Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 13 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het waren ook die andere 200% die hij niet genoemd had ;)

kelderfan

'@xistnc
Helemaal mis dus, maar als je niet schiet heb je 't altijd mis. Soms snap ik 't niet. Van Poppel wordt gewoon genegeerd, lijkt 't wel en ook Jansen en Tolhoek waren goed bezig.
@rahimns
ja, Sky heeft zeker een grote groep neo's binnengehaald. Die hebben naar TLJ gekeken!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel gaat inderdaad geen enkele koers rijden voor TLJ als dat op deze manier doorgaat.

kelderfan

'@vlek
Weet jij meer? Of heb je gemist, dat Van Poppel in het afgelopen seizoen goed bezig was in de TDU. Maar goed Lobato lijkt mij ook niet verkeerd.
Kijken wat Daan Olivier kan laten zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan omdat een renner vorig jaar goed was in een bepaalde koers betekent toch niet dat hij daar automatisch het jaar erop daar weer moet starten. Genoeg andere koersen dit jaar maar je doet nu al of het seizoen al gedaan is voor Van Poppel.

Yeez

'@kelderfan er zijn meer wedstrijden in een seizoen, dus ook voor Tolhoek, Jansen en ja ook Van Poppel.

kelderfan

'@rahimns
Wat betreft Vermeulen en Keizer wordt 't inderdaad lastig, maar enkele WT-ploegen zijn nog niet klaar en met die PC-ploegen valt 't wel mee hoor.
Het gemiddelde per team is inmiddels gelijk en er zijn nog een aantal 2 Amerikaanse ploegen bezig; zoals Hagens Berman-Axeon, die net hebben gehoord, dat hun status door de UCI is bevestigd.

gardeyn

Zal de overweging niet kunnen zijn dat Van Poppel gewoon als nieuweling rustig meegaat op trainingskamp om al zn nieuwe ploegmaten en - leiders te leren kennen?

Witte Trui

Ik zie Leezer en Wagner als (voormalig) sprinttrein wagonnetjes van Groenewegen wél gaan, maar nu met Lobato. Ik heb het idee dat de ploeg Lobato tegemoet komt en hem een onderdeel van de trein geeft, terwijl Groenewegen de trein (deels) inwisselt: van een flexibele/beweeglijke trein (Leezer/Wagner/Wijnants?) naar een trein vol vermogen (Boom, Roosen, van Emden). Vermoedelijk zal van Poppel meer gekoppeld worden aan Grondahl Jansen, Tankink, van Hoecke en wellicht Eenkhoorn/Martens), ook met het oog op een Waals voorjaar?

Wordt wel een hele kluif om 3 sprinters tevreden te houden en eventueel te verdelen over 3 grote rondes. Groenewegen Tour, maar wanneer een Giro alsnog gepaard gaat met een volle klassementsambitie van Kruijswijk, past daar (ditmaal) geen sprinter bij.

Wouter1998

'@wittetrui Lobato past altijd in een ploeg met klassementsambities. Hij rijdt namelijk verdienstelijk bergop. Lobato past dus prima in een giro of vuelta ploeg.

Yeez

Eerste trainingskamp is vanaf morgen (7 december) t/m de 15de. Programma’s voor komend seizoen zullen daar rond gemaakt worden.

Wielerfan1987

'@Witte Trui

Vergeet niet dat van Emden maar ook Boom in het verleden al hebben bewezen (voor Bos en Hofland) dat zij goed hun weg kunnen vinden in de finale (ook als loods) en dat zij het vermogen hebben om enige tijd tussen andere treintjes in mee te doen.

Afgelopen jaar is het met de trein met daarin Wagner en Wynants te vaak misgegaan.
Terwijl ik wel in Leezer een goede man zie voor in een kort treintje voor Groenewegen.

Ik denk dat je met Leezer, Roosen, Boom en van Emden vier mannen heb die in het verleden hebben bewezen zowel over de power als het inzicht te beschikken om Dylan door een finale te loodsen en in het juiste wiel af te zetten waarbij je nog zou kunnen kijken naar een/de meest optimale samenstelling cq. Volgorde in het treintje.

S. Morgenstern

Van Emden heeft een overwinning van Hofland voor de helft op zijn naam staan, maar heeft verder de laatste jaren zelden voor een sprinter gewerkt. Afgelopen Tour de France viel dat volgens mij ook behoorlijk tegen. Ik denk dat het een behoorlijke omschakeling wordt en nog wel wat tijd zou vragen voor hij echt waardevol kan zijn voor Groenewegen. Het is in ieder geval iets te makkelijk om te verwijzen naar enkele geslaagde pogingen van jaren terug en dat af te zetten tegen het mislukken van vele recente pogingen. Kun je dat namelijk niet net zo goed omdraaien?

