Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 124 ... 481 482
EmPeHa

Van Schip zou al een keer een test ondergaan bij TLJ, maar dat ging toen niet door (vanwege een blessure, als ik het goed heb). Daar is toen geen vervolg op gekomen. Nou vraag ik mij wel af of hij bij Jumbo zou passen.

kelderfan

'@vlek
Jansen en Roosen zijn prima renners voor de sprinttrein van Dylan Groenewegen gebleken en op naar de TdF.
Ik heb alleen maar aangegeven, dat Jansen meer kan, dan in een treintje te rijden. Wat is daar mis mee, want je haalt 't weer aan.
@RV
Zeker lullig, dat hij zich eraf laat rijden; maar hij kan dat nog rechtzetten in Dwars door Vlaanderen. Daar heeft TLJ denk ik meer in te brengen.

S. Morgenstern

Of er wat mis mee is moet je voor jezelf maar bepalen. Ik wil alleen de tegenstrijdigheid van je opmerkingen even aanstippen. Vlaanderen constant ondergeschikt vinden voor huidige TLJ renners met aardig wat potentie voor die koersen, combineren met er een topsport (pun intended) van maken om na iedere minder geslaagde Vlaamse koers wat vergelijkbare renners te noemen, staat in ieder geval bol van die tegenstrijdigheid.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Als je bedoelt voor de toekomst ja, dan heeft TLJ met Groenewegen een kanjer in huis.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel lijkt me met zijn 24 jaar ook wel een aardige toekomst te hebben in dit soort koersen. Evenals Jansen en Roosen. Genoeg mogelijkheden met dat soort jongens, niet alleen in de toekomst, niet aleen in de sprint of knechtend in een heuvelkoers..

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek hoe makkelijk Van Poppel die kasseiklimmen opknalde verbaasde mij echt. Hij geeft zelf al aan in het verslag op de site dat hij te enthousiast was in het begin en daarna achterin ging zitten en met zijn hoofd al bij de sprint was. Vervolgens kwam hij op het kantje te zitten en wapperde hij er af... maar sterk was hij zeker! Evenals Roosen en in iets mindere mate Jansen

S. Morgenstern

Ik had Van Poppel ook niet met de beste over de Kemmel verwacht. Hopelijk was vandaag tactisch gezien een goede les en voor het overige moet hij inderdaad vooral de goede dingen meenemen.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@jessevdalen
Jansen sterk vandaag? Zal een beste trainingsronde hebben gereden dan ;)

Roosen en Van Poppel wel degelijk sterk. Hopen dat dit voor Van Poppel eenmalige domheid geweest is. In Vlaanderen moet je al-tijd opletten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit werk blijft gewoon nog lastig... de ploeg heeft prima renners voor het klassementwerk en daar zie je dat jonge renners al mooie stappen zetten en voor het klassieke werk is het gewoon moeilijker om daar meteen te staan. Dylan en Danny zullen nog veel in zichzelf moet investeren om hier echt mee te gaan doen en daar moet je ze de tijd voor geven. Ik had vooraf natuurlijk gehoopt op een Boom van het najaar, dat zit er niet in.. dan moet je hopen op die uitschieter. Maar het is al lastig genoeg om op alle terreinen overal mee te doen. Dat kunnen ploegen als Movistar ook niet en SKY heb ik vandaag ook niet gezien. Vandaag is een goede dag voor TLJ die met 2 man in de top 10 eindigt in beide klassementskoersen. In de daguitslagen en in het AK. En ze hebben zich goed laten zien in gent-Wevelgem maar het eindresultaat was niet goed... het zei zo.

S. Morgenstern

Die mooie stappen van de jongens in het klimwerk, zijn die nu werkelijk zoveel duidelijker zichtbaar dan de stappen die de jonge renners in het Vlaamse werk zetten?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek puur op basis van uitslagen wel... als je denk ik wat verder kijkt en je niet een uitslag als referentie neemt maar gewoon wat je ziet dan denk ik dat je ook die jongens in het Vlaamse werk ook stappen ziet maken. En moet je voor uiteindelijk ook goede resultaten meer geduld hebben. Voor mij geen probleem maar kijkend naar de ongenuanceerde teksten onder het interview met Jan Boven is dat voor veel volgers onacceptabel blijkbaar.

Jotto-Lumbo

Ik vind tot nu toe nog niet echt dat ze stappen hebben gemaakt in dit werk. Vorig jaar 18ste en 35ste en dit jaar 38ste en 42ste. Uitslagen zeggen niet alles, maar het zijn wel de feiten. En dan moet het echte Vlaamse werk nog komen, ik ben er bang voor.

