Ah weet het terug, Suarez niet gekozen omdat ze in de 2e ronde tegen Sakkari (vrouw in vorm?) moet als ze de eerste ronde overleeft.
Edit: lijkt dat Sakkari het moeilijk heeft tegen een veel lager gerankte vrouw terwijl ze in een vorig tornooi hoger gerankte dames heeft uitgeschakeld. Raar!
Hmm, laatste dagen gaat het toch dramatisch.
Giro dik weggezakt, uiteindelijk 84.3%. Dat wordt toch een pittig evaluatie straks, waar sterke krachttermen als miskleunen niet mogen worden geschuwd.
Formule 1 ging heerlijk, totdat Leclerc captain hartley eraf kegelde, die 3400 puntjes op stroll ging pakken, dan hou je echt weinig meer over.
Geen tijd om roland garros echt uit te zoeken na de loting en net de namen die ik vooraf graag wou, hadden een zware loting (Siniakova, Tsitsipas, Gasquet).
Dus snel naar vervanging gekeken, gelukkig had Monfils wel een beetje goede loting. Verder Cibulkova maar gegokt, omdat ik niet snel een grotere verrassing qua punten zag, hoewel Görges wel pittig is, maar die maakte niet veel indruk de laatste tijd, meende ik. En Simon en Cornet wat mij degelijke D'tjes leken.
Ook totaal de blessure van Kyrgios dus gemist en Ostapenko de eerste ronde er al uit gevlogen, dit wordt dus puur een toernooi voor damage control
Ja, Siniakova is wel iemand die je had moeten laten staan, achteraf dan . Maar de eerste 2 rondes Azarenka en met name Ostapenko overleven, zag ik als net iets te veel. Maar zie zou nu tot ronde 4 relatief makkelijke wedstrijden hebben. Maar dat dacht ik ook vorig toernooi met Bencic, toen die in ronde 1 Venus versloeg en toen de illustere Khumkun tegenkwam (wat dit toernooi ook maar weer zomaar kan :p)
'@Starlynk en PP
Heb inmiddels geleerd na vele jaren tennispools dat wedstrijden vooraf niet zo heel veel hoeven te zeggen. Behalve dat je de winnaar van het laatste toernooi voorafgaand aan de grand slam zeker niet moet nemen.
Ik wist dat Puintseva tegen Konta moest, maar hed verwacht dat dit een te nemen horde was. Net zoals ik overtuigd was dat Ostapenko en Venus vroegtijdig er uit zouden vliegen.
Moet eerlijk zeggen dat door de vele spelletjes die ik speel en het feit dat dames tennis mij niet meer interesseert dan hoe de dames er uit zien, ik niet echt op de hoogte ben van de D speelsters en ook niet meer de tijd had om dit uit te zoeken. Strycova was geplaatst en heb getwijfeld tussen haar en Makarova. Had ik dit geweten had ik zeker Makarova genomen, maar goed, wie weet heb ik mazzel.
Heb getwijfeld als captain tussen mijn mannelijke D spelers. Kachanov of Cuevas. Uiteindelijk voor de man met de vrouwelijke naam gekozen.
'@Pietje Als je naar de betting market zou kijken, zou het best kunnen dat Cornet maar 40% kans had om de 3e ronde te bereiken. Ik check meestal alleen Unibet ff om te kijken of zij bepaalde spelers die ik over het hoofd heb gezien een relatief hoge kans geven om het toernooi te winnen. Deze " Cornet ten minste 3e ronde" was meer op basis van mijn gevoel.
Wawrinka net zien verliezen, had ik gelukkig niet mee.
Mijn C en D spelers zijn:
Edmund, Shapovalov, Coric en Verdasco (c).
En bij de speelsters:
Kontaveit, Bertens, Sakkari en Stosur.
Bij de C-spelers nog getwijfeld tussen edmund, shapovalov en Schwartzman. Maar uiteindelijk edmund en zeker Shapovalov meegenomen vanwege de goede vorm.
Hetzelfde geld voor Kontaveit en voor 't eerst een Nederlandse meegenomen omdat iedereen blijkbaar zo onder de indruk was van Bertens.
Ook Sakkari meegenomen omdat ze in vorm was (speelde overigens een eenvoudige 2e set)
en Stosur mee bij gebrek aan beter bij de vrouwelijke C-spelers.
Misschien dat ik Martic over 't hoofd heb gezien.
Tot nu toe in ieder geval nog geen spelers kwijtgeraakt gelukkig. Dat was bij mij bij de laatste twee toernooien wel anders toen ik m'n beide captains twee keer in de eerste ronde verloor.
Door Tsitsipas mee te nemen kon ik mezelf overtuigen dat ik voor Djokovic in plaats van Thiem mocht gaan ;)
Dit jaar mag je door de betere Scorito-indeling heel weinig verwachten van je D-spelers. Dan is het in ieder geval erg lekker als ze in ronde 1 (toch al 60 punten) alvast een hele grote winkans hebben. Daarnaast kan je in ronde twee of drie wel relatief makkelijke tegenstanders hebben, maar als je die ronde niet weet te halen...
Mijn D-spelers hadden deze ronde stuk voor stuk een winkans van 80 a 90%, gelukkig zijn ze ook alle vier door naar de volgende ronde! Ik mag (voorlopig) niet klagen! :)
'@kasjaar: Ben er nu ook niet helemaal blij meer mee ;), maar Tsitsipas is natuurlijk wel iemand die heel ver kan komen gezien zijn talent. Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit of je D-speler tot de 2e of 3e ronde komt, maar als je een D-speler hebt die de kwartfinale haalt dan heb je heel veel punten. En er zijn gewoon niet zo heel veel D-spelers die de potentie hebben om de kwartfinale te halen. Bovendien heeft Tsitsipas Thiem nog verslagen een paar weken geleden.
Daarnaast kun je het ook omdraaien. Thiem is wel heel goed, maar hij heeft van de favorieten misschien wel het zwaarst geloot met Tsitsipas in de 2e ronde en Nishikori in de 4e ronde. Wat was jouw reden om Thiem alsnog mee te nemen? :p
'@Pietje: haha beetje zelfde redenering. Door Thiem niet te nemen kon ik wel Djokovic, Tsitsipas en Nishikori nemen. Het was voor mij eigenlijk de afweging tussen de combi Thiem/Dimitrov en Djokovic/Nishikori, met als bijkomende bonus dat ik bij laatstgenoemde combi van mezelf ook Tsitsipas mocht nemen en ik echt niet weet wie ik anders als D-speler had moeten nemen :p
Ik weet dat ik er hier geen vriendjes mee maak, maar nadat Cornet al door is hoop ik toch echt dat Coric er wel lekker uitvliegt :p
Ja, exact hetzelfde Starlynk. En een goede/fitte Djokovic schat ik gelijk of hoger dan Thiem. Nishikori schat ik op gravel hoger dan Dimitrov. En Tsitsipas kon potentieel dé joker van het toernooi worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.