Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 12 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Gezien die tijdrit en zijn zege in de vorige aflevering zie ik Roglic echt wel in de TdF rijden of hij dan nog de Giro gaat rijden is zeker afwachten.
Want jij verwacht toch ook wel Gesink en Groenewegen in de selectie of kun je met alle renners meerdere kanten op.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In principe wel natuurlijk... maar gezien de tijdritten in de Giro (die volgens mij op zijn lijf geschreven zijn) lijkt me het ook aannemelijk dat hij kiest voor de Giro. Ik zie hem in ieder geval maar in 1 grote ronde starten, dus als hij kiest voor de Giro dan zien we hem niet in de TDF. Gesink en Groenewegen lijken me idd kandidaat voor de Tour. En daar zou je gezien de TTT dan ook nog kunnen starten met (naast Gesink, Groenewegen en Kruijswijk) met Clement, Boom, Roosen, Bouwman en Van Emden. Lijkt me op zich ook geen verkeerde selectie. Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat als het er op aankomt dat Gesink niet zou kunnen knechten voor Steven, die heeft volgens mij een paar jaar geleden topwerk afgeleverd voor Bauke. Maar ook dit is 1 van de opties die je zou kunnen overwegen. Je zou ook nog kunnen kiezen voor Bennett ipv Bouwman of juist weer met Bennett en Roglic naar de Giro kunnen gaan of enz enz...

S. Morgenstern

Of de anderen dus gewoon vertellen dat ze hun ambities maar zoeken in de Vuelta, of anders in afgeslankte vorm naast de belangrijkere plannen met Kruijswijk.

Deze onzinnige discussie ophalen wanneer het straks weer eens over het verlengen van Roglic en Bennett gaat, zal zeker ook onvruchtbaar blijken?

kelderfan

Ja, dat is wel duidelijk, maar waarom is het onzin? Gesink gaat toch naar de TdF om een zege te halen en niet voor 't klassement of is dat inmiddels gewijzigd. Denk eens aan de Giro-rit van Kruijswijk, die hij {zijn woorden} niet meer wil meemaken. Derhalve vind ik de keuze voor Clement en Bouwman niet verkeerd, want Roglic en Gesink zijn juist op die "dag" zich aan 't sparen voor de dag erna.

Toch blijft de zege van Roglic in de TdF van 2017 een ding, dat je zou mogen zeggen, dat hij zelf de TdF verkiest.

kelderfan

'@vlek
Wat bedoel je daarmee? Is 't verkeerd om te zeggen, dat TLJ de contracten van Bennette en Roglic zouden mogen verlengen. Die zege van Roglic in de TdF was toch om in te blikken. Is dat niet reden genoeg om hem weer mee te nemen naar de TdF?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je doet wel enorme aannames. Omdat hij een etappe heeft gewonnen in de Tour zou hij die verkiezen boven de Giro waar hij ook een etappe heeft gewonnen? Als hij zelf wilt ontdekken of hij in staat zou zijn om in een grote ronde voor een AK te kunnen rijden, dan ligt de Giro misschien meer voor de hand dan de Tour.

S. Morgenstern

Kruijswijk op podium koers, of zelfs in de gele trui, is inderdaad absoluut geen reden om Roglic en Gesink hun dagje bushangen te ontzeggen. We hebben hier in december tenslotte het stempeltje 'mannen voor ritten' op hun hoofd geplakt, die kunnen dan verder echt niet op andere manieren worden ingezet.

Wouter1998

Het kopmanschap over de giro en de tour zal gewoon verdeelt worden over bennet en kruijswijk als je logisch nadenkt. Dit zijn op het moment DE klassementsrenners van lotto. Daarnaast zal gesink fugeren als rittekaper/meesterknecht en roglic waarschijnlijk als rittekaper of schaduwkopman in één van de rondes. In de vuelta zullen waarschijnlijk kruijswijk gesink en bennet starten mits ze fit zijn.

Laatst gewijzigd
Hengacity1

Heerlijk hé die speculatie periode.. Hopelijk maken ze een goede mix tussen de kopmannen voor het gebergte : Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk.

