Scorito-algemeen

1 2 ... 87 ... 606 607
kevinraar

hier mij voorspeling van de achte finales
frankrijk-argentinie 1-2
uruguay-portugal 1-0
spanje-rusland 3-0
kroatie- dennemarken 2-1
brazilie-mexico 2-0
belgie-japan 3-0
zweden-zwiterland 0-1
colombia-engeland 1-3

welke 4 topscoorder kiezen ik wil 1 of 2 aanvallers 1 of 2 middevelder en 1 verdediger maar wie?

Pietje Precies

Zowel bij de mannen als bij de vrouwen op het eerste oog best een hoop mogelijk interessante spelers/speelsters die erg beroerd geloot hebben.

JimKro

Mijn WK gaat tot nu toe dramatisch :P

Het heeft tot nu toe absoluut niet geloond om een paar kleine 'verassingen' in te bouwen. Helemaal met een systeem waarbij je alles van te voren al moet invullen. Ook wel een beetje pech dat vrijwel alle poules uiteindelijk (net) naar de landen zijn gegaan die door de betting markt de meeste kans werden toegeschreven. Uiteraard met uitzondering van Duitsland. Maar Denemarken boven Peru, Zwitserland boven Servië, net geen Senegal etc. is funest voor mijn ranking gebleken. Vanaf nu maar gewoon alles volgens de bookmakers invullen en kijken of ik nog een beetje kan stijgen. Er zitten wel een paar mooie 50/50 wedstrijden tussen (Uruguay- Portugal en Zweden-Zwitserland) met grote kans op een gelijkspel. Maar over 120 speeltijd en geen extra beloning is een gelijkspel toch wel ongunstig om te spelen.

Laatst gewijzigd
kasjaar

'@starlynk, Dat klinkt als een Spanjaard of een Braziliaan ;)
Ik neem zelf geen verdedigers mee maar als ik er een mee zou nemen zou 't Stones zijn. Die scoort toch veel vaker dan je verwacht.

kevinraar

ik neem denk als topscoorders isco kane lukaku en tiago silva

JimKro

Ik denk dat ik gewoon 4 spelers van België neem ;)

wesley1983

Hier startte het ook dramatisch, na de eerste ronde amper rond de 50% maar na ronde 3 en de punten die toegekend werden voor de eerste 2 plaatsen per groep toch op 88% voorlopig. Zat wel veel meer in want er waren in totaal 9 draws over de 3 rondes, ik had er 7 voorspelt waaronder er geen enkele correct was (iedere keer een winnaar met 1 goal verschil), dus dan kom je al aan 16 keer 0 punten.

Ook al eens Wimbledon bekeken en is toch heel erg lastig om D-spelers te kiezen, waar er velen die je verwacht had als D nu C-spelers geworden zijn. Ook velen die moeilijke loting hebben, bij de dames waarschijnlijk de winnares in ronde 3 tussen Ostapenko en Sharapova tegen Kvitova in de volgende ronde. In het tweede kwart van de tabelhelft veel B of C-speelsters samen die ver kunnen komen, maar de welke? In het derde kwart de kans voor D-speelsters om ver te geraken lijkt me, maar ook moeilijk om te voorspellen wie. En langs onder waarschijnlijk S.Williams en Svitolina die mekaar loten in de 3e ronde. Bij de heren is het iets makkelijker vind ik, al is het wel kiezen als je Murray en Dimitrov neemt met die loting of eerder een veiligere optie.

Voor de Formule 1 heb ik het terug veilig aangepakt, dus hopelijk voor de eerste keer 5/5. Amper 5800 punten te verdienen en tegenstanders Stroll/Sirotkin/Ericsson en Hartley gekozen en Ricciardo tegen Raikkonen geplaatst. Hopen maar dat mijn coureurs een keer allen uitrijden!

kasjaar

'@starlynk, of toevallig Granqvist? Dat zou ook een mooie zijn haha

Stuff

Opvallend. De nr. 1 in de wk poule heeft geen voorspelling gedaan. Nog een aantal in de top ook zie ik. Die zullen niet betaald hebben. Wordt dus weer wat stijgen als het goed is.

Worden die mensen uit de poule verwijderd? Of blijven die er tussen staan? Zou wel een vertekend beeld geven voor de index...

Pietje Precies

Volgens mij wordt helaas niemand uit de poule verwijderd. Ik heb het vermoeden dat er aan de onderkant gigantisch veel lui niet betaald hebben... is inderdaad klote voor de Index.

Ik heb een gecalculeerd risicootje gepakt met Grosjean vs Sainz (2000) :)

Jammer dat ik Ricciardo i.p.v. Raikkonen vs Verstappen heb. Had liever Ricciardo op safe gepakt i.p.v. nu dus Raikkonen op safe (Sirotkin).

