Scorito-algemeen

1 2 ... 55 ... 606 607
Starlynk

'@hartstikkebedankt: ohh dan vrees ik dat ik je heb afgewezen een keer.. Waarschijnlijk heb je op Scorito een andere naam dan hier? Ik heb op een gegeven moment gepost dat ik alleen nog mensen zou accepteren als ik ze herkende qua naam of asl ze me een PM stuurden hier om de gelukszoekers te weren, maar vrees dat dat verloren is gegaan met alle veranderingen rond de site.

Mijn Scorito GP was weer knudde door Max in de muur in de FP en Alonso die uitviel. Drama rondje, maar wel iets gestegen.. De Giro eindklassementen waren ook knetterhard en zonder Yates, Dumoulin, Froome en Carapaz deed dat heel erg pijn.. 74%.... Kan me niet heugen wanneer ik ooit zo laag gescoord heb bij een grote ronde spel, misschien wel nooit. Scorito Index wordt dit jaar drama dus helaas...

Roland Garros tot nu toe perfect met iedereen door maar Goffin maakt het nu wel erg spannend tegen nota bene Haasse.. Heb ook Martic als D-speelster en dat deel van het schema valt nu helemaal open met de uitschakeling van Venus en Ostapenko, maar ga me nog niet rijk rekenen.

hartstikkebedankt

Oh oke sorry, het zal daar aan liggen. Ostapenko er al uit, tja, vrouwentennis..

Thijmen1411

Martic zou het inderdaad zomaar eens ver kunnen schoppen nu. Ben toch benieuwd met welke reden zij is gekozen, aangezien ze vooraf gezien geen makkelijke loting had en recent niet heel sterk gepresteerd heeft. Iemand hier die haar met een bepaalde reden heeft gekozen?

JapieJapo

Ostapenko is balen...Verdasco sleept hem er nog uit.

Haasse doet weer een een ouderwets Haasje: kansloos in set 4 en 5

ditisdavid

'@Thijmen1411
Goed trackrecord op grand slams, afgezien van Venus Williams (op haar zwakste ondergrond en uit vorm) erg goed geloot en in redelijke (maar inderdaad niet ontzettend goede) vorm.

bakfiets

Met formule 1 spel voor het eerst alle coureurs in de punten met dank aan sirotkin. 6000 punten dus dat is lekker.

Met tennis ook een goede start. Iedereen door vandaag. Maar Ja met tennis kan dat morgen zo over zijn. Het vrouwentennis is idd helemaal niet te voorspellen. Ik heb ostapenko gelukkig niet.

Thijmen1411

'@ditisdavid Zie nu dat ze de afgelopen 4 grand slams 3 keer de 4e ronde heeft gehaald, dat is inderdaad niet slecht. Ze zou nu zomaar weer in de 4e ronde kunnen komen, waar ze misschien Azarenka of Makarova tegenkomt. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

Ik ben de eerste dag zonder slachtoffers doorgekomen, al was het niet allemaal even makkelijk (Cornet, Monfils, Goffin, Svitolina). Hopen dat het zo door kan gaan.

Na een dramatische ronde 2 weken geleden waarbij maar 1 duel uit was gekomen, nu met F1 5500 punten gescoord en van 69% naar 89%. Ik vind de opzet van het spel nog steeds raar en weet niet hoe ik me moet voelen over de keuzes van coureurs die ik heb gemaakt. Grosjean kan door al zijn slechte resultaten in potentie heel lekker uitpakken, maar dan zet hij z'n bak weer de muur in en is het weer niks. Ik denk dat ik voor de volgende keer voornamelijk coureurs ga kiezen die consistent zijn en weinig fouten maken, dus geen Max of Grosjean, maar eerder Ocon en Alonso bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Thijmen1411: Zoals ik al schreef: D-spelers bij de vrouwen zijn toch echt wilde gokken. Martic idd gekozen om de redenen die @ditisdavid ook al noemt, maar het zegt allemaal nog niks. Bij de Australian Open had ik bijv. Bencic die in de 1e ronde tegen Venus moest. Wint ze die partij, vliegt ze er in de volgende ronde als captain uit tegen een andere D-speelster die niemand ooit gekozen had :p

Wie heb jij uiteindelijk gekozen als D-speelsters?

hartstikkebedankt

Die Haase jonge, dat moet mentaal zowat wel de zwakste tennisser zijn die er is. Heeft ie eigenlijk ooit een 5-setter gewonnen?

