Scorito-algemeen

1 2 ... 370 ... 606 607
Pietje Precies

Ja en dan gaat een captainkeuze bij het voetbal x2 en soms x3. Bij tennis en darts liep de factor in het verleden volgens mij op tot x7

Mijn scores zijn duidelijk verbeterd sinds je 14 i.p.v. 7 captains moet maken + de factor wat naar beneden gezet is. Nou is de overige puntentelling ook enigszins veranderd, maar die impact op het spel is marginaal.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik blijf gewoon niet begrijpen waarom Scorito (die toch vooral succes heeft met wielrennen en voetbal, en dus budgetspel) tennis en darts niet gewoon omzet naar budgetspellen.
Ik heb echt nog niemand gehoord die categorieën leuker vind dan budget.

Kaassoufflé

'@Ab Normaal: eens! Misschien even een berichtje sturen naar Scorito?

Ik ben overigens erg benieuwd naar de Olympische Spelen poule! Geen idee hoe ze dit in elkaar gaan zetten met al die verschillende sporten.

Genomico

Leuke opzet voor de OS zou zijn dat je voor elk onderdeel (of een selectie van onderdelen) een land kan selecteren en dat de atleten van dat land dan medailles voor je kunnen winnen. Bijv. je selecteert Nederland bij de sprint van het baanwielrenners en als Lavreysen en Hoogland dan 1 en 2 worden krijg je een gouden en zilveren medaille. Eindranking is dan als een gewone medaillespiegel. Eventueel kun je als extra regel invoeren dat je elk land maar een maximaal aantal keren mag kiezen (zodat niet iedereen bij elk onderdeel zomaar de bookmakers volgt). Maar wat het ook wordt, ik zie er ook erg naar uit. Mocht Scorito met iets totaal anders komen, dan kunnen we dit natuurlijk alsnog eenvoudig opzetten hier op het forum.

Ondertussen bij Scorito alleen Hurkacz (C) en Azarenka kwijt en met Ruusuvuori en Rogers nog prima captains voor de 2e ronde (maar goed, dat dacht ik ook in de 1e ronde met Hurkacz).
Valt me op dat Ruusuvuori maar door 1% is gekozen. Dat was de enige D-speler die ik als favoriet zag zijn 1/16e deel te winnen (dus de 4e ronde te bereiken).

Edit: In de 1/16e delen van Ruusuvuori en Coric hebben überhaupt weinig managers een speler gekozen (respectievelijk max. 31 en 25%) terwijl van tevoren toch wel te verwachten was dat daar een C'tje of D'tje bij de laatste 16 zou komen (en dus direct rendabel is).

Laatst gewijzigd
Pim96

Ruusuvuori is uiteraard een mooie gok, maar vind het niet gek dat hij niet door veel mensen is gekozen. Een eerste ronde partij tegen een Monfils schrikt de mensen daarin wel af. Daarbij ook niet een bekende naam voor de mensen die tennis niet zo volgen. Tevens vind ik persoonlijk dat Bublik in dat deel toch meer heeft laten zien. Ik heb daardoor gekozen voor Bublik ipv Ruusuvuori. Dat er in dat deel wat te halen valt is/was wel duidelijk.

Het deel met Coric en Goffin was vooraf inderdaad ook interessant. Baal wel dat ik uiteindelijk vorm (Sinner) boven loting heb gekozen. Vind het alleen niet super gek dat mensen het niet aandurven met een Coric, Pella, Cecchinato of Harris. Dat zijn naar mijn idee ook niet echt hoogvliegers die makkelijk doordenderen.

Ab Normaal

Het is hoe je het interpreteert en invult.
Ik heb ‘t exact hetzelfde geïnterpreteerd als Genomico, maar anders ingevuld.
Toch Coric genomen terwijl ik daar geen fan van ben in Grand Slams, puur vanwege de loting.
En ik heb gekozen inderdaad voor Bublik i.p.v. Ruusuvuori.
Achteraf weten we welke keuze beter was.

Genomico

Bijltjesdag. De eerste drie die in actie zijn gekomen vandaag al meteen (kansloos) naar huis.

Threeohthree

Hier met Karatsev en Li captain alvast goed aan de tweede ronde begonnen. Beetje jammer dat de qualifier mijn mannen zijde moet redden maar i'll take it.

Maar goed vorig jaar stond ik na 2 rondes op 97% en zakte ik alsnog naar 33%. Dus ga zeker nog geen kippen tellen :p.

arjenzvob

Mijn captain Gerasimov pakt toch maar mooi 1 game! Bammmm! En ik zei nog, die Karatsev is wel een briljantje.... Ook Rybakina kwijt vannacht.

Ab Normaal

'@3on3
Ben heel benieuwd wat jouw beweegredenen waren om voor Karatsev te kiezen.

Starlynk

'@Threeohthree: Ben ik ook heel benieuwd naar! Had nog nooit van Karatsev gehoord, dus dat is zeker een zeer mooie keuze!

Voor de rest idd bijltjesdag voor mijn D-spelers: Cornet verloren (ingecalculeerd wel, maar er is natuurlijk altijd een kans), Ruusuvuori verloren (zonde, maar zat er in na die 5-setter tegen Monfils) en nu captain Bublik die een Sinnertje doet met 3/20 breakpoints, 7 gemiste setpoints in set 2 etc. en verliest van Lajovic (4/9 breakpoints).

En Fucsovics die alsnog wint van Wawrinka (na die escape in de 1e ronde) is ook niet echt leuk voor de ranking. Hopelijk tikt Raonic 'm er gewoon uit volgende ronde...

