Scorito-algemeen

1 2 ... 526 ... 606 607
Ludi

Ja o.a. sonego was een matige pick als alternatief voor alcaraz, jammer dat het voor ruim 70% onbestraft blijft en dat mensen met de minaur o.a. in verwachting zelfs worden beloond.

Punchbox

Anisimova die wint van Osaka zijn lekkere bonuspunten!

Platje

Zolang ze verliest van Barty de volgende ronde is er niks aan de hand :)

@Ludi waarom was Alcaraz zo een duidelijke pick? Ik heb hem bewust niet gekozen omdat ik had verwacht dat Berrettini ging winnen..

Laatst gewijzigd
P. Krul

Oei! De eerste twee rondes waren er nog alternatieven voor Keys en Anisimova.
Aangezien bijna iedereen monfils (C) heeft, moet je het verschil maken bij de vrouwen.
Nu ik Kostyuk en Kudermetova kwijt ben wordt het lastig.

Gokje met Vondrousova of toch Mertens captain maken..

Ab Normaal

'@Ludi
De Minaur was een zeer normale pick ik heb ‘m last minute geslachtofferd maar vind het nog steeds een juiste keuze van mensen om hem te nemen. Totaal niet overwacht waar hij staat en verwacht dat hij morgen gewoon wint.

Ik durfde niet vol voor Berrettini te gaan en Alcaraz thuis te laten.
Ik had al voorspeld dat Alcaraz-Berrettini een dubbeltje op zijn kant zou worden en dat bleek.

Gladiool

'@Ludi: beetje aparte opmerking. Ik vind het niet per sé logisch om een C en een B mee te nemen die elkaar in de 3e ronde al tegenkomen, en dan Sonego die 3 D'tjes tegenkomt een matig alternatief te noemen. Zelfde geldt idd voor De Minaur. Ik kijk niet alleen naar de kwaliteiten van de tennissers, ik kijk naar het schema en wat ze tegenkomen. In dat opzicht was voor mij vooraf Sonego zelfs een betere pick dan Alcaraz.

Mijn doel was om bij de mannen en de vrouwen de laatste 8 compleet te hebben, of iig 7. Dat kost flink wat geluk, maar ook gewoon keuzes maken en goed kijken. Daar worden de punten verdeeld (en begint de captainstress pas écht :D).

Dat gezegd hebbende doet Anisimova me hier echt wel pijn. Stond voor de loting zeker op de shortlist, maar met haar schema was dat voor mij een no-go, ondanks dat ze goed stond te spelen. Dat ze nu - voor mij - 2 rondes extra wint levert de concurrentie een bak punten op. Dat mag Zidansek vannacht weer rechttrekken ipv bonuspunten opleveren..

Ludi

Ik ben het eens met het dubbeltje op z'n kant, zeker voorafgaand aan het toernooi, en qua EV was alcaraz (ook daardoor) nog enorm mooi qua EV en alcaraz zou ik dan zeker niet slachtofferen als C. ADM leek me qua logica als keuze als C ergens achter plek 5 (weet zo niet meer waar, rond plek 8 ofzo) uit te komen, sowieso na cilic en Fritz (alcaraz en PCB duidelijk als 1+2, RBA en die 2 hiervoor genoemd als 3+4+5). De keuze wordt beloond vooral door het niet starten van Ruud en in mindere maat ivashka.

Het hele B tegen C in ronde 3 binnen je team wordt nogal belangrijker gemaakt dan dat het is, op zichzelf. Het gaat om zo veel mogelijk punten pakken in verwachting. Dat is het allerbelangrijkste.

Punten frontloaden en verdelen over de 8 blokken is allemaal leuk en aardig maar maar tot op zekere hoogte logisch. Zo is tsitsipas kiezen over Nadal ook best wel enorm vreemd naar mijn mening, al heb je met tsitsipas mogelijk meer kans op 4 halve finalisten.

Anders had je beter Keys ook kunnen skippen, en iemand kunnen pakken met een hele forse winstkans in ronde 1 (kostyuk ofzo).

