Scorito-algemeen

1 2 ... 9 ... 606 607
Starlynk

haha pff het is weer echt vrouwentennis... hele toernooi super stabiel en dan de finale compleet verpesten.. Leuk voor de mensen die Stephens gegokt hebben..

timothyvana

Hierbij mijn team. Last minute Haps nog op de tribune kunnen plaatsen voor deze week. Heb in hem meer vertrouwen dan diks, dus hem er niet uit gegooid.

Keepers:
Jensen (utrecht)
Padt (groningen)

Verdedigers:
Haps (feyenoord)
De ligt (ajax)
Paal (psv)
Dumfries (heerenveen)
Dumic (utrecht)

Middenvelders:
Toornstra (feyenoord)
Vd beek (ajax)
Vd streek (utrecht)
Veijnovic (az)
Thorsby (heerenveen)
Messaoud (excelsior)

Aanvallers:
Weghorst (Az)
Lozano (psv)
Matavz (vitesse)
Neres (ajax)
Thy (vvv)

Keepers: 4,75M
Verdediging: 12,75M
Middenveld: 18,75M
Aanval: 12,75M

Spelers van 10 verschillende clubs.
3 van ajax en Utrecht
2 van feyenoord, psv, az, heerenveen
1 van vitesse, groningen, excelsior en VVV

Het lijkt me een redelijk uitgebalanceerd team, zwakste plek vind ik zelf mijn keepers. Ik ging altijd voor 2 keepers vd top-3, maar dat was met dit budget nu niet mogelijk. 3 verdedigers van de top-3 is me ook dit jaar gelukkig weer gelukt.

Voorgaande jaren ging ik altijd voor een 3-5-2 opstelling, maar dit jaar voor een 3-4-3. Dit omdat de (top)middenvelders erg hoog geprijsd zijn en er veel relatief goedkope goede aanvallers zijn. Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Mijn beste voorronde was slechts ~1150 punten en heb deze ronde met vd beek de verkeerde aanvoerder gekozen. Het zal nog wel even duren voordat ik (hopelijk :D) weer aan de bovenkant van wat subpoules kom te staan.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Keepers:
Jones - andere optie was Onana, maar heb reeds drie spelers van Ajax. Voor de balans Jones.
Unnerstall - goede en bovenal goedkope keeper. Verwacht vvv niet bij de onderste vijf in de eerste seizoenshelft en dus een waardestijging is zeer waarschijnlijk

Verdediging (liefst zo veel mogelijk top 3, maar door de vele koopjes iets anders gekozen. Schat dit jaar Utrecht overigens net zo hoog in als een Ajax en PSV)
Haps - ik vrees dat Diks naar de bank moet verhuizen voor de winterstop, wat een waardedaling zou betekenen. Vandaar Haps.
Arias - wilde liever Viergever, maar die kan er zo maar eens uitgeknikkerd worden door Sinkgraven, Wober of een totaal nieuw systeem van Keizer. Paal kon ook maar ik had de 500k niet per se nodig.
Dumic - koopje en gokje, maar denk dat de kans vrij groot is dat hij snel basis staat. Ten Hag is gecharmeerd. Indien basis, waardestijging gegarandeerd.
Klaiber - koopje en gokje, man is gigantisch in vorm, maar troupee is ook niet laf. Voordele van Klaiber is dat hij ook RM kan spelen (vd streek) of CVM (geblesseerde Kali). Nadeel: Strieder is terug, dat maakte 't gokje wat groter. Maar beoordeelt op zijn vorm verdient hij een plek in mijn team. Indien basis waardestijging gegarandeerd.
Buttner - kon niet om hem heen met zijn traptechniek. Verwacht 5-10 assists/doelpunten in de eerste seizoenshelft wat een kleine stijging zal betekenen.