Laatst gewijzigd
kevinraar

De nummer 1 in deck poule heeft bij frankrijk argentinie 2-2 en de andere 7 wedstrijden heeft hij niet ingevuld wat dom

Wimbo

Mina

kevinraar

Ben gestegen van 47.846 naar 41.070

kasjaar

Ben ondertussen al dagen aan 't lezen op 't forum voor de tour. Weet niet waarom maar wil niet mee discussiëren voordat ik elk bericht gelezen heb. Zit nu op pagina 55, Nog 20 te gaan! ;)

kasjaar

Nou vlag maar af deze GP, dan kan ik eindelijk 5 gewonnen duels bijschrijven. Hulkenberg ligt eruit dus zou top zijn als Sainz als laatste over de streep komt ;)

Pietje Precies

Prima dag voor mij. Helaas Raikkonen op safe, maar die had ik anders denk tegen Verstappen gehad, dus dan is dit beter. Grosjean vs Sainz (2000 x2) heel fijn. En mooi dat Ricciardo uitviel nadat zijn match-up toch al verloren was! :)

Pietje Precies

Die Wimbledon loting vind ik maar knap ellendig. Bijvoorbeeld een Nadal zou ik er prima uit willen laten en vervolgens zou ik best wel iemand uit de overige onderste 16 van het schema willen pakken, maar wat een treurige boel daar. Als een Feliciano Lopez daar nou terecht was gekomen...

Op dit moment heb ik daardoor niemand uit het onderste kwart staan... en een paar spelers die in het ideale scenario elkaar in de 3e of 4e ronde al treffen.. normaliter kom ik er in de B- en C-categorie wel uit, maar ook daar heb ik nu nog wat twijfels zitten.

Bij de vrouwen vind ik vooral de D-categorie een verschrikking. Ook daar hebben de 'toppers' erg vervelend geloot. Met twee van de meest interessante gelijk al tegen elkaar...

dspiky

Vooral de B-categorie bij de mannen is erg lastig. Er staat, na het wegvallen van Murray, in die categorie eigenlijk niemand tussen die ik écht in mijn team wil. Dimitrov speelt in de eerste ronde al tegen Wawrinka en is daarmee wel een risico. Wawrinka en Raonic dit jaar nog maar weinig gepresteerd, Thiem en Schwartzmann matig op gras. De overige spelers (Anderson, Isner, Carreno en Goffin) zie ik sowieso niet ver komen.

janstof

hebben jullie voor tennis ook een subpoule btw?

raymankapeens

Ja wie verzint dat? @Pietje

Grosjean Sainz 2000p en Magnussen Sainz 1300....
had vandaag 8000p dus wel tevreden maar die punten zijn erg vreemd

Pietje Precies

Tja, is het algoritme op basis van de afgelopen 10 races....

Sainz is misschien wel alle 10 de keren voor Grosjean geeindigd, maar vorige week was de pace van Haas al goed in de kwalificatie en kwam het er in de race al enigszins uit. En dit weekend had ik er met die snelle bochten vooraf al aardig vertrouwen in en na de practice al helemaal. Dus mooi een keer geen Grosjeans vs Ericsson maar lekker tegen Sainz.

Een algoritme alles laten bepalen is überhaupt foutgevoelig, stel dat iemand op vrijdag al vertelt dat hij een penalty gaat pakken om de motor te laten vervangen....

Wel vervelend dat Raikkonen nu nog maar weinig oplevert en ik er maar matigjes van geprofiteerd heb. Die knikker ik mooi uit mijn team in de transferperiode.

Dupoepin

Magnussen doet het beter dan Grosjean over het algemeen, dus dan is het wel logisch dat hij minder punten oplevert.

Ik vind trouwens dat hele GP spel op scorito geen toegevoegde waarde hebben.

Starlynk

'@Janstof: Wimbledon subpoule: https://www.scorito.com/tennis-manager/wimbledon-2018/wielerflits-forum-poule?code=572f2d9d-55e3-4a85-b19a-5c20f97a03f8

En argh, die misser van Modric vanaf de penaltystip kost me 183 punten bij de WK Poule :p

Nu nog ff puzzelen bij Wimbledon, want het is best pittig met deze loting. Je kunt eigenlijk niet om Nadal heen gezien de loting, maar dat betekent ook dat je moet kiezen tussen Cilic en Djokovic. Best pittig!

Ab Normaal

Helemaal eens met Dspiky. Ik wil geen enkele B speler nemen en moet er nu verplicht 3 nemen.
Die zou ik maar wat graag willen ruilen tegen 3 extra C spelers.

Matt89

Het wordt tijd dat de tennisspellen worden aangepakt. Het maakt mij niet zo veel uit of dat een grote wijziging moet zijn (spelopzet in lijn van wielerspellen oid) of een kleine wijziging in de vorm van het aanpassen van de puntentelling. Het enige relevante nu is op zoek gaan naar de beste C- en D spelers die gunstig hebben geloot. En daar heb je ook vooral geluk bij nodig. Probleem voor mij is dat ik geen idee heb. Het is dat ik nu wat namen ken omdat ik RG wat heb gevolgd maar vervolgens geen idee of die spelers ook op gras goed kunnen spelen. Gelukkig zijn er ook nog de bookies, die ook wat inzicht geven.

1 2 ... 87 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.