Scorito-algemeen

1 2 ... 515 ... 606 607
RTankink

Ik speel de komende weken mee met het volgende team:

Heren:
Medvedev, Zverev, Nadal
Berrettini, Auger-Aliassime, Sinner
Fritz, Dimitrov, Cilic
Monfils, Paul, Cressy

Dames:
Barty, Muguruza, Swiatek
Kontaveit, Badosa, Jabeur
Gauff, Fernandez, Azarenka
Kudermetova, Li, Keys

Succes allen!

Ab Normaal

En die heb ik beiden ook overwogen :)

La Primavera

De Ab-alyses alleen ter kennis aangenomen en toch op weinig verschillen uitgekomen.

Humbert ipv Korda
En drie verschilletjes bij de vrouwen.

MarvinG

Medvedev - Zverev - Nadal
Berrettini - FAA - Sinner
Careno - Sonego - Alcaraz
Monfils - Humbert - Paul

Barthy - Krejcikova - Swiatek
Kontaveit - Badosa - Halep
Pavlyuchenkova - Pegula - Fernandez
Kudermetova - Vondrousova - Rogers

rbc1912

Dames:

A: Barthy, Krejcikova, Swiatek
B: Kontaveit, Badosa, Rybakina
C: Gauff, Fernandez, Azarenka
D: Anisimova, Keys, Li

Heren:

A: Medvedev, Zverev, Nadal
B: Auger-Alliasime, Berrettini, Sinner
C: Alcaraz, De Minaur, Murray
D: Paul, Korda, Monfils

danusz1986

Heren:
Medvedev, Zverev, Nadal
Berrettini, Auger Alliasime, Sinner
Carreno Busta, Alcarez, Di Minaur
Monfils, Paul, Cressy

Dames:
Barty, Swiatek, Krejcikova
Halep, Rybakina, Badosa
Azarenka, Pegula, Kasatkina
Keys, Rogers, Vondrouska

Heel vreemd maar hele tijd Samsonova gehad en voor de deadline veranderd haha. Gaat vast fout.

Net buiten de selectie: Ruud, Fritz, Bautista Agut, McDonald en bij de vrouwen Fernández, Gauff, Tauson, Li en Kudermetova.

Laatst gewijzigd
Platje

Hier ook veel dezelfde namen inderdaad.. had Anisimova vanaf het begin erin maar last minute gewisseld met Vondrousova vanwege het schema. Vanaf 2e ronde eventueel Bencic, Osaka, Barty is net iets teveel van het goede voor mijn gevoel.

Marsthinaikos

Hier mijn team:

Medvedev - Zverev - Tsitsipas
Berrettini - FAA - Sinner
Carreno - Sonego - Alcaraz
Bublik - Korda - Paul

Muguruza - Swiatek - Osaka
Badosa - Rybikina - Halep
Pavlyuchenka - Kasatkina - Azarenka
Samaonova - Alexandrova - Kostyuk

Valvuillerdemoz

Hier ook een team. Met:

Barty, Sabalenka, Muguruza,
Badosa, Jabeur, Rybakina
Pavlyuchenkova, Gauff, Fernandez
Kudermetova, Anisimova, Stephens

Medvedev, Zverev, Nadal
Berretini, Ruud, Karatsev
Batista, Carreño, Alcaraz
Mondial, Tiafoe, Paul

Eerste captainpunten zijn al binnen, dankzij Annie Simova.. Captain bij de mannen eerste ronde: Tiafoe.
Veel succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Platje

Je eerste opgave ook Valvuillerdemoz.. Jabeur speelt niet door blessure

Valvuillerdemoz

Ai, Die had ik helemaal over het hoofd gezien. Zonde !

Ketjap Manis

Medvedev, Zverev, Nadal
Berrettini, FAA, Sinner
Bautista, Dimitrov, Alcaraz
Monfils, Tiafoe, Paul

Barty, Muguruza, Swiatek
Badosa, Rybakina, Halep
Pavlyuchenko, Gauff, Fernandez
Vondrousova, Rogers, Keys

Ab Normaal

Gauff exit. Dat doet pijn voor 56% van de spelers.
Svitolina toch nog door 39% gekozen.

danusz1986

Ik wist helemaal niet dat de tegenstandster van Anisimova nederlands was. Nu snap ik de chocke haha.

Platje

Gauff is jammer, maar zolang Keys wint van Kenin is dit geen probleem maar zou me niks verbazen als die ook verliest.. vond de C-vrouwen ook de lastigste keuze

puntenjager

Medvedev - Zverev - Nadal
Berrettini - FAA - Sinner
Bautista - Alcaraz - Sonego
Monfils - Humbert (c) - Paul

Barty - Muguruza- Swiatek
Badosa - Kontaveit - Kerber
Gauff - Fernandez - Azarenka
Kudermetova - Sorribes - Vondrousova (c)

Slechte last minut wissel. Gauff al naar huis..

Punchbox

Hier Jabeur en Gauff al naar huis. Vooral Jabeur erg zuur dat de afmelding zo laat komt, die houdt duidelijk geen rekening met de Scoritospelers die op haar rekenen 😉.

danusz1986

Gelukkig Pegula met de schrik vrij.

RvhC74

Wie durft gokjes Vd Streek, Vlap, Halilovic aan of Bruijn (mits niet geblesseerd)

#namedropping

Til zekerheidje voor iedereen?

MarvinG

Bruijn vind ik niet eens een echte gok. Vind NEC een stabiele ploeg en Bruijn neemt daar de pingels. Ik overweeg hem zeker.

