Scorito-algemeen

1 2 ... 59 ... 606 607
Cormet de Roselend

Wat Scorito op zich zou kunnen invoeren, is dat je extra punten krijgt wanneer een lager ingeschaalde speler van een hoger ingeschaalde speler wint. Ik heb bijvoorbeeld nu Garcia Lopez genomen (D-speler), omdat ik totaal geen vertrouwen had in Waw (A-speler). Je zou bijvoorbeeld dan een bonus in de 1e ronde kunnen krijgen van 30 pt oid. Als een D van een B wint: 20 en D van C: 10. Volgens mij krijg je dan nog meer variatie in teams dan nu. Wat vinden jullie?

Bij C en D passeren altijd genoeg spelers, maar ik kijk toch altijd naar de loting. Coric en Tsitsipas waren de D-spelers die ik voor de loting in mijn hoofd had, maar Coric - Kohli leek me 50-50 en Tsitsipas zie ik in de 2e ronde echt niet winnen van Thiem. Ik had nu Tiafoe gekozen, omdat hij een redelijk goede voorbereiding op gravel had en ook m.i. een prima loting had met gravelhater Querrey.... Heel verstandige keuze :-s Bij A en B kijk ik meer naar vorm, blessures en hoe iemand normaalgesproken presteert op die ondergrond. Delpo heb ik bijv. gepasseerd ivm zijn blessure en die zie ik dan niet 7 x best of 5 spelen.

BarryE1

Leuke optie maar dat kan alleen als de huidige puntentelling compleet op de schop gaat. Het zwaartepunt ligt nu namelijk al gigantisch bij de c en d spelers en zou daarmee alleen maar meer verschuiven.

Starlynk

En in de praktijk word je natuurlijk al flink beloond als je D-speler van een A of B speler wint, want dat betekent in de praktijk vaak dat ie een mooie kans heeft om de 3e ronde of verder te halen en dus heel veel punten voor je binnen te halen.

Ab Normaal

Om te beginnen zou ik al meer vrijheid willen hebben in de keuzes.
Ik wil vaak helemaal geen 3 A spelers kiezen, en al helemaal geen 3 B spelers.

Pietje Precies

Ik zou nog het grootste voorstander zijn van het wielerconcept. Waar iedere 1e plek 50 punten oplevert, iedere 14e plek 14 punten, etc. Dus een gelijke prestatie = een gelijke beloning. En dan zou ik het bij een KO-concept (tennis en darts) logisch vinden dat de beloning iedere ronde toeneemt.

Dus dat iedere tennisser 50 punten zou krijgen als hij zijn eerste ronde wint, iedere tennisser 75 punten krijgt als hij zijn tweede ronde wint, 100 punten voor een overwinning in de derde ronde, etc. En dan een captainfactor die gedurende het hele toernooi gewoon x2 blijft.

En dat je het verschil tussen tennissers vervolgens in het prijskaartje maakt. Dus een Nadal meenemen kost je 7 miljoen en een Duckworth 0,5 miljoen. Terwijl je bijvoorbeeld zowel bij de mannen als bij de vrouwen 30 miljoen te besteden hebt voor 10 spelers en 10 speelsters.

Het enige vervelende bij tennis is dat de kwalificatie-wedstrijden zo kort voor het toernooi zijn en de loting daardoor zo laat is. Vervolgens wil je de prijzen eigenlijk pas na de loting definitief maken, terwijl Scorito het spel het liefste twee weken voor aanvang al online knalt (inclusief waardes).

Binnen dit systeem heb je de vrijheid om zelf te kiezen of je veel toppers en veel jokertjes wilt hebben of juist vooral de middenklasse. Gaat het niet meer enkel om de jokertjes. Gaat het niet meer enkel om de captain. Ga je juist iedere ronde één van je beste spelers captain maken in plaats van één van je slechtste. Kan je alsnog met jokertjes het verschil maken. Zijn er opeens per geslacht wel 60 interessante spelers om mee te nemen in plaats van nu maar zo'n 15 a 20.

Al met al wordt het dan veel meer een leuke puzzel, waarin je met tactiek het verschil kunt maken. Zoals ook bij Topcoach en bij de wielerspellen.

