Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 9 ... 481 482
kelderfan

Kruijswijk hoeft toch niet in beide rondes voor 't klassement te gaan. In de 1e week van de TdF met al die stress kan 't zomaar over zijn voor Kruijswijk.
De Vuelta kun je toch ook niet zien als zijn beste optie. Bouwman kan wel tijdrijden en hij zit niet voor niets bij de windtunneltest. Roglic mag kennelijk wel de combi Giro met de TdF doen. Dus even afwachten maar, want volgens @rahimns komt er meer naar buiten na of tijdens de ploegenpresentatie.

S. Morgenstern

Kruijswijk hoeft toch niet in beide rondes voor ’t klassement te gaan.

Klopt, je post leek daar door de ploeg die je voor ogen hebt echter wel op de zinspelen. Kruijswijk meenemen voor ritten en Groenewegen alsnog enkel Boom en Roosen meegeven vind ik in ieder geval een hele merkwaardige suggestie.

De Vuelta kun je toch ook niet zien als zijn beste optie.

De keuze voor Kruijswijk is in eerste instantie om in de Giro of in de Tour voor een klassement te gaan. De Vuelta is binnen die keuze verder niet zo relevant.

Bouwman kan wel tijdrijden

Van Emden niet dan?

hij zit niet voor niets bij de windtunneltest.

Niet voor niets, maar het is niet iets waardoor wij nu niet om hem heen kunnen. Van Emden was tenslotte ook aanwezig. Waarom zou je hem dan wel kunnen vervangen?

Roglic mag kennelijk wel de combi Giro met de TdF doen.

Roglic gaat echt niet in beide rondes voor een klassement. Roglic zou dan na de Giro naar de Tour gaan voor ritten en werk voor Kruijswijk.

Ik zou zelf overigens Kruijswijk dat programma geven. Hoewel de presentatie van het parcours en de aangekondigde aanwezigheid van Froome daar wel wat twijfel in hebben geblazen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Er wordt nu heel krampachtig gedaan of die windtunneltest is gedaan in voorbereiding op een ploegentijdrit in de Tour, maar zou het niet zo zijn dat dit een probeersel was en ze binnenkort nog eens met een ploeg (mogelijk deels dezelfde renners) gaan testen?

Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat bijvoorbeeld deze test ook te maken kan hebben met komend jaar de laatste WK ploegentijdrit zoals deze in de huidige vorm georganiseerd word.

kelderfan

'@wielerfan1987
Krampachtig?
Ook Cyclingnews heeft nu een artikel geplaatst met quote: cyclingmews; "Gesink is also to race the Tour de France again in July. Likely teammates include Tour de France stage winners Dylan Groenewegen, Primoz Roglic, Lars Boom, and Jos van Emden, Steven Kruijswijk, Timo Roosen and Koen Bouwman."
Dit probeersel gaat volgens cyclingnews hoogstwaarschijnlijk naar de TdF. Alleen denk ik wel, dat Kruijswijk 2 ondersteunende renners erbij wil hebben. Dat zijn dan in mijn ogen Clement en Bouwman. Want Roglic en Gesink zullen wel voor de rittenwinst willen gaan. Is 't dan zo gek om te veronderstellen, dat Groenewegen een kleine trein meekrijgt en dat zijn dan ook tijdrijders als Boom en Roosen.
Van Emden is toch geen man om Groenewegen in de finale naar voren te brengen en ja zij kijken ook naar de WK ploegentijdrit en natuurlijk zullen zij ook vaker die windtunneltest doen.

kelderfan

'@vlek
quote: "Klopt, je post leek daar door de ploeg die je voor ogen hebt echter wel op de zinspelen. Kruijswijk meenemen voor ritten en Groenewegen alsnog enkel Boom en Roosen meegeven vind ik in ieder geval een hele merkwaardige suggestie."
Als Kruijswijk voor de TDF gaat, dan wil hij 2 ondersteunende renners erbij hebben. Roglic en Gesink zie ik niet in die rol, maar zij gaan kennelijk wel mee voor die tijdrit. Dat zijn dus 5 berggeiten en omdat er maar 8 renners mee mogen en Groenewegen, Boom en ook Roosen meer dan waarschijnlijk mee gaan, is er geen sprake van een sprinttrein lijkt mij, want ook met bijv. jouw Lazer erbij is het een kleine trein.

Wielerfan1987

'@kelderfan

En raad eens waar Cyclingnews die info vandaan heeft..

Die hebben die info regelrecht van telegraaf overgenomen en/of gededuceerd wat de gevolgen zouden zijn..