Middenveld - zelfde gedachte als verdediging, want punten zijn ook hier grotendeels afhankelijk van team prestaties
Van de Beek - mits aanvallende rol, zeker wat doelpunten en assists, zo niet, is het een miskoop
Frenkie de Jong - fantastisch om naar te kijken, gaat die basisplek krijgen. Althans, dat is de gok. Zou een leuke stijging betekenen. Heb bovendien vijf andere middenvelders die (voorlopig) basis staan.
Labyad - no brainer. Gaat evenveel of meer scoren dan Toornstra, v Ginkel en Ziyech.
Van Ginkel - goedkoopste van 't rijtje Ziyech /Toornstra . In lijn met voorgaande jaren op huurbasis zeker zoveel doelpunten als hen, dus waardestijging is aannemelijk waarbij dat bij Ziyech en Toornstra lastiger wordt.
Bruns - ben geen fan, maar als hij basis staat is 2m natuurlijk niks voor iemand die er af en toe een vrije trap inschiet. Redelijk naar voren speelt en bij Vitesse speelt.
Til - ook zo'n koopje, talentvolle leuke speler. Minder aanvallend opgesteld dan Overeem, maar stuk goedkoper en daarentegen wel mee met standaard spelsituaties

Aanvallers : scorend vermogen, ondergewaardeerd en team is minder belangrijk.
Matavz - lekker bezig, scorend vermogen en kopsterk.
Huntelaar - bij basisplek veroveren is het een pareltje. Was voor mij een no-brainer, wel een gok.
Lozano - goede trap, neemt ook corners en af en toe ene vrije trap geloof ik. Meestal neem ik geen buitenspelers, maar we gaan het zien. Boetius was ook een leuke vergelijkbare keuze, maar Sam Larsson en hij gaan beetje afwisselen denk ik ivm druk programma
Johnson - denk dat Ado iets underpriced is, staat een aardig team. Geen idee of dit een topper is, gokje voor 1.5m. Kon ook Kastanje of Neres nemen, maar basisplekken zijn voor hen allerminst zeker.
Bahebeck - wat een pot speelde hij, komt van PSG, ik ben geen fan van Dessers. Die heeft ene neusje voor de goal, maar that's it. Deze man heeft snelheid en techniek, zou een gigantisch koopje zijn als hij basis wordt. Wederom een gokje dus.

Al met al dus met als hoofddoel naar waardestijging gekeken, zo'n breed mogelijke selectie met allemaal basis of imo potentiële basisspelers. En natuurlijk lekker uitgebalanceerd aan de hand vd puntentelling.

JDL75

Door de drukje dag van gisteren nu pas weer kunnen kijken op het forum...
Bedankt voor de reactie @Jori. Ik neem dit mee naar de 2e helft/volgend seizoen, net als de tips om ook de eerste programma rondes al mee te nemen en thuis/uit. Nu al weer veel geleerd! Door de mindere ervaring begin ik wel al met een achterstand omdat mijn eerste 3 rondes niet sterk waren, dus nu vol gas en de juiste week selectie maken. En natuurlijk een hoop leren/advies van jullie meenemen!

GaitBeel

Mijn team

Keepers:
- Jones
- Castro
Verdedigers:
- Haps
- De Ligt
- Büttner
- Dumfries
- Dumic
Middenvelders:
- Van Ginkel
- Van de Beek
- Labyad
- Vejinovic
- Janssen
- Duarte
Aanvallers:
- Weghorst
- Lozano
- Matavz
- Dessers
- Ache

Laatst gewijzigd
Diede34

Mist Ziyech als mijn captain ff een pingel, scheelt je 320 punten :O

Starlynk

Ach, je kan ook 4 spelers van PSV opgesteld hebben en Dumfries op de tribune :p

EDIT: Ja joh.. rode kaart voor Lozano kan er ook nog wel bij :o

Laatst gewijzigd
JDL75

Ook ik Lozano opgesteld en Dumfries op de bank en denk dat we niet de enige zijn ...

Valvuillerdemoz

Ja haha, kan alle kanten op. Zo baalde ik gisteren dat ik niet toch Huntelaar genomen had, maar wel weer blij dat ik Jorgensen en Lozano op het laatste moment verkocht heb. En ook dat kan over een paar weken weer anders zijn.

