Scorito-algemeen

1 2 ... 472 ... 606 607
Peli

Ach, Jacobs als vervanger van Gakpo heeft vooralsnog de schade teniet gedaan.
En Haller als cpt was ook wel lekker.

Peli

'@Benzardi
Dan weet je pas op 1 december of dat de goede keuze was

T1MM0S

Boscagli... Zo dan!

puntenjager

KKD is toch een beetje tegengevallen deze ronde. Engeland prima start maar heb nog wat in te halen. Eredivisie is het begin prima met Haller als cap. Duitsland gaat vooralsnog perfect met een 10e plaats.

T1MM0S

Als dit wisselen bij PSV zo doorgaat dan gaat er in de winterstop weinig PSV meer in zitten bij iedereen denk ik zomaar..

Peli

Hoeft niet. De gekozen PSV'ers kunnen ook voordat ze gewisseld worden al van waarde gaan zijn. Nog potjes zat te gaan, geduld :)

Laatst gewijzigd
T1MM0S

Oh maak mij ook geen zorgen! Heb er maar 2, waarvan Romalho zal blijven mogen staan en Gakpo zijn punten nog wel gaat pakken, maar als je aanvallers maar een uur kunnen spelen.. Benieuwd wat Vinicius mag gaan doen!

MarvinG

Drommel
Paes

Mazraoui
Ramalho
Malacia
Van der Hoorn
Kasanwirjo

Gravenberch
Alvarez
Til
Seuntjens
Halilovic
Timber

Tadic
Veerman
Gakpo
Pavlidis
Oeratmangoen

Ketjap Manis

Bijlow
Paes

Timber
Ramalho
Mazraoui
Van der Hoorn
Kasanwirjo

Klaassen
Gotze
Til
Seuntjens
Halilovic
Saglam

Haller
Gakpo
Pavlidis
Ngonge
Berden

Wieltjeszuiger69

Ik zie mooie teams voorbij komen, veel dezelfde namen, maar toch allemaal net iets anders. Ikzelf heb nu al spijt van tadic over haller kiezen, maar hij moet waarschijnlijk nog wat opwarmen. 😌
Deze klappers moeten het gaan doen voor mij:

Paes
Leeuwenburgh

Mazraoui
Ramalho
Pedersen
V/d Hoorn
Kasanwirjo

Klaassen
Götze
Gravenberch
Toornstra
Seuntjes
Dirkie Proper

Tadic
Pavlidis
Baden-Frederiksen
Douvikas
Oratmangoen

davidadefr010

Drommel
Paes

Ramalho
Witry
Mazraoui
Malacia
Kasanwirjo

Gotze
Til
Gravenberch
Gustafson
Seuntjes
Halilovic

Haller
Gakpo
Sinisterra
Akman
Sylla

Staan voorlopig op een 23e plek, normaliter geraak ik niet eens in de 90% met TC. Dit jaar maar extra mijn best op doen!

Laatst gewijzigd
dvansteenis

Bijlow Paes
Pedersen Ramalho vdHoorn Dasa vanRooij
Til Gotze Klaassen Jacobs duarte ramselaar
Tadic pavlidis gakpo wriedt emegha

Valvuillerdemoz

Bijlow
Paes

Mazraoui
Ramalho
Pedersen
Van Ewijk
Odenthal

Klaassen
Gravenbergh
Götze
Til
Hallilovic
Maulun

Tadic
Gakpo
Sinisterra
Ngonge
Berden

Peli

'@davidadefr010
Dat is ook toevallig. Ik sta 2 punten en dus 1 plekje boven je.
Kijken hoe lang we het volhouden. Succes!

dewim

Bijlow
Paes

Mazraoui
Malacia
Ramalho
Van der Hoorn
Bakker

Til
Jacobs
Gravenberch
Timber
Götze
Rommens

Tadic
Haller
Gakpo
Akman
Sylla

Veel succes allen !!!

barceman

Dit jaar veel budget. Gelukt om een team te maken met alle toppers die ik wilde.

