Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 10 ... 481 482
ti-raleigh

'@ kelderfan
Kruiswijk is nog nooit voor het ak gegaan in de Tour.

kelderfan

'@rahimns
Naast Boom , Bennett en Gesink heb ik genoemd De Tier, Jansen, Tolhoek en Van Poppel als mogelijke en in mijn ogen de mannen voor deze job.
Van Poppel lijkt mij toch duidelijk {kijk naar de TDU 2017}. Hij heeft een lead-out nodig en Jansen lijkt mij de man met Lars Boom of eventueel Timo Roosen met Lars Boom.
Daarnaast zie ik nog twee klimmers, waarvan 1 voor de ondersteuning en 1 met een vrije rol.
Dat je de opmerking over Keizer weer moeilijk vindt, kon ik op mijn vingers natellen. Maar heb je gekeken op die site?

kelderfan

'@ti-raleigh
Dat hij nog niet eerder voor 't klassement is gegaan in de TdF, is toch geen reden om 't niet eens te proberen.
Hij geeft niet voor niets aan, dat hij er over nadenkt.
Kruijswijk lijkt mij niet de man om een rit naar zich toe te trekken. 1) Froome laat hem echt niet gaan; 2) Gesink en Roglic gaan al mee voor een ritzege.

Loek de Rooij

'@Kelderfan, waarom post je niet even een link? Dat is wel zo makkelijk. Ik kon niets vinden op 'die site'. Je verwijst overigens naar 2 sites, op beidek9n ik het niet vinden.

S. Morgenstern

1) Waarom zou Froome hem niet laten gaan, wanneer Kruijswijk voor ritten gaat? Klimmers die voor ritten gaan hebben altijd al voldoende achterstand gepakt, waardoor ze echt geen bedreiging meer zijn voor degenen die voor de overwinning rijden. Renners als Kruijswijk, Gesink, Bennett en Roglic zouden met zo'n rol in de Tour de France hooguit na enkele geslaagde ontsnappingen nog een bedreiging worden voor de tweede helft van de toptien, maar dat is meestal geen onoverkomelijkheid. Zeker niet voor Froome.

2) Vorig jaar kon Roglic beter eens proberen voor een klassement te gaan, want Gesink en Bennett gingen toch al mee voor een ritoverwinning. Beetje flauw misschien, maar duidelijk mag wel zijn dat het meenemen van twee renners in zo'n rol op zichzelf nooit een argument kan zijn om dat genoeg te vinden.

Wanneer ze met Kruijswijk voor de Giro kiezen, dan heb je voor de Tour, naast de doelen met Groenewegen, alsnog echte kwaliteit nodig om een stempel te kunnen drukken op de bergritten. Roglic en Gesink zou wat dat betreft niet genoeg zijn; Kruijswijk gaat daar hoe dan ook een onderdeel van zijn, daar twijfel ik niet aan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@luckyloek
Ik wilde 't eigenlijk helemaal niet melden, want dan krijg je van die reacties van bron enz.; maar @rahimns wilde weer eens weten, waarom Van Poppel in de TDU?
Bij cyclingfever kun je checken naar transfers; cyclingcalender met bijv. TDU; newsfeeds => met o.a. wielerflits, maar ook Tuttobiciweb.it en Esciclismo.com. Enige dagen terug was er een item op Tuttobiciweb.it {bron} over TLJ en hun uitje bij de "luchtmacht" en foto's met daarbij ook een foto van Martijn Keizer. Ik kan die site wel vinden met een artikel op 1 december jl.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je maakt het jezelf gewoon lastig. Als je gewoon wat duidelijker dingen post en er geen zoekspelletjes van maakt dan heb je die problemen niet. Je noemt een aantal namen die naar de TDU moeten gaan met percentages erbij en dan vraag ik me af, komt dit uit een bepaalde bron of denk je zelf dat die gaan of moeten gaan. Verder plaats je dan een vage opmerking over Keizer waarbij ik me dan afvraag wat je daar precies mee bedoeld. Dus plaats gewoon linkjes of vermeld duidelijk als je zelf gedachtes heb welke renners naar een bepaalde wedstrijd moeten gaan. Dat maakt het voor de rest wat makkelijker.