Ik had echt gedacht na Kuurne dat Groenewegen mee zou kunnen doen in Wevelgem. Vandaag gezien dat het toch een bergje te ver was. Dit is niet erg natuurlijk omdat hij op qua sprinten wel wereldtop is. Misschien dan toch meer een type Kittel dan Demare.

Persoonlijk vind ik het gewoon heel jammer dat TLJ niet mee kan doen tot het einde omdat ik dit soort koersen het mooiste vind om naar te kijken.

Spruch

Dat is toch ook logisch? Toen ze begonnen met De Lotto hebben ze toch heel duidelijk aangegeven zich eerst op klassementen te willen richten. Daarna zijn ze met Groenewegen een sprinttrein gaan bouwen. Ik zie een ploeg die duidelijk keuzes maakt en daar stap voor stap in investeert. Met Groenewegen, Roosen, Van Poppel en Jansen gaan ze de komende jaren waarschijnlijk ook steeds meer een rol spelen. Maar bij dit werk hebben renners vaak meer tijd nodig om erin te groeien.

ghostwriter

'@Jotto-Lumbo
Het was toch vooraf al duidelijk dat LottoNL geen goede ploeg heeft voor de klassiekers? Met wielrenners als Roosen, Groenewegen, Van Poppel en Jansen hebben ze jongens die misschien op termijn wel voor de prijzen mee kunnen doen maar dit jaar en ook de komende paar jaar zullen qua klassiekers voornamelijk een ontwikkelingstraject zijn. Roosen, Groenewegen en Van Poppel hebben zich vandaag alle drie laten zien door niet passief te rijden en dat is momenteel het beste wat ze (voor hun ontwikkeling) kunnen doen.

Jotto-Lumbo

Helemaal gelijk in, had alleen gehoopt op een uitschieter. En Kuurne had mij de hoop gegeven.

gesink3101

Roosen or Jansen will be a good helpers I think they wont be leaders for this job if you have some money spend it in someone like stuvyen or van aert that they probably want to go to Jumbo because they will be leaders and have a good Team with them

kelderfan

Groenewegen mag woensdag weer aan de bak om zijn 5e. plek van vorig jaar te verbeteren.
Hij krijgt dan Wynants, Jansen, Leezer, Roosen, Van Hoecke en Van Poppel mee.

Wielerfan1987

Deze dag sterkt mij in de gedachte dat TLJ, zeker in deze niet sprint-typische koersen zonder een duidelijke kopman als Boom meer in moet zetten op aanvallend koersen.

Ik heb al eerder aangegeven dat het de kansen vergroot om finale te rijden als je de juiste renners in de ontsnapping hebt zitten en die Roompot mannen bewezen dat vandaag maar weer eens.
Een Timo Roosen (die helaas net de aansluiting miste door dat afdalinkje van de laatste keer Kemmel waarin hij naar het leek werd opgehouden) had naar mijn mening echt niet on dergedaan voor een v Goethem.

Met een ploeg als vandaag met daarin mannen als Jansen, Roosen, v Poppel moet je gewoon durven om een of twee van je sterkste renners op te offeren aan de ontsnapping, Roompot bewijst dat het kan lonen zoals andere renners en ploegen dat afgelopen jaren ook al vaker deden.

Op die manier toon je in ieder geval je sponsorkleuren en je vechtlust/instelling en vergroot je je kansen om dit soort type jongens als Roosen die net nog geen subtop zijn in dit werk toch in de finale te kunnen krijgen.

Bijkomend voordeel had bijvoorbeeld vandaag daarnaast ook kunnen zijn dat als Roosen in die vlucht had gezeten die werd opgeslokt, hij het nodige voor je sprinter had kunnen betekenen, al wat het maar om hem scherp te houden en zo nodig uit de wind te zetten of terug in de waaier te knokken.

Ik hoop daarom ook dat ze die methodiek in DDV wel aandurven zoals ik aanvankelijk ook al voor vandaag hoopte.

Verder hebben de mannen gewoon knap gestreden maar was het net niet goed.

Romāns Vainšteins

LTJ moet idd liefst ook mannen mee in zo'n kopgroep hebben, geen probleem als dat je op 1 e 2 na beste zijn. Ga je sowieso een acceptabele koers rijden.

ghostwriter

'@Wielerfan1987
1) Jansen deed vandaag toch helemaal niet mee? 2) LottoNL had geen man in de kopgroep maar heeft wel op meerdere andere momenten in de koers een mannetje mee in de aanval gehad. Roosen, Groenewegen en Van Poppel hebben alle in een groepje van aanvallers gereden.