Paes
Leeuwenburgh

Mazraoui
Malacia
Ramalho
Van der hoorn
Odenthal

Klaassen
Gotze
Til
Seuntjens
Van der venne
Rommens

Tadic
Haller
Gakpo
Akman
Orantmangoen

arjenzvob

Deze mannen mogen het voor mij gaan doen:

Bijlow
Paes

Ramalho
Mazraoui
Van der Hoorn
Pedersen
Van Ewijk

Klaassen
Til
Gravenberch
Maher
Seuntjens
Jacobs

Tadic
Gakpo
Sinisterra
Akman
Ngonge

Er valt nu nog weinig van te zeggen met 4 feyenoorders en Til als captain. 1 december weten we meer!

Peli

Heerlijk "eerste" weekendje Topcoach Eredivisie.
99,9%
Op naar de resterende 30 wedstrijden.

Westland95

Weekend 1 begint al met een bankpuntje of 200, we zijn weer begonnen! Ngonge (tribune), Branderhost, Halilovic, Ramalho bankie.

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb bij topcoach eredivisie 773 punten gehaald sta op 60.0 procent heb ik nog 3 feynoord over in de basis met captain linssen

match king 212 punten gehaald sta op 59.8

Fiepke

Bij deze ook mijn teams. Te beginnen met Topcoach Eredivisie:

Keepers: Drommel, Leeuwenburg
Verdedigers: Max, Mazraoui, Malacia, Ter Avest en Lucassen
Middenvelders: J. Veerman, Seuntjens, Maulun, Til, Klaassen en Anita
Aanvallers: Tadic, Karlsson, Wriedt, Gakpo en Okita

Wat opvalt is dat er in ieder geval 6 (!) spelers zijn die volgens Scorito 0% zijn gekozen; dat lijkt me echter sterk. Het zijn allemaal spelers die op dit moment basisplaats hebben. In de aanval wellicht te weinig scorend vermogen. Ik wist echter niet wel ik (sub)topscorer ik moest kiezen.

Score op dit moment: 80,3%

Topcoach KKD: gaat zeer goed met op dit moment op 99,6%
- Keepers: Woud en Van Gassel
- Verdedigers: Mirani, Stuy van den Herik, Amevor, van der Sluys en Plat
- Middenvelders: Pflücke, Haye, Hölscher, Duijvestijn, Opoku en Taabouni
- Aanvallers: Seuntjens, Mühren, Dallinga, Van Mieghem en Mathieu.

In het buitenland doe ik mee aan Bundesliga, Premier League en Primera Divison.

Duitsland: 72% met Neuer en Baumann; Lienhart, Ndicka, Brooks, Guerrero en Süle; Hauptmann, Boëtius, Kimmich, Bellingham, Neuhaus en Nkunku; Haaland, Diaby, Müller, Hauge en Vargas.

Engeland: 84,1% met Mendy en Sá; Mitchell, Creswell, Alexander-Arnold, Van Dijk en Digne; De Bruyne, Tielemans, Alli, Soucek, Westwood en Gilmour; Zaha, Son, Dennis. Lukaku en Mané. Eerste flinke tribunepunten met Mitchell en Zaha dit weekend...

Spanje: 98,4% met Oblak en Mamardashvili; Djené, Gaya, Giménez, Le Normand en Correia; Soler, Canales, Merino, Llorente, Brasanac en Guti; Boyé, Mina, Depay, Benzema en Oyarzabal. Ook hier gelijk goede tribunepunten. Was opstelling vergeten goed te zetten en daardoor Mina en Gaya op de tribune i.p.v. bank en basis. Scheelt me gelijk punten voor dik in de 99%.

Wel jammer dat er in iedere speelronde zo ongeveer van iedere competitie wedstrijden zijn uitgesteld, waardoor je op termijn inhaaleffect krijgt qua scores.