Verder zijn de categorieën ook maar door scorito bedacht en zeggen ze maar "zoveel". Monfils was als C ook gewoon top 3 pick geweest en mensen die monfils niet durven cappen omdat ie tegen een C speelt (garin.. kom op nou.. :) ) hebben een logica fallacy te pakken. Monfils had gewoon een winstkans van 85-90% ofzo en daarmee sowieso een hogere EV als Captain dan wie dan ook.

Alcaraz had de hoogste kans op kwartwinst (gedeeld met berrettini), dat is als C al heel snel must have gehalte. De kans dat ronde 3 berrettini van alcaraz zou worden was zo'n 55% (76% x72%) en dan had alcaraz een winstkans van zo'n 60%. Ik denk dat alcaraz wordt onderschat en andere C worden overschat. De minaur had zo'n 71% kans om ronde 3 te halen, waarschijnlijk tegen ruud. Ruud had een vrij grote kans om ronde 3 te halen en dan een vrij fors betere winkans dan de minaur.

Maar joh, als je het zo wilt blijven spelen prima, was meer feedback van mij en wat teleurstelling van mij op de daadwerkelijke uitpak van de variantie van een KO spel, dat is nou eenmaal groot, zeker in deze tijden met covid.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Oh man, ik dacht dat het spelletje gewonnen werd met absoluut behaalde punten ipv verwachte punten :).

Ik snap je redenatie qua EV's wel, en heb zelf ook gewoon Zverev en Nadal omdat ik de winnaar daarvan in de finale verwacht. Het probleem met je zo ophangen aan de EV's is dat je vergeet dat deze ook afhankelijk zijn van elkaar. Berrettini en Alcaraz kunnen immers niet allebei winnen en ze komen elkaar relatief vroeg tegen. Ik maakte daarop de keuze dat voor mij Berrettini ging winnen, en dan pak ik liever een C'tje die ik wél die ronde nog zie winnen.

Ik probeer de punten in het hele toernooi te maximaliseren en niet statistisch te berekenen wie er *misschien* wel eens kan verrassen en ver kan komen, ten koste van andere picks van mij. Voor mij was Sonego er ook afgevlogen volgende ronde tegen Monfils, maar t.o.v. Alcaraz kwam ie in mijn bracket dus wel een ronde verder -> dus meer punten. EV's zijn leuk, maar dat extra rondje punten dat een C'tje binnen kan kloppen ipv met zekerheid een speler verliezen krijgt bij mij dan de voorkeur.

Wat betreft Keys leek me dat gewoon het verrassendje D'tje bij de dames. Geen percentages of EV, ik verwachtte gewoon een overwinning tegen Kenin.

Ik denk simpelweg een andere benadering van het spelletje. EV's op deze manier gebruiken is schade beperken, ik probeer het spelletje te winnen (en zeker met meer risico dus).

Laatst gewijzigd
Ludi

Wat is het verschil tussen EV en vooraf ingeschatte absoluut behaalde punten volgens jou? :P

Ik speel inderdaad niet om te winnen, maar optimale kans op zo'n hoog mogelijk resultaat. Dat is inderdaad anders!

Ab Normaal

Ik weet nog niet of ik speel om te winnen.
Ik sta rond 200 in de gehele scorito index.
Met slechte scores in de Giro, RG en het EK gloort een flinke stijging hier.
Ga ik dus op safe en kies ik als captain voor Halep of ga ik er juist voor om de AO pool te winnen, waar ik 15e sta, en gok ik op Keys waarvan ik eigenlijk denk dat ze niet gaat winnen van Badosa.
Wat zijn de odds van de wedkantoren hiervoor?

Gladiool

Haha, zijn we het daar prima over eens :).

