Scorito-algemeen

1 2 ... 373 ... 606 607
Treenert

Hahaha diegene die ik captain maak moet vrezen voor zijn plek. Na Kontaveit mijn 5e C eraf. Dat kan nog 6 uit 6 worden met de Minaur. 🎾

Niels22

Blij dat Berrettini ondanks ogende buikspierblessure toch nog even Kachanov eraf weet te klappen

Pietje Precies

Wat een zalig toernooi is dit tot dusver. Zeker als captain de Minaur nog even wint.

Ik heb tot dusver pas tweemaal een winnende underdog gehad (Auger vs Shapovalov en Rogers vs Kontaveit), maar wel relatief weinig verliezende favorieten :)

Ziet er voor de Index zodoende ook gunstig uit. Arie-Willem ging het toernooi als koploper in (als je bij iedereen zijn AO-score op 0% zou zetten), maar mogelijk niet als favoriet gezien hij nogal wat afwijkende keuzes maakt bij de tennis/darts-spellen. Tot op heden pakte dat prima uit voor hem, maar deze keer niet. Die staat momenteel slechts op 36%.

Jori was ook in de race, maar lijkt wat af te haken. Ene FrenkdeBoer heeft daarentegen wel een fraai toernooi, dus dat is een geduchte concurrent. Zeker ook omdat Topcoach natuurlijk behoorlijk wat impact heeft.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Treenert
Kun je dan aub even doorgeven wie je de volgende ronde captain maakt? Dan neem ik die niet. De Minaur had ik net nodig.

Jori

Jup, vooral wat dwalende captains braken mij op, al kan je zien dat mijn team ook nooit zo sterk uitgebalanceerd was als dat van Pietje. Normaal gesproken voor tennis is dat ook iets minder kritiek, omdat de repetitie ratio dus 0 is en alles enkel een momentopname is van 1 toernooi, maar nu viel het wel verder tegen voor mij. Rogers daarentegen is zo'n iemand die als je de kansen verder had geanalyseerd en het belang van eerste ronde als (c) iig overleven, een ws top 3 keuze was (zelf zag ik vooral Martic en Kontaveit in ronde 2 en 3 en dacht met name dat er makkelijkere 2e rondes waren).
Verschillen in de selecties zijn nu nog enkel Berretini vs Rogers. Met Barty vs Rogers en Tsitsipas vs Berretini lijkt dat na ronde 4 ook wel in balans.

Maar met duidelijke verschil in benadering en met name de precisie van Pietje op spellen als tennis, gp en darts, denk ik ook dat Pietje een meer terechte nummer 1 is dan ik. Denk dat Pietje al wel dik bovenaan zou staan als je het vrouwen-wk ook bijv. op 0 zou zetten

JapieJapo

Fognini een break voor in set 2 na de eerste al te hebben gewonnen...

Dit is voor het spel een belangrijk wedstrijdje aangezien hier 38% van de captains is ingezet. Ik heb ze allebei met De Minaur als (logische) captain voor ronde 3.

Mooi betoog Jori waarbij je Pietje een meer terechte nummer 1 zou vinden, maar het maakt daarmee je eigen 1e plek niet meer onterecht. Ik heb zelf zeker bij de dames wat missertjes hebt gemaakt, duidelijk te weinig tijd erin gestoken.

arjenzvob

Ik verlies deze ronde gewoon 4 mannen, waaronder captain ADM en al mijn vrouwen gaan verder. Bijzonder. Daarmee geen C en D-tjes meer bij de mannen. Zeker Fognini valt mee, dus tegen. Jammer! Maar met momenteel 97,3% klaag ik niet.

Volgende ronde ga ik voor Rublev en Brady.

Platje

De expected points van ADM waren erg hoog, stond op unibet op 1.17 tegenover 5.20 van Fognini..

Ab Normaal

Gedaan met De Minaur.
Zo zie je maar dat Fognini de meest onvoorspelbare speler van allemaal is. Echt geen pijl op te trekken. Net als destijds Kohlschreiber en die lange Tsjech, hoe heette ie ook al weer, oh ja, Berdych.

JapieJapo

En in de volgende ronde treft Fognini dan Nadal, daar heeft hij al een paar keer met briljant tennis van gewonnen...
Maar Rublev is idd de obvious captain bij de mannen voor ronde 4.

De Condor van Echt

Die captainfactoren maken het wel een heel volatiel spel, zeg! In R1 vlogen niet alleen mijn 2 gokjes (w.o. Sinner) eruit, maar ook de “zekere” Hurkacz, Struff (c), Wang, Zhang (c) en Sakkari. Met als resultaat dat ik na R1 op mijn slechtste score ooit stond met 4% (vier procent, ja....). Vervolgens winnen in de daaropvolgende rondes mijn beide captains, nogal een unicum. En ik raakte ook bijna niemand meer kwijt.... Was mijn huiswerk dat toch beter dan het op het eerste gezicht leek? 🤷🏻‍♂️ Hoe dan ook, na een monsterscore in R3 sta ik nu opeens weer op 53%. Nog steeds niet goed, maar het illustreert wel de enorme variantie.

