Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 123 ... 481 482
Dave87

Bennet 6e en Kruijswijk 8ste in Catalonië geworden.
Kruijswijk tactisch Hansen nog voorbij gegaan 👍🏻

klassementsrenner

Prima gedaan van Bennet en Kruijswijk, Met z'n tweeën in de top tien.

tdola

Kruijswijk probeerde echt goed mee te sprinten idd om nog een plekje te winnen op Hansen en dat lukte netjes.

Wielerfan1987

Een mooie prestatie van de mannen daar in Catalonie

Yeez

Bouwman rijdt nog een goede tt ook! Zonder die val kon die dit rondje winnen...

horsm

Knap van Bouwman

kelderfan

Zo die Koen Bouwman doet 't toch weer met een mooie 4e. plek in de ITT; hij en Powless zijn toch nog de top-tien binnengelopen.
Die hebben zich gerevancheerd voor die slechte dag van gisteren.
Kruijswijk en Bennett zijn goed op orde en hebben zich mooi in de top-tien genesteld. Bennett op 6 en Kruijswijk op 8.
Jammer dat TLJ niet meedoet in de finale G-W. Roompot doet 't wel met van 't Schip.

Jotto-Lumbo

Pijnlijke Gent-Wevelgem.. op de 200 km ging het kaarsje uit. Alleen van Poppel kon nog mee maar de manier waarop hij niet meer kon meedraaien bij de eerste groep was pijnlijk om te zien.

En als je dan die mannen van Roompot ziet, wat een klasse. Tot het einde meedraaien. Dan heb ik toch het gevoel dat er iets niet klopt bij TLJ. Niks ten nadelen van de mannen van Roompot natuurlijk.

Laatste man

Danny zat prima, liet zich door een stom moment een goede uitslag ontnemen. Erg zonde.

Hoezo klopt er iets niet? Roosen zat met Kristoff tot de top Kemmel er nog bij, maar miste de aansluiting op een meter in de afdaling. Van Poppel prima, maar deed daarvoor onnodig de kop en liet zich nu op de kant zetten. Verkeerde plek gekozen.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Schip had ook bij TLJ kunnen rijden, maar die halen liever buitenlanders. Misschien over een paar jaar alsnog.

ghostwriter

'@EmPeHa
Welke buitenlands wielrenner voor op het vlakke heeft LottoNL afgelopen winter dan in plaats van Van Schip aangetrokken? Het zou trouwens wel leuk zijn als Van Schip volgend jaar bij de Jumbo ploeg rijdt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Die halen liever buitenlanders?!

horsm

Ik vond al met al TLJ toch nog niet zo slecht. 't Was een domper van Van Poppel, natuurlijk, maar ik vond Roosen er sterk uitzien en Groenewegen viel ook niet tegen. Dit zijn renners die in principe niet gehaald zijn voor het Vlaamse werk maar voor sprints in etappekoersen. Het was beslist niet kansloos, zo zonder Boom. Vlaanderen en Roubaix zullen wat minder zijn, vermoed ik.

jvh93

ik vond van Poppel een beetje dom rijden in de 1e groep. Heel de tijd als een gek mee op kop rijden en vervolgens achterin gaan zitten achter mannen die al heel de dag in de kopgroep gereden hadden. Klein gaatje en het was klaar met van Poppel terwijl hij zo sterk leek. Roosen was sterk, maar ook net niet sterk/attent genoeg om in de eerste groep te zitten.

kelderfan

'@horsm
Roosen is niet gehaald voor de sprinttrein; alleen de oorspronkelijke opzet met Groenewegen en Wagner ging te vaak verkeerd en met Timo Roosen in de TdF ging 't een stuk beter; vandaar dat hij is ingedeeld bij de sprinttrein Groenewegen.
Maar de klasbak bij TLJ is vandaag Koen Bouwman, die gehavend en wel toch nog een mooi resultaat neerzet in Settimana Int. Coppi e Bartali.
@Poeksel
Maar voor Van Schip mogen zij toch wel een uitzondering maken. Gauw halen die jongen. Of misschien wel crowdfunding op manier Timo Roosen,
die wel een sterke indruk heeft achtergelaten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is hier af en toe ook wel de waan van de dag... elke keer als een bepaalde renner een leuke uitslag rijdt moet die meteen maar worden gehaald. Natuurlijk is de prestatie van Van Schip vandaag knap maar ze hadden ook wel het geluk dat ze pas laat werden teruggepakt. Verder was het kaarsje ook wel aardig uit. Van Schip is misschien een renner om dit jaar nog eens goed om te volgen maar ik ben nog niet overtuigd dat hij nu het wondermiddel is voor het klassieke werk voor TLJ.