Hier de link naar die Italiaanse site, zie niet zo snel iets met Keizer voorbij komen, maar misschien dat je die nog even kan verduidelijken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik maak 't lastig, wauw dat is weer duidelijk.
Maar ik zie, dat je wel een site kunt opzoeken en image nr. 8 lijkt toch als 2 druppels water op Martijn Keizer.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik vindt dat hij als 2 druppels water lijkt op Bert-Jan Lindeman

kelderfan

'@vlek
Volgens mij gaat 't erom, dat Kruijswijk wel volgens ook jou in de Giro en TdF zou kunnen starten.
Dan zou hij in de Giro vol voor 't klassement moeten gaan en in de TdF zou hij voor een ritzege moeten gaan.
Ik denk, dat een ritzege voor Steven Kruijswijk een deur te ver is. Derhalve zie ik hem alleen maar voor 't klassement gaan.
Bij Froome zou je dat ook niet denken.
Ik zeg niet dat Kruijswijk net zo goed is als Froome, maar met een goede ondersteuning kan hij ver komen. Zie zijn inhaalslag in de Vuelta.
Zeker nu de jonge garde grote stappen heeft gemaakt kan TLJ rond Kruijswijk een klimtreintje opzetten.

Roelien

'@kelderfan Dat is toch echt Bertjan Lindeman. En die foto’s die daar staan, zijn gewoon van de social media van Lotto Jumbo gehaald. Als je dus een bron plaatst, zorg dan wel dat je het origineel hebt. Verder is Martijn Keizer volgens zijn strava volop aan het hardlopen en van die paar dagen in het leger was hij ook een keer vanuit zijn woonplaats aan het hardlopen...

S. Morgenstern

Een deur te ver? Een klassement rijden na dat ook al in de Giro te hebben gedaan, is juist vele malen zwaarder dan het mikken op ritten na het rijden van een klassement in de Giro. Het eerste zie je zelden lukken; zelfs bij absolute toppers (Contador en Quintana) gaat het heel moeizaam, waardoor je van Kruijswijk moeilijk kunt verwachten dat het bij hem wel een succesvolle combinatie kan zijn (laat staan dat ze dan een ploeg om hem heen moeten bouwen). Het tweede wordt regelmatig met succes geprobeerd (Mollema is een recent voorbeeld) en zou ook veel beter aansluiten bij de mogelijkheden van andere renners die in de Tour succesvol kunnen zijn.

kelderfan

'@vlek
Je gaat voorbij aan de extra week, die ditmaal tussen de Giro en de TdF zitten. Dat is ook de reden, dat Froome dat wil. Als hij net als Froome zijn rust pakt na de Giro en dan via een hoogtestage naar de TdF toewerkt, zie ik hem echt wel goed presteren als klassementsman voor TLJ in de TdF.
In de Giro heeft hij de beste kans om dicht bij Froome te komen.
@Roelien
Dat heb ik ook gezien. Wat gaat hij doen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ondertussen al met ons eens dat het niet Keizer was?

veld

Waarom zou Martijn Keizer niet meet op een foto van TLJ mogen staan, of misschien wel moeten? Hij wordt tot en met deze maand toch nog betaald door TLJ.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Veld dat zegt toch ook niemand... alleen dat het niet Martijn Keizer was.

ti-raleigh

'@ kelderfan 12:33
Jij zegt steeds dat de Giro Kruiswijk beter ligt dan de Tour. Maar dat weet je dus niet omdat Kruiswijk nog nooit voor een ak is gegaan in de Tour. Je hebt dus geen vergelijkingsmateriaal.

Als Kruiswijk voor ak gaat in Giro heeft hij in de Tour niks te zoeken. Niet voor ak en al helemaal niet als rittenkaper. Met deze selectie hebben ze genoeg ander mogelijkheden.

S. Morgenstern

Een extra week is nog steeds helemaal niets vergeleken met de renners die zich vanaf eind april volledig op de Tour kunnen focussen. Best mogelijk dat er voor een renner van het niveau van Kruijswijk toch nog een klassement achter in de toptien in zou zitten, maar dan is het alsnog interessanter en om daar via minuten uit aanvallen in de bergritten te komen. De aantrekkingskracht en realiteitszin van een Tour die vanaf de start in het teken staat van zo'n klassement ontgaat me in dit scenario volledig.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk hoor, dat het Bert-Jan Lindeman betrof.

@ti-raleigh
Ja dat klopt. Ik vind dat Kruijswijk toch heeft laten zien, dat hij de Giro goed verteerd. Dat hij door een valpartij in 2017 niet de Kruijswijk was, lijkt mij toch wel duidelijk.
Froome is overgehaald om de Giro en de TdF te doen. Ik denk nog steeds, dat die optie voor Steven Kruijswijk ook goed is te doen met de juiste ondersteuning.
Jij zegt, dat TLJ voldoende alternatieven heeft voor 't klassement in de TdF. Maar bij Gesink is 't nog helemaal niet duidelijk of hij na zo'n blessure weer mee kan doen en Roglic moet nog uitvinden, waartoe hij instaat is.

ti-raleigh

De enige reden dat Froome de Giro én Tour gaat rijden is dat hij dan 4 rondes achter elkaar kan winnen. Anderen, en vooral Kruiswijk hoeven zich daardoor de kop niet gek te laten maken.

gardeyn

'@kelderfan: ook is gebleken dat Kruijswijk vaak maar een grote ronde top is. Afgelopen twee Vuelta's verloor hij veel tijd in de eerste bergetappes. Dat hij dit jaar nog top tien eindigde had meer te maken met het deelnemersveld en het feit dat iedereen redelijk moe is op het eind van het seizoen.
Die inhaalslag is in een veel meer gecontroleerde tour, met meer fitte klassementsrenners aan de start, geen uitgemaakte zaak.