Laatst gewijzigd
Yeez

Misschien is het leuk voor sommigen om het programma De Kennis Van Nu te kijken. Eerste stukje gaat over de windtunneltest van TLJ in Eindhoven. Belangrijkste vraag die daar naar voren kwam was wie er het beste achter Roglic plaats kon nemen, aangezien hij telkens de snelste beurt deed en het meest aerodynamisch op de fiets zit.

De aflevering was op 30 november.

kelderfan

'@vlek
Eens, zomaar; laat Van Emden het pad volgen van 't afgelopen seizoen. Daar inzetten waar een ITT inzit. Dus met Roglic mee naar de Algarve en met Kruijswijk mee naar de Volta a la Comunitat Valenciana lijkt mij een prima zaak.
@Wielerfan1987
Ik denk, dat Groenewegen 't treintje wil testen met Van Hoecke, Roosen en Jansen in Dubai.

kelderfan

'@jessevdalen
Dat is zeker een goede zaak, want dat gaf Lars Boom al aan, dat de trein goed moet worden ingedeeld met betrekking tot de grootte, houding en snelheid van de renners. Dus 't lijkt erop, dat Roglic wordt ingepast in de TTT voor de TdF.

Netraam

Van Emden heeft het vermogen, maar heeft hij ook de 'kop' om zo'n wagon te kunnen zijn? Het is niet voor niets vaak een halve brokkenpiloot die dat werk goed kan, je moet het gat in durven duiken.

Betreft de TTT en lengte/positie van de renner en de formatie: dat is een lopend proces, bij alle ploegen. Zo hadden ze bij Trek-Leopard in 2011 Joost Posthuma achter Cancellara gezet, omdat die als enige geen gat liet vallen (en tegelijkertijd de Schlecks (lang, niet aerodynamisch) uit de wind kon zetten)
Roglic is natuurlijk niet zo lang, en zit heel mooi aerodynamisch. Wat dat betreft een stuk lastiger op te lossen dan bijvoorbeeld Dumoulin, zeker als je in hetzelfde team nog iemand als van Emden (1.86), Gesink (1.89), Boom (1.91) of Roosen (1.94) hebt. Bouwman, Kruijswijk en Groenewegen zijn qua formaat weer meer gelijk aan Roglic.

Sebas

Aaaah, Joost Posthuma! Had weliswaar een iets mindere tijdrit dan JvE maar kon af en toe wel een rondje naar zich toetrekken. Won in 2009 nog de Ruta del Sol tegen de reeds overleden X. Tondo en eeuwige legende D. Rebellin.

Van Emden kan dat ook. Laat vaak genoeg zien in dat soort rondjes waardevolle punten/resultaten neer te zetten (vooral dankzij zn tijdrit). Af en toe een handje toesteken kan wellicht geen kwaad, maar aub geen vaste plek in de voorbereiding v.h. sprintersgilde.

kelderfan

Het is al vaker langsgekomen, maar nu weer een artikel over TLJ in relatie tot Alexey Vermeulen en nu op Cyclingnews.
Hij is toch een uithangbord voor TLJ geworden. Het begon al in Japan met zijn baas Plugge.
Misschien heeft hij toch nog een plek gevonden; alleen heeft hij die plek niet bij EF gevonden.

Yeez

Overigens is het trainingskamp van TLJ van 9-17 december en niet van 7-15 zoals ik eerder zei ;)

Roelien

'@jesse Ze zijn anders vandaag bijna allemaal aangekomen in de buurt van Girona, dus je zat toch goed... 😉

kelderfan

'@xistnc
TLJ staat weer op de lijst 44th Volta ao Algarve em Bicicleta 14 t/m 18 februari 2018.
De tijdrit wordt de scherprechter lijkt mij.
quote: bron website Volta;"Lagoa will be the epicenter of the action in the third stage, on the February 16t, hosting the stat and the arrival of the individual time trial of 20.3 kilometers. The race is longer, more technical and more demanding than in recent years."

xistnc

'@kelderfan
Dat is goed nieuws, al is de kans dat ik er bij kan zijn minder groot dan voorgaande jaren.

kelderfan

'@xistnc
Jammer, want die tijdrit lijkt mij een mooie uitdaging voor Roglic en ik hoop, dat hij bijvoorbeeld Clement en natuurlijk Van Emden meekrijgt.

xistnc

Transfer voor Wagner[/url]

Ik zie gelijkenissen. Zou het zijn broer zijn, of in ieder geval familie?

1 2 ... 13 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.