Boasson en Hagen

Voor aankomende ronde? Ik zet vol in op Vitesse, AZ, Feyenoord en Heerenveen.

Voor topcoach Engeland moet je morgen al een team hebben staan, dan speelt Chelsea. In dezelfde speelronde zijn de overige 9(!) wedstrijden over 3 weken. Liverpool speelt pas op 8 februari, wanneer de Africa cup al voorbij is. Lastig kiezen dit.

MarvinG

Ik vind de buitenlandse topcoaches sowieso erg irritant. Iedere speelronde worden wedstrijden uitgesteld, waardoor het overzicht compleet weg is.

Voor komende speelronde ga ik vooral voor Vitesse, AZ en Heerenveen. Maar als Ajacied ben ik ook optimistisch hoor ;)

Ludi

Heren:
Medvedev, Zverev, Nadal (lijkt me duidelijk)
Berrettini, Auger Alliasime, Sinner (Sinner mogelijk de grootste must bij de mannen, berrettini werd door het nieuws nog wat mooier. Ruud IPV Felix overwogen, rest leek me vrij veel minder)
Carreno Busta, Alcarez, Bautista (PCB als C? Mee! Alcaraz zit voor een C wel een heel hoog plafond bij, dus die heb ik er graag bij, bautista had ook zomaar iemand anders kunnen zijn, Dimitrov/Fritz/cilic, Fritz kwam er eigenlijk wel mooi uit maar beetje yolo gevoel bij mijn C mannen dan, met ook nog alcaraz)
Monfils, Paul, Tiafoe (Monfils is gewoon echt verkeerd gecategoriseerd, als C was ie mogelijk ook top3, dus die gaat zeker mee, Paul is door het nieuws wel een buitenkansje geworden, Tiafoe had ook ivashka, Martinez, McDonald, cressy kunnen zijn)

Dames:
Barty, Muguruza, Osaka (Barty duidelijk must have, muguruza leek me daarna het mooist, Osaka vs swiatek, hoofdpijn keuze, maar sta er wel achter. Osaka kan m'n hele spel slopen, swiatek zie ik dat minder snel doen, als noodzakelijke captain in de latere rondes)
Halep, Kontaveit, Badosa (Halep en Kontaveit zijn duidelijk de beste keuzes hier, ook al heeft kontaveit een matige loting, skippen voor een ander leek me echt geen optie, jabeur was een optie, maar ga echt Paula niet skippen, zeker niet voor Ons.. moet ook wat te juichen hebben, dus Badosa gaat gewoon weer mee. Rest van B was allemaal nogal niks)
Azarenka, Gauff, Fernandez (Azarenka verreweg de beste C, rest een hoop van hetzelfde. Bij Gauff dan de meeste potentie voor mijn gevoel, maar de laatste twee hadden ook zomaar pavly/kasatinka/kvito kunnen zijn in principe, bij Fernandez zit nog wel wat rek op en heeft een vrij gunstige loting, dus die leek me van dat clubje het meest decent)
Keys, Anisimova, Vondrouska (vondrousova is natuurlijk ook wel een beetje te laag gecategoriseerd, de andere 2 leken me de beste opties, hier de meeste alternatieven overwogen (Samson, sorribes, kostyuk, kuder,..), oa tauson waren vergelijkbaar, maar deze viel voor mij wel af door de loting, helaas).

Vrij veel spelers waren must have. Barty die "even duur is" als alle andere A zou 100% PR moeten hebben bijvoorbeeld. In totaal heb ik denk ik 9 spelers gekozen (van de 24) die eigenlijk 100% pick rate zouden moeten hebben (Medvedev, zverev, sinner, carreno, Monfils, Barty, halep, azarenka, vondrousova) en dan nog eens 6 (Nadal, berrettini, alcaraz, Paul, muguruza, kontaveit) die eigenlijk niet geskipt kunnen worden (met Djokovic uit). Dat betekent dat ik eigenlijk maar 9 keuzes moest maken, in bijna iedere categorie 1, met meestal 2/3 opties.

Vrij veel spelers bij D waren weer totaal niet relevant en zouden allemaal 0% PR moeten hebben. Of dit opgelost kan worden binnen dit spel? Ik denk het niet. Is misschien ook niet zo nodig. Het is 2x 80 spelers wegstrepen, maar heel veel impact zouden deze sowieso niet hebben. Een extra E/F categorie kan, maar ik weet niet of dat echt veel oplevert, mogelijk geeft het alleen nog maar meer variance, door het captain idee. Dus dat hoeft van mij niet. In een budget versie kan het wel, gewoon al die lui "gratis" maken en de minder irrelevante spelers 500k maken en dan alle "relevante D" vanaf 1m prijzen ofzo, en Barty veel duurder dan ander A.

Anyway, Vrij veel no go spelers bij D die toch nog een relatief hoog % hebben (fognini bv). Ook bij ABC waren er voldoende no go. Een aantal verkeerd gecategoriseerd (karatsev), een aantal gewoon echt een slechte loting en een aantal vielen eigenlijk tussen de categorieën in (denk bijvoorbeeld aan Schwartzmann). Blijft toch wel jammer, en kan ook niet echt anders, zeker niet met zo'n niet-budgetspel. In een budgetspel waar Schwartzmann net wat goedkoper zou zijn dan bv Ruud maar duurder dan bv bautista zou zo'n speler mogelijk eerder mee gaan. Voelt alsof dat beter zou moeten kunnen, qua spel.

Captain ronde 1: Monfils en anisimova

Laatst gewijzigd
Platje

Lekker Keys!

Jasperdewaal11

Die Griekspoor pakt gelijk wel even uit, mooi man!

1 2 ... 515 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.