En goede ondersteuning? Dat maakt niet dat je geen tijd verliest als de beentjes minder goed zijn dan die van de concurrentie....

Adrianus en Patrick

Wel als je 3 stoomlocomotieven voor je hebt die je omhoog slepen, drinken voor je halen jasjes aanpakken en oppeppen op het moment dat net wat minder gaat ipv Stef Clement.

Het gaat om %%%. Froome rijdt lek, Kwiatkowski geeft direct zijn wiel af en Landa wacht op hem. Een goede ondersteuning maakt zeker een verschil!.
Had Kruijswijk met 3 topknechten de Giro niet kunnen winnen na zijn val ? ik denk van wel.

kelderfan

'@gardeyn
Natuurlijk is het geen uitgemaakte zaak, dat hij na zeg maar zware Giro ook de TdF even daarbij doet. Hijzelf denkt erover na. Dus ik vind dat hij de kans moet hebben om uit te vinden, hoever hij kan komen.
En een goede ondersteuning is niet belangrijk? Hij moet zelf natuurlijk goed zijn {1 week extra + goede rust + hoogtestage}, maar ondersteuning {vraag maar aan Froome} is toch de sleutel om een goed resultaat neer te zetten. Met Bennett en de jonge garde {Bouwman, De Tier en Tolhoek} in de Giro en met Clement, Gesink?/Olivier en Roglic in de TdF moet 't voor hem toch mogelijk maken om er een goed jaar van te maken.
De beentjes kunnen door valpartijen of ziekte altijd minder zijn, maar dat is wielrennen.

gardeyn

'@ Kelderfan: laat Kruijswijk eerst zelf maar tot een conclusie komen.

En natuurlijk draagt goede ondersteuning bij, maar in de eerste bergetappe van de Vuelta 2016 verloor Kruijswijk ruim 2 minuten en kwam hij binnen in het wiel van Bennett en Gesink. Prima ondersteuning, maar hij kon er niet harder door omhoog fietsen.
De Tour is natuurlijk niet een wedstrijd waarbij TLJ kan inzetten op "Kruijswijk de kans geven om uit te vinden, hoever hij na een Giro nog kan komen" Dan moeten er ook andere plannen zijn: sprinten met Groenewegen/ etappes met Gesink en Roglic?/ of een klassement met Bennett?. Dus ga je niet je hele ploeg aan dat experiment ophangen.

@LBB117: Misschien wel. Het gat zou na de val kleiner geweest zijn, maar wellicht was er de dag nadien eerder aangevallen omdat ze wisten dat Kruijswijk geblesseerd was en nog voorsprong had. (als mn tante een piemeltje had, was ze mn oom geweest)
Bovendien is het niet realistisch om de knechten van TLJ met die van SKY te vergelijken.

Hengacity1

Laten we niet vergeten dat Kruijswijk tweemaal ziek/verkouden begon aan de Vuelta. We weten dus niet hoe goed hij zou zijn geweest wanneer volledig fit. We weten wel dat Kruijswijk wanneer volledig fit, hij mee kan doen in de Giro voor het klassement en tevens kan wedijveren met de besten op de Angliru.
Dit jaar is de ploeg in de sterker en lijkt mij het een goede keus om als klassementsrenners Kruijswijk en Bennett in te zetten voor de grote rondes.
Ik zou Kruijswijk de Tour / Vuelta laten rijden (afwisseling is goed voor een renner)
Bennett is een echte klimmer en zou dan de Giro/Vuelta kunnen rijden.
Bennett was vorig jaar in de Tour natuurlijk al wat vermoeid i.v.m. het pieken in Californië na de ziekte van pfeiffer.
Hopelijk is hij hersteld van alle kwetsuren. iemand al iets gehoord??

Als Kruijswijk in de Giro 2016 vorm kan starten in de Tour en Froome al wat vermoeider start aan de Tour zijn daar zeker kansen.

Roglic kan 1 van de 3 rondes rijden als outsider. Ik denk dat hij zeer sterk zou kunnen rijden als ronderenner maar dat het afwachten is hoe ver hij nu staat in dat vak.

Gesink kan voor ritzeges gaan in de Tour meer moeten we er niet meer van verwachten.

1 2 ... 10 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.