Thijmen1411

'@Starlynk Ja precies. Waarbij het bij de mannen ook al 90% zeker is wie Roland Garros gaat winnen, vind ik het bij de vrouwen nog een groot raadsel. Dat maakt het aan de andere kant ook weer interessanter.
Ik heb Cornet en Stosur gekozen als D speelsters, met de reden dat ze allebei vaker goed hebben gepresteerd op Roland Garros en ik ze allebei ten minste de 3e ronde wel zie halen. Mochten ze daar komen, zie ik ze alleen niet veel verder komen met mogelijke wedstrijden tegen Muguruza en Wozniacki.

Pietje Precies

Nouja, 'ten minste', Cornet kreeg nog geen 60% kans om de eerste ronde partij te winnen. Zeg dat ze de volgende ronde 65% kans heeft om te winnen en je komt (op voorhand) tot een kans van bereiken 3e ronde van nog geen 40% ;)

Bij de vrouwen zijn de niveauverschillen immers een stuk kleiner + je hoeft minder sets te winnen om de partij te winnen, waardoor het geen verrassing is dat er veel verrassende uitslagen gaan zijn :p

---------------

Ik heb trouwens een reactie van Scorito ontvangen:

Beste Vincent,

Het feit dat er niets veranderd is, wil niet zeggen dat we er niets mee hebben gedaan.

Sterker nog, wij hebben hier uitgebreid naar gekeken. We hebben vele variaties doorgerekend, maar kwamen niet tot een model waar we tevreden over waren. Om die reden hebben we besloten om op een later moment hier opnieuw naar te kijken, na de sportzomer. Het is nu te druk om het even tussendoor te doen.

Je conclusie v.w.b. het aantal deelnemers is overigens niet juist. De wielerspellen zijn altijd populairder geweest dan tennis, idem voor voetbal. Tennis is gewoon minder populair.

Masnada zoeken we even uit.

Fijne avond.

Sportieve groet,
Team Scorito

----------------

Er is nog hoop....!!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb Strycova en Putintseva. Allebei in het stuk van Ostapenko en Venus. Vanwege die loting dus ook.
Moet eerlijk zeggen dat Martic bij mij geheel onder de radar is gebleven. Waarschijnlijk mag Martic in de derde ronde tegen Putintseva. Dan gaan we het zien....

Matt89

1e dagje Roland Garros is prima verlopen met geen verliespartijen. Gelukkig won captain Cornet haar wedstrijd ook. Ik heb voor de volgende C- en D spelers / speelsters gekozen: Schwartzmann, Edmund, Monfils Coric bij de mannen en Bertens, Mertens, Stosur en Cornet bij de vrouwen. Ik ben benieuwd! Ik hoop op een score van 90%+ maar weet ook dat je daar wat geluk bij moet hebben.

Starlynk

'@Ab: Strycova? Zo dat is gedurfd.. Die heeft op gravel dit seizoen 4 wedstrijden gespeeld, alle 4 verloren.. Überhaupt de afgelopen 4 maanden geen enkele partij gewonnen. Putintseva's track record is ook niet best de afgelopen tijd, maar daar heb ik nog iets meer vertrouwen in. Maar goed, je weet het nooit bij het vrouwentennis :)

Overigens nu 2 van mijn D-spelers op de baan, waaronder captain Tsitsipas! Spannend :)

EDIT: het blijft toch een bizar fenomeen dat het resultaat van je Scorito voornamelijk afhangt van wat er op de achteraf baantjes gebeurt op een grand slam ;)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Cornet captain als je ook Monfils hebt... opvallende keuze!

Strycova en Makarova heb ik beide ook overwogen, maar die treffen elkaar nu al. Behoorlijk 50/50 wie van die twee er doorgaat naar de volgende ronde. Ik ben zelf overigens voor Sakkari en Buzarnescu gegaan. En Giorgi stond ook op de shortlist.