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Mijn Topcoach Ere:

Keepers: Drommel, Paes
Verdedigers: Obispo, Ramalho, Mazraoui, Pedersen, vd Hoorn
Middenvelders: Til, Kokcu, Gravenberch, Duarte, Ramselaar, Osman
Aanvallers: Haller, Tadic, Gakpo, Sylla, Emegha

Had dit weekend Haller als captain, vd Hoorm Sylla en Ramselaar op de tribune ( score tot nu toe 1002 )

Topcoach KKD:

Keepers: Jurjus, Olij
Verdedigers: Lelieveld, v. Heertum, Marzo, Ligeon, Labylle
Middenvelders: Pflucke, Opoku, Duijvenstein, Alberg, de Jong, Ikeshita
Aanvallers: Seuntjes, Hilterman, Vente, Bilate, Mathieu

Hilterman als captain, 865 score viel wat tegen :).

Doe mee aan betaalde SL dus gok ook vooral op weekprijzen:)

MarvinG

Ben nu al klaar met die buitenlandse Topcoaches. We denken dat Schmidt hier in Nederland erg is met zijn rouleren, bij de topclubs in het buitenland is dit minstens net zo erg ;) Valt geen pijl op te trekken.

Ludi

Na dagen, weken, maanden dagelijks naar puzzels te kijken komt hier dan (eindelijk) het grote scoritogat. Tijd voor evaluatie. Wat ging goed, minder, slecht? Wat ligt totaal bij jezelf, wat was pech, waar heeft scorito als platform het laten liggen en wat zijn de mogelijkheden.

EK, Giro, klassiekers (ondanks cancel E-F), F1, AO en de match duel gaan/gingen goed. EK niets op aan te merken behalve dat de finale+winnaar te zwaar telt TOV de rest van het toernooi voor mijn gevoel. Giro wat gemiste must haves (achteraf), maar dat was voor mijn gevoel meer een samenloop van omstandigheden. Klassiekers heel tevreden over mijn team, zou zeer goed zijn geweest voor E-F, deze cancelen kost me vermoedelijk wel genoeg % tov casuals die daar minder op inzetten. Schrappen blijft iets hekeligs, ZEKER voor dit spel, waar kopmanfactor (te) belangrijk is, ook voor het samenstellen van de selectie. Het F1 spel is wel een erg naar spel en de opbouw slaat eigenlijk nergens op. Je hebt relatief gezien te veel keuze momenten om de variantie van de verschillende keuzes te verantwoorden, vooral binnen een spel met kopmanfactor tot x8. Een perfecte keuze met 1 DNF door pech wordt meteen een slechte keuze, doordat de lijn duidelijk is wordt de pick dan daarna "duurder" terwijl je nog niet hebt kunnen profiteren van jouw goede inzichten. Ook is het lastig dat je 40% van het veld moet kiezen met ook nog verplichtingen per categorie. Je mag het budget dan dus niet echt verdelen zoals je het zelf wilt maar moet 1+1+2+2+2 kiezen. Er zijn dus vaak maar 3 plekjes waar je echt moet kiezen en vaak zijn er dan maar een zeer beperkt aantal combinaties. Een match up spel (coureur X Vs Y keuze maken (al dan niet voor kwali en race afzonderlijke) voor waarde Vx en Vy) al dan niet met het voorspellen van het podium (a la sportpools) voelt als een mindere grote willekeur en haalt veel van de huidige variantie en frustratie weg. Als je nu bijvoorbeeld Raikonen hebt gekozen en ineens met kubica zit opgescheept voel je jezelf toch wel wat vervelend kan ik me voorstellen.

UO, Wimbledon, en de nieuwe top coaches ging/gaan aardig, kan beter, kan slechter. Hier en daar wat pech, matige keuzes, keuzes die matig uitpakken en vooral bij de nieuwe topcoaches nog veel onzekerheid. Gelukkig niet alle top coaches helemaal solo moeten uitzoeken, dat is bijna onbegonnen werk. Het forum is een aanvulling maar de beperkingen in PMs en de matige ondersteuning van het invoegen van opmaak/links/plaatsjes helpt niet. Een echt dedicated communatieplatform van scoritozelf bestaat niet. Dat lijkt me voor veel spelers wel een barrière. Bij de tennisspellen zie je dat de casualpicks (de 3 bovenste per categorie vaak) vaak dermate vaak worden gekozen en impact hebben in het spel dat het ergens een wat raar spel wordt. Dat ligt meer aan de opbouw van het spel met eigenlijk hele nare constraints en opbouw qua punten en kopmanfactor richting de finale. Een budget spel of minder constraints op keuzes (niet per de 2x4x3 harde verplichting, met totale pick <10% van alle opties) zou helpen. Nu moet je vaak een derde A/B/C kiezen terwijl je liever een 4e D zou hebben. Ook zijn er te veel nobrainers, zoals Djokovic, die "net zo duur zijn" als Berretini. Eigenlijk zou Djokovic gewoon xx% van het budget moeten zijn en Medvedev/Zverev dan 0.8*xx% en berretini 0.5*xx% of iets dergelijks. De cut tussen categorieën is nu te hard en discontinu.

