Scorito-algemeen

1 2 ... 10 ... 606 607
JimKro

Klopt Pietje. Ik was zelf ook niet onder de indruk van de exp. Goal cijfers van Feyenoord. Vorig seizoen was dat eigenlijk ook al zo, maar toen bleef de conversion erg goed. Ajax had echt een bizar goede plot tegen PEC.

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Toffe statistieken Pietje. Leuk account om eens te volgen op Twitter, merci!

Kun je ook vinden wat de stats van VVV zijn? Exp goals voor en tegen? Heb persoonlijk wel redelijke verwachtingen van hen, waar ze volgens velen incl de wedkantoren eerste degradatie kandidaat zijn. Zag ook weer een 1-1 tegen Groningen dit weekend.

Pietje Precies

Klopt Jim. Ben wel benieuwd hoe goed Feyenoord 'echt' is als het een keertje tegenzit. Net als vorig seizoen komen ze amper op achterstand / dat het lang gelijk blijft. Qua Ajax inderdaad een zeer indrukwekkende plot. Beetje vreemd dat de media zo negatief was. Al vond ik de tweede helft (logisch, 4-3-3 met Frenkie) een stuk beter dan de eerste helft.

Geen dank Nescafe. Zeker het volgen waard. Verder kan ik ook Goalimpact aanbevelen op voetbalgebied.

Het lastige is dat de beste man achter het 11tegen11 account (Sander Ijtsma) tegenwoordig wat minder vaak handige overzichten post en erg veel van die losse plots.

Echter is er een handig middeltje om de cijfers van een specifiek team op te zoeken door in de zoekbalk op Twitter in te tikken @11tegen11 gevolgd door de clubnaam en dan op 'meest recent' i.p.v. 'top' te klikken. Dus: @11tegen11 vvv (en dan 'meest recent')

Groningen 1.55 xG vs VVV 1.42 xG
VVV 0.4 xG vs Ajax 2.21 xG
Twente 0.92 xG vs VVV 1.04 xG
VVV 0.82 xG vs Sparta 0.84 xG

Dit zijn zeker geen cijfers van een eerste degradatiekandidaat. Denk dat je hiermee richting plek 12 kunt eindigen. Wel een kleine sample. Goalimpact had VVV voor het seizoen zelfs op plek 9. Maar dat model schat dat de verschillen in de Eredivisie altijd wel te nauw.

Laatst was Sander Ijtsma trouwens hier op de radio te horen:

http://www.nporadio1.nl/de-ochtend/onderwerpen/422892-kopen-over-verkopen-hoe-data-de-transfermarkt-kan-beinvloeden

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Hophop, met Topcoach gaat het nog niet zo lekker, maar met Matchduel heb ik de eerste plek te pakken! :)

DeNescafe

Pffoe, lekker hoor. Nickname is SSRF dus? Ik vind dat maar lastig, Match duel. Kan er geen touw aan vastknopen, iemand nog do's en don'ts?

Pietje Precies

Jup!

Als je mee wilt doen om de wekelijkse jackpot moet je een belachelijk hoge weekscore halen en dus een beetje gek doen met je uitslagen en doelpuntenmakers. Een 3-1'tje hier, 2-2'tje daar, verdediger als doelpuntenmaker, etc.

Ik speel echter liever mee voor een algemeen hoge score, sub-poules winnen, hoog eindigen voor Scorito-Index, etc. Dan moet je vooral zo rationeel mogelijk invullen. Gevoel maar lichtjes mee laten wegen en vooral invullen wat het meest aannemelijk is.

Je krijgt in eerste instantie punten voor het goed hebben van de toto en vervolgens een lichte beloning voor de correct score, dus je focus moet volgens mij ook liggen op het goed hebben van de toto. Stel je hebt een wedstrijd met de kansverdeling 40 - 30 - 30 procent. Dan is 1-1 waarschijnlijk de meest logische uitslag, maar is een overwinning voor de thuisploeg voorspellen (bijvoorbeeld 2-1) denk ik toch verstandiger. Ik zelf vul in ieder geval bijna nooit een gelijkspel in. En kleine uitslagen (1-0, 2-0, 2-1 en sporadisch 3-0).