JimKro

Leuk om jullie teams en overwegingen te lezen. Ik heb er zeker weer wat van geleerd. Met name het kijken naar het wedstrijdprogramma en het rekening houden met Europees voetbal en mogelijk daarbij gepaarde roulatie ga ik zeker meenemen naar de volgende keer. Zelf ben ik nooit nog echt goed geweest in Topcoach maar ik vind het leuk om dit seizoen een beetje te oefenen en te experimenteren. Dank alvast voor de zeer nuttige tips die hier gedeeld zijn! Ik zal dan ook nog maar even mijn team posten.

Keepers:
Jones (Feyenoord)- Eigenlijk nu al spijt van ivm drukke programma etc. Maar van te voren leek Feyenoord mij stabieler dan PSV en Ajax qua achterhoede.
Padt (Groningen)- Ik denk dat Groningen een sterk team heeft en Padt leek voor mij een goede prijs voor een mogelijk subtop team.

Verdedigers:
Haps (Feyenoord)- Ook spijt van ivm roulatie, zelfde verhaal als bij Jones geldt hier ook.
Paal (PSV)- Uiteraard gekozen voor de extra te besteden 500 duizend.
Dumic (FC Utrecht)- Ook ik heb zo als velen de 'gok' genomen. Bij basis een koopje.
Buttner (Vitesse)- Enorme offensieve output en ik zie Vitesse als een steady top 5 kandidaat.
Van Polen (PEC)- Ik denk dat PEC een steady middenmoter kan worden en Van Polen is vaak goed voor wat goals uit dode spelmomenten.

Ik heb gekozen om geen Ajax verdedigers mee te nemen vanwege onduidelijkheid over basisplaatsen in de toekomst en omdat ik vind dat het tactische plan van Keizer, met name op het gebied van (gegen-)pressing, nog niet klopt. Dit heeft als gevolg dat Ajax erg kwetsbaar is in de omschakeling en achterin en daardoor denk ik meer kans heeft op tegengoals.

Middenvelders:
Toornstra (Feyenoord)- Mijn enige dure topper, zal vaak captain zijn als Feyenoord thuis speelt. Zyech (waar ik veel meer fan van ben) had hier ook gekund, maar ik heb me een beetje laten verleiden door voorgaande resultaten van Toornstra en door het feit dat ik Toornstra vaak niet in mijn team heb gehad wanneer hij ontzettend veel punten scoorde.
Labyad (FC Utrecht)- Spreekt denk ik voor zich, in potentie de best scorende middenvelder buiten de top 3.
Van de Beek (Ajax)- Ik had hier lang Van Ginkel. Uiteindelijk toch budget vrij gemaakt om een breder team te kunnen maken. Ik ben nu al niet blij met de keuze, aangezien ik verwacht dat hij vaak in een meer verdedigende rol gaat spelen.

Verder 3 subtopspelers die ik gebruik om te rouleren:
Drost (FC Groningen)- zoals gezegd, denk ik dat Groningen een sterk team heeft
Thorsby (Heerenveen)- hopelijk kan hij de lijn voortzetten
Til (AZ)- goedkope AZ speler, behoudt hopelijk zijn basisplaats

Aanvallers:
Weghorst (AZ)- hier heb ik veel vertrouwen in.
Matavs (Vitesse)- idem, solide scorende spits.
Lozano (PSV)- in potentie een puntenpakker, ook al is hij een buitenspelers (maar zie Depay). Vandaag een goed begin ;)
Neres (Ajax)- kon ik niet laten liggen. Gaat wel vervelend worden bij de opstellingen en zal daarom mogelijk vaak op de bank zitten als hij punten pakt, zoals gisteren.
Tissoudali (VVV)- random VVV opvuller.

Ik heb lang Huntelaar overwogen maar niet aangedurfd. Lijkt erop dat ik er spijt van ga krijgen ;). Ook Utrecht aanvallers overwogen maar niet aangedurfd vanwege onduidelijkheid over de basisopstelling.

In het algemeen dus gekozen voor een brede selectie met de mogelijkheid om elke wedstrijd te rouleren op basis van het wedstrijdschema. Ik heb geprobeerd veel te spreiden met alleen 3 spelers van Feyenoord en voor de rest max. 2 spelers per club. Met name gericht op clubs die normaal gesproken top 8 zullen eindigen.

