A: Djokovic, Medvedev, Tsitsipas
B: Rublev, Ruud, Sinner
C: Norrie, Hurkacz, Fritz
D: Fognini, Evans, Karatsev
A: Swiatek, Badosa, Sakkari
B: Jabeur, Kontaveit, Pliskova
C: Azarenka, Fernandez, Keys
D: Cirstea, Giorgi, Alexandrova
Met Jabeur (auw) en Karatsev de eerste 2 afvallers. Maar afwachten hoe we de komende 2 weken gaan doorkomen.
Mijn team voor RG
A: Djokovic, Zverev, Tsitsipas
B: Roeblev, Ruud, Carreno
C: De Minaur, Khachanov, Garin
D: Basilashvili, Sonego, Karatsev
A: Swiatek, Sakkari, Badosa
B: Kontaveit, Jabeur, Pegula
C: Azarenka, Rybakina, Kasatkina
D: Cirstea, Alexandrova, Kostyuk
Helaas Jabeur en Karatsev er al uit
Na bijna 2 dgn tennis zijn er al 2 met een voetbalknie uit het toernooi gemept.
Dit is mijn selectie dit jaar:
A: Djokovic, Tsitsipas, Alcaraz
B: Rublev, Ruud, F.aa
C: Norrie, van Zandbergen, Davidovich (voetbalknie)
D: Sonego, Martinez, Brooksby (voetbalknie)
Dames:
A: Swiatek, Badosa, Halep
B: Bencic, Pegula, Gauff
C: Rybakina, Fernandez, Teichmann
D: Cirstea, Kostyuk, Stephens,
A: Djokovic, Tsitsipas, Alcaraz
B: Rublev, Ruud, Sinner
C: Norrie, Fritz, Kecmanovic
D: Rune (moeilijke 1e pot), Karatsev (out) en Basilashvili (C) (lucky)
Dames:
A: Swiatek, Badosa, Sabalenka
B: jabeur(out) , Pegula, Gauff
C: (3x A) Azarenka, Anisimova, Andreescu
D: Cirstea, Alexandrova (C) , Putinseva
Er zijn toch al wat verrassingen scoritowise geweest. Bij de vrouwen zijn er nu al wat B'tjes weggespeeld waaronder helaas ook Jabeur
Succes allemaal met de moeilijkste discipline van scorito: Tennis
'@ditwashet: binnen een spel mag een speler toch hopen dat een minder goede keus in de praktijk daadwerkelijk minder goed uit pakt dan een betere keus? Ik vind het voor de mensen met Jabeur EN kontaveit ook sneu dat ze al twee Bs kwijt zijn die in principe tot de betere keuzes behoorden, terwijl veel mindere keuzes als raducanu wel door zijn en effectief dus veel meer punten gaan pakken. Dat is geen arrogantie, maar fanatisme en een beetje teleurstelling in de opzet van het spel. De variance van het spel is vaak veel groter dan het verschil tussen de keuzes vooraf, terwijl bepaalde keuzes onderbouwbaar veel beter zijn vooraf dan andere. Uiteindelijk speel je tegen elkaar, niet tegen het scorebord, en natuurlijk hoop je dan dat, vooral mindere, keuzes van anderen niet meer worden beloond dan je eigen keuzes.
'@Ludi
Persoonlijk vond ik Kontaveit geen goede keuze, speelt vrij slecht op gravel en vloog er ook in Rome en Madrid al snel uit. Had ook niet de makkelijkste loting in de eerste ronde, maar is makkelijk achteraf praten haha.
Ik zou het leuk vinden als je ook 4 uit 1 categorie en 2 uit een andere mee zou mogen nemen. Zou het veel tactischer maken. Zou had ik liever een extra C gehad bij de dames en een B minder, aangezien ik ook echt geloof dat die C'tjes verder kunnen komen.
Ik heb zelf geen kontaveit, om vergelijkbare redenatie voor iemand anders gekozen als derde, maar ik denk dat zelfs met die gedachte kontaveit nog steeds een stuk logischere keuze was dan vrij veel andere B speelsters die (mogelijk) wel ronde 1 overleven.
Bij B was de eerste keuze enorm duidelijk. De tweede vrij duidelijk. En bij de derde waren er wel wat smaken. Verder waren er best een aantal B die in principe geskipt zouden moeten worden maar toch een groter dan 0% pickrate hebben. Er waren er best een aantal duidelijk minder goed dan kontaveit, en dat valt ook hard te maken in cijfers.
Kontaveit heeft overal gewoon een top5 elo, een hoge ranking (met daarbij vrij gunstige loting voor een B speelster ), van alle B een top3 clayElo, van alle B een top5 clayRaw ranking, van alle B een Top3 odd to win kwart, top5 odd to win tournament van alle B, en top5 EV van alle B.
Ik zeg niet dat keuzes die net afwijken van optimaal of van mijn keuzes moeten worden afgestraft, maar echt hele matige of zelfs slechte keuzes zouden van mij wel mogen worden afgestraft, zeker als dat in lijn is met de verwachtingen vooraf.
Anisimova is een keuze die ik kan waarderen. Ook al is de R1 Odd en daardoor EV wat twijfelachtig. Maar omdat het een captainspel is te verantwoorden. Ik vind dat zeker geen slechte pick.
De keuze die ik hier benoemde die ik liever afgestraft had zien worden is niet vergelijkbaar met anisimova.
@dit: Vrij aanvallende toon overigens. Lijkt me niet nodig
'@niek: ik zou een heel ander spel leuker vinden. Het probleem is nu dat er veel te veel constraints zijn. Je MOET 2x4x3 keuzes maken. Precies dat. Dat is sowieso wat weinig categorieën, want een ranking 60+ speler is 99% van de keren niet interessant. En dan zijn alle keuzes binnen een categorie "even duur" waardoor 90% van alle D niet eens het overwegen waard zijn. De waardes zijn pre loting bepaald. Meestal zijn er dan al een aantal keuzes no go / must. Bij de meeste categorieën komen daar post loting nog wat namen bij. De realiteit heeft te veel variance voor het spel wat Scorito aanbied. Zeker omdat de puntentelling toenemend is en de captain factor sneeuwbalt (en ook nog eens toe neemt).
Deze keer moest je effectief 3A (uit 4) 2C (2 uit 5) en 1D kiezen bij de mannen en 1A, 1B, 3C en 2D vrouwen kiezen. Of in ieder geval zoiets. En dan had je nog wat acceptabele namen waarmee je kon afwijken.
Er waren in principe vooraf dus niet zo heel veel verschillende poppetjes mogelijk. En het verschil maak je dus vooral met de subtiele keuzes, vaak de derde A/B/C/D.
Om die reden is het dan te hopen dat de net wat beter beredeneerde keuzes in praktijk ook meer beloond worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.