Starlynk

Oh en Kudermetova herpakt zich helaas na die 1e set.. Mooi nieuws voor de 20% die haar captain hadden, maar dat betekent ook een flinke daling op de ranglijst voor mij ;)

Starlynk

.

Jun Allrich

Na de exit van Captains Evans en Wang heb ik daarnet de eerste captainpunten binnengehaald met Kudermetova.
Zou de weg naar boven zijn ingeslagen?

Ab Normaal

Hier ook eerste captainpunten met Kudermetova. Laatste D man Bublik ook exit. Toch blij dat ik hem geen captain gemaakt heb. Dan zal Coric wel moeten winnen om te kunnen profiteren van mijn keuze.

Mijn team lijkt verder veel op die van Genomico. Ook hier bijltjesdag dus.

@Starlynk
Als redelijke volger had ik de naam Karatsev wel eens voorbij zien komen, maar hij is al 27, is dus bepaald geen Alcaraz en heeft nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd in mijn herinnering.
Ik heb de beste man geen enkele seconde ook maar serieus overwogen, vandaar mijn nieuwsgierigheid. Misschien heb ik signalen enorm gemist.

Harderijder

Tennis blijft voor mij een doorn in het oog. Ik sta nu alweer op maar 19%, en dit is al de derde grand slam op rij zo. Allebei mijn D-captains verloren, dus dat helpt ook niet mee. En in totaal al 8 spelers uitgeschakeld.

rev

2 ronde tot nu toe Rybakina er uit. 2x C en 2x D bij de vrouwen er uit.
Captains moeten nog spelen, zat sterk te twijfelen of ik Alcaraz of Mannarino moest kiezen, heb gekozen voor Alcaraz dus hopen dat die aankomende nacht t waar kan maken voor me.
Bij de vrouwen ga ik voor Podoroska als captain.

P. Krul

In tegenstelling tot andere jaren is de roulette bij de vrouwen beperkt gebleven (1x B, 1x C en 2x D kwijt) Bij de mannen normaal meer zekerheid dan nu (1x B, 2x D kwijt). (Mannarino door, Collins moet nog)
2e ronde beide keren voor een C captain gegaan. Vertrouw die D-spelers niet!

Pim96

Halep eruit had wel lekker geweest eigenlijk. Al ziet het er allemaal niet overtuigend uit. De exit van Kvitova, Rybakina en Andreescu zijn ook prettig. Deze ronde met Bublik 1 captain verloren, maar vrouwen captain wel door. Heb nog wel hoop voor de volgende rondes.

Threeohthree

'@Ab Normaal @Starlynk

Voor Karatsev gekozen vooral omdat ik het leuk vind om een qualifier te hebben(indien hij in ieder geval in de eerste 2 rondes een goede kans maakt). De laatste paar toernooien pakte het bovendien prima uit met Brandon Nakashima en Monteiro/Martinez.

Bij de mannen vliegen vrijwel alle D spelers er toch uit in de derde ronde. Bovendien in de tweede ronde waren er maar weinig D spelers die echt een 80% winkans habben. Dan ga ik liever voor een qualifier als Aslan met zo'n 68% kans.

Het had ook Alcaraz kunnen zijn, maar die heb ik nog nooit echt zien tennissen, dus maar voor de boomlange Rus gegaan. Maar goed, ik zal ook niet doen alsof ik elke week potjes van deze man aan het kijken ben. Ik ken hem dan vooral ook van de Betting markt waar hij redelijk vaak wordt getipt door mensen die er net iets meer verstand van hebben dan ik :p.

Edit: Hij had een 74.6% winkans in de eerste ronde tegen Mager.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Zoals gisteren vermeld scheelt een C of D captain effectief maar 60 punten. Dan kies je toch De Minaur ofzo die overtuigend Sandgren verslaat...?

Ab Normaal

'@3on3
Zeer valide punt.
Ik had gedacht dat Gerasimov in de derde ronde zou staan.

@Japiejapo
Die heb ik dus als captain.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Japie: Ruusuvuori kreeg ca. 72% winstkans, dat is een heel prima aantal voor 60 punten extra (factor 3 vs factor 1, dus factor 2 verschil, factor 1 verschil is 30 punten). Bublik was geloof ik zelfde qua aantal of zelf nog ietsje beter. Te aantrekkelijk om het niet te doen. Dan had Minaur voor een zelfde verwachte punten toch 110% winstkans nodig :p

Laatst gewijzigd
Starlynk

Wat Jori zegt ;) Heb hier gisteren nog een heel verhaal over getypt.. Ja, je kan op safe voor De Minaur gaan en dat was idd nu achteraf gezien beter geweest (alhoewel er ook nog steeds 13% kans is dat De Minaur er zelf ook uitvliegt :p) , maar als je 100x Bublik/Ruusuvuori doet en 100x De Minaur dan ben je uiteindelijk echt beter af met Bublik/Ruusuvuori, alleen helaas toevallig deze keer niet :)

Pietje Precies

De conclusie klopt, maar of die percentages ook kloppen betwijfel ik. Toen ik gistermiddag de Minaur checkte was zijn odd 1.12 en nu 1.105 = 90.5%

En toen was de odd voor Ruusuvuori 1.525. Kan daarna natuurlijk nog wat gedaald zijn. Oddsportal geeft bijvoorbeeld 1.40 (maar dat is bij bookies met ruime winstmarge). Dus ik vermoed ergens rond de 1.48 = 67.5%.

Dan kom je op 60.8 vs 54.3 verwachte punten. Wat dus een stukkie dichter bij elkaar ligt.

Er zijn wel scenario's waardoor het verstandiger kan zijn om toch niet voor maximale EV te gaan, maar dit verschil lijkt mij te fors in dit stadium van het spel.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 370 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.