'@starlynk,
Loting van een A-speler kijk ik meestal niet zoveel naar. Bij de A-spelers neem ik gewoon altijd de drie spelers mee die in mijn optiek de grootste kans hebben om het hele toernooi te winnen. Daarom was Thiem voor mij bijna een no-brainer omdat hij al jaren een van de beste gravelspelers is en in Madrid tot de finale kwam ondanks het feit dat hij tegen Nadal, Coric en Anderson speelde. Daarna een klein foutje tegen fognini in Rome maar was vervolgens in Lyon alweer lekker aan 't spelen.
Kortom wat ik van hem verwacht is dat hij de laatste 4 zou halen ongeacht zijn loting, en dan zijn Tsitsipas en Nishikori nog niet eens zo zwaar vergeleken met die drie uit Madrid. ;)
Edit: Madrid, Barça, Zverev en Thiem door elkaar gehaald in mijn verhaal.
Haha, mooi zo! Ik had Kohlie eigenlijk ook best mee willen nemen, maar in het verleden is wel gebleken dat je op sommige plekken niet te veel tegen de stroom in moet gaan qua jokertjes. Van der Voort en Kerber zitten nog vers in mijn geheugen & ik verwachtte dat Bertens en Coric veel gekozen zouden worden. Dus dat heb ik ook in mijn keuze meegenomen.
Jammer dat de Index de score van vanochtend = van gisteren = van 1 speeldag heeft gepakt. Toen stond ik met een beperkt aantal gespeelde partijen op 29% ofzo, nu bijna op 96%.
Ik hoop met Roland Garros een 80% of hoger score te behalen en ben benieuwd waar ik dan al op uitkom in de Index. Met het WK wil ik vervolgens mijn slag slaan!
@Kasjaar, ik denk dat Thiem en Djokovic elkaar weinig ontlopen qua toernooiwinstkans. Wawrinka en Del Potro waren de vreemde eendjes in deze categorie. Al ligt dat niet aan hun, ieder ander was ook een vreemd eendje geweest. Blijf me erover verbazen dat je spelers die zo fors in niveau verschillen (Nadal vs Del Potro / Wawrinka) voor dezelfde prijs / punten mee kan nemen. Alsof je Dumoulin en Pozzovivo voor dezelfde prijs kon pakken.
'@kasjaar: Eh.. ik denk dat je het over Madrid hebt en daar verloor Thiem uiteindelijk van Zverev? Maar ik snap je punt op zich. Had Thiem er voor de loting ook als zekerheidje instaan, maar schatte Djokovic toch niet veel slechter in en dan kijk ik toch wel naar de loting. Maar goed, denk dat voor allebei wel iets te zeggen valt. We zullen wel zien hoe het uitpakt :)
'@pietje, daar heb je misschien wel gelijk.
Alleen ik vond Djokovic toch te wisselvallend presteren dit voorjaar (trouwens niet eens echt wisselvallend maar grotendeels gewoon ondermaats). En misschien dat mijn persoonlijke ervaringen daar ook nog meegewogen hebben in 't niet meenemen van Djokovic.
Overigens vond ik 't ook verassend dat Cilic geen A-speler is dus die heb ik ook meegenomen.
'@starlynk, kwam er net precies na 't plaatsen al achter dat ik paar fouten had gemaakt in m'n verhaal haha. Was wel in de veronderstelling dat Thiem van Zverev gewonnen had eerst maar de site die ik gebruikte heeft geen duidelijke manier om de winnaar van een partij aan te geven op de score na. Dus daar is ergens in mijn leeswerk iets fout gegaan helaas. Toch sta ik nog steeds 100% achter mijn keuze ;)
Wil iedereen die voetbal niets interesseert en/of niet met een vriendenpoule mee doet even 2 minuten uittrekken om zich aan te melden bij onderstaande poule? Er komen sowieso 5 aanmeldingen, echter bij 10 eerste deelnemers ontvangen we het boek ‘Santos”, die dan naar de winnaar (van de eerste aanmeldingen) gaat. Iedereen is welkom ook serieuze kandidaten, bij voorbaat dank!
https://www.scorito.com/wk-poule/wk-voetbal-2018/mooi-oranje?code=e845ae4d-b983-46ea-833e-ffd058c89da2
Zeker Starlynk, wat dat betreft gaat mijn eerste ronde relatief helemaal niet zo mooi zijn denk ik.
Want er zijn nog maar weinig plausibele opties (die ik dus niet heb) gesneuveld en er zijn al best een hoop plausibele opties met een lastige eerste ronde partij door naar de volgende ronde. Waardoor die inmiddels mooiere opties zijn dan diegene die ik heb gekozen.
Maar goed, hopelijk doen die in ronde 2 een Bencic'je ;)
Vanaf de 2e ronde wordt het pas echt spannend. Zouden zomaar alle 4 mijn D-spelers er uit kunnen vliegen ;) Maar tot nu toe weinig spelers gesneuveld die ik überhaupt heb overwogen, nee. Ostapenko misschien, maar dat kost mensen hooguit 310 punten, misschien nog wel minder. De vermoedelijk veel gekozen D en C spelers zijn allemaal door tot nu toe.
Ben net begonnen met 't invullen van mijn WK-poule. Irriteer me meteen bij 't lezen van de puntentelling alweer dat er geen punten worden gegeven voor 't goed voorspellen van uit/thuis doelpunten. Als ik een uitslag van 2-3 voorspel en 't wordt 2-4 is 't toch absolute onzin dat iemand die 0-5 voorspelt hetzelfde aantal punten krijgt. Al zouden 't 5 punten extra zijn zou ik tevreden zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.