Allemaal erg veel succes gewenst!

Laatst gewijzigd
Jori

Hier Lozano op de tribune dankzij de 3-5-2 opstelling en Locadia, Paal en V ginkel op de bank.
Maar met nog een assist begin ik nu al erg te twijfelen of Dumfries geen echt zekerheidje had moeten zijn, lijkt toch een nieuwe soort WIllems te worden van paar seizoenen terug. Vd Beek aanvoerder gemaakt, dat leverde weinig op, ook dankzij Gozubuyuk die Vd beek nog even een gele kaart aansmeert.
Twijfelde tussen Labyad en Vd Beek, heb duidelijk verkeerd gekozen.

EDIT: En toen zaten Dumic en Bahebeck op de bank, wel bijzonder pijnlijk

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Niets van FC Utrecht in de basis! Krak! En doelpunt van van de Streek!
Alle ballen op Weghorst dan maar.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Team elstupidoloco is ook samengesteld met het oog op waardevermeerdering. Speelronde 4 is direct dramatisch, maar we hebben nog even om te repareren.

doel:
Onana: Had net zo goed Jones, Jensen of Zoet kunnen zijn. Jensen viel af doordat alle andere Utrechters bijzonder interessant zijn. Gekozen voor de beste keeper in mijn ogen.
Unnerstall: Zie redenatie DeNescafe.

verdediging:
Emanuelson: Middenvelders die als verdediger gerekend worden zijn altijd interessant
Haps: zekerdere keuze dan Diks.
Kashia: gekozen bij gebrek aan fantasie. Buttner lijkt een betere keuze.
Dumfries: beslist geen dumme fries
Pierie: met het oog op waardevermeerdering

middenveld:
Ayoub: schitterende speler
Van de Beek: zeker van een basisplaats
van Ginkel: nu een keer een heel seizoen. Lijkt scorito-wise niet minder dan Ziyech of Toornstra. wel een miljoentje goedkoper
De Jong: het seizoen van de doorbraak (en waardevermeerdering)
Thorsby: scoort vanaf nu waarschijnlijk nooit meer
Laukart: 750k over. Deze jongen komt er wel.

aanval:
Dessers: scoort er lekker op los
Lozano: beste PSV aanvaller
Weghorst: afgewogen tegen Matavz en Huntelaar. Gegarandeerd een basisplaats en mogelijke topscorer eredivisie
Rashica: lekker voetballertje.
Bahebeck: PSG, dat moet goed zijn. waardevermeerdering.

dit wordt mijn 2e seizoen topcoach, dus ik ben benieuwd! Succes allen!

Starlynk

Zo, drama ronde voor mijn team zeg...

Positief: Bizot en Zoet pakken allebei een penalty, gokjes Neres en Seuntjens een basisplek, Labyad goed met goal en assist
Negatief: PSV.... :( zelfs negatieve punten voor Isimat en Lozano, gokjes Bahebeck en Dumic op de bank, dacht dat ik Labyad captain had gemaakt, maar blijkbaar Weghorst.. mijn 3 aanvallend ingestelde spelers bij AZ 0 persoonlijke punten, net als Vilhena en v.d. Beek..

Tsja! Maar goed, het is een leerseizoen dus ik zal er maar proberen lering uit te trekken! ;) En positief bekeken: veel slechter kan het niet en ik lijk toch nog een gemiddelde score te halen deze ronde :p

timplify

Hoogste score van heel Scorito deze ronde met Topcoach! Lekker hoor! Ook 6e algemeen.

steefje9

'@timplify.

Lekker teampje hoor. Gefeliciteerd!

timplify

Thanks!

Starlynk

Zeker top team en heerlijk gepresteerd dit weekend! Alleen Lozano die uit de toon valt, maar voor de rest zo'n beetje perfect! :)

JapieJapo

Met mijn tandem van Sparta Brogno en Goodwin op de tribune laat ik een bak punten liggen zeg...
Verder gelukkig mijn PSVers zoveel mogelijk op de bank dus schade valt mee.

timplify

Lozano idd jammer, maar ja mag de pret niet drukken :) had overigens nog rond de 1900 kunnen halen met Dumfries en Boetius in de basis in plaats van Svensson en Lozano. Maar wat maakt het ook uit!