Laatst gewijzigd
Pim96

Balen dat Kontaveit eraf gaat. Twijfelde nog om Vondrousova captain te maken. Volgende ronde mijn vertrouwen richting haar. Daarnaast Rublev bij de mannen

Atapumafanclub

..

Treenert

[Quote]Treenert Kun je dan aub even doorgeven wie je de volgende ronde captain maakt? Dan neem ik die niet. De Minaur had ik net nodig.[/quote] @Ab hahaha ik zou het maar doen want het is idd gelukt 6 : 6
Mijn captains worden Rublev (durf Dimitrov niet dus die zal wel winnen van Thiem) en Mertens. Succes!

Laatst gewijzigd
Jori

'@JapieJapo: Hier enkel De Minaur en ook als (c), leek vooraf wel een zekerheidje. Maar zie dat Treenert ons actief aan het tegenwerken is door ook De Minaur te kiezen :p

Zelf ben ik misschien ook meer atypisch qua index. Al is het natuurlijk wel speciaal om toevallig een weekje bovenaan te staan in de algemene index. Ik vind zelf de wielerranking en voetbalranking veel belangrijker, maar ook niet echt dat ik er apart mee bezig ben. Meer een bijproduct van bij elk budget wielerspel en voetbalspel willen uitblinken en dan zien hoe die resultaten opstapelen t.o.v. anderen. Maar vergeet dan klakkeloos de eerste match-duel ronde, toch wel een saai spel.

@Treenert: Ik hoop voor mezelf vooral dat jouw streak nog wat langer aanhoudt, gezien ik zelf 2 andere (c) heb dan. Maar wel echt waanzinnig om zoveel pech te hebben

overigens:
PSV zonder Dumfries en Ihattaren (hoe lang gaat het überhaupt nog goed tussen Schmidt en Ihattaren?)

Pietje Precies

Dat is absoluut pech, maar ik kan het ook niet laten om weer even de lul uit te hangen.

Dat Kontaveit heeft verloren is natuurlijk zuur, maar het is niet best dat dat je captain was. Kontaveit kreeg slechts zo'n 58% winkans. Vergelijk dat bijvoorbeeld met Brady (ook een C'tje) die meer dan 81% kreeg. Het zou natuurlijk kunnen dat je Brady niet hebt, maar dan is het bij de teamselectie al behoorlijk misgegaan.

Ook voor de volgende ronde geldt dat Brady een beduidend mooiere captain is dan Mertens. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk zuur voor je is als Mertens eruit vliegt.

In zijn algemeen: pech valt niet te voorkomen, maar de kans op pech valt wel aanzienlijk te verkleinen...

Maar goed, ik geloof dat je laatst zelf ook al aangaf dat je eigenlijk wat meer gebruik moet gaan maken van externe hulpbronnen

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Hoop niet lang. Zie Ihattaren graag naar Ajax komen.

Jori

'@Pietje: Eens qua generaliteit, maar we hebben het hier over 6 captains. Zelfs al hadden al zijn luitjes slechts 20% winstkans, was er slechts 25% kans dat hij dat hij alsnog 6 verliezende captains had. Een mindere selectie leidt in meest waarschijnlijke gevallen wel tot 1 of 2 extra verloren captains. Maar 6 op 6, zelfs als je je best doet om bewust 6 te laten verliezen, dan haal je dat normaal gesproken niet.

@Ab: eens. Maar PSV zal wel de hoofdprijs vragen (35 miljoen?), terwijl ajax natuurlijk hoopt op jeugdspelers daar binnenkort met Ünüvar, misschien Hansen, Taylor of zelfs Regeer en heel misschien nog Jensen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, 6 van de 6 is zeker bijzonder.

Ihattaren heeft nog altijd niet verlengd en dat gaat ie op deze manier ook zeker niet doen. Daar kan PSV een miljoen of 10 voor krijgen van de zomer, max 15

Laatst gewijzigd
Jori

'@Treenert: Jij hebt zeker ook Max als (c) he? 320 punten verschil, zo'n gemiste penalty doet wel pijn. En dan ook nog een streep door de 0 houden, dit wordt geen leuke ronde.

Laatst gewijzigd
Platje

Ai.. hier Max als captain.. dat doet pijn

Ab Normaal

Ik heb vd Streek als captain. Ook nog getwijfeld over Geertruida

danusz1986

Ik heb El Massoudi als captain hahaha. Ik dacht die zou wel weer spelen vorige keer stond ie al op beschikbaar. Niet meer gechecked;P

Starlynk

Captain Max inmiddels op -120.. -168 als ADO nog een keer weet te scoren.... ik kan mijn Topcoach campagne wel opdoeken nu haha

Pietje Precies

'@Jori, zelfs 96 ipv 80 (en dat x4)

Gelukkig hebben jij en FrenkdeBoer ook Max als captain :p

Laatst gewijzigd
1 2 ... 373 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.