Scorito-algemeen

1 2 ... 68 ... 606 607
Jelle van der Linden

Het zit bij mij dit toernooi echt niet mee, eerst mijn kopman Cornet eruit en deze ronde mijn kopman Edmund. Terwijl mijn D-spelers Verdasco en Strycova er nog in zitten. Toch al 4 uitvallers na vandaag, phoe. Hopen op een wonder voor de komende rondes, om toch nog een redelijk resultaat te behalen (vol op Strycova gokken voor ronde 4)

wesley1983

Pijnlijk Edmund eruit en Coric na een gelijk opgaande match als eerste zijn opslag verloren dus waarschijnlijk eerste set voor Schwartzman.

wesley1983

Kan ik nog mijn kapitein veranderen naar Mertens? Haha Jawadde wordt incasseren voor mij!

Starlynk

Pff wat een dag.. Captain Coric 2-0 in sets achter, kansloos verhaal lijkt het.. Kvitova verliest van Kontaveit (mijn 3e keus C bij de vrouwen), waardoor ik geen enkele vrouw meer over heb in het onderste deel van het schema. Edmund verliest een 5-setter van Fognini (mijn 3e keus C bij de mannen). Monfils is weer lekker uitgerust en slaat Goffin van de baan.

Gelukkig Sharapova en Mertens wel gewonnen, maar daar ga ik het ook niet mee redden. Geen enkele D-speler meer over, dus het is dweilen met de kraan open. Jammer, volgend jaar beter!

kasjaar

Gaat top deze ronde. Svitolina, Sakkari, Stosur, Carreño en Edmund al verloren. Captain Coric lijkt te gaan verliezen en ook bij Goffin gaat 't zeker niet de goede kant op. Stond op 99% maar zal een harde daling gaan worden...

kasjaar

Hopelijk sleept Goffin deze eruit. Dan heeft ie daarna volgens mij twee makkelijkere wedstrijden, dat zou nog een redding kunnen zijn voor m'n Scorito.

Pietje Precies

Aiiii Monfils. 4 matchpoints onbenut en nu lijkt het klaar. Tenzij het weer gaat regenen :p

Matt89

Oef, geen beste ronde. Gelukkig wint captain Mertens. Stosur, Svitolina, Kvitova, Pliskova en Edmund verloren. Hopelijk blijft het daar bij. Al is Bertens nog wel spannend.

Pietje Precies

Aii, verlies van Bertens zou erg zuur zijn.

Er zijn dit toernooi weinig vrouwen die ik beter of gelijkwaardig vind spelen. Hoog niveau voor een potje vrouwentennis.

Laatst gewijzigd
Jori

Bizarre is dat Bertens superieur is aan Kerber, op 3 opslaggames van Kerber na. Echter maakt ze gewoon haar "gewonnen" punten te weinig af en maakt ze paar slechte keuzes, waardoor wel opeens dus Kerber voorstaat qua sets....

Pietje Precies

Poh het is echt frustrerend hoeveel Kerber terughaalt en hoeveel 'makkelijke ballen' Bertens mist. Terwijl ze eigenlijk zo goed staat te spelen.

Jori

Reken daar ook nog bij dat achter de naam van Bertens (c) staat en het wordt nog zuurder. Zoveel beter en toch (naar alle ws) 0 punten

Pietje Precies

Oei, dat is helemaal balen ja. Bertens zou in potentie nog best vaak mijn captain kunnen zijn, want met dit niveau kan je écht ver komen. Maar het onbreekt toch aan vertrouwen / vastigheid op de belangrijke punten.

Jori

Zeker qua power en slagen, hadden niet veel haar kunnen stoppen. Enkel idd de vastigheid is een probleem en zodoende was Kerber toch wel de lastigste die ze kon treffen met het niveau wat Kerber nu haalde (veel ballen terughalen, tempo uit rallies halen waar ze zelfs voor werd uitgefloten en wachten op foutje tegenstander die er toch te vaak kwam). Maar nog steeds compleet onnodig, ook totaal te zien aan de reactie na afloop van Bertens en eigenlijk ook wel Kerber, die beetje verbouweerd keek van "hoe heb ik deze nou kunnen winnen?"

Laatst gewijzigd
kasjaar

8 spelers verloren in één ronde, je moet 't maar kunnen.

Wielerfan999

Ik kan het ook kasjaar...

Pietje Precies

Eentje meer dan ik. Mijn Scorito staat en valt vanaf nu met de prestaties van Buzarnescu...