RG, TdF, Vuelta waren allemaal vlees noch vis. Heel opmerkelijk dat ik met zoveel "pech" toch nog 3x 70-80% heb gehaald maar bijvoorbeeld bij de tour was het na 3 dagen al wel duidelijk dat het niks ging worden. Door alle valpartijen en geen opties om bij te sturen tijdens de koers was het ook wel 3 weken uitzitten en minder plezier van de koers zelf. Vuelta vergelijkbaar. Dit jaar volgens mij echt steeds 30-40% uitvallers, en ook qua budget een flink deel. Ook waren de DQS sprinters 2x (onverwacht) totaal onmisbaar en de winnaar van de groene trui. Daar had je vooraf flink op kunnen scoren als je daar geld op in zou zetten :p aan de andere kant vielen mijn alternatieven uit, tour met Ewan+demare+Sagan na 4 dagen (ook nog 2x als kopman 0 score) kwijt. De kopmanfactor wordt daardoor eigenlijk ook hier weer net te beslissend. Ik zag vrij veel matige teams daardoor mij passeren, bijna dagelijks, doordat zij wel Cav/Fabio hadden
Ook zijn picks als Roglic (5.5m, 10% van het budget) nog steeds veel te goedkoop. Ook een toevoeging van 250k en zelfs 0k renners zou helpen. 90% van de 500k renners zou een 0% pickrate moeten hebben momenteel, en dat is toch echt een heel groot deel van de renners.

Nu al zin in het darts spel, al is dat voor mij persoonlijk het meest frustrerende spel. Kennis van darten helpt minimaal, door vergelijkbare redenatie die ook bij de tennis/F1 wordt genoemd hierboven plus dit ongeveer het enige toernooi per jaar is dat over sets gaat. De E en F categorie die puur op ranking is zonder aansturing is voor mij het beste van het spel. Daar kan een casual (minder) makkelijk de bovenste 3 aanklikken. Automatische alfabetische sortering IPV op ProTour rank zou wel nog fijner zijn :p

Sloddies

De Sloddies hebben de volgende troeven ter beschikking tot de winterstop:

Vindahl Jensen (moet nog wel ff oefenen op afstandschoten)
Paes

Ramalho
Mazraoui (hopen dat Raiola hem niet uit de basis onderhandelt…..)
Pedersen (minder kaart- en blessuregevoelig dan Malacia)
Warmerdam
Meijer (hopen dat hij de vaste linksback van GRO wordt/ blijft)

Klaassen (denk dat hij een onmisbaar puntenkanon wordt)
Til
Gravenberch (veel beweging richting goal tegenpartij)
Van Ginkel (kwestie van tijd eer hij er ballen in gaat schieten - penalty's?)
Seuntjens
Jacobs (hopelijk de Vloet / Flemming van deze jaargang), begint goed

Tadic (onmisbaar puntenkanon, speelt volgens mij ook Scorito)
Gakpo
Pavlidis (hopelijk spelen zijn buitenspelers hem de bal toe……)
Okita (komt heel veel in scoringspositie, dan gaat ie ook scoren)
Oratmangoen (het koopje op de tribune; altijd inzetbaar bij blesseregolf voor 28 puntjes)

Vooralsnog hebben de Haller-fans een streepje voor, maar of dat zo blijft is de vraag. Niet optimaal begonnen, maar toch op 91,5%. Het vertrouwen is er! Fijne competitie gewenst allen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 472 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.