Fanny

Zojuist de aftervideo op You Tube van de 4e etappe van de Coppi e Bartali bekeken, na een mooi zonnig dagje uit.

TLJ heeft met zijn jonge renners en een beginnend jonge ploegleider een uitstekende prestatie geleverd in de Coppi e Bartali.
Ook vandaag was de prestatie de ITT weer heel mooi.
De nog hele jonge Neilson Powless had vandaag zijn benen weer terug en reed een hele goede ITT wat hem een 6e plaats en een hele mooie 9e plaats in het AK opleverde.
En daar was hij nog niet eens tevreden over omdat hij vond dat hij nog wat seconden had laten liggen.
Hij zal met deze prestatie toch wel met voldoening naar de komende te rijden koersen uitzien.
Indien hij zich dit en volgend jaar telkens weer verbeterd zit er m.i. in de toekomst een hele goede AK renner voor TLJ in.
Ik denk dat TLJ met deze jongen nu nog een pareltje in de handen heeft net als Roglic trouwens.

Dan de met verwondingen gehavende bikkel Bouwman.
Wat een klasbak !
Wat een ITT heeft deze nog jonge strijder voor hemzelf en TLJ gereden met zijn vervelende pijnlijke blessures aan het gezicht, tanden en de hand (duim).
Hij heeft, ondanks zijn zware val, zich niet neergelegd bij een onbeduidende plaats in het AK maar is er vol voor gegaan en dat is zeer te prijzen.
Wat ik ook mooi vind is dat hij Paul Martens bedankte voor de mentale ondersteuning die hij vanuit de volgauto van hem kreeg.
Dat is fraai teamwork en dat is voor mij een echte teamcaptain die zijn eigen ITT niet reed in belang van datzelfde team.
Ook ploegleider had op TLJ nieuws lovende woorden over Bouwman die een 4e plaats in ITT reed en een 5e plaats in het AK (met een zware val).

Quote:
Koen en Neilson hebben vandaag uitstekend gereden”, aldus ploegleider Sierk Jan de Haan. “Koen heeft zich zelf en ons vandaag erg verbaasd. Vanmorgen had hij nog veel last van zijn verwondingen en voelde zich slap. De wonden deden ook meer pijn dan gisteren. Hij zei voor de start dat hij wel zou zien hoe het ging lopen, maar hij heeft zichzelf overtroffen. En daar zijn we heel blij mee. Petje af. Hij heeft getoond dat hij een strijder is en dat hij in zijn Dauphine-vorm van verleden jaar verkeert. Het is jammer van de val, want er had meer ingezeten. Maar het is wat het is.”

Kortom de resultaten waren dus heel goed met 1 overwinning van de eveneens jonge Eenkhoorn en 2 toptienplaatsen in het AK.
Door dit teamwerk resulteerde dit ook nog eens in een 2e plaats in het Teamklassement net achter Sky, maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd
Fanny

Dit stond er zojuist over Bouwman geschreven in de Gelderlander.

https://www.gelderlander.nl/wielersport/koen-bouwman-zet-door-na-zware-crash-aan-afstappen-niet-gedacht~a83f3d1e/

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor de link.
Ik kan alleen maar beamen, dat de prestatie van kanjer Koen Bouwman en Neilson Powless in de tijdrit heel goed is te noemen.
Jammer dat de waaierrit een nog mooiere klassering in de weg heeft gestaan.
Ook die Pascal Eenkhoorn heeft een uitstekende tour achter de rug.
Daarmee heeft TLJ een mooi stel jonge talenten voor de toekomst in hun stal.;)
Hopelijk gaan wij die Sepp Kuss nu ook snel zien.

S. Morgenstern

Roosen was vandaag cruciaal geweest wanneer zo'n groep als degene die vorig jaar vlak achter de eersten binnen kwam, voor de overwinning had kunnen sprinten. Groenewegen had daar met de benen van vandaag bij kunnen zitten en dan kun je dus voor de overwinning rijden. Roosen had daar zeker bij gezeten en had dan heel belangrijk geweest als laatste man voor Groenewegen. Ik vind het dan ook een uitstekende keuze om Roosen vandaag niet mee te sturen in de vroege vlucht.

ti-raleigh

'@ fanny
Uitstekende prestatie in Settimana?
Vind ik niet. Ze hebben het zwaar verprutst in de waaieretappe.

1 2 ... 124 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.