Rawolf

Roosen reed juist zeer attent tot net voor de laatste heuvel, liet zich toen wat wegzetten. Tlj zat op 40 km met 6 man in de eerste groep maar wynants en van Hoekje hadden toen al een jasje uitgedaan om terug te komen.

Catalonië heb ik helaas gemist, mooi voor de wt puntjes.

Bouwman zeer sterk, kijk er nu al naar uit hem in de Giro te zien

gardeyn

'@kelderfan: wat was de reden dan dat Roosen aan de Tour mee deed? Toch gewoon dat hij in de sprinttrein zat? Of is alleen de laatste man voor de sprinter 'de sprinttrein'?
In de Tour zijn alleen Roosen en Wagner van positie in de sprinttrein gewisseld.

G-W niet gezien, maar jammer dat V Poppel er niet meer bij was voor de sprint. Fout of niet beter kunnen? Dat moeten we nog horen.
Groenewegen moet duidelijk nog wat meer 800 meters en 3km cross country lopen, 1 km zwemmen, het liefst rugslag, en vijf kwartier per dag op re roeimachine voor hij dit soort koersen aan kan .... ;) (of misschien wel nooit aan kan)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je Jansen graag had zien knechten in dat koersje in Italië en blijkbaar het ontwikkelen van zijn potentieel voor de Vlaamse koersen minder interessant vind, waarom zou je dan wel constant namen van vergelijkbaar niveau (Capiot en Van Schip) noemen als versterking voor deze weken in Vlaanderen? Tamelijk tegenstrijdig.

kelderfan

Hierbij een tweet van Koen Bouwman
"En gelukkig bleef iedereen van @LottoJumbo_road vertrouwen houden, dat ik met deze vorm niet kansloos zou rondrijden de laatste 2 dagen. Voor vandaag moet ik @PMartens83 extra bedanken, die mij vanuit de auto perfecte heeft gecoacht! #teamplayer #topploegleider."
Ik roep wel eens, dat Bram Tankink een goede ploegleider zou zijn voor TLJ; maar als ik dit lees, dan wordt een lastig verhaal. Je kunt niet iedereen als ploegleider aanstellen. Maar 't zal wel de waan van de dag zijn zoals @rahimns meent te moeten zeggen.
Van Schip laat wel zien uit 't goede hout te zijn gesneden. En zoals jezelf al keurig verwoord, dat TLJ die jongen goed moet volgen.

Romāns Vainšteins

beetje lullig voor van Poppel dat hij juist na een dag buitengewoon goed meedoen de volle laag krijgt omdat hij op dat ontzettend linke rechte stuk in GW er op onachtzaamheid afgerammeld wordt. Het is namelijk de enige renner die het aankon vandaag binnen de equipe.

skylimit

'@rahimns jij bent niet overtuigd dat Van 't Schip beter is dan wat nu bij TLJ rond rijdt in de vorm van Van Hoecke, Lindeman, Wagner, Tankink, Leezer, Jansen, Wijnants of daar altans zeker niet vooronder doet, en hij rijdt tenminste aanvallend in een grote koers en houdt dat vol tot het einde, dat kan je
van de gele brigade niet zeggen, nee die waaien er zelfs vanaf!

Romāns Vainšteins

van Schip is echt wel een betere.

Rawolf

Rv je moet wel stellen dat Danny van Poppel in geweldige positie kon beginnen aan die laatste heuvel. Roosen deed zeker niet voor hem onder maar raakte op een klein gaatje in de afdaling met Kristoff.

Hoe van Poppel eraf ging weet ik niet want toen t beeld erheen ging hing hij al op 30 meter. Misschien op een klein gaatje geraakt en door de hoge snelheid niet meer terug het wiel kunnen vinden.

S. Morgenstern

Totaal irrelevant dat Van Schip beter is is dan dat rijtje knechten. Daarmee zou hij in zo'n koers als vandaag namelijk nog altijd een totaal andere rol hebben dan hij bij Roompot heeft. Heeft gewoon voor een ploeg gekozen waar zijn koerswijze uitstekend tot zijn recht komt, een waar hij niet hoeft te knechten voor sprinters als Van Poppel en Groenewegen. Prima toch?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 123 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.