DeNescafe

Kleine rationele uitslagen, check.
Amper gelijkspel invullen klinkt als een goede tip. Ga ik eens proberen.

Verder kies ik vaak voor middenvelders als doelpunten makers, maar ook wel af en toe een verdediger. Die leveren zoveel op... Pak jij hier meestal aanvallers?

Starlynk

Zag idd dat je eerste staat Pietje! Netjes hoor! Ik had deze week de gok genomen om een verdediger van PSG (Kurzawa) te nemen ipv Cavani of Neymar ofzo en zak gelijk van 27 naar 40 :p Dus hou je idd maar aan de tips van Pietje, DeNescafe! ;)

Voor de rest speel ik normaal gesproken ook op die manier (kleine uitslagen met winst voor de favoriet, bijna nooit gelijkspel) en dat gaat prima. Die jackpot ga je zo nooit winnen idd, maar bekertje lijkt me geen enkel probleem, zelfs met mijn zeer beperkte kennis van Europees voetbal. Alleen met de topscorers loop ik nogal eens wat punten mis, omdat ik spelers kies die niet eens opgesteld worden. Ga daar nu eens wat meer research voor doen :p

Pietje Precies

Euhm, ik probeer qua topscorers uit te rekenen wat verstandiger is. Je krijgt bijvoorbeeld voor een scorende middenvelder 2x zoveel punten als voor een scorende aanvaller, dus als de middenvelder zijn kans om te scoren minder dan 2x zo klein is, pak ik de middenvelder. En hetzelfde liedje voor de verdediging.

Stel een aanvaller heeft 60% kans op een doelpunt, dan levert dat je qua expected points dus 0,6 * 18 = 10,8 punten op. Als je vervolgens een middenvelder 35% kans geeft op een doelpunt, levert dat je qua expected points dus 0,35 * 36 = 12,6 punten op. Natuurlijk super lastig om die percentages te bepalen, maar zo kan je het een beetje rationeel benaderen.

In de praktijk heb ik denk ik gemiddeld 2,5 aanvaller en 1,5 middenvelder ofzo. Verdedigers heb ik nog niet gepakt, maar kunnen natuurlijk geniaal zijn. Meunier laatst bijvoorbeeld. Midweeks (CL/EL) heb ik vaak wat meer aanvallers, in het weekend wat minder. Vooral omdat er dan vaker/meer eenzijdige wedstrijden bijzitten waarin ook middenvelders een goede kans hebben om te scoren. Bijvoorbeeld wanneer een Nederlands top-3 team een 'makkelijke' wedstrijd heeft.

Deze ronde heb ik bijvoorbeeld Messi, Cavani, Neymar en Agüero. Afgelopen ronde had ik Messi, Lewandowski, Weghorst en Ziyech, etc.

Voor de komende 5 wedstrijden hebben Starlynk en ik trouwens exact dezelfde uitslagen voorspeld, dat we maar mogen juichen! :p Salah is wel een leuke topscorer van je, laatst had ik hem ook al gemist, nu ben ik hem wederom vergeten. Al weet ik niet of ik hem boven Agüero had verkozen, maar ik had hem in ieder geval fors moeten overwegen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

haha ik zie het.. alleen Celtic - PSG hadden we een andere uitslag.. De rest precies hetzelfde ;) Op zich niet vreemd als je de zelfde strategie volgt qua uitslagen.

Bazing

'@pietje: Verstandig dat je gewoon Agüero hebt want Salah speelt niet.

Starlynk

Kijk dat is dus elke keer mijn probleem :p

Bazing

Excuus Salah speelt toch scheen ziek te zijn. Overigens ook net gescoord haha.

Pietje Precies

Ja, beetje naar. Aangeraakt schot. Helaas daardoor naar plekkie 3. Maar goed het is een marathon!

Aangezien ik eerder vandaag even niks te doen had, heb ik uit belangstelling eens gecheckt hoeveel luitjes vergeten waren om deze midweekse ronde te voorspellen. Door te checken wie er voor vanavond allemaal 0 punten hadden in deze ronde. Waren er 8 in de top-1000 voor vanavond. De slechtst geklasseerde voor deze ronde stond op plek 326.

