Scorito-algemeen

1 2 ... 432 ... 606 607
JapieJapo

Ik heb nog geen uitvallers in mijn team terwijl de veelgekozen Sinner, Tsitsipas, Opelka en Kvitova allen al naar huis zijn. So far so good dus maar ja mijn captains spelen allebei morgen dus niet te vroeg juichen...

MarvinG

Tsitsipas, Sinner en Opelka al kwijt. Begint lekker... 'gelukkig' is dit echt een captainspel en kan je met de juiste captains nog wel een redelijke score neerzetten!

Treenert

Ik heb nog geen uitvallers in mijn team terwijl de veelgekozen Sinner, Tsitsipas, Opelka en Kvitova allen al naar huis zijn. So far so good dus maar ja mijn captains spelen allebei morgen dus niet te vroeg juichen…
ik had ze allemaal inclusief de damescaptain exit 🤣. Wat een dramastart!!

Ludi

'@treenert: wie was dan jouw captain bij de vrouwen? Sinner en zeker Opelka waren trouwens wel echt risky pick, leken me niet (echt) favoriet in hun wedstrijd

Laatst gewijzigd
MarvinG

Zit net even naar de punten voor halve finales en finale te kijken qua voorspelling en topscorers bij het EK spel. Vinden jullie dat ook niet erg zwaar wegen? Je kan het toernooi bovenaan staan en door 1 foute toto of topscorer in de halve finale je bekertje verspelen...

Treenert

'@KJ Kuznetsova

Rad

Hier ook al 3 kwijt, zal eens meezitten

Pietje Precies

Leuke Index-update vanochtend: 1e in de Voetbal Index!

Tijdelijk ook 2e in de Algemene Index, maar daar zak ik volgende week wel weg als de Tour-scores van eenieder wat 'normaler' zijn.

Djokovic, Tsitsipas, Medvedev
Berrettini, Rublev, Shapovalov
Auger-Aliassime, Cilic, de Minaur
Isner, Humbert, Norrie

Barty, Williams, Sabalenka
Kvitova, Muguruza, Gauff
Jabeur, Keys, Rybakina
Alexandrova, Ostapenko, Krejcikova

Bij D was Kasatkina volgens het modelletje eigenlijk de mooiste qua EV, maar zowel Ostapenko & Kasatkina kiezen voelde niet goed. Mede met oog op kopmanschap in R2. Krejcikova vond ik eigenlijk niet mooi genoeg. Maar door die rare indeling in categorie D vreesde ik haar pickrate. Zodoende toch maar genomen om het op de andere keuzes aan te laten komen.

Laatst gewijzigd
reint

'@KJ Ik ben wel benieuwd waarom jij Konta een matige pick vindt? In mijn ogen een aardige voorbereiding gedraaid en in het redelijk recente verleden goede resultaten geboekt op Wimbledon. Leek mij dus een prima grasspeelster. Met RG is het voor mij een keer prima gegaan, maar bij tennis scoor ik over het algemeen minder dan bij andere spellen. Ik ben best een fanatieke Scorito speler en sta dan ook open voor onderbouwde op- en aanmerking. Wellicht kan ik er mijn voordeel mee doen.

Reint.

Ludi

Nou ja, buiten het "terug trekken" om kwam ik tot minimaal een maar misschien zelfs 2 handjes vol logischere keuzes. Rybakina leek me de meest logische pick gevolgd door een groepje met Keys, muchova, jabeur, kontaveit. Stukje daarachter badosa, pavly, rikse en pegula.

Voor mijn gevoel waren alleen Stephens, kuder, Bertens en vondrousova nog mindere picks. Ik weet niet hoe de bookies het precies zagen maar volgens mij hadden die eerste 5 ook de betere odds.

P. Krul

Tennis is een spel waarbij je vooral scoort met de Captain en de D spelers.
RG uren gepuzzeld zonder het gehoopte resultaat te bereiken, nu 3 minuten gestopt in teamselectie.
Toch doet het pijn om Tsitsi, Sinner, Kvitova en opelka zo snel te verliezen.

Ab Normaal

Vraag aan de mensen die Sinner gekozen hebben wat hun overweging was om voor hem te kiezen?
Is een echte gravelspeler, heeft slechte één potje gespeeld op gras, die hij verloor van de nummer 200 zoveel en had een lastige eerste ronde partij.

Eigenlijk had hij alles tegen.
Heel benieuwd wat dan de redenen zijn geweest om hem toch te kiezen.

Kuitenbijter92

Voor Sinner gekozen omdat ik er toch 3 moest kiezen uit die categorie en hij me de minst slechte keuze leek. Was geen beste wedstrijd tegen Draper inderdaard, maar 2 tiebreaks kun je met een beetje pech verliezen, zonder slecht te spelen. Daarnaast hoopte ik dat zijn talent kon compenseren voor het feit dat gras niet z'n beste ondergrond is. En hij zat in de kant van het schema waar hij tot de 4de ronde niet de moeilijkste tegenstanders tegen zou komen.

