Wat Scorito op zich zou kunnen invoeren, is dat je extra punten krijgt wanneer een lager ingeschaalde speler van een hoger ingeschaalde speler wint. Ik heb bijvoorbeeld nu Garcia Lopez genomen (D-speler), omdat ik totaal geen vertrouwen had in Waw (A-speler). Je zou bijvoorbeeld dan een bonus in de 1e ronde kunnen krijgen van 30 pt oid. Als een D van een B wint: 20 en D van C: 10. Volgens mij krijg je dan nog meer variatie in teams dan nu. Wat vinden jullie?
Bij C en D passeren altijd genoeg spelers, maar ik kijk toch altijd naar de loting. Coric en Tsitsipas waren de D-spelers die ik voor de loting in mijn hoofd had, maar Coric - Kohli leek me 50-50 en Tsitsipas zie ik in de 2e ronde echt niet winnen van Thiem. Ik had nu Tiafoe gekozen, omdat hij een redelijk goede voorbereiding op gravel had en ook m.i. een prima loting had met gravelhater Querrey.... Heel verstandige keuze :-s Bij A en B kijk ik meer naar vorm, blessures en hoe iemand normaalgesproken presteert op die ondergrond. Delpo heb ik bijv. gepasseerd ivm zijn blessure en die zie ik dan niet 7 x best of 5 spelen.
Ik zou nog het grootste voorstander zijn van het wielerconcept. Waar iedere 1e plek 50 punten oplevert, iedere 14e plek 14 punten, etc. Dus een gelijke prestatie = een gelijke beloning. En dan zou ik het bij een KO-concept (tennis en darts) logisch vinden dat de beloning iedere ronde toeneemt.
Dus dat iedere tennisser 50 punten zou krijgen als hij zijn eerste ronde wint, iedere tennisser 75 punten krijgt als hij zijn tweede ronde wint, 100 punten voor een overwinning in de derde ronde, etc. En dan een captainfactor die gedurende het hele toernooi gewoon x2 blijft.
En dat je het verschil tussen tennissers vervolgens in het prijskaartje maakt. Dus een Nadal meenemen kost je 7 miljoen en een Duckworth 0,5 miljoen. Terwijl je bijvoorbeeld zowel bij de mannen als bij de vrouwen 30 miljoen te besteden hebt voor 10 spelers en 10 speelsters.
Het enige vervelende bij tennis is dat de kwalificatie-wedstrijden zo kort voor het toernooi zijn en de loting daardoor zo laat is. Vervolgens wil je de prijzen eigenlijk pas na de loting definitief maken, terwijl Scorito het spel het liefste twee weken voor aanvang al online knalt (inclusief waardes).
Binnen dit systeem heb je de vrijheid om zelf te kiezen of je veel toppers en veel jokertjes wilt hebben of juist vooral de middenklasse. Gaat het niet meer enkel om de jokertjes. Gaat het niet meer enkel om de captain. Ga je juist iedere ronde één van je beste spelers captain maken in plaats van één van je slechtste. Kan je alsnog met jokertjes het verschil maken. Zijn er opeens per geslacht wel 60 interessante spelers om mee te nemen in plaats van nu maar zo'n 15 a 20.
Al met al wordt het dan veel meer een leuke puzzel, waarin je met tactiek het verschil kunt maken. Zoals ook bij Topcoach en bij de wielerspellen.
Haha ja, na de Australian Open al gedaan! Kreeg toen ook best positieve feedback en ik had goede hoop.... maar helaas ze hebben nog niets veranderd en gaven recent aan er nog geen tijd voor te hebben gehad...
Na de sportzomer gaan ze er naar kijken, dus ik vrees dat tot en met US Open het huidige concept zal blijven. En dan hopelijk WK Darts en Australian Open in de nieuwe stijl!
Ja, wederom zijn alle plausibele opties die ik niet heb aan de winnende hand :(
Vraag me af of ze er echt iets mee gaan doen.. ook die opmerking die ze maken dat tennis veel minder populair is.. Tsja, dan kun je zeggen "Het tennis-spel is niet populair, dus we gaan geen tijd besteden aan het verbeteren van de opzet" of "We gaan de opzet verbeteren zodat het tennis-spel populairder wordt".
En idd.. alle usual suspect lijken weer door te gaan.. Dit wordt echt een monsterhoge gemiddelde score in de 1e ronde lijkt me.. Ben benieuwd hoeveel mensen er straks nog met de maximale score zitten!
Fognini is wel een heethoofd haha. Speelde vorig jaar ook erg leuk tegen Murray. Hoop dat hij er nu af gaat tegen Edmund :p
Heb met veel pijn in het hart Maria niet. Door cat. indeling en daarna loting toch niet al m'n favoriete vrouwtjes mee kunnen nemen. Zou het wel erg mooi vinden als ze RG weer wint.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.