Voor mij zit het verschil dat ik naar de samenstelling van m'n hele team kijk en niet naar de individuen. Had Alcaraz ver kunnen komen? Zeker. Maar niet als ik verwacht dat Berrettini daar wint. Dan pak ik iemand anders die ik verder dan zijn standaard zie komen in een ander gedeelte, ipv ze allebei maar te nemen en hopen dat de winnaar dan heel ver komt. Tegen elkaar ben ik er altijd eentje kwijt. Met twee spelers nog in het spel kan ik meer punten halen. In dit geval dus Sonego, die ik in R4 had verwacht, en Alcaraz simpelweg niet.

Oftewel: ik kan wel de beste EV's picken, maar het schema is nooit perfect verdeeld op EV's.

En ja, als Alcaraz had gewonnen was ik fucked en was dat het risico :).

Ludi

Ja het skippen van alcaraz zou je echt heel veel % hebben kunnen kosten als hij de laatste paar punten had gepakt ,:p dat risico wil ik graag vermijden, zeker bij een speler waarvan ik dacht dat ie veel gekozen zou worden.

@ab: kans dat Keys wint is vergelijkbaar met de kans dat azarenka verliest (zo'n 40%).

Al kan het zijn dat vondrousova nog wel een mooie kans krijgt maar dat is vooruitlopend op wat nog gaat komen.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Ja, dan was het waarschijnlijk gewoon klaar geweest x). Gelukkig nog een nachtje om over de damescaptain na te denken.

Ludi

Ja en dan is een goede index ook voor een jaar klaar. Dus om dat te voorkomen maak ik andere keuzes, die niet snel zorgen dat ik het spel win, maar meer kans op XX% :)

Moet wel, anders kan ik Thijmen nooit meer inhalen :p

Ab Normaal

Vondrousova en Azarenka heb ik niet.

Ludi

Oei, dan krijg je vervelende keuzes. Dat waren voor mij de mooiste C en D vooraf. Ik weet niet wat verder je opties zijn. Keys kan dan wel eens de mooiste zijn, al is het cappen van een verwachte nederlaag altijd wat counter-intuïtief

Laatst gewijzigd
rbc1912

Een probleem bij de dames. Vandaag zijn er 6 door die allen tegen elkaar moeten. Barthy - Anisimova, Badosa - Keys en Krejcikova - Azarenka. Morgen alleen Swiatek nog.
Bij de mannen durf ik Monfils nog wel te cappen, bij de vrouwen echt geen enkel idee nog

Ab Normaal

Azarenka heb ik niet omdat ze, behalve de US Open van 2020 meen ik, al jaren underperformed in Grand Slams.
De capaciteiten heeft ze, maar als je keer op keer teleurstelt snap ik eigenlijk niet dat iemand haar de meest obvious pick vind. Zeker niet bij coming girl Krejcikova en in form Badosa in het schema.
Twijfel altijd over haar, neem haar nooit en daar heb ik ook eigenlijk nooit spijt van.

Vondrousova wel enorm over getwijfeld maar uiteindelijk voor Fernandez gekozen die in hetzelfde stuk zat, het al eerder bewezen heeft in een Grand Slam en een ronde later op deze plek zou staan.
En als D's had ik al Keys, Anisimova en Kudermetova. Had dus geen plek meer voor haar en een alternatief (die er denk ik volkomen verrassend voor iedereen uitgekicked is).
Heb nu nog Pavlyu (tegen Swiatek dus geen optie), Kasatkina (maar die gaat verliezen morgen van Swiatek), Anisimova (Barthy) en Keys (Badosa) als C'en D's.
Verder nog Badosa en Halep.
Halep lijkt me vrij zekere en van de C en D heeft Keys de meeste kans.
Eerst morgen maar afwachten of Halep wel "gewoon" door gaat.

Ludi

Ik kan niet zeggen dat ik die redenatie niet begrijp, maar van alle vrouwen C had ze verreweg de hoogste elo en HC elo (opgebouwd in de laatste maanden), beste (gedeeld?) Kwartwinst kansen en beste toernooiwinst kans volgens mij. Verder prima schema tot ronde 4 en in ronde 4, als Cm, zelfs nog steeds een redelijk OK wedstrijd in verwachting. Voor mij stak azarenka er wel fors uit. De rest was allemaal vergelijkbaar (Fernandez/gauff/pavly/kasatinka/kvitova/pegula). Dit was wel de categorie die het meest open was qua keuze denk ik.