Was ook niet 100% overtuigd, maar durfde de gok te nemen als nummer 3 in C. Maar helaas.

Ludi

Volgens mij was Sinner niet eens favoriet. Voor mij in ieder geval niet. Zo'n Cilic met maar 15% pick rate is ook wel typisch. Heeft in principe prima r1 en R2 en als hij R3 overleeft kan heeft hij echt must have potentie, als een van de weinige C van de mannen voor mijn gevoel.

Threeohthree

'@Ab: Naja, los van dat het antwoord waarschijnlijk gewoon iets is als van: "staat te boek als 1 van de grootste talenten van het moderne tennis , was goed op RG en heeft op papier een kwart met weinig echt bekende namen". Ik denk persoonlijk dat Sinner over een jaar of 4-5 best goed kan scoren op gras. Het zal nooit zijn favoriete ondergrond worden, maar hij is wel erg bewegelijk, kan enorme kracht in zijn slagen leggen, en heeft een redelijke shot selectie. Echter is het puur de ondergrond en zijn beperkt aantal gras wedstrijden waar hij uiteindelijk nat op gaat.

Zo ver zullen de meesten natuurlijk niet gedacht hebben, maar voor in de toekomst wel iets om in de gaten te houden. Wat de keuze betreft zullen we het eens zijn dat hij inderdaad tot de mindere picks behoorde in die categorie. Mja bekende naam met redelijk gunstige loting op papier.

Echter als je het tennis inderdaad een beetje volgt weet je dat Marton Fucsovics verre van ideaal is voor Sinner. Maar ja, als bekende naam zou ik dan persoonlijk eerder Nishikori gepakt hebben. Al zullen veel mensen ze wel allebei hebben :p.

@Reint: Konta heeft inderdaad een hele mooie cv maar is daardoor best wel een beetje click bait. Ze had een errrug moeilijke loting tegen Siniakova 1e ronde. Nu weet ik dat ik een mega grote bias heb als het gaat om Siniakova, maar de kans dat Konta daar zou winnen was bij de bookies bijvoorbeeld ook maar 66.7%. Bij de eerste 2 rondes wil je het liefst zo dicht mogelijk bij de 80% zitten.

Ander bijkomend verhaal was dat Konta in de 3de ronde dan tegen Barty uit zou komen. Ik denk persoonlijk dat dat (ondanks fitheid vraagtekens) de minst gunstige tegenstander is voor r3. Er waren daarom dus al snel betere picks die @Kj o.a. noemt. Maar goed, ik snap dat het lastig is omdat ze inderdaad wel een redelijke voorbereiding heeft gedraaid (al is dat ook vooral op papier want de tegenstanders waren niet fantastisch).

Jabeur en Rybakina zijn wat mij betreft perfecte voorbeelden van een goede pick. De eerste 2 rondes een grote winkans (met 80-90% winkans in r1) en hebben goede vorm. Ja de derde ronde is op papier lastig, zeker voor een Jabeur, maar die punten in de eerste (2) ronde(s) kan je maar mooi in de tas hebben. Bovendien is er natuurlijk ook geen garantie dat een Muguruza uberhaupt die 3de ronde haalt, dus wie weet ligt er wel meer in het verschiet.

Hoop dat dat het e.e.a. opheldert :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Rybakina daarentegen nog nooit een wedstrijd gespeeld op Wimbledon en vrij kansloos er uit tegen Ostapenko voorafgaand aan Wimbledon.

De Minaur gaat klop krijgen van Korda.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

De Minaur heb ik lang overwogen maar uiteindelijk vanwege schema niet genomen. Eens met KJ, Cilic was eerste Ctje dat ik erin klikte.

danusz1986

'@Ab

Rybakina was geblesseerd vanaf set 2. Ze speelde het chique uit voor het publiek, maar tennis kon je het niet noemen.

danusz1986

Nooit een keer geluk met een gokje. Korda gaan de wedstrijd even weg chocken. Ach ja.

reint

'@threeohthree. Bedankt voor je heldere uitleg, daar kan ik zeker wat mee.

danusz1986

Hebben we een poule?

kevinraar

ik ga echt super goed sta nu op 97 procent door de winst van engeland

Sebastiaan92

10% met Djokovic als captain. Das wel heel gek. Ook zie ik nog maar 15k deelnemers terwijl het er eerst 267k waren.

MarvinG

Die mensen kijken niet naar de puntentelling denk ik. Kiezen dus maar gewoon een A speler voor zekerheid. Ik heb Isner captain en Kasatkina bij de vrouwen.

P. Krul

'@Ab, ik ben ten eerste geen tennisvolger en heb mijn team in een paar minuten bij elkaar geklikt.
Sinner gekozen omdat ik het als een groot talent zie. Veel C spelers hadden in mijn ogen geen vorm of moeilijke tegenstanders. Sinner had in mijn ogen goede kans om in deel 2 goed te preseteren wegens afwezigheid van (in mijn ogen) goede gras spelers. Helaas valt Sinner hier blijkbaar ook onder

1 2 ... 432 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.