keer kiezen dus ga je voor 60 punten meer met 60% zekerheid of voor 180 punten meer voor 30% zekerheid ;)

Nou die lijkt me duidelijk hoor! Dan ga ik voor 180 punten met 30% zekerheid :)

Bovendien mis je een stukje in je berekening:

Ruusuvuori captain:
- 61,1% kans op 330 punten = 201.6
- 6,4% kans op 270 punten = 17,28
- 29,4% kans op 60 punten = 17,64 (deze EP voor Minaur krijg je ook als je Ruusuvuori captain hebt)
Totaal: 236,52

De Minaur captain:
- 61,1% kans op 270 punten = 164,97
- 29,4% kans op 180 punten = 52,92
- 6,4% kans op 90 punten = 5,76 (deze EP voor Ruusuvuori krijg je ook als je De Minaur captain hebt)
Totaal: 223,65

Dus dan is het verschil toch weer net iets groter ;)

Maar idealiter kijk je niet alleen naar de punten, naar naar wat het je oplevert in de ranking (en daarmee samenhangend wat je doel is: bijv proberen te winnen of een bepaalde score consolideren). Alleen dat is vaak heel moeilijk in te schatten, omdat je niet weet wat andere mensen hebben en doen.. En bovendien is het in deze fase van het spel ook nog zo dat er nog flink wat rondes/partijen komen, dus dat uitkomsten in deze ronde mogelijk ook nog toekomstige rondes gaan beïnvloeden etc.

Dus op dit moment in het toernooi gewoon punten maximaliseren! :)

JapieJapo

Ik wist dat ik iets gemist had in de berekening, de volgende keer toch weer aan jou of Pietje overlaten ;)

Pietje Precies

Haha, ik las je post en zat toen even te peinzen wat er niet klopte, want uiteindelijk moet het scenario-rekenen tot dezelfde uitkomst leiden als de kortere route.

Met de kortere route van 3 * 60.8 + 54.3 kom je tot nagenoeg dezelfde uitkomst als in Starlynk zijn post. Afrondingsverschil daargelaten.

In je laatste alinea ben je volgens mij ook wat aan het goochelen, maar het punt dat je volgens mij wil maken over hogere variantie is zeker waar. Ik sluit mij daarop aan bij Starlynk zijn verhaal. In dit stadium je verwachte punten maximaliseren, in een later stadium mogelijk niet.

Bij de US Open had ik op een gegeven moment bijvoorbeeld de situatie dat ik op zeker erg hoog zou gaan eindigen. De vraag was vervolgens ga ik wel/niet risico nemen om top-100 te eindigen of kies ik er voor om te consolideren.

Volgens kaal EV was de risicovolle optie de beste (vanwege de hogere beloning). Echter schatte ik in dat ik daarmee maximaal 30 plekken op de ranglijst zou winnen. Terwijl als het verkeerd zou uitpakken ik een daling van misschien wel 200 a 250 plekken riskeerde. Zou mijn 'safe' optie winnen, dan zou ik vermoedelijk door zeg 30 'EV-volgers (/gokkers)' ingehaald worden.

De vraag is dan waar je meer waarde aan hecht... terwijl als ik op dat moment op zeg 60% had gestaan, dan was ik altijd voor de risicovolle optie gegaan.

Jori

Vlak voor de start van de wedstrijd van Ruusuvuori zaten flashscore (geen idee wat die gebruiken) en unibet op 1 lijn met 1.38. Dat het percentage van De Minaur nog oploopt sluit ik ook niet uit, maar zoals geschetst kon die dus al niet op tegen de mooie cijfertjes van Ruusuvuori.

Dus op dit moment in het toernooi gewoon punten maximaliseren!
Volgens mij is dit toernooi eigenlijk het devies "veiligheid eerst", gezien winstkansen van 65-75% dus niet genoeg zijn, iig voor mijn (c) :p

Laatst gewijzigd
Benzardi

Ondanks 9 uitvallers gestegen van 4277ste naar 471ste ( 94,8%) :)
Mijn laatste 2 D spelertjes cap. gemaakt en dat heeft zijn vruchten afgeworpen met 820 punten.

Voor morgen heb ik nog Rublev,Fognini,Ruud en onze dame Kenin.

Platje

'@Benzardi morgenmiddag weet je pas echt hoe je staat wanneer ronde 2 is afgelopen. Uiteraard zal je echt wel flink stijgen als je 2 captains hebben gewonnen, maar ter voorbeeld: ik ben gezakt van 85 naar 60% maar geen uitvallers vandaag en mijn 2 captains moeten nog..