Dus maar liefst 8 mensen uit de top-326 voor deze midweekse ronde zijn vergeten deze ronde te voorspellen. En ik geloof dat 2 of 3 daarvan in de top-100 stonden. Vervolgens zak je echt 350/400 punten weg ofzo en in het geval van die nummer 326 dus voor vanavond al dik 600 plekken.

Laatst gewijzigd
embargo

Balen, Immobile gekozen maar die speelt helemaal niet...

steefje9

'@ embargo dat meen je niet! Dat is balen, voor mij ook! Misschien moet ik ook maar eens meer op "zekerheid" gaan spelen betreft de topscorers. Ik probeer meestal te gokken op 1 of 2 verdedigers maar dat heeft me nog niet echt plekken doen stijgen. Met mijn 3870e plek op dit moment totaal niet tevreden. Vorig jaar 97.8% nu 86.6% dus er is nog werk aan de winkel. Maarrrr het seizoen is nog lang en die prijzen worden op het einde verdeeld. Succes allen

wesley1983

Hier ook na verleden jaar top100 te spelen een slechte start genomen, 2e speeldag niet ingevuld ook maar inmiddels terug op 93%. Zoals gezegd al hier het seizoen is nog heel lang. Maar Mss beter om tactiek iets te veranderen en slim te spelen, want als je draw voorspelt en de lichte favoriet wint toch scheelt dit al direct 60 punten. Maar zowiezo speel ik minimum per ronde 1 draw, zoals deze speeldag Liverpool (na de pandoering tegen City), is maar zo dat je iets kan inlopen op de top door risico te nemen na een slechte start, je moet toch iets doen! Zoals verleden jaar kan ik nog veel goed maken in de wintermaanden denk ik.

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

Team Frankie

Gekozen voor degelijkheid achterin en middenveld, aangevuld met wat scoritopareltjes. Voorin een wekelijks tegenstanderafhankelijk roulendere doelpuntenmachine.

Jensen: schat Utrecht heel hoog in dit jaar, zeker verdedigend
Bizot: az keeper voor als Jensen een lastige uitwedstrijd heeft

Haps: als je nelom als concurrent hebt..
Buttner: underpriced scoritospeler pur sang
Dumfries: zat voor de deadline al op een waardeverhoging+prima ploegje
Viergever: 1e keus op Lb en lcv
Isimat: meest zekere basisplaats psv(arias niet echt een scoritospeler)

Vd beek: zeker basis, wel minder aantrekkelijk nu ze voor 4-2-4 lijken te gaan
Bruns: als ie ff wat minder kaarten pakt een toppertje
Thorsby: zie dumfries
Vd streek: als ie zn plekje houdt 15 goals
Saymak: niet ontevreden over pec, inzetbaar tegen de kleintjes
ramselaar: zie hem vanaf deze week alles spelen, en dan is 2,5 mln niks

Matavz: 1e spits van subtopper
Weghorst: Zie matavz
Dessers: zie matavz
Veldwijk: zie matavz
Gladon: in thuiswedstrijden een prima optie

Starlynk

Met de geschorste Lozano, twijfelachtige Kuwas en Bahebeck zonder basisplek, leggen we maar een 3-5-2 op de mat bij Topcoach :p

Pietje Precies

Kuwas zit niet bij de wedstrijdselectie, dus Bahebeck op de bank ;)

JDL75

Twijfel over Huntelaar (duidelijk aangegeven dat Dolberg eerste spots is), misschien toch Hunt op de bank en Neres erin... advies is welkom

Jori

Kluivert is fit, dus zou zeker Neres laten banken en Huntelaar dan maar erin. Coach van ADO zou ook erg verbaasd zijn als die ernaast staat.

JDL75

Thx Jori

timothyvana

Daar gaan we weer...Weghorst mist een penalty.

Starlynk

'@Pietje: heb je nog een goede site waar je de wedstrijd selecties kunt zien of is dat googlen geblazen? Heb nu idd wel Bahebeck op de bank en Kuwas op de tribune gedaan dus dat komt mooi uit...

En die gemiste penalty van Weghorst wel zuur.. gescoord en daarmee een hattrick was 192 punten extra geweest ;)

1 2 ... 10 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.