Badosa is inderdaad ook een zeer fijne pick. Krej heb ik niet echt overwogen. Naast de 3 die ik heb vond ik swiatek dan veel logischer (IPV Osaka).

Ik denk niet dat Fernandez vondrousova moet uitsluiten. Mijn manier van spelen werkt zo in ieder geval niet. De 3 die je hebt gekozen zijn zeker wel bij de mooiste 5, daar niet van.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, ik zag je discussie met Gladiool over de manier van benaderen.
Ik zit meer in zijn hoek. Doe het ook meer op gevoel dan op beredeneren.
Waarbij ik denk dat op de lange termijn je met beredeneren wel beter af bent, maar is gewoon niet mijn manier van spelen.

RTankink

'@Ludi is de kans dat Azarenka van Krejcikova verliest maar 40%? Waar wordt dat precies op gebaseerd? De neiging om Azarenka te cappen wordt steeds groter dan. Mn gevoel zei voor het toernooi al en zegt nog steeds ook dat Azarenka die wedstrijd gaat winnen en ze staat ook goed te spelen. Azarenka zou in theorie met haar speelstijl ook beter moeten zijn op snelle hardcourtbanen dan Krejcikova. Maar Krejcikova is wel gewoon de nummer 4 van de wereld die lekker in haar vel zit.

Keys als captain tegen Badosa is absoluut geen optie wat mij betreft, Badosa tegen Keys durf ik wel maar kan voor mijn gevoel dan net zo goed Azarenka pakken.

Ludi

Ja ik denk dat ik haar zo ongeveer 60% winstkans zou geven. Stuk betere elo, betere HC elo en stuk betere wedstrijden laten zien naar mijn mening. Tegen teichmann en svito samen nog geen 6 games verloren. Krej had het vandaag moeilijk tegen een niet geweldige ostapenko, die leek letterlijk "uit vorm".

Wedkantoren geven een vergelijkbare odd naar die winstkans, dus lijkt me fair.

Maar het was voor mij wel de reden om krej als pick niet zo serieus te nemen als A categorie, omdat ze dus 1-2 speelsters in haar kwart tegen zou kunnen komen die mogelijk beter zijn, terwijl ze goedkoper zijn en dus om azarenka zeker niet te skippen. Dat ze in ronde 4 "tegen een A moet" zegt me dan niet zo veel, zeker niet als het geen barty is. De meeste andere C had ik überhaupt al niet in ronde 4 verwacht, in verwachting. Jammer dat daar de verkeerde net uitvallen/doorgaan :p vette pech

Ik hoop dat ik gewoon vondrousova kan cappen overigens.

@ab: snap ik, om te winnen zul je high Risk high reward moeten spelen en vroege matchups moeten uitsluiten. En helemaal prima als ieder het op zijn eigen manier speelt natuurlijk! :)

RTankink

Krejcikova was ook al niet zo denderend tegen de Chinese in R2. Heb een deel van die wedstrijd gezien en ze was niet haar stabiele zelf in ieder geval. Misschien dat ze wat vermoeid begint te raken na de finale en wat lange wedstrijden vorige week.

Jup, de tunnelvisie op Azarenka is bij gebrek aan Vondrousova ingezet.

Laatst gewijzigd
Pim96

Sabalenka moet inderdaad morgen de overwinning pakken. Anders is die Vondrousova een hele vervelende. Lang overwogen, maar Anisimova kwam er iets beter uit voor mij. Verder met plek 5 momenteel niet ontevreden met mijn keuzes.

Gladiool

'@Ludi: en het zorgt voor leuke en interessante discussies waar iedereen weer wat van leert.

Toch wel leukere sfeer dan de wielertopics waar altijd 1000 man meekijken in de hoop dat een pareltje verraden wordt en een aantal man altijd kiepwagens met zand storten.

1 2 ... 526 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.