Benzardi

'@Platje

Even 1 dag genieten ;)

Platje

Wat waren de expected points van Coric? 🤨

JapieJapo

..

Pim96

Het verlies van Kenin zat er na dat gejank na de 1e ronde wel in. Had stiekem nog gehoopt dat Podoroska dan wel zou doorstomen. Dit was alleen helaas niet het geval.

Atapumafanclub

.

Ajvenema

HE HE, het wielrennen gaat weer beginnen!!

danusz1986

Wist wel dat ik Kanepi had moeten nemen. Kenin was kwetsbaar. Hopelijk verslaat Brady haar in de 4e ronde. Kanepi heeft zo van die GS ertussen zitten dat ze ineens een run maakt op een grand slam.

rev

Zo alle C & D vrouwen ben ik vanaf. Captains 0 punten. Op naar ronde 3!.

Treenert

Tsjonge wat een spel, 4 captains, 4 x 0. Zoals eerder al gezegd, sinds kort probeer ik te klimmen op de scoritoranking. Dat zal komend jaar nog wel lukken omdat ik afgelopen jaren alleen aan voetbal- en wielrenspellen deelnam. Waar ik al wel achter ben is dat ik veel meer gebruik zal moeten maken van de cijfers, zie bijv. de kansen die gisteren gegeven werden aan Kanepi vs Kenin. Je gevoel is daarin een slechte raadgever. 'Discussies' hier staven dat eigenlijk alleen maar. Die wiskundige benadering doet wel een beetje af aan de sportbeleving voor mijn raadgever ;) . Ik heb 4 x 0 omdat mijn benadering nu nog anders is, ik had in ronde 2 niet moeten gokken om ronde 1 te compenseren. Niet 30% direct naar bijv. 60% willen brengen omdat je het spel wil winnen maar eerst zorgen dat 30% geen 10% wordt want dat is slecht voor je ranking. Dat is een totaal andere benadering. Hoeveel spelers dingen eigenlijk serieus mee in deze ranking, iemand die dat weet?

Zo, en nu op naar het Klassiekerspel zo dadelijk. Denk dat Wellens een miljoen duurder is dan afgelopen jaar.

Laatst gewijzigd
Starlynk

haha hier ook al mijn D's verloren (dus ook beide captains).. Wel zuur, want toch wel gehoopt dat toch tenminste één van Ruusuvuori, Bublik of Podoroska wel door zou gaan.. Collins en Cornet had ik wel ingecalculeerd.. Gelukkig zijn al mijn andere spelers (buiten Sinner, Sakkari en Bautista uit R1) wel door, dus ik heb gelukkig nog wel wat mogelijkheden in B en C spelers om het later nog goed te maken.. Maar 3 captains die (tegen de odds) verliezen in de 1e 2 rondes is wel heel pijnlijk voor mijn strijd om de 1e plek in de Scorito Index ;)

Bungel nu, ondanks al die verloren captains, alsnog rond de 60%, wat nog steeds een stuk beter is dan mijn 44,7% van vorig jaar ;)

Marsthinaikos

Hier ook redelijk slagveld. Bij de mannen Khachanov nog over als C. Fogini ook maar die staat er niet best voor. Opelka verloren als D en Captain Alcaraz ook. Had tcoh gehoopt dat beide spelers ronde 2 zouden overleven.

De dames alles 3 de D-tjes nog over. Kudermetova, Li en Rogers. Kontaveit en Brady nog als C. Zal straks eens naar de odds kijken :)

Treenert

[Quote]Hier ook redelijk slagveld. De dames alles 3 de D-tjes nog over.[/quote] En Fognini die ws ook wint dus
uuuhhh ............. ?🙊

Edit: f.cking spannend daar 5e set 6-6

Laatst gewijzigd
rev

Iedereen is weer van harte welkom.

https://www.scorito.com/subleague/308838/klassiekerspel-2021/klassiekers-2021/60c22c88-2783-4524-a282-f9835e68aa92

Jun Allrich

'@ treenert

Wellens kost 2,5 miljoen

Treenert

Ja ik zag het, zelfde volgens mij of niet? Veel gekozen waarschijnlijk.

Jun Allrich

Tja de vorm is er in ieder geval wel.

Pietje Precies

Wie het Klassiekerspel forum nog niet heeft gecheckt (doe ik zelf meestal pas kort voor de deadline) is de ophef over het nieuwe 'gamecenter' op Scorito vermoedelijk ontgaan.

Inhoudelijk is er over het Klassiekerspel nog bijna niets gezegd, enkel ophef over Scorito. Ik zou zeggen, lees het even door en dien een klacht in: https://forum.scorito.com/hc/nl/requests/new?openExternal=true

1 2 ... 371 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.