Ik heb nog:
Nadal
Zverev
Djokovic

Goffin
Cilic
Nishikori

-----
Halep

Kasatkina

Mertens

Buzarnescu

-----

Dus bij de mannen is er niks aan de hand mits Zverev de volgende ronde van Khachanov wint, Djokovic van Verdasco wint, Cilic van Fognini wint en het liefste Kevin Anderson van Schwartzman wint. Dat zijn alle plausibele C'tjes en D'tjes die de concurrentie nog kan hebben. Dus normaal gaat daar het verschil niet echt meer gemaakt worden.

Bij de vrouwen daarentegen moet Mertens tegen Halep. Daar ga ik dus sowieso iemand verliezen. Bovenin mis ik vooral A'tjes en B'tjes, gelukkig gaan daar plausibele opties elkaar uitschakelen (Garcia vs Kerber, Sharapova vs Williams). Ik hoop dat Putintseva van Strycova wint en Buzarnescu is super belangrijk voor me vs Keys (die ook nog eens best vaak gekozen zal zijn). Stephens moet winnen van Kontaveit (die ook vaak gekozen zal zijn) en Kasatkina van Wozniacki! Überhaupt ligt de route naar de finale behoorlijk open onderin, want Wozniacki heeft mij nog niet echt overtuigd.

zeewolde

Hier 9 kwijt in ronde 3. Veel onderlinge partijen en daarnaast nog Giorgi, Dimitrov, Kvitova ( 2 tie breaks), Bertens (2 tie breaks) en aiai captain Coric.
Van 19 terug naar 10 spelers.
Van 99 naar 77%. Alle ballen op Buzarnescu.

BarryE1

Bij de mannen alleen Monfils en Carreno naar huis:
a) Nadal, Zverev, Thiem
b) Nishikori, Cilic
c) Fognini, Schwartzmann
d) Verdasco

Bij de vrouwen Svitolina, Kvitova, Safarova en Cibulkova:
a) Halep, Wozniacki
b) Kasatkina, Garcia
c) Keys, Mertens

Volgende ronde verlies ik dus sowieso 4 spelers maar gaan er ook 4 door.

kasjaar

Heb drie opties om captain te maken:

Verdasco tegen Djokovic (750 punten, veel risico)

Kontaveit tegen Stephens (500 punten, ongeveer 45/55)

Goffin tegen Cecchinato (250 punten, 80/20)

Iemand die hier nog goede tips voor me Heeft?

bakfiets

Ik ben ook 8 spelers kwijt deze ronde. Van mij zal veel afhangen van keys. Die kan ik twee keer hopelijk als captain uitspelen om er nog wat van te maken.

klumper

Hier ook 8 spelers verloren, sta nu op 86,6 %

Heb nog:

Nadal
Zverev
Thiem

Cilic
Goffin

Schwartzman

Verdasco

Halep
Muguruza

Sjarapova

Mertens

Verdasco maak ik morgen captain.

Starlynk

6 uitvallers afgelopen ronde, waaronder mijn laatste D-spelers.. dat wordt pittig.

Bij de mannen is het nog best ok. Nog 7 man over in 7 verschillende wedstrijden, waar er 6 van de 7 (Nadal, Djokovic, Zverev, Goffin, Cilic, Schwartzman) ook nog op zijn minst enigszins favoriet zijn en Nishikori tegen Thiem ook niet kansloos.

Bij de vrouwen is het drama. Onderin het schema dus niemand meer over, maar bovenin nog Halep, Mertens, Garcia, Muguruza en Sharapova. Tsja, elke wedstrijd minimaal eentje, maar kan eigenlijk alleen Halep en Muguruza in de volgende ronde verwachten. Als Kerber net zo speelt als tegen Bertens wordt het lastig voor Garcia. Sharapova zou wel van Williams kunnen winnen, maar dat is toch geen zekerheidje.

Lijkt er op dat ik wel de juiste grote namen heb gekozen, maar met geen een van de C/D-verrassingen in mijn team wordt het een lastig verhaal.

wesley1983

Hier nog 13 van de 20 over.
6 bij de mannen: Nadal, Zverev, Djokovic (A) en Cilic, Anderson, Nishikori (b)
7 bij de vrouwen: Halep, wozniacki (A) Garcia, Stephens, Sharapova (b) Mertens, Kontaveit (C)
Vorige ronde wel de kapiteinspunten gemist dus gezakt naar 63%, nu dus maar het vertrouwen geven aan het talentje bij de vrouwen als kapitein en hopen dat ik dit kan doortrekken tot de finale. Het ander talent Kasatkina zou daarmee kunnen helpen door Wozniacki uit te schakelen.

Laatst gewijzigd
Platje

Lastige keus vandaag wie captain te maken.. de fout met cornet gemaakt in de 2e ronde, de 3e ronde durfde ik verdasco niet aan.. nu dus de grote gok voor Verdasco of Mertens? Of voor 'zekerheid' gaan met een b-speler.

1 2 ... 68 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.