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@pietje, dat lijkt mij ook een heel strak plan. Stuur jij 't door naar Scorito? ;)

kasjaar

Ondertussen zie ik tot mijn eigen tevredenheid dat Shapovalov, Stosur en Cilic sterk begonnen zijn aan hun wedstrijden. Hopelijk mogen er nog vele komen! ;)

Pietje Precies

Haha ja, na de Australian Open al gedaan! Kreeg toen ook best positieve feedback en ik had goede hoop.... maar helaas ze hebben nog niets veranderd en gaven recent aan er nog geen tijd voor te hebben gehad...

Na de sportzomer gaan ze er naar kijken, dus ik vrees dat tot en met US Open het huidige concept zal blijven. En dan hopelijk WK Darts en Australian Open in de nieuwe stijl!

Ja, wederom zijn alle plausibele opties die ik niet heb aan de winnende hand :(

Laatst gewijzigd
Starlynk

Vraag me af of ze er echt iets mee gaan doen.. ook die opmerking die ze maken dat tennis veel minder populair is.. Tsja, dan kun je zeggen "Het tennis-spel is niet populair, dus we gaan geen tijd besteden aan het verbeteren van de opzet" of "We gaan de opzet verbeteren zodat het tennis-spel populairder wordt".

En idd.. alle usual suspect lijken weer door te gaan.. Dit wordt echt een monsterhoge gemiddelde score in de 1e ronde lijkt me.. Ben benieuwd hoeveel mensen er straks nog met de maximale score zitten!

ditisdavid

Shapovalov ondanks die slechte start uiteindelijk vrij makkelijk gewonnen. Cilic en Muguruza ook goed op weg. Inderdaad ook hier hard op weg naar de maximale score, verder alleen nog Nadal, Mertens, Bertens, Sharapova en Halep die de baan op moeten.

Niels22

Een groepje, waaronder ikzelf, zullen wel 10 punten missen wegens Ostapenko. Verder inderdaad weinig verrassends met te kiezen spelers gebeurd (tot zover)

Flater

Ik heb als C-spelers gekozen voor Edmund/Shapovalov en Keys/Bertens en bij de D-spelers ben ik gegaan voor Verdasco/Monfils en Zhang(C)/Sakkari. Tot nu toe ben ik alleen Ostapenko verloren, ik denk dat een aantal anderen nog wel Mladenovic hadden, dus positief dat die er ook uit ligt.

Starlynk

Ben wel benieuwd wat Steve Johnson gaat doen.. Die had ik sterk overwogen als ik geen Tsitsipas had gekozen, dus ik hoop dat ie er eerste ronde uitvliegt :p

Pietje Precies

Bij mij hebben Johnson en Fognini het beide nipt niet gehaald. Hopelijk verliezen ze inderdaad :p

BarryE1

Laat Fognini met rust!

Starlynk

Fognini was idd ook mijn 3e keuze bij de C-mannen.. Maar lijkt er op dat ze allebei doorgaan.. En Mertens ook ff snel die laatste puntjes afgeraffeld en door.. Prima!

Pietje Precies

Sharapova in ieder geval een setje langer op de baan!

Nu alle plausibele opties die ik niet heb ook doorgaan, moeten we de vreugde maar in zulke kleinere dingen zoeken :p

Lance Beenstrong

Ondertussen laat Hogenkamp een mooi potje tennis zien en vecht ze zich naar setwinst in set 2 tegen Sharapova. Zhang heeft haar potje ook gewonnen en Edmund eerste set te pakken. Nog een aantal te gaan richting een 'clean sweep' voor de 1e ronde.

Starlynk

Haha ik heb Sharapova dus ik hoop dat dat gewoon goed komt... Sorry Richel :p

Lance Beenstrong

'@Starlynk, ik zou je langzaam zorgen gaan maken :p

Starlynk

Ouch ja.. 3-0 achter 3e set :o

fmvbeest

Fognini is wel een heethoofd haha. Speelde vorig jaar ook erg leuk tegen Murray. Hoop dat hij er nu af gaat tegen Edmund :p

Heb met veel pijn in het hart Maria niet. Door cat. indeling en daarna loting toch niet al m'n favoriete vrouwtjes mee kunnen nemen. Zou het wel erg mooi vinden als ze RG weer wint.

wielerfan95

Sharapova lijkt het toch te gaan redden tegen Hogenkamp: van 0-3 naar 4-3. Jammer, want ik had haar niet.

Starlynk

Wie hebben jullie als B-speelster dan? Pliskova of Kasatkina?

Pietje Precies

Beide!

edit: En net als de volgende post ook Kvitova voor mij.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 59 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.