De kans dat Martic en Putintseva elkaar daadwerkelijk treffen is trouwens ook maar zo'n 38%. Verder zal ik jullie niet meer lastigvallen met mijn gereken, maar mijn strekking is dus vooral dat een hoop dingen niet zo 'waarschijnlijk' zijn als men denkt ;)

En inderdaad, het blijft bizar! Als een A-speler zijn eerste 4 partijen wint, pakt ie 70 punten voor je. Je D-speler pakt er in de eerste ronde al 60... plus die D-spelers ga je bijna elke keer captain maken. Dus dan wordt de impact helemaal waanzinnig.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Pietje: Ik heb ook Sakkari als D-speelster, naast Martic dus.. Ben je ook weer voor Carla Suarez gegaan? Die heb ik wel sterk overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan

Crashtester

Monfils gaf zelf deze week nog aan dat hij al blij was als hij 1 ronde zou overleven, omdat hij helemaal niet fit is...

fmvbeest

Zijn er nog links om mee te doen met RG en F1 forum poule? Kon ze zo snel niet vinden. Weet ook niet of het tegenwoordig nog mogelijk is om andere poules te joinen.

Pietje Precies

Dan had je veel geld op zijn tegenstander moeten zetten @Crashtester, de betting market had er namelijk wel veel vertrouwen in ;)

@Starlynk, ik heb Suarez zeker weer overwogen nadat ze me in Australië zo heerlijk veel puntjes heeft opgeleverd! Trouwens knap van je dat je dat hebt onthouden. Misschien heb ik hier te enthousiast haar succes gevierd :p

Maar nee, ik ben voor het illustere duo Bertens & Mertens gegaan. De betting market had mijns inziens trouwens opvallend veel vertrouwen in Bertens en weinig in Mertens. Ik schatte hun kansen op voorhand wat gelijker in. In deze categorie met Kontaveit, Osaka en Suarez nog best wat andere plausibele opties die potentieel ver zouden kunnen komen.

Wat dat betreft zouden de C-spelers bij de vrouwen een best bepalende rol qua Scorito kunnen gaan spelen.

Ik was zelf overigens huiverig over Ostapenko haar kansen, maar ze heeft wel een gunstige leeftijd en al laten zien dat ze potentieel ver kan komen. Uiteindelijk was het de betting market die me overtuigde haar te nemen en dat voelt dus wel een beetje zuur. Anderzijds boeien de A-spelers niet zo veel en moet ik nog maar zien hoe ver Serena, Muguruza en Wozniacki komen.

Ik realiseer me nu trouwens pas (@Ab) dat je Putintseva had, terwijl die al in de eerste ronde tegen Konta moest.... bijzondere keuze :p

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@Pietje Precies: Ik vind Monfils veel te onvoorspelbaar om ook maar ooit tegen hem te betten. ;)

Ik ben ook voor Bertens & Mertens gegaan. Ook Martic trouwens, om redenen zoals hierboven al door anderen gegeven.

wesley1983

'@pietje: was Suarez geen B-speelster? Ik kan mis zijn ook....

Pietje Precies

Ow, dat zou ook nog kunnen zelfs... ik vond haar in ieder geval minder interessant dan de andere opties in haar categorie ;)

Martic is er bij mij tussendoor geschoten. Al weet ik niet of ik haar anders had meegenomen, maar ik had haar op zijn minst moeten overwegen. Blijft ook lastig met al die vrouwen die je zelden of nooit hebt zien spelen :p

Laatst gewijzigd
wesley1983

Nee klopt toch, is een C-speelster, maar met Mertens en Kontaveit daar nooit overwogen dus wist het niet juist.

Starlynk

Zeer veel interessante C-speelsters idd, en maar weinig interessante D-speelsters. Zou best kunnen dat mensen daar verschil maken. Overigens maken Tsitsipas en Sakkari het nog best spannend in de eerste set en heeft Kvitova zelfs de eerste set verloren (walst nu wel over Cepede heen in de 2e set). Azarenka ook de eerste set verloren. Blijft toch lekker onvoorspelbaar.

JapieJapo

C Mannen: Edmund en Schwarzmann
D mannen: Verdasco en Cuevas
Verdasco ivm makkelijke loting eerste 2 ronden voor captain.

C Dames: Kiki en Keys
D Danrs: Cornetto en Begu

Kvitova op achterstand...

1 2 ... 55 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.