Ik hoop dat Kruijswijk dit jaar eindelijk een volledig fitte en valpartij vrije grote ronde kan rijden.

Ik zou eigenlijk Roglic zich compleet laten focussen op de Vuelta en verder richten op rondjes van een week : Algarve, P/N of Tirreno, Romandie, Zwitserland en daarna een rust periode om zich compleet fris te richten op de Vuelta met hopelijk een lange tijdrit.

Kruijswijk voor de Tour het klassement laten rijden en de Vuelta als vrije rol.

Bennett voor de combinatie Giro / Tour. waarin hij de Giro volledig voor het klassement gaat. hij heeft natuurlijk echt een stap gemaakt en het moet haalbaar zijn om daar voor een top 7 klassering te gaan.

defietser

Powless en/of Kuss zullen waarschijnlijk ook een grote ronde rijden. Gelet op de kwaliteit van beide renners, zullen deze renners niet alleen knechten.

Wielerfan1987

Ik lees hier nu dat Roglic het kopmanschap in een grote ronde nog niet wil dragen, terwijl ik juist dacht het tegenovergestelde te hebben gelezen.

Wat ik ook begrijp uit Rahim zijn woorden is dat Roglic wel wil zien hoever hij zou kunnen komen.

Dat sterkt mij in het idee dat het wellicht een mooie mogelijkheid is om Bennett en Roglic kopman en schaduwkopman in de Giro te maken.
Hiermee geef je zowel Bennett als Roglic het nodige vertrouwen zonder de ambities van kruijswijk en Groenewegen in de weg te zitten.
De tijdritten in de Giro lijken een kolfje naar de hand van Roglic en ik heb het gevoel dat zowel George als Primoz nog wel revanche zullen willen voor een eerdere Giro die niet geheel werd wat ze gehoopt hadden.

Yeez

Wanneer begint het 1ste trainingskamp van TLJ in Spanje? @rahimns

Wouter1998

'@wielerfan1987 ik deel deze visie. Roglic lijkt mij geschikt voor de tt's in de giro. Als Tom de tour rijdt maakt roglic geen kans in de tour in de tt's. De giro ligt dus meer voor de hand en dat maakt ook een plekje vrij in de tourselectie.

kelderfan

Kruijswijk kan opgelucht adem halen nu Yorkshire is verplaatst van 3 t/m 6 mei mocht hij de Giro toch gaan rijden.

defietser

Roglic wordt kopman in de TdF.

Yeez

'@defietser mooie aanname

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevandalen volgens mij een dezer dagen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Quote]Kruijswijk kan opgelucht adem halen nu Yorkshire is verplaatst van 3 t/m 6 mei mocht hij de Giro toch gaan rijden.[/quote]

@Kelderfan ja want in andere koersen kan je niet vallen ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Die houden wij erin. #nietvallenaub;)
Heb je gezien, dat Sky op 30 renners is uitgekomen?
Die ex-TLJ renners moeten toch ook nog onderdak kunnen vinden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Sky heeft relatief veel neo's erbij genomen. Die zullen zeker nog geen vol programma rijden. En ik vrees het ergste, ook pct ploegen die hebben minder renners opgenomen... het is te hopen voor ze.

Yeez

Gesink
Bennett
Olivier
Lobato
Boom
Leezer
Wagner

Deze renners gaan naar TDU. Woordvoerder TLJ bevestigd dit aan NUsport.

Chrys

Niet veel bijzonders. Twee à drie keer toptien en hopen op een top-15 in het klassement.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijft altijd lastig daar met vaak de Australiërs die al helemaal toeleven naar deze wedstrijd... een paar mooie uitslagen en hopelijk Gesink of Bennett in de top 10 van het AK zou een prima resultaat zijn.

Wouter1998

Helaas geen van poppel

xistnc

Op de voorlopige lijst volgens cyclingfever staan nu Lars Boom, George Bennett en Robert Gesink voor de TdU beginnende 16 januari 2018.
Daar horen volgens mij Danny van Poppel {100%}, Floris De Tier {50%}, Antwan Tolhoek {75%} en Amund Jansen/Timo Roosen {50%} bij.

Zat je er niet eens zo heel veel naast ;)

1 2 ... 12 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.