Ergo... niks nieuws onder de zon

Laatst gewijzigd
Netraam

'@Kelderfan
".. dan wil hij 2 ondersteunende renners erbij hebben"
Heeft hij dat gezegd? Of gok je maar?
"Roglic en Gesink zie ik niet in die rol, ..."
Jij niet, maar misschien zien Roglic, Gesink, Kruijswijk of de ploegleiders dat wél als optie.

Ofwel, veel tekst en weinig inhoud.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het blijft allemaal speculatie, hier maar ook door de media. Het definitieve wordt toch pas volgende week genomen door de ploeg. Een ding is zeker... Het wordt een puzzel. Met 9 renners was het al lastig om op meerdere paarden te wedden met 8 bijna onmogelijk. Hoe je het ook wendt of keert je kan nooit en een sprinter en klassementsrenner volledige ondersteuning geven dus zullen er toch echt keuzes gemaakt worden. Of je gaat vol voor Steven en je geeft Dylan max 2 man mee en moet hij maar kijken hoe hij het redt of andersom voor Steven. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.

S. Morgenstern

'@ kelderfan; dan was je voorstel dus toch om met Kruijswijk in de Giro en de Tour voor een klassement te gaan en daar ook nog eens beide ploegen voor het grootste deel op in te vullen. Een totaal ridicule optie.

kelderfan

'@vlek
Waarom ridicuul?
Kruijswijk is nog enige Nederlandse Ronderenner bij TLJ, die nog mee kan doen voor een goede klassering. Hij heeft toch duidelijk aangegeven, dat hij versterking wilde om in de Giro voor de zege te gaan. Hij heeft daarop een goede Clement gekregen en een renner, die het niet meer kon opbrengen.
Nu heeft Bouwman in de laatste Vuelta laten zien, dat hij Clement prima kon bijstaan. Dus was ook jouw conclusie, dat TLJ niet verder hoefde te zoeken.
En dan denk jij, dat hij de TdF en een niet relevante Vuelta gaat doen, omdat hij heeft aangegeven de TdF te gaan doen.
In de TdF heeft hij te veel tegenstand om voor een goed resultaat te gaan en in de Vuelta maakt hij weinig kans door de steile aankomsten.
En juist ja, in de Giro heeft hij meeste kans. Zie Dumoulin, die het liet zien.
Daarom denk ik dat hij beter de combinatie Giro en TdF kan doen en ja, als ronderenner. Ik heb ook uitgelegd waarom.

kelderfan

'@Netraam
Zoals wel vaker ben je kort van memorie....
Ja, Kruijswijk heeft alweer een tijdje geleden gevraagd om 2 ondersteunende renners en dat waren Clement en een renner, die je waarschijnlijk vergeten bent.

kelderfan

'@rahimns
Het blijft altijd speculatie. Gelukkig wel, want die TLJ-mannen zitten niet voor niets samen aan tafel om een programma in elkaar te zetten, die de volgers tevreden kunnen houden.
Ik denk dat Dylan met de 2 genoemde mannen echt wel zijn zege gaat binnenhalen in de TdF en dan op dezelfde wijze als in Parijs.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan waarom zouden de aankomsten in Spanje te steil zijn voor Steven, als hij fit is zou hij dat toch prima aan moeten kunnen. En nu zoveel toppers zich richten op de Giro zou juist de combinatie Tour/Vuelta wel het meeste succes kunnen brengen.

robertowilco

'@Rahimns, ben het met je eens, ik ga er toch vanuit dat kruijswijk de Tour als voornaamste doel heeft dit jaar, en ja dan heb je een probleem met die sprinttrein van Groenewegen, ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, ik denk toch dat ze het met 5-3 gaan doen, Met Clement, Bouwman, Gesink , Groenewegen, Boom , Roosen, als Roglic mee gaat voor ritten, als daar Jos van Emden bijkomt voor de ploegentijdrit en voor Groenewegen, heb je toch een mooie ploeg, al zal Kruijswijk het hier misschien niet mee eens zijn.

Netraam

'@kelderfan
En eerder heeft heeft hij aangegeven niet (meer) in een ploeg te willen rijden die met meerdere doelen van start gaat. Ergens schijnt dat veranderd te zijn...
Of is het misschien zo dat dit soort dingen overlegd worden door meerdere mensen en dat niet iedereen zijn zin kan krijgen?

S. Morgenstern

Voorstellen om Kruijswijk in de Giro uit te spelen? Prima, zou voorlopig ook nog mijn voorkeur hebben. Voorstellen om hem daarna ook kopman te maken in de Tour, met pure knechten voor hem (renners zonder eigen extra mogelijkheden) in de ploeg en slechts twee man voor de renner die dit seizoen nog de belangrijkste overwinning van de ploeg boekte? Riciduul. Zelfs wanneer je van mening bent dat dat sprinten ook wel met zijn drieën moet kunnen, aangezien het ook nog voorbij gaat aan enkele andere renners met klasse die met zulke plannen minder tot hun recht zullen komen.

Kruijswijk en zijn ploegleiding zullen moeten kiezen waar ze voor een klassement gaan: Giro of Tour. Dat is de kwestie waar je nu over kunt discussiëren.

S. Morgenstern

Kruijswijk had de wens om bij een volgende poging om de winst, in vergelijking met de Giro selectie van 2016, twee sterke ervaren klimmers mee te krijgen. Wanneer hij voor een klassement wil gaan in de Tour de France en daar Gesink, Clement en Roglic mee zou krijgen, dan valt daar onmogelijk een probleem te zien met dat deel van die wens van vorig jaar.

kelderfan

'@vlek
Je hebt nu zelf kunnen lezen, dat Kruijswijk de combinatie Giro met TdF niet naast zich neerlegt. Hij kan na de Giro gewoon kijken hoever hij kan komen in de TdF met jongens als Clement, Bennett en Bouwman. Ook De Tier kan in die rol groeien.
Ik denk gewoon alle ballen op hun enige Nederlandse kopman Steven Kruijswijk.

@Netraam
Kruijswijk wil natuurlijk voldoende steun hebben in een Grote Ronde. Zo'n deceptie als in de Giro van 2016 wil hij toch niet meer meemaken.
Het is alleen in de TdF natuurlijk dubbel; omdat de 1e. week zo vlak als een dubbeltje is, maar er zijn ook korte bergetappes, die voor grote problemen kunnen zorgen voor mannen als Leezer en Wagner. {Zelfs dhr. Plugge liet zich zo uit}; dan kun je beter sterke renners als Roosen en Boom meenemen.
De keuze voor een klimtrein met Kruijswijk is dan niet al te moeilijk.

ti-raleigh

Combinatie Giro Tour lijkt me niet de meest ideale keuze voor Steven en de ploeg. Als hij kiest voor de Giro zou ik naar de Tour een extra knecht meenemen voor Groenewegen en Kruiswijk thuis laten. Want om Kruiswijk alleen mee te nemen naar de Tour voor een ritzege....? Yeah, right.

S. Morgenstern

De combinatie Giro -Tour is inderdaad prima en wat mij betreft ook volkomen naar verwachting wanneer ze voor de Giro kiezen. Daarin ziet Kruijswijk gelukkig zelf ook de moeilijkheid van het rijden van twee klassementen, dus ergens in de buurt van de gekkigheid om in zo'n geval ook nog het grootste deel van de ploeg te eisen, zullen zijn gedachten nooit komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Op de voorlopige lijst volgens cyclingfever staan nu Lars Boom, George Bennett en Robert Gesink voor de TdU beginnende 16 januari 2018.
Daar horen volgens mij Danny van Poppel {100%}, Floris De Tier {50%}, Antwan Tolhoek {75%} en Amund Jansen/Timo Roosen {50%} bij.

ghostwriter

Persoonlijk denk ik dat als Froome de Giro gaat rijden hij in de Tour niet op niveau zal zijn. Natuurlijk is Kruijswijk niet de beste klassementsrenner na Froome maar als hij op het juiste moment in topvorm is zal hij zeker een kanshebber voor het geel zijn. Dit is waarschijnlijk de beste kans die Kruijswijk ooit zal krijgen om de Tour te winnen en van mij mag LottoNL daar helemaal voor gaan. Geef hem Clement, Gesink, Roglič en Bennett als klassementstrein mee. Mocht het na een week blijken dat Kruijswijk de topvorm die hij nodig heeft niet kan benaderen dan kunnen Gesink, Roglič en Bennett een vrije rol krijgen en kan LottoNL voor het begklassement en rittenkapen gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan is dat je eigen wens of het je ergens ook een bron hiervoor

kelderfan

'@rahimns
Cyclingfever! en daar zag ik ook Martijn Keizer bij de luchtmacht. bron cyclingfever {Tuttobiciweb.it}
Maar ik zeg ook voorlopige lijst.
@ghostwriter
In mijn ogen moet je beste renners opstellen waar zij de meeste kans maken.
Van Kruijswijk weet je, dat hij in de Giro zich kan tonen bij de beste renners en met een beetje geluk kan hij ver komen. Voor Froome is de Giro geen uitgemaakte zaak.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan die 3 die geloof ik wel.. ik had het over die andere namen die je noemt. En wat je met die opmerking over Keizer bedoelt begrijp ik niet... leg eens uit

1 2 ... 9 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.