Valvuillerdemoz

'@timplify
Lekker gescoord. Sterk team ook, zit zelfs nog rek in dus! Wrijf het er maar lekker in 😁

Bij mij 4 keer de nul dit weekend maar dan in negatieve zin. 2 verkeerde gokjes gemaakt bij FC Utrecht die volgens de voorbeschouwing van het AD toch echt in de basis zouden staan vandaag. Kon wel eens een pijnlijke misser worden.
(vertrouw die krant niet!)
Verder vervelende verrassing met Botteghin en Vito van Crooij opeens spoorloos verdwenen. Gemiste penalty van captain Ziyech. Scheelt een boel punten zeg! Maakt ie hem heb je 320 punten meer.
Enige die het behoorlijk waarmaakten voor mij zijn de Vitesse- mannen. Buttner de nul en weer een assist en Matavz traditiegetrouw doelpuntje.
Pluspuntje cq doekje voor het bloeden: niemand tegen een kaart opgelopen.
Al met al nu op een blamerende 20.000e plaats. De degradatieplaatsen zijn nog niet in zicht, maar er is nog veel ruimte voor verbetering, zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Jones en Haps niet onderschatten JimKro, Feyenoord is momenteel een paar klassen beter dan Ajax en psv. Drukke programma is nadelig, maar zolang die jongens basis staan of niet geblesseerd raken/blijven komen de punten wel. Blijkt elk jaar zo te zijn met de top drie clubs.

Mee eens dat Dumfries ene lekker aanvallend ingesteld spelertje is, vergelijkbaar met buttner. Maar Heerenveen is normaliter een team wat mega veel doelpunten tegen krijgt, verdediging punten moet je ook vooral van team prestaties krijgen.

Heb eredivisie niet gezien afgelopen weekend bij gebrek aan WiFi in Vietnam, maar was psv zo ruk of Heerenveen zo goed?

Pietje Precies

Paar klassen beter?! Feyenoord heeft juist zorgwekkend zwakke cijfers ondanks de makkelijke tegenstanders die ze hebben gehad. Daar gaan ze met een lastiger en drukker programma niet meer mee wegkomen.

Data via @11tegen11:
Feyenoord 6.1 xG vs 3.4 xG (daadwerkelijk 12 vs 3 goals)
Ajax 11.9 xG vs 2.0 xG (daadwerkelijk 9 vs 3 goals)

Conversie is een bitch.

Verder was de overwinning van H'veen zeer terecht. Eerste twee kansen waren gelijk raak (de tweede was wel een grote), daarna is het geen moment meer echt spannend geworden en na de rode kaart was het helemaal klaar.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Cijfers cijfers. Ik vind feyenoord een stuk beter momenteel dan Ajax en psv. Zonder de laatste competitie ronde mee te hebben genomen.

Pietje Precies

Jup, cijfers. Maar tussen 'ik vind' en 'is' zit een aardig verschil ;)

Verder is de laatste competitieronde gelijk 25% van het aantal gespeelde wedstrijden. Niet geheel onbelangrijk dus. Maar logisch dat je die niet hebt gezien. Goede vakantie trouwens!

Ook voor de wedstrijd tegen Heracles gold dat de meeste goals van Feyenoord erg kleine kansen waren die er gemiddeld genomen slechts sporadisch ingaan. Nu vliegen die ballen er geweldig in, maar de volgende 15x vliegen ze naast/over/of redt de keeper. Het doelpunt van Larsson wordt wel gigantisch onderschat doordat het model niet weet dat er geen keeper meer was.

Ter indicatie:
https://twitter.com/11tegen11/status/906587254944133121

In een plot van één zo'n wedstrijd zitten wel de nodige flaws (zoals bij de 2-4). Dus daar moet je niet te zwaar aan tillen, maar het geeft vaak wel een aardig